De-Panther
New member
אני לא רואה סיבה להשקיע בפיתוח מנוע בישראל...
ובוא רגע נעזוב את העניין של זמן ועלות פיתוח, ונסתכל על צד הרלוונטיות. יש מנועים חזקים בעלויות סבירות שמפותחים כבר שנים, למשל יודיקיי ויוניטי. על כל אחד מהם עובד צוות של אנשים עם ניסיון בפיתוח מנועים למשחקים, ולא רק ידע תאורתי או קצת עבודה בתלת מימד - אני לא יודע על אנשים עם ניסיון בפיתוח מנועי משחק מסחריים בארץ. כדי לפתח מנוע שבאמת יתחרה ברמה של אותם מנועים, צריך צוות שבזמן מוגדר יפתח מנוע שיהיה באותה רמה\רמה גבוהה יותר מאשר אותם מנועים. אלא אם אתה עכשיו הולך על זמן פיתוח של 5 שנים לפחות(וגם זה בצורה אופטימית), אין כזה צוות בארץ. בנוסף, לא יודע לגבי יודיקיי, אבל יוניטי למשל, משתמשים בהרבה ספריות חיצוניות, מספיק להסתכל על הסכם המשתמש שלהם כדי לראות כמה טכנולוגיות חיצוניות יש בכלי הזה. וגם אל תשכח, בזמן שאתה רק מתחיל לעבוד על המנוע שלך, הם ממשיכים להתקדם עם המנוע שלהם. יש חברות שונות שמפתחות מנועים משלהן במיוחד בשביל משחקים מסוימים. לרוב זה יקרה בקונסולות, להן יש חומרות מיוחדות ולכן צריך להתאים כלים או לפתח דברים חדשים. אם אני לא טועה, לגוד אוף וור האחרון פיתחו מנוע במיוחד. אבל במקרים כאלה, יביאו אנשים עם ניסיון בפיתוח מנועים, שיודעים בדיוק מה צריך לעשות, איזה באגים יכולים לצוץ ומה לא כדאי לעשות. ואני מניח שכמו ביוניטי, הם השתמשו גם בהרבה כלים מוכנים. אז יש לך כסף לזרוק במשך שנים? בכיף, תפתח מנוע. צא מהאשלייה שתצליח לתת פייט למנועים מתקדמים יותר שהתחילו בפיתוח לפניך. לגבי הקמת חברה... מי שרוצה לעבוד איתי שיבוא עם הצעה. הייתי שותף במספיק קבוצות שפיתחו או ניסו לפתח משחקים. אמון\רצון\שאיפה אלו מילים יפות, אלה לא הדברים היחידים שצריכים כדי להצליח.
ובוא רגע נעזוב את העניין של זמן ועלות פיתוח, ונסתכל על צד הרלוונטיות. יש מנועים חזקים בעלויות סבירות שמפותחים כבר שנים, למשל יודיקיי ויוניטי. על כל אחד מהם עובד צוות של אנשים עם ניסיון בפיתוח מנועים למשחקים, ולא רק ידע תאורתי או קצת עבודה בתלת מימד - אני לא יודע על אנשים עם ניסיון בפיתוח מנועי משחק מסחריים בארץ. כדי לפתח מנוע שבאמת יתחרה ברמה של אותם מנועים, צריך צוות שבזמן מוגדר יפתח מנוע שיהיה באותה רמה\רמה גבוהה יותר מאשר אותם מנועים. אלא אם אתה עכשיו הולך על זמן פיתוח של 5 שנים לפחות(וגם זה בצורה אופטימית), אין כזה צוות בארץ. בנוסף, לא יודע לגבי יודיקיי, אבל יוניטי למשל, משתמשים בהרבה ספריות חיצוניות, מספיק להסתכל על הסכם המשתמש שלהם כדי לראות כמה טכנולוגיות חיצוניות יש בכלי הזה. וגם אל תשכח, בזמן שאתה רק מתחיל לעבוד על המנוע שלך, הם ממשיכים להתקדם עם המנוע שלהם. יש חברות שונות שמפתחות מנועים משלהן במיוחד בשביל משחקים מסוימים. לרוב זה יקרה בקונסולות, להן יש חומרות מיוחדות ולכן צריך להתאים כלים או לפתח דברים חדשים. אם אני לא טועה, לגוד אוף וור האחרון פיתחו מנוע במיוחד. אבל במקרים כאלה, יביאו אנשים עם ניסיון בפיתוח מנועים, שיודעים בדיוק מה צריך לעשות, איזה באגים יכולים לצוץ ומה לא כדאי לעשות. ואני מניח שכמו ביוניטי, הם השתמשו גם בהרבה כלים מוכנים. אז יש לך כסף לזרוק במשך שנים? בכיף, תפתח מנוע. צא מהאשלייה שתצליח לתת פייט למנועים מתקדמים יותר שהתחילו בפיתוח לפניך. לגבי הקמת חברה... מי שרוצה לעבוד איתי שיבוא עם הצעה. הייתי שותף במספיק קבוצות שפיתחו או ניסו לפתח משחקים. אמון\רצון\שאיפה אלו מילים יפות, אלה לא הדברים היחידים שצריכים כדי להצליח.