קצונה ייעודית בחיל קשר

nir56

New member
קצונה ייעודית בחיל קשר

מישהו יכול להסביר לי קצת על התפקיד הזה? יש לי מיונים אליו ולא הבנתי מה עושים בתפקיד הזה. בנוסף האם המיונים לתפקיד כוללים רק מבחנים בכתב או שגם חלקים פיזיים?
 

פנינה 21

New member
אני מניחה שקיבלת זימון לגיבוש

מיונים של יומים הרבה מבחנים בוחן בר אור וריצת אלונקות. למתי קיבלת זימון? הסבר על התפקיד ניתן למצוא בקישור הבא: http://www1.idf.il/tikshuv/site/templates/controller.asp?lang=he&fid=44798 גם אני מגיעה לגיבוש אז אשמח לשוחח איתך גם במסנגר ואיסי קיו- תשלח מסר ואני אעביר לך כתובת.
 

בלללעעע

New member
יש קרבי ויש מערכתי...

לאיזה אחד זימנו אתכם?... לקרבי יש גיבוש, לא כל כך קשה, יומיים בבה"ד 7. למערכתי יש יום מיונים עם כל שאר הייעודי (שלישות, חימוש, לוגיסטיקה וכו'...). אם יש לכם שאלות- אתם מוזמנים לפנות אלי בהודעות פרטיות, בדיוק סיימתי את המסלול המערכתי.
 

nir56

New member
אני קיבלתי לקרבי

יומיים ב-27 עד ה-28 אבל אני שוקל לוותר כי האמת זה נראה לי תפקיד ממש גרוע.
 

פנינה 21

New member
זה תפקיד טוב

כל מי שאומר שזה גרוע לא מכיר את התפקיד-לבנים יש בעיה להבין את זה כי הם לא קיבלו מיון מקדים של התפקיד עם ההסבר והכל .כנס לאתר חיל תקשוב תקרא מה שהם כותבים ואז תחליט -אל תשפוט לפי מה שאומרים אנשים אחרים שלא מכירים את המסלול
 

osher O

New member
גרוע? תלוי

מה אתה מחפש בתפקיד שלך? לכל תפקיד יש יתרונות וחסרונות. כמה דברים על התפקיד: א. להיות קשר"ג זה להיות קרבי אבל לא לוחם. ב. לקשר"ג בסוף מסלול יש אלף ואחת הצבות אפשריות וחלקן אפילו מעניינות, ככה שאם אתה מסתמן כאחד המצטיינים אני בטוחה שלא תתאכזב. ג. אם את/ה מחפש/ת מסלול מעורב לבנים ובנות- זה המקום. ד. אם בוחנים לעומק את כל מסלולי יעודי לקצונה, מסלול הקשר"ג הוא הכי סביר. בהצלחה.
 

nir56

New member
כן רק שאני לא מוכרח...

קצונה אין לי שאיפות להגיע לקצונה בכל מחיר, מה גם שמתחייבים לשנה קבע מההתחלה וזה די הרבה לתפקיד שאתה לא יודע אם תהנה בו. בכל מקרה יש לי פרופיל 72 ובחרתי בעדיפות ראשונה תותחנים כי שמעתי ממספר אנשים שאני מכיר ונמצאים שם שהם מאוד נהנים.
 

בלללעעע

New member
ההתחייבות לשנה היא רק בתנאי

שאתה מסיים את ההשלמה. אתה יכול ליפול בכל שלב של המסלול, ובלי לבאס יותר מדי- כמעט חצי נופלים, ואפילו בהשלמה יש כאלה שנופלים. על הקבע חותמים רק לפני היציאה לבה"ד 1 וגם הוא רק בתנאי שתסיים השלמה, וזה אחרי שכבר היו לך 4 חודשים סיפוח+ הכנה למ"כים וקורס מ"כים בשביל לחשוב אם אתה באמת רוצה להיות קצין ועוד קשר"ג (וזה כמובן בהנחה שלא נפלת, ירדת מסלול וכו'...). מה שטוב במסלול כזה זה שקודם כל- החצי הראשון של השירות עובר בטיל... קורסים זה הזמן שעובר הכי מהר בצבא ואתה תהיה בקורסים שנה ושמונה בערך... (מערכתי זה שנה ושתים...), ועוד דבר- אתה יכול להגיע לאן שבא לך... תותחנים, נ"מ, שיריון, צנחנים- כל היחידות פתוחות בפניך. ואם באמת לא בא לך להיות קשר"ג- יש מלא הזדמנויות לעזוב- אף אחד לא מכריח אותך להשאר במסלול. אם בא לך להיות קצין, אבל לא קשר"ג- אפשר לעבור למערכתי ולהתעסק בדברים אחרים אם מעניין אותך (מחשבים, תקשורת... דברים שקשר"גים נוגעים בהם הרבה פחות...) ואלה גם דברים שטיפה יותר מועילים לאזרחות... מצד שני, גם תותחנים זה סבבה...
 

בלללעעע

New member
לא מדויק לגמרי...

להיות קרבי אבל לא לוחם- נכון, אבל הכל תלוי בקשר"ג עד כמה הוא רוצה להכנס יותר לשטח ולהיות עם הלוחמים. אם בא לו- הוא יכול להיות איתם ואם בא לו- הוא יכול להשאר בבסיס ולהפעיל את החיילים שלו משם... אלף ואחד הצבות- זה נכון, אבל לרוב זה אותו סגנון עיסוק, זה כמעט אותו תפקיד, רק המקום משתנה... מסלול מעורב לבנים ובנות- מאוד תלוי במסלול. לרוב מתחילות את הטירונות משהו כמו 2-5 בנות, אחת לפחות נושרת בטירונות ובדר"כ רוב הבנות נושרות ולא מסיימות עם המסלול שלהן, אלא עם אחד אח"כ או עושות חלק מהמסלול בצורה שונה... זה מסלול שלבנות הוא מאוד מאוד קשה פיסית. מהבחינה של שאר מסלולי ייעודי- המסלולים של חיל התקשוב אכן הכי נורמאליים... יש להם את החסרונות של ייעודי, אבל הם נחשבים מסלולים הרבה יותר טובים משאר המסלולים. וגם הם הרבה יותר מאתגרים מכל מסלול ייעודי אחר...
 
למעלה