קצת היסטוריה

קצת היסטוריה

מקורה של ברית המילה הוא בציווי האלוהי לאברהם אבינו למול את בנו יצחק: "זאת בריתי אשר תשמרו ביני וביניכם ובין זרעך אחריך: המול לכם כל זכר". מצווה זו חלה לא רק על יצחק עצמו, אלא על כל צאצאיו הזכרים של אברהם אבינו, לאורך כל הדורות. ואכן, התורה מתארת אירועי ברית מילה נוספים: האירוע בו אברהם מל את עצמו, האירוע בו נימול בנו של משה רבנו על-ידי אימו, והאירוע בו נדרש יהושע למול את כל הזכרים שטרם נימולו, לקראת הכניסה לארץ ישראל. עם ישראל, בכל תפוצות גלותו, המשיך לקיים מצווה זו ולמול את בניו. עם השנים הפכה ברית המילה לסמל המשמעותי ביותר של הקשר בין עם ישראל לבין אלוהיו, סימן בגוף שמעיד על ברית שבלב. ברית המילה גם הפכה לסמל לייחודו של עם ישראל מכל אומות העולם, ובתקופות רבות מסרו יהודים את נפשם על מנת להמשיך ולקיים מסורת זו. תמיד נלווה כאב מסוים לפעולה זו, אולם ברית המילה נתפסה כדרכם של בני האדם להיות שותפים לאלוהים במעשה תיקון העולם, ומשום כך ברית המילה קשורה מאז ומתמיד במסיבה שעורכים לכבוד התינוק ובסעודה חגיגית - חג כניסתו של התינוק החדש לחיק העם היהודי.
 
קישור מדהים אשר קל להזדהות איתו ../images/Emo45.gif

בעצם כל הדברים שכתבתי בכל עשרות ההודעות והתגובות שפרסמתי, קימות באתר זה קל להזדהות עם כל מילה בכתוב אף על פי שאני מעדיף לנסח את הסיבה האישית שלי לברית מילה , כסמל המקשר ביני ובין האומה היהודית והישראליות שבי. היות ואני חילוני אני לא מקיים את ההלכה והקשר ביני ובין אלוהים רופף סמל הברית נבחר על ידי כקשר חזק של שייכות בניגוד למצוות אחרות, כמו תפילה,שבת,וכדומה ,שבחרתי לא לקיימם
 

אניאני

New member
ולדעתי זה בושה

מכל הדברים היפים של היהדות ובכל הסמלים היפים לבחור דווקא את זה שאינו יפה, שפוגע ושעושים אותו על מישהו אחר במקום על עצמך ולזנוח את הדברים החשובים והיפים. מה שאתה עושה זה הבחירה הכי גרועה ופוגעת שיש. וחוץ מזה ברית מילה שעשו אבותינו שונה מברית מילה שעושים היום. הם לא עשו נזק כזה כמו היום אלא הרבה יותר סימלי. וגם ברית מילה אף פעם לא היתה מצווה החשובה כמו מצוות אחרות שהחילוניים זונחים בשמחה ומאוחר יותר ברית מילה כבר לא היתה בכלל יחוד יהודי. אז אני מציעה למי שחשוב לו הקשר לעם היהודי לעשות מה שחשוב באמת ולנסות להפסיק את מה שפוגע ולא מתאים לימינו. סבא, אני בטוחה שכולם יגידו שאני יותר יהודיה ממך עם מה שאני שומרת ואתה מתכחש.
 

אניאני

New member
וחוץ מזה אדם אינטיליגנטי

שקרא הרבה חומר על ברית מילה לא יכול לא להודות שהאתר הזה מסלף את המידע בכוונה כדי להטעות כאילו שברית מילה זה בריא. אז מי שממליץ על אתר כזה ולא מזהיר מהסילופים שיש בו משתף פעולה עם הסילוף וסימן שהוא לא אדם ישר.
 

אניאני

New member
אתר תעמולה וסילוף

צריך להיזהר מאתר כזה שמסלף את כל הנושא הרפואי ומנסה לשכנע שברית מילה זה בריא אפילו שכל ארגוני הבריאות החשובים אומרים שאין הצדקה רפואית לזה. פשוט בושה!
 

אורית ג.

New member
שנה טובה ל"שנה טובה" ותודה על

הקישור לאתר מעניין זה. אכניס לינק מה"קהילה" שלנו בעדכון הקרוב שלה. רק בקשה קטנה - מכיון שעמוד פורום מכיל מספר הודעות ראשיות קבוע אך יכול להכיל מספר בלתי מוגבל של תגובות יש חשיבות רבה לשרשור הודעות הקשורות לאותו כותב באותו נושא ובמיוחד כשהמדובר בחלקים מאותו אתר. כמו כן - משום שמירת זכויות יוצרים אין להעתיק לכאן קטעים מאתר אחר באופן גורף ללא רשות בעלי האתר. כמובן אפשר לשים לינק. על כן עדיף שבהודעה תכתוב את דעותיך למשל ואת האתר תציג בלינק ולא בהעתקה (לא בדקתי בדיוק אז אם טעיתי עמך הסליחה) תודה.
 
כיצד לבחור מוהל - מאת : "שנה טובה"

לפי ההלכה, חובת המילה מוטלת על אביו של התינוק. רובנו, כמובן, איננו רוצים למול את בננו בעצמנו, ולכן אנו בוחרים במוהל מקצועי, שיהיה שליחנו לביצוע ברית המילה. כיום מצויים מוהלים רבים המוסמכים על ידי הממסד ולצערנו אף מוהלים שאינם מוסמכים. המוהלים המוסמכים הם מוהלים שקיבלו רשיון מידי הועדה הבין-משרדית לפיקוח על המוהלים, ועדה המשותפת למשרד הבריאות, משרד הדתות והרבנות הראשית. הוועדה מפקחת על הכשרתם של המוהלים - הכשרה בתחום המעשי-כירורגי, הכשרה בתחום ההלכתי-עיוני, תקופת ´סטאז´´ כשוליות של מוהלים מוסמכים, ובחינות עיוניות ומעשיות. ועדה זו אחראית על מתן רשיונות המילה, על חידוש תוקפם מדי מספר שנים, ואף מוציאה לאור תדריך למוהלים. לאחרונה, ישנה מגמה לשלוח אף את המוהלים המוסמכים להשתלמויות בתחום עיסוקם. המוהלים המוסמכים מחולקים לשתי קטגוריות - מוהל מוסמך, ומוהל מומחה. מוהל מומחה הוא מוהל מוסמך בעל וותק רב, שעמד בחינות נוספות. הוועדה לפקוח על מוהלים עורכת רשימת מוהלים מוסמכים ארצית, הכוללת שמות, כתובות ומספרי טלפון, ומעדכנת אותה מדי פעם. ניתן ליצור קשר עם הוועדה במחלקה לבריתות של הרבנות הראשית, שבראשה עומד הרב אברהם בביוף. כתובת: ירמיהו 80, ירושלים טל´: 2-5313141-02 פקס: 5000278-02 שעות פעילות: א´ - ה´ 16:00 ~ 08:00 השירות שניתן: העברת רשימות מוהלים בפקס ובדואר לפי אזור המגורים, המלצה על מוהלים באזורי מגורים, קביעת תעריף מומלץ, כתובת לתלונות על מוהלים. באתר זה ניתן למצוא את רשימת המוהלים המוסמכים הארצית ובקרוב - פרטים נוספים על המוהלים, כגון הכשרה, וותק, תעריף, התחייבות לביקורי בית וכד´. באתר זה ניתן למצוא את רשימת המוהלים המוסמכים הארצית ובקרוב - פרטים נוספים על המוהלים, כגון הכשרה, וותק, תעריף, התחייבות לביקורי בית וכד´. כפי שצויין מצויים מוהלים רבים שאינם מוסמכים. לאלה ניתן לפנות ע"פ המלצות של מכרים, והם אינם מנויים ברשימה מסודרת. מוהלים אלו אינם מצויים בפיקוח, ולפיכך, הוראות משרד הבריאות אוסרות על בתי החולים להעסיק אותם או לאפשר להם לפרסם עצמם. נוסף למוהלים המקצועיים, ישנם רופאים מתחומים שונים העובדים גם כמוהלים. חלקם מלים תינוקות בקליניקות פרטיות, וחלקם מגיעים לאולמות ברית. העובדה שהמוהל הוא גם רופא עשויה לנסוך ביטחון על הורי התינוק, אולם יש לזכור כי הכשרה כרופא אינה מכשירה אדם להיות מוהל, ולכן, על הבוחרים ברופא-מוהל לוודא כי לאותו רופא יש ניסיון משמעותי גם במילה. כמובן, הכשרתו כרופא גם אינו מכשירה אותו להיות מוהל ע"פ ההלכה, וזהו תחום ידע נפרד שעליו לרכוש (ושעשוי למנוע ממנו להשתמש בחלק מן המכשירים המותרים בהליך רפואי אחר).
 
ברית המילה היבטים רפואיים מאת "שנה

מאת : שנה טובה" ----------------------- סעיף זה נכתב ע"י: ד"ר יוסי אורבך, מוהל ורופא ילדים, קופ"ח מכבי. ד"ר מיכאל שימל, אחראי מחלקת טיפול נמרץ ילודים, בי"ח שערי צדק, ירושלים. ברית המילה נעשית מסיבות דתיות, ואולם, הידע הרפואי המצוי בידינו מצדיק את ביצועה גם מסיבות רפואיות. » שכיחות סרטן הפין בגברים נימולים נמוכה באופן ניכר ביותר בהשוואה לגברים שלא נימולו. [New England Journal of Medicine 336; 1244-1245 (1997)] » שכיחות זיהומים בדרכי השתן והסיבוכים הנלווים לזיהומים אלו - בילדים שנימולו נמוכה בהרבה מאשר זו בילדים שלא נימולו. [Clinical Pediatrics 32; 130-134 (1993)]. » שכיחותן של מחלות זיהומיות המועברות במגע מיני נמוכה בגברים נימולים ובנות זוגם מאשר בקבוצת הלא-נימולים. [New England Journal of Medicine 322; 1308-1312 (1990)] . » דימומים - הסכנה לדימום משמעותי כתוצאה מביצוע המילה הנעשית ביום השמיני (או לאחריו) - הינה נמוכה ביותר - ע"פ סקרים רפואיים נרחבים. החשש לדימומים המוזכר במאמרים הרפואיים בספרות האמריקאית, נובע קרוב לוודאי מהסרת עור הערלה ביום השני עד השלישי לחיים, כמקובל בארה"ב. » זיהומים - בסקרים של מאות אלפי תינוקות שנימולו נמצאה שכיחות נמוכה ביותר של זיהומים כתוצאה מביצוע המילה. סיבוך זה ניתן למניעה, במידה ונשמרים כראוי הכללים הרפואיים הנדרשים בעת ביצוע פעולה זו. » נזקים אנטומיים - כתוצאה מהמילה הינם נדירים ביותר, הן בשל פשטות הפעולה והן לנוכח השימוש בציוד המגן מפני פגיעה אנטומית. כמובן, שהדבר מותנה - כמו בכל טיפול רפואי - בביצועה ע"י מוהלים בעלי מיומנות וניסיון במילה. מניעת זיהומים בעקבות ברית המילה - המודעות למניעת זיהומים הביאה לכך שברית המילה נעשית כיום תוך הקפדה על הכללים המקובלים בפרוצדורות רפואיות דומות, על-מנת למנוע אפשרות של העברת זיהום לילוד: סטריליזציה של כלי המילה; רחיצת ידיים; טכניקת חבישה וחומרי חבישה מתאימים ועוד. קיימות כיום דרכים שונות להפחתת הכאב לילוד בעת ביצוע המילה ולאחריה. השימוש במשככי כאב פשוטים המכילים פראצטמול (לדוגמא, אקמול, דקסמול, אלדולור) במינון הנכון (סמ"ק 1 לכל 1 ק"ג משקל גופו של היילוד, והכל לפי הוראות הרופא והיצרן); השימוש במשחת הרדמה מקומית; הדרכה נכונה של ההורים לגבי האכלת התינוק לפני ואחרי המילה; מתן ספוגית עם טיפת יין/מיץ ענבים או מי סוכר בפיו - כולן שיטות מקובלות ויעילות. מאידך, ספק אם השיטה הנהוגה במספר מקומות, שיטה שבה מזריקים חומרי הרדמה ישירות לעצבי הפין מפחיתה מכאב המילה. זאת מאחר ועצם ההזרקה טומנת בחובה כאב משמעותי, שאינו בהכרח פחות מכאב המילה עצמה. על אף העובדה שהדימום ביום השמיני הינו מינימלי, קיימות שיטות לביצוע המילה ללא דימום כלל ע"י שימוש בסגר מיוחד לפני החיתוך. סגר זה גורם לנמק של עור הערלה והסרתו אינה גוררת דימום. אולם שיטה זו איננה אפשרית מבחינה הלכתית אשר בה חלק מברית המילה היא "הטפת דם ברית". זאת ועוד, ´מילה ללא דימום´ תוך שימוש בסגר הגורם לנמק, עלולה לגרום לכאב בעת היווצרות הנמק ברקמת העורלה, וכך דווקא להגדיל את מידת הכאב. » ההלכה מתייחסת לשמירת בריאות היילוד כערך נעלה ולכן מצווה לנקוט בכל האמצעים למניעת כל סיכון לבריאותו של הילד, כולל דחיית זמן המילה בעת הצורך. » ברית המילה המבוצעת על-ידי מוהלים מוסמכים המודעים להיבטים הרפואיים, או על-ידי רופאים המקיימים את המילה כהלכתה, והמלווה בהכנה והסברה נאותה להורים, מקנה למשפחת הילוד את הביטחון והשלווה הנחוצים בביצוע ברית המילה של ילדם.
 

אניאני

New member
זה נשמע כמו פרסומת גרועה

וזה גם חוסר אחריות לנפח כל מני ממצאים כאילו שהם באמת משמעותיים (חלק אפילו בספק) ולהתעלם בכוונה מכל הנתונים החשובים שנגד. ובכלל עד כמה שידוע לי לאמונה שהיום השמיני טוב יותר אין בכלל בסיס עובדתי אז זה לא פלא שהם לא הביאו שום דבר שתומך בזה. בקיצור פרסומת גרועה וחסרת אחריות של כאלה שיש להם כנראה אינטרסים אחרים (מעניין מה דעתם על ברית מילה מבחינה דתית). בדיוק מכאלה דברים צריך להיזהר. מעניין למה ארגוני הבריאות החשובים מגיעים למסקנה אחרת שאין כל הצדקה רפואית לעשות ברית מילה. חבל שאי אפשר לשאול את השאלה הזאת את אלה שכתבו את הדברים האלה, אבל בטח לא היינו מקבלים תשובה לעניין.
 

ציפי ג

New member
אורית בזמנו בקשת להכניס את

רשימת המוהלים המוסמכת לפורום. היא מהווה חלק מהאתר הזה. סוף סוף אתרי קונטרה לאתרים המצוטטים כאן ללא הרף, באוירה ידידותית לקורא. תודה שנה טובה. גמר חתימה טובה.
 

אורית ג.

New member
בטח התכוונת שאת ביקשת (ולא אני)

בכל אופן לא זכרתי זאת ופעם ראשונה שאני רואה את הרשימה הזו (באתר הנ"ל) - גם היא תתוסף לקהילה. לידיעתך - אין צורך ב"קונטרות" אני מכניסה כמעט כל אתר שאני מוצאת למעט פרסומות למוהלים (חוקי פורטל תפוז שאת בוודאי יודעת שלפיהם אין לשים פרסומות בפורום) או אתר שהוא ברמה מאד נמוכה או חוזר די במדוייק על מה שבאתרים אחרים. גם עם אתרים באנגלית אני סלקטיבית יחסית כי אני מעדיפה (אם יש ) עברית. זה בערך הקו המנחה. שנה טובה וחתימה טובה גם לך. אורית.
 
מצ"ב הודעתך הרלבנטית

עוד מעט יהיה לנו לוח, אז יהיה מותר לשים פרסומות לא? בונים אצלי על זה. גמר חתימה טובה.
 

אורית ג.

New member
התכוונתי שלא היתה לי עד כה את הרשימ

ואכן אני שמחה שהיא התגלתה ברשת. אכן ראיתי בפורום שלך את כל המשתדלים-לפרסם-את-עצמם-בגבולות-המותר
. כתיבה וחתימה טובה גם לך.
 
למעלה