קצת חדשות - למתעניינים בלבד!

בני ברק: ועדת פיקוח לחנויות

בני ברק: ועדת פיקוח לחנויות מקור ברשת ו 16:20 | 28/12 הפיקוח על חנויות הבגדים בבני ברק יצא לדרך, עשרות בעלי עסקים נענו לפניית הרבנים, התחייבו לעמוד בקריטריונים וקיבלו אישור. `ועדת הפיקוח לחנויות` מיסודם ובהכוונת של בתי דין צדק, פרסמה הודעה בעיתונות כי ``לאחר מאמצים מרובים ועשרות פגישות והתיעצויות בשליחותם של גדולי ישראל לעצור את הרוחות הזרות והאופנות הפרוצות המנוגדות לדרכי התורה והליכות הצניעות אשר חדרו לעירנו. הננו שמחים להודיע על רשימת חנויות נכבדת אשר בעליהן התאימו את סחורתן ואופי חנותם לדרישות ההלכה. מובן שרק ע``י שיתוף פעולה של הציבור נוכל להמשיך במשימת קודש זו ולהביא לשיפור המצב. אי לכך נבקש להשתדל להיכנס אך ורק לחנויות אלו כדי לחזק ידי עושה מצווה ולהרחיב את מעגל החנויות בהמשך בעז``ה. יודגש כי גם לאחר המלצה לחנות באופן כללי, חלה אחריות על כל אחת ואחת להתאים את בחירת הבגד למידותיה``, נכתב בהודעת הועדה שפרסמה את רשימת 30 החנויות שהתאימו את סחורתן ואופי חנותן לדרישות ההלכה.
 
בשורות טובות: פצוע הקסאם שב להכרה

בשורות טובות: פצוע הקסאם שב להכרה לאחר ניתוח ארוך שב אדיר בסעד להכרתו ואף הצליח לתקשר מעט עם בני משפחתו. "אנו מייחסים את השיפור במצבו הבריאותי גם לעובדה שמדובר בבחור צעיר שנאבק לחיות", אמר סגן מנהל בית החולים ברזילי תפילות החברים עזרו: שיפור ניכר חל במצבו של הנער אדיר בסעד, שנפגע מרקטת קסאם בשדרות שלשום. רופאיו של בסעד, המאושפז בבית החולים ברזילי באשקלון, מסרו כי הוא בהכרה ונושם באופן עצמאי. סגן מנהל בית החולים, ד"ר אמיל חי, מסר כי בסעד נותק ממכשיר ההנשמה והבוקר אף הצליח לתקשר מעט עם בני משפחתו. "אנו מקווים שהשיפור ילך ויימשך", אמר ד"ר חי שהוסיף: "אנו מייחסים את השיפור במצבו הבריאותי לעובדה גם שמדובר בבחור צעיר שנאבק לחיות". עם זאת, הוא הביע זהירות ואמר כי במצב הנוכחי כל שינוי קטן יכול לשינויים. אתמול דווח כי מצבו של בסעד התייצב לאחר שנותח במהלך לילה שלם. הוא הועבר לחדר התאוששות, ונמסר כי לא נשקפת סכנה לחייו. מצבו של מתן כהן, הנער הנוסף שנפצע מהקסאם ממשיך להיות בינוני ומבית החולים נמסר כי הצוות הרפואי הצליח להציל את רגלו מקטיעה מוחלטת. ד"ר חי סיפר אתמול על מצבם הבריאותי של הנערים: "אדיר שנפצע קשה נותח בעזרת מיטב הרופאים שלנו שכללו גם כירורגים, רופאי אף אוזן גרון, רופאי כלי דם ועוד. הוא סבל מפגיעה רב מערכתית, אבל בעיקר בבטן בחזה ובגפיים. בנוסף לכך היה לו גם רסיס בצוואר והיינו צריכים לשלול פגיעה בכלי הדם. כעת הוא יצא לחדר התאוששות ואין סכנה מיידית לחייו, מצבו יציב ואנו מקווים שהוא לא יצטרך לחזור לחדר הניתוחים". לגבי מתן כהן אמר ד"ר חי כי בתחילה נשקלה אפשרות לקטוע חלק מרגלו בשל הפגיעה הקשה ברגל, אולם בסופו של דבר הצליחו הרופאים להציל את כף רגלו, אם כי ארבע מאצבעותיו נקטעו. תהלים לרפואה תלמידי בית הספר הנתיב הישיבתי בשדרות, בו לומדים מתן כהן ואדיר בסעד שנפצעו אמש מפגיעת רקטת קסאם, הוסיפו אתמול לתפילת שחרית פרקי תהלים לרפואת חבריהם . רוב התלמידים הגיעו היום לבית הספר, אולם הלימודים לא התקיימו כסדרם ובכיתה שבה לומדים השניים בוטל מבחן הגמרא שתוכנן. מנהל בית הספר, עמית אורנבוך, אמר: "בית הספר תוגבר ביועצים ופסיכולוגים, וכל מחנכי הכיתות הוזעקו להגיע לבית הספר - גם אלו שנמצאו ביום חופשי". אורנבוך סיפר כי נכנס לכיתה של מתן ואדיר יחד עם המחנכים והמפקחים ממשרד החינוך, שם קיימו שיחות עם התלמידים על מצוקותיהם ותחושותיהם. "המטרה שלנו היא לחזור איתם לשגרה. צריך לזכור שבכיתה נמצאים גם חברים שהיו איתם ביחד בארוע", אמר המנהל. (YNET)
 
פרסום ראשון: מדוע התאפשר מצעד התועבה

פרסום ראשון: מדוע התאפשר אירוע מצעד הגאווה מבזקן ו 08:32 | 28/12 פרסום ראשון: שופטי בג"ץ פירסמו את נימוקי ההחלטה לדחות את העתירות שהוגשו נגד קיום 'מצעד הגאווה'. השופטים קבעו: בשל המתכונת הסופית, הפגיעה ברגשות הדתיים נסבלת. און ליין חדשות בזמן אמת ביום 9/11 דחה בית המשפט העליון את העתירות כנגד החלטת מפקד מחוז ירושלים לאשר את קיום אירוע הגאווה בירושלים במתכונתו המצומצמת - התכנסות באצטדיון גבעת רם מבלי לקיים תהלוכה כפי שתוכנן מראש. ההחלטה ניתנה ללא נימוקים, וכעת מפרסם בית המשפט את נימוקיו. בית המשפט העליון קבע, כי ההחלטה לקיים את האירועים במתכונת מצומצמת באצטדיון המרוחק משכונות חרדיות ומאזורים הומי-אדם בירושלים הינה החלטה סבירה, אשר איזנה באופן מידתי בין חופש הביטוי וההפגנה לבין האינטרס של ביטחון הציבור, וכן נתנה משקל ראוי לתפיסה לפיה "אין להעניק זכות 'וטו' על קיומה של הפגנה או אסיפה למי שמתפרע ומבקש למונעה". הנשיאה בייניש דחתה את טענת העותרים, כי כשם שבקשות לעלות להר הבית נדחות מחשש לפגיעה בסדר הציבורי, כך יש לדחות את הבקשה לקיום אירוע הגאווה בירושלים מחשש לפגיעה בחיי אדם. נקבע, כי מעמדו של הר הבית הינו יחיד ומיוחד, בעקבות חשיבותו הדתית, הסכנה הנובעת מהתלקחות האלימות שם, והשפעת המתרחש בהר על שיקולים מדיניים ועל יחסי החוץ של המדינה. נקבע, כי עקב מתכונתו הסופית של האירוע, הפגיעה ברגשות הדתיים לא עברה את סף הסיבולת הגבוה הנדרש לצורך הסגתו של חופש הביטוי וההפגנה.
 
טרגדיה בבית-שמש: מוות בעריסה

טרגדיה בבית-שמש: תינוק כבן ארבעה חודשים נמצא הבוקר בביתו כשהוא ללא רוח חיים. מדובר ככל הידוע במקרה 'מוות בעריסה'. מדובר בנכדו של שר מסיעת ש"ס. טרגדיה ברמת בית-שמש: צוות מד"א הוזעק הבוקר (ה') לבית ברחוב נחל אוריה בעיר, בעקבות תינוק כבן ארבעה חודשים שנמצא ע"י אימו כשהוא ללא רוח חיים. לצוות שהגיע למקום לא נותר מה לעשות ונאלץ לקבוע במקום את מותו של התינוק. ככל הנראה מדובר במקרה 'מוות בעריסה'. לדברי הוריו של התינוק, בנם אמנם נולד פג ושהה בפגייה, אולם מאז ששוחרר לביתו התפתח באופן תקין. את ברית המילה עבר רק לפני כחודש וחצי. ל'חדשות און ליין' נמסר, כי התינוק הוא נכדו של השר משולם נהרי (ש"ס), בן לבתו המתגוררת בבית-שמש. הלוויתו של התינוק מתקיימת בשעה זו בהר-המנוחות בירושלים. תינוק כבן ארבעה חודשים נמצא הבוקר בביתו כשהוא ללא רוח חיים. מדובר ככל הידוע במקרה 'מוות בעריסה'. מדובר בנכדו של שר מסיעת ש"ס. טרגדיה ברמת בית-שמש: צוות מד"א הוזעק הבוקר (ה') לבית ברחוב נחל אוריה בעיר, בעקבות תינוק כבן ארבעה חודשים שנמצא ע"י אימו כשהוא ללא רוח חיים. לצוות שהגיע למקום לא נותר מה לעשות ונאלץ לקבוע במקום את מותו של התינוק. ככל הנראה מדובר במקרה 'מוות בעריסה'. לדברי הוריו של התינוק, בנם אמנם נולד פג ושהה בפגייה, אולם מאז ששוחרר לביתו התפתח באופן תקין. את ברית המילה עבר רק לפני כחודש וחצי. ל'חדשות און ליין' נמסר, כי התינוק הוא נכדו של השר משולם נהרי (ש"ס), בן לבתו המתגוררת בבית-שמש. הלוויתו של התינוק מתקיימת בשעה זו בהר-המנוחות בירושלים.
 
מחפשים את כלי המקדש בוותיקן

מחפשים את כלי המקדש בוותיקן מבזקן ו 08:49 | 28/12 בעקבות אוצרות בית המקדש האגדות סיפרו שאוצרות בית המקדש האבודים נלקחו על ידי הכנסייה. בשנת ‭,2004‬ משלחת מטעם רשות העתיקות הגיעה לוותיקן וחיפשה במחסני הכס הקדוש אחר המטמון. אך התוצאות אכזבו: הפריטים היהודיים המעטים שנמצאו היו שייכים ליהדות איטליה את האוצרות הגדולים שטמן בתוכו בית המקדש איש מעולם לא גילה. אחת האגדות שליוו את האוצרות הללו הייתה כי הם נלקחו מהארץ ואוחסנו במחסני הותיקן שברומא. מסתבר כי לאגדה הזו אין ככל הנראה בסיס במציאות, כך גילו קבוצה של חוקרים ישראלים מטעם רשות העתיקות שנכנסו למרתפי הוותיקן. בטאון ש"ס "יום ליום" חושף הבוקר, כי בשנת 2004 ביקש נשיא המדינה משה קצב מנציגות של רשות העתיקות להגיע למחסני הותיקן ולנסות לבדוק אילו אוצרות יהודיים קיימים שם. מבדיקת מעריב עולה כי המשלחת הייתה במרתפי הותיקן במשך שלושה ימים, אך לא מצאה שום דבר ערך משמעותי - לא מתקופת בית שני, ובוודאי לא מתקופת בית ראשון. "מבחינת העתיקות גילינו שיש מעט מאוד דברים במחסני הותיקן‭,"‬ סיפרה למעריב חווה כץ מנהלת אוצרות המדינה, "הדברים שהיו שם הגיעו ממקור לא ידוע, ואין להם שום ערך בעל משמעות והם לא חשובים מדעית‭."‬ לדברי כץ, היא והאנשים שנסעו איתה התבקשו להכין קטלוג משותף ביחד עם אנשי הותיקן, ובו לפרט מה בדיוק נמצא במחסנים. אחרי הבדיקה התברר כי אין מספיק מוצגים על מנת להכין אפילו קטלוג פשוט. כץ הדגישה כי אנשי הותיקן קיבלו את הנציגים הישראלים בצורה יפה, לא הסתירו מהם דבר ולקחו אותם למקומות רבים. לדבריה, מרבית המוצגים היהודיים הקיימים במחסנים בכלל לא נלקחו מישראל אלא מדובר במצבות עליהן כתוב ביוונית או בלטינית או במוצגים השייכים בעיקר ליהדות איטליה. כץ הסבירה כי לנציגים הישראלים לא הייתה ציפייה של ממש למצוא בותיקן את לוחות הברית או את המנורה, אלא אולי חפצים אישיים מתקופת בית המקדש. למרבה הצער, גם חפצים כאלה לא נמצאו. "למיקומם של לוחות הברית בותיקן אין שום אחיזה עובדתית‭,"‬ אמרה כץ, "דיברו על כלי קודש שנלקחו בתקופת בית שני. לא ציפיתי לראות את המנורה אבל גם את הדברים הפשוטים לא מצאנו‭."‬ גורמים ישראלים רבים ביקרו בותיקן בשנים האחרונות ושוחחו על האוצרות האבודים עם האפיפיור הנוכחי בנדיקטוס ועם קודמו יוחנן פאולוס. כעת מסתבר כי הותיקן הסכים לחשוף בפני הנציגים הישראלים את האוצרות שלכאורה נמצאים בידיו, למרות שגם נציגי רשות העתיקות אינם יכולים לדעת אם ישנם מחסנים שהם לא ראו. --- (יצויין כי לפני כשבועיים פורסמה כתבה בשבועון החרדי 'משפחה', במסגרתה ביקר כתב השבועון בוותיקן והתאפשר לו לראות פריטים יהודיים עתיקים) (הכתבה הראשית מ- NRG)
 
"ישראייר": ארון קודש במטוס לנוסעים

"ישראייר": ארון קודש במטוס לשירות הנוסעים מבזקן ו 12:57 | 28/12 ישראייר תתקין ארון קודש באחד ממטוסיה ישראייר תתקין ארון ובו חמשת חומשי תורה כדת וכדין כדי למשוך את קהל הנוסעים האורתודכסים בקו ת"א-ניו יורק חברת התעופה "ישראייר" תכשיר את אחד ממטוסיה ותתקין בו מגילת תורה שנכתבה כדת וכדין בכתב ידו של סופר סת"ם, הפרוייקט העונה לשם "שמי תורה" הנו הראשון מסוגו בעולם התעופה. המגילה, שהוכנה עבור "ישראייר" בפלורידה, תחל את מסעה לארץ הקודש (הלוא היא ישראל) בהמשך היום מנמל תעופה קנדי בניו יורק, שם ייערך טקס חניכה, במהלכו ישאו את התורה מתחת לחופה המסורתית. התורה תאוכסן על סיפון המטוס בתא מיוחד (ארון קודש) שהגישה אליו תהיה חופשית במהלך הטיסה לנוסעים. אגב, לידיעתכם הכללית, משך זמן כתיבת חמשת חומשי התורה שיוצבו במטוס, ארך כשנה. חברת ישראייר מצפה ש"שמי תורה" יהיה שירות שיזמין את הנוסעים היהודים אורתודוכסים לטוס בטיסות החברה בקו תל אביב–ניו יורק, כך לדברי דובר החברה. עוד נאמר כי ספר התורה "המוטס" יקרב את תפילות הנוסעים לאלו-הים שבשמיים.
 
רוסיה: מכתב איומים בפתח בית-כנסת

רוסיה: מכתב איומים בפתח בית-כנסת בעילום שם * [מצורף קובץ jpg] ו 14:13 | 28/12 "עלינו להרוג יהודים או לחנך את ילדינו להרוג אותם" נכתב על מכתב איומים מזעזע שניתלה באישון לילה ביום שלישי השבוע על עץ סמוך לפתח בית כנסת חב"ד ביולנובסקי, רוסיה. המכתב אליו הוצמד סמל ניאו-נאצי הוצמד באמצעות סכין ציידים עליו חרוט גם סמל הצלב הנאצי. הוא ניתלה על-ידי קבוצת בריונים ניאו-נאצים ■ המשטרה המליצה על הצבת מצלמות ושומרים חמושים, אך כרגע אין באפשרות הרב מרוזוב לממן אותם לסיפור המלא "עלינו להרוג יהודים או לחנך את ילדינו להרוג אותם" נכתב על מכתב איומים מזעזע שניתלה באישון לילה ביום שלישי השבוע על עץ סמוך לפתח בית כנסת חב"ד ביולנובסקי, רוסיה. המכתב אליו הוצמד סמל ניאו-נאצי הוצמד באמצעות סכין ציידים עליו חרוט גם סמל הצלב הנאצי. הוא ניתלה על-ידי קבוצת בריונים ניאו-נאצים. השליח במקום, הרב יוסי מרוזוב, גילה את המכתב לאחר שבקבוק תבערה הושלך לתוך הבית חב"ד וריסק בדרכו את חלון הזכוכית. לדברי השליח בתגובה למעשה השנאה "ישנם קבוצות המתעבות גם דתות אחרות, כגון מוסלמים ונוצרים ולא רק יהודים". המשטרה המליצה על הצבת מצלמות ושומרים חמושים, אך כרגע אין באפשרות הרב מרוזוב לממן אותם. יש הקושרים את ההתקפה הפראית לנסיונות הרכישה שנעשו לאחרונה מטעם הבית חב"ד, להשגת שני בנינים נוספים במרכז העיר בגיבוי המושל המקומי וראשי הקהילה היהודית.
 
ח"כ כהן: תלמידים חרדיים יוכרו כסטוד

ח"כ כהן: תלמידים חרדיים יוכרו כסטודנטים שלומית70 ו 21:42 | 28/12 חבר הכנסת יעקב כהן אומר כי התלמידים החרדים אינם זוכים להנחה בתחבורה הציבורית וכי אין סיבה שיוכרו כסטודנטים ויזכו לכך. בדיון שנערך בועדת הכלכלה נחשף כי סטודנטים מהאוניברסיטאות במרכז הארץ זוכים להנחה של כ 50% במחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית. ח"כ יעקב כהן הצביע על מגזר שסובל מאפליה "גם התלמידים החרדיים אינם זוכים ליהנות מההנחה", טענן, "ואין סיבה שהתלמידים במוסדות התורניים לא יוגדרו אף הם כסטודנטים הזכאים להנחה בתחבורה הציבורית. בעקבות ההסתייגויות תבעו חברי הוועדה להכליל גם את התלמידים החרדיים בתוכניות המסובסדות שמפעיל משרד התחבורה לסטודנטים בתחבורה הציבורית. בסיום הדיון הצביעו חברי הכנסת על ההצעה להרחיב את ההנחות לכלל הסטודנטים ובכללם גם המגזר החרדי. ערוץ 7
 
חיפושים נרחבים אחר הצוללן שחר בצלאל

חיפושים נרחבים אחר הצוללן שחר בצלאל מבזקן ו 20:11 | 28/12 מחר (ו') יחלו חיפושים נרחבים אחר הצוללן שחר בצלאל מאשדוד, שנעדר למעלה משבועיים לאחר שיצא לצלול בנמל אשדוד. דרושים מתנדבים לסיוע בחיפושים. עשרות מתנדבים בסיוע טרקטורונים ורכבי שטח ייצאו מחר (ו') בשעה 6:00 בבוקר לחיפושים נרחבים אחר הצוללן שחר בצלאל, בן 27 מאשדוד, שיצא לצלול בנמל אשדוד לפני כשבועיים וחצי ומאז נעלמו עקבותיו. מפקד מחוז לכיש בזק"א, אבי דרעי, מסר ל'און ליין חדשות בזמן אמת', כי החיפושים ייערכו לאורך החוף מאשקלון ועד ראשון-לציון, בתקווה שגופתו של הצוללן נפלטה אל אחד החופים בעקבות הסערה שהייתה אתמול ברחבי הארץ. דרעי ציין, כי יש צורך במתנדבים המעוניינים לצאת ולסייע בחיפושים בסיוע טרקטורונים ורכבי שטח, ולצורך זה ניתן לפנות למס' סלולארי: 052-2650992. כזכור, כפי שדווח כאן ב'חדשות און ליין', הצוללן שחר בצלאל יצא ב- 11/12 לצלול סמוך לנמל אשדוד ועקבותיו נעלמו. חברו דיווח, כי ראה את הקייאק של הנעדר נטושה בים ורכבו חונה על החוף. יומיים לאחר מכן נמצא אף רובה הצייד שלו סמוך לקייאק הנטוש. בזק"א הביעו לאחר האירוע תרעומת על משטרת מרחב לכיש, בשל סירובה, לטענתם, לאפשר לצוללנים המתנדבים של הארגון ליטול חלק בחיפושים מייד עם דבר ההודעה על היעדרותו של בצלאל - דבר שייתכן והיה מביא למציאתו בחיים. ('מקור ברשת' סייע בהכנת הכתבה)
 
למעלה