קפיצה מזורזת לעיה"ק: סיכום

giladshay

New member
קפיצה מזורזת לעיה"ק: סיכום

במהלכה בוצעו 2 צלילות בשישי- האחת בשמורה, והאחרת באוניברסיטה. הצלילות נוצלו במיוחד לבדיקת ציוד הצילום החדש, כך שהרבה חומר אין להפעם. הצלילות לוו בזרימה דר'- מע' לא מבוטלת שהוסיפו נדבך על הסופה הדרומית שפקדה את עיה"ק ביום שלישי האחרון. מכר המשמש כמדריך פעיל באחד המועדונים, ידע לספר לי שבמהלך הסערה היו גלים בגובה 4 מ'. עובדה זאת גרמה לראות בינונית (-). עצוב היה לראות מקבצי האלמוגים ברדוד מלאים בג'יפה (מה לעשות- זה הטבע). טמפ' המים עדיין עומדת על 21C בעמוק, אך ישנה מגמת עליה ברדוד לכדי 22C. צלילותיי בוצעו עם RobertK, בנותיו המקסימות, וחברו מהעבודה (שהיה גם שותף לעניין)-
מיוחדת לרוברט. ברצוני לברך על השרות שקיבלתי במועדון הבית, לומר תודות לכול לחברותא הקצרצרה של המכרים אותם פגשתי, והמון תודות לאחי ודודי שליוו אותי בנסיעה זאת. בהמשך אנסה להעלות
(יש בעיות בהעלאת סרטונים לשרת). בכ"ז- כדאי לבדוק מפעם לפעם את הקישור המצ"ב (סיכויים טובים שאוריד את האיכות בשביל שהשרת יספוג אותו).
 

giladshay

New member
תיקון קישור

לכבוד ה
ירום כבודו, שפמו. קישור לסרטון כמובן: XXX
 

mazoneli

New member
שאתה משתמש עם התאורה

עדיף שתוקיד את הפילטר האדום לדעתי, כי היו קטעים בסרט עם המון אדום.
 

giladshay

New member
תשובות למורנה צהובת פה ולאלי מזון

בדיוק אתמול שאל אותי השיח את אותה השאלה בצ'אט, אז הנה תשובה רשמית: אני נמצא עדיין בשלבי לימוד (והמון תודות על ההערות). ממה שהספקתי ללמוד עד עכשיו: 1. לתאורה אין משמעות באור יום (זניחה). היא מתחילה להשפיע מתחת ל: כוכי אלמוגים, בעומקים, בתנאי ראות לקויים, ובצלילת לילה. 2. כדאי לחפש מצלמת וידיאו עם בקרת מודים באמצעות המארז. את זה כבר ידעתי מזמן, ולצערי הרב אין לי
. 3. כנ"ל לגבי ה- Brightness,
. * הערה: כאשר מורידים את הפילטר ומנסים לצלם מתקבל צילום די שחור/לבן, טפל, וחסר כול צבע. 4. (זה יותר לאלטו, לדני ויינברג, ולפליקס לוטן): למרות הנסיונות להעניק למצלמה ציפה נייטראלית באמצעות 'שיטת המזרון' שמתי לב שהיא נוטה לציפה שלילית, אין משמעות גדולה מדי אם או בלי, ואני משחק עם ה- BCD לא מעט בכול מקרה. מסקנתי: לחפש שיטה אחרת, או להוסיף מזרונים, או לוותר בכלל. הצעות יתקבלו בברכה. 5. במהלך הצלילה בחוף אלמוג היה עליי להוביל חלק מהצלילה לקראת הסוף. למרות הסירבול, הופתעתי לגלותה שההובלה קלה. לא הייתה לי כול בעייה להפוך את הצלילה על הגב/הבטן בקלות יחסית. אני משער שציוד הצילום הכבד נותן קונטרה למיכל הפלדה הכבד שיושב לי מאחור, כך שקל היה להסתובב סביב עצמי.
 
מעניין

מה שמוזר זה שלפי מה שקראתי אמורים לצלם עם תאורה בלי הפילטר האדום, וכמו שאלי אמר - יש קטעים בסרטון שרואים בוודאות שיש עודף של אדום. אבל אתה אומר שהצבעים יוצאים אנמיים בלעדיו? מאיזה מרחק צילמת? ד"א, בירידה הבאה לאילת אני מתכוונת לבדוק את העניין של הפילטר האדום בצלילות רדודות - מה שלא הזדמן לי לבדוק בדרא"פ כי לא היו צלילות כאלו. לפי ההוראות אמורים לצלם ללא הפילטר בעומק של עד כ 9 מטר, למרות שיש כאלו שאומרים שהם תמיד מצלמים עם. אני אנסה את שניהם עם כיוון WB ידני ואראה מה עדיף. כעיקרון אתה מצלם עם הפילטר גם בצלילות מאוד רדודות?
 

שיח סלימאן

Well-known member
מנהל
שיטת המזרון ?

אני מניח שאתה מתכוון לספוג הכחול. אם כן היית צריך לצפות שהוא יתנהג בדיוק כמו חליפות הניאופרן כלומר יתכווץ תחת הלחץ בזמן ההעמקה ויאבד את כושר הציפה שלו במקדם תלוי עומק. אם זה כל כך עקרוני נסה קופסת פלסטיק על תקן מצוף קשיח.
 

חי בר

New member
לדעתי לתאורה דוקא יש המון משמעות

גם באור יום. תנסה בפעם הבאה להסיר את הפילטר האדום ולהשתמש בתאורה (העוצמה הגבוהה, אל תתקמצן על הסוללה
). קח בחשבון שזה יעיל לטווח קצר ממילא ככה שכל מה שברקע לא ייצא צבעוני, אבל זה ממילא ככה עם או בלי תאורה. לגבי הציפה השלילית- תגדיל את המארז, תעיף את פנס הלדים והכל ייסתדר
 

giladshay

New member
תשובות נוספות

שכחתי לציין שהסרטון הנוכחי מכיל המון RUBBISH שצולם במהלך שתי הצלילות, כך שברור שהצילום רחוק מלהיות אידיאלי. ועכשיו לתגובות: ענת א. צילום עם תאורה הוא ת'כלס ללא פילטר. ב. הלכה למעשה התאורה אינה אפקטיבית בתאורת יום במיוחד כשמדובר על צילום שטח. ג. מאחר ואני עדיין חסר ניסיון עליי לנסות ולהגיע לאופטימליות של הרשום בסעיף 1 שבהודעתי הקודמת (הנ"ל). ד. לאור ניסיוני, כאשר מדובר על צילום וידיאו ללא תאורה חיצונית, מבוצעים מרבית הצילומים עם פילטר אדום, כמעט ללא קשר לעומק (בעומקים צריך פילטר כפיצוי על אבדן צבעים, וברדוד צריך פילטר בשביל למנוע סנוור קרני השמש בתוך העדשה). ללא תאורה יצא לי לצלם מעט מאד ללא פילטר. בכול מקרה בכול אותם פעמים העומק לא עלה על 3 מ'. מובן שכאשר ניתן לשלוט על המודים בעזרת המארז, ניתן לשלב צילום רב יותר ללא פילטר. שיח א.
הספוג הכחול (לגמרי במקרה היה גם מזרן הטראקים הישן שלי). ונכון, ציפיתי שכך יקרה. ב. בהחלט אשקול קופסת פלסטיק או קלקר קשיח במידה ואחליט שזה עקרוני לי. ג. לכשאגיע לפתרון מספק- אפרסם ברשת את ממצאיי. חי בר א. אם אתה חושב שאני מתקמצן על הסוללה- רד מזה (ראה תשובתי למצ"פ). ב. השפעת המשקל של פנס הלדים- זניחה עד כדי גיחוך, אך הוא בהחלט מיותר בצלילות יום (לקח שאיישם בעתיד). ג. מה שמשפיע על הציפה השלילית הוא: הסוללה, התאורה, וזרוע התאורה (מהכבד לפחות כבד). טוףףף, כפי שנרשם- הנושא בטיפול. ד. בכול מקרה אני לא מתכוון לוותר על תאורת הלדים לגיבוי בצלילת לילה (וזה לא ממניעים של צילום).
 
למעלה