קצת חידות רכבת לסוף השבוע

amit1270

New member
אני דווקא מופתע לטובה.

אין כל פסול בקשת הזאת. אפילו חובבי פריפריה כמו בועז צריכים לשמוח על כך שביום מן הימים תהיה רכבת ישירה ממודיעין לירושלים, והפרבר לא יסופח למדינת תל אביב.
 

בועז ל

New member
אין גם פסול בדחיית ביצועה של הקשת, לאור קצב

,ההתקדמות" הכולל של A1. ביצוע ההפרדה המפלסית במפגש 224 (כביש 38) הרבה יותר בוער.
 

אורי404

New member
עזבו. כל התכנון לא ברור.

יזדרזו לעשות הפרדה מפלסית דרומית לאשקלון, ששם נוסעות כידוע רכבות משא ולא בתדירות גבוהה כל כך ולא במפגש עם מכוניות רבות (כך דווח בפורום תחבורה ציבורית ואני יוצא מנקודת הנחה, שזה נכון). מזדרזים גם להקים הפרדה מפלסית ליד צומת עולמית (חלק מקו כפר סבא-תל אביב), שלמרות שיש רכבות רבות (שש רכבות נוסעים בשני הכיוונים פלוס רכבות משא וציוד הנדסי או רכבות נוסעים ריקות), עדיין מפגש זה והמפגש הקודם פחות בוערים בהשוואה למפגשים אחרים, כמו למשל אותו מפגש בכביש 38 או המפגש ליד תחנת רחובות. כך שיש כל מיני סדרי עדיפויות לא הגיוניים, אך כבר לא כל כך מפתיעים.
 

amit1270

New member
אין קשר ואין סתירה.

אני שמח לדעת שעשו הכנה למחלף מסילתי בקשת העתידית (שתיפתח רק אחרי השלמת A1 כמובן...) ואני בהחלט חושב שיש להפעיל את הקשת ביחד עם פתיחת A1 לתנועת רכבות ולא לדחות אותה למועד לא ידוע. חיבור רכבתי יעיל בין מודיעין לירושלים לא יחליש את בית שמש אבל יתרום לחיזוקה של ירושלים. אני גם מאוד בעד הפרדה מפלסית במפגש 224 ואפילו, לא תאמין, בעד רכבות רוכנות.
 

בועז ל

New member
לא רק שיש קשר בין הפרויקטים, ואפילו סימביוטי!

בהיבט המקצועי, הצדק כמובן עמך.אין ולא צריך להיות קשר בין השניים. אבל לפוליטיקה דרכים משלה לטוות קשרים. היום, יותר מתמיד, ביצועו של A1 על ספיחיו קשור בקשרים עבותים בביצוע/אי-ביצוע הפרדה 224. כל זאת נכון עד לאפשרות של החלפת השלטון/שר התחבורה.
 

אורי404

New member
נכון, עמית. עדיין אני חושב, שהיה אפשר למשל

לבצע צלע מדימונה לבאר שבע מרכז. גם היה אפשר ליישר את הקו מדימונה, אבל זה כבר משהו אחר.
 

אורי404

New member
קשור לקו לכיוון יבנה מערב

איזור מחלף חולות? ואללה - אתה מאתגר לגמרי. בפורום תחבורה ציבורית העליתי תמונות מהתוכנה הגאונית Google Earth עם חידות. מה אגיד ומה אומר - אתה בהחלט מתקיל (כנראה יותר ממה שהלך בשרשור עם החידות, שעשיתי, כמו למשל תחנת אחיטוב ז"ל.
 

בועז ל

New member
או קיי. לי זה נראה כמו כביש 6 בקטע דרומי שלו.

שמא נחזור לאזור בית קמה?
 

עוזי ק

New member
מתקרב אבל.....

בתצ"א שלך הכניסה לדבירה, שם נבנית הפרדה עם גשר גדול של הכביש מעל המסילה. במקום שאליו אני מכוון יש יותר גשרים, הנה מצד שני
 
למעלה