קפיטריה

מצב
הנושא נעול.

oren162

New member
קפיטריה

קפיטריה
האם לא הגיע הזמן שברכבת ישראל תופעל קפיטריה ברכבות?
אני לא מדבר על כל הרכבות בכל הקויים, אלא רק בקווים בין עירוניים עם דגש על הקו מבאר שבע לנהריה.
אני חושב שזה קצת לא הגיוני שאנשים שנוסעים מהדרום לצפון או להפך, לא יכולים לקנות אוכל או שתיה בזמן הנסיעה הארוך.

קרון קפיטריה הוא למעשה לא חידוש ברכבת ישראל, וכבר הונהגו בעבר ברכבת קורנות כאלה שמאוחר יותר הצטמצמו לעגלת רוכלים ניידת עד שלבסוף נעלמו.
אולי יגידו פה שזה לא מוצדק כלכלית לעשות דבר כזה ולכן לא פועלות קפיטריות ברכבות. אבל אני סבור שמצבה של הרכבת לפני 10 שנים שונה לגמרי מהמצב של היום מבחינת כמות הנוסעים.
תארו לכם שביום מן הימים שבו תפעל הרכבת לאילת, נוסע שעלה בצפון הארץ ולא הביא איתו אוכל או שהביא איתו אוכל אבל אחרי שעה נהיה צמא, לא יוכל לשתות או לאכול עד אילת.
 
תגובה קצרה בעניין

קפיטריה
האם לא הגיע הזמן שברכבת ישראל תופעל קפיטריה ברכבות?
אני לא מדבר על כל הרכבות בכל הקויים, אלא רק בקווים בין עירוניים עם דגש על הקו מבאר שבע לנהריה.
אני חושב שזה קצת לא הגיוני שאנשים שנוסעים מהדרום לצפון או להפך, לא יכולים לקנות אוכל או שתיה בזמן הנסיעה הארוך.

קרון קפיטריה הוא למעשה לא חידוש ברכבת ישראל, וכבר הונהגו בעבר ברכבת קורנות כאלה שמאוחר יותר הצטמצמו לעגלת רוכלים ניידת עד שלבסוף נעלמו.
אולי יגידו פה שזה לא מוצדק כלכלית לעשות דבר כזה ולכן לא פועלות קפיטריות ברכבות. אבל אני סבור שמצבה של הרכבת לפני 10 שנים שונה לגמרי מהמצב של היום מבחינת כמות הנוסעים.
תארו לכם שביום מן הימים שבו תפעל הרכבת לאילת, נוסע שעלה בצפון הארץ ולא הביא איתו אוכל או שהביא איתו אוכל אבל אחרי שעה נהיה צמא, לא יוכל לשתות או לאכול עד אילת.
תגובה קצרה בעניין
אין מספיק קרונות לאנשים אז אתה חושב שיקצו קרון לקפיטריה?!....
למרות שבהחלט יכול להיות רעיון טוב!
 

oren162

New member
אפשר לפחות להתקין מכונות

תגובה קצרה בעניין
אין מספיק קרונות לאנשים אז אתה חושב שיקצו קרון לקפיטריה?!....
למרות שבהחלט יכול להיות רעיון טוב!
אפשר לפחות להתקין מכונות
שתייה וסנדוויצ'ים בין בקרונות, כך שלא יבוא על חשבון קרון נוסעים.
 

david80

Member
בקו הנוכחי לירושלים זה בהחלט מעשי

תגובה קצרה בעניין
אין מספיק קרונות לאנשים אז אתה חושב שיקצו קרון לקפיטריה?!....
למרות שבהחלט יכול להיות רעיון טוב!
בקו הנוכחי לירושלים זה בהחלט מעשי
לא חסר מקום וגם לא זמן נסיעה!
השאלה היא האם ישנם קרונועים יעודיים שנוסעים רק לירושלים, או שהתקנת מזנון תגרום לבעיית מקום בקווים אחרים!
 

amit1270

New member
אולי מעשי, אבל מאוד לא כלכלי!

בקו הנוכחי לירושלים זה בהחלט מעשי
לא חסר מקום וגם לא זמן נסיעה!
השאלה היא האם ישנם קרונועים יעודיים שנוסעים רק לירושלים, או שהתקנת מזנון תגרום לבעיית מקום בקווים אחרים!
אולי מעשי, אבל מאוד לא כלכלי!
 

olli3

New member
מנהל
ברכבות הלילה יש לך אחלה של זמן בכל תחנה

קפיטריה
האם לא הגיע הזמן שברכבת ישראל תופעל קפיטריה ברכבות?
אני לא מדבר על כל הרכבות בכל הקויים, אלא רק בקווים בין עירוניים עם דגש על הקו מבאר שבע לנהריה.
אני חושב שזה קצת לא הגיוני שאנשים שנוסעים מהדרום לצפון או להפך, לא יכולים לקנות אוכל או שתיה בזמן הנסיעה הארוך.

קרון קפיטריה הוא למעשה לא חידוש ברכבת ישראל, וכבר הונהגו בעבר ברכבת קורנות כאלה שמאוחר יותר הצטמצמו לעגלת רוכלים ניידת עד שלבסוף נעלמו.
אולי יגידו פה שזה לא מוצדק כלכלית לעשות דבר כזה ולכן לא פועלות קפיטריות ברכבות. אבל אני סבור שמצבה של הרכבת לפני 10 שנים שונה לגמרי מהמצב של היום מבחינת כמות הנוסעים.
תארו לכם שביום מן הימים שבו תפעל הרכבת לאילת, נוסע שעלה בצפון הארץ ולא הביא איתו אוכל או שהביא איתו אוכל אבל אחרי שעה נהיה צמא, לא יוכל לשתות או לאכול עד אילת.
ברכבות הלילה יש לך אחלה של זמן בכל תחנה
אתה יכול לרדת בכל תחנה לרציף, לקנות משהו מהמכונות ולחזור לקרון, להספיק להתיישב ולחכות עוד חצי דקה-דקה עד שהרכבת תתחיל לנסוע.

הריפוד בזמנים ברכבות הלילה הוא הכי מורגש אם כי בתחנת נתב"ג לא פעם הרכבת נתקעת מעל ל5 דקות וחורגת מזמן היציאה שלה מכיוון שכמעט כל הרכבת מתרוקנת בנתב"ג ומדובר על כמו נכבדה ביותר של אנשים.
 

אלון 58

New member
כבר היו כאלה ברכבות של שנות ה-70'...,

קפיטריה
האם לא הגיע הזמן שברכבת ישראל תופעל קפיטריה ברכבות?
אני לא מדבר על כל הרכבות בכל הקויים, אלא רק בקווים בין עירוניים עם דגש על הקו מבאר שבע לנהריה.
אני חושב שזה קצת לא הגיוני שאנשים שנוסעים מהדרום לצפון או להפך, לא יכולים לקנות אוכל או שתיה בזמן הנסיעה הארוך.

קרון קפיטריה הוא למעשה לא חידוש ברכבת ישראל, וכבר הונהגו בעבר ברכבת קורנות כאלה שמאוחר יותר הצטמצמו לעגלת רוכלים ניידת עד שלבסוף נעלמו.
אולי יגידו פה שזה לא מוצדק כלכלית לעשות דבר כזה ולכן לא פועלות קפיטריות ברכבות. אבל אני סבור שמצבה של הרכבת לפני 10 שנים שונה לגמרי מהמצב של היום מבחינת כמות הנוסעים.
תארו לכם שביום מן הימים שבו תפעל הרכבת לאילת, נוסע שעלה בצפון הארץ ולא הביא איתו אוכל או שהביא איתו אוכל אבל אחרי שעה נהיה צמא, לא יוכל לשתות או לאכול עד אילת.
כבר היו כאלה ברכבות של שנות ה-70'...,
אבל הבעיה שמי שתפס "מקום" בקפיטריה,לא פינו מקומם לאחרים,ובמרחקים הקצרים בארץ,אין בזה הצדקה של ממש.
בשנים הראשונות היו "מזנונים ניידים" בקרונות,אבל ויכוחים וכתבות על איכות המזון והמחירים המופקעים,נראה לי שאלה גרמו לר"י לבטל את מכירת המזון והמשקאות בנסיעותיה.
 

אלון 58

New member
השנים הראשונות...:

כבר היו כאלה ברכבות של שנות ה-70'...,
אבל הבעיה שמי שתפס "מקום" בקפיטריה,לא פינו מקומם לאחרים,ובמרחקים הקצרים בארץ,אין בזה הצדקה של ממש.
בשנים הראשונות היו "מזנונים ניידים" בקרונות,אבל ויכוחים וכתבות על איכות המזון והמחירים המופקעים,נראה לי שאלה גרמו לר"י לבטל את מכירת המזון והמשקאות בנסיעותיה.
השנים הראשונות...:
התכוונתי לשנים בעשור הקודם,בו חלה התפתחות משמעותית במסילות הברזל ובכמות הרכבות המופעלות.
 

olli3

New member
מנהל
העגלות לא יכולות לפעול בקרונות הדו קומתיים.

כבר היו כאלה ברכבות של שנות ה-70'...,
אבל הבעיה שמי שתפס "מקום" בקפיטריה,לא פינו מקומם לאחרים,ובמרחקים הקצרים בארץ,אין בזה הצדקה של ממש.
בשנים הראשונות היו "מזנונים ניידים" בקרונות,אבל ויכוחים וכתבות על איכות המזון והמחירים המופקעים,נראה לי שאלה גרמו לר"י לבטל את מכירת המזון והמשקאות בנסיעותיה.
העגלות לא יכולות לפעול בקרונות הדו קומתיים.
אני לא יודע אם זה גורם נוסף שהוביל להפסקת השירות.
 

אלון 58

New member
זה נכון...,

העגלות לא יכולות לפעול בקרונות הדו קומתיים.
אני לא יודע אם זה גורם נוסף שהוביל להפסקת השירות.
זה נכון...,
אבל בדו-קומתיים היו מוכרי/ות מזון עם סלסלות גדולות שעברו מקומה לקומה וממערך למערך.
 

עדירמר

New member
עגלות לממכר מזון ברכבת

העגלות לא יכולות לפעול בקרונות הדו קומתיים.
אני לא יודע אם זה גורם נוסף שהוביל להפסקת השירות.
עגלות לממכר מזון ברכבת
העגלות לא יכולות לפעול בקרונות הדו קומתיים? איזה קשקוש! אז למה אצל הגויים העגלות הללו כן עובדות?

הסיבה להפסקת שירות עגלות המזון היתה ונשארה הצפיפות.
 

oren162

New member
עדיין

עגלות לממכר מזון ברכבת
העגלות לא יכולות לפעול בקרונות הדו קומתיים? איזה קשקוש! אז למה אצל הגויים העגלות הללו כן עובדות?

הסיבה להפסקת שירות עגלות המזון היתה ונשארה הצפיפות.
עדיין
אני חושב שזה לא הגיוני שלא מתקיים שירות כזה בקווים בינעירוניים ארוכים. לא יכול להיות שמי שנוסע מנהריה לבאר שבע לא יוכל לקנות כריך או שתייה באמצע הנסיעה.
אם התפתחות המסילות בארץ הצורך לשירות כזה רק עולה. להפעיל שירות קפיטריה בכל קו של מאה ק"מ ויותר זה מוצדק.
 

olli3

New member
מנהל
הוא יכול, יש מכונות ברציפים.

עדיין
אני חושב שזה לא הגיוני שלא מתקיים שירות כזה בקווים בינעירוניים ארוכים. לא יכול להיות שמי שנוסע מנהריה לבאר שבע לא יוכל לקנות כריך או שתייה באמצע הנסיעה.
אם התפתחות המסילות בארץ הצורך לשירות כזה רק עולה. להפעיל שירות קפיטריה בכל קו של מאה ק"מ ויותר זה מוצדק.
הוא יכול, יש מכונות ברציפים.
וספציפית, ברכבת מרכז הרכבת גם ככה עוצרת לכמה דקות אז הוא יכול לקנות ברציף ולחזור לקרון בלי בעיה (ויש לא מעט שראיתי שעושים את זה).
 
צריך לכרוז "5 דקות עצירה" ויהיה מושלם

הוא יכול, יש מכונות ברציפים.
וספציפית, ברכבת מרכז הרכבת גם ככה עוצרת לכמה דקות אז הוא יכול לקנות ברציף ולחזור לקרון בלי בעיה (ויש לא מעט שראיתי שעושים את זה).
צריך לכרוז "5 דקות עצירה" ויהיה מושלם
 

oren162

New member
זה לא פתרון

הוא יכול, יש מכונות ברציפים.
וספציפית, ברכבת מרכז הרכבת גם ככה עוצרת לכמה דקות אז הוא יכול לקנות ברציף ולחזור לקרון בלי בעיה (ויש לא מעט שראיתי שעושים את זה).
זה לא פתרון
כל העניין פה הוא שמדובר בקווים ארוכים עם מעט עצירות. כל העניין זה שיימכר מזון בתוך הרכבת.
 

olli3

New member
מנהל
כל הרעיון הזה הוא פינוקי אחד גדול

זה לא פתרון
כל העניין פה הוא שמדובר בקווים ארוכים עם מעט עצירות. כל העניין זה שיימכר מזון בתוך הרכבת.
כל הרעיון הזה הוא פינוקי אחד גדול
יש אנשים שהולכים לעבודה/לימודים עם אוכל מוכן מהבית ויש שקונים במזנון/מסעדות/מזמינים.

מלבד הפינוקי, אין באמת סיבה שנוסע יהיה חייב לרכוש דווקא באמצע הנסיעה, ארוכה כמה שתהיה - משהו לאכול או משהו לשתות.

רוצה האדם לשתות קפה/תה? יביא איתו תרמוס. רוצה לאכול חטיף או כריך, יביא איתו מביתו או יקנה בקפיטריה לפני עלייתו לרכבת.

מבחינה כספית ללקוח, זה כמובן מושך את העין וזה כבר הופך לקניה פחות רציונלית. לטעמי זה מאד מאד מטומטם לקנות שקית של תפוצ'יפס או צ'יפסי ב8 ש"ח וגם ב5 ש"ח כשבסופר המוצר נמכר בחצי מחיר ואם קונים מארז של רביעיה זה נע סביב ה10 ש"ח למארז שבו יש 4 שקיות.

מן הסתם שכאשר עגלת אוכל זזה סביבך או כשריח כזה או אחר מגרה אותך, אתה חש צורך לאכול/לשתות. כשברכבות עוד היו העגלות האלו, זה עצבן לי את התיאבון לא פעם :)
 
קפיטריה היא רעיון גרוע

קפיטריה
האם לא הגיע הזמן שברכבת ישראל תופעל קפיטריה ברכבות?
אני לא מדבר על כל הרכבות בכל הקויים, אלא רק בקווים בין עירוניים עם דגש על הקו מבאר שבע לנהריה.
אני חושב שזה קצת לא הגיוני שאנשים שנוסעים מהדרום לצפון או להפך, לא יכולים לקנות אוכל או שתיה בזמן הנסיעה הארוך.

קרון קפיטריה הוא למעשה לא חידוש ברכבת ישראל, וכבר הונהגו בעבר ברכבת קורנות כאלה שמאוחר יותר הצטמצמו לעגלת רוכלים ניידת עד שלבסוף נעלמו.
אולי יגידו פה שזה לא מוצדק כלכלית לעשות דבר כזה ולכן לא פועלות קפיטריות ברכבות. אבל אני סבור שמצבה של הרכבת לפני 10 שנים שונה לגמרי מהמצב של היום מבחינת כמות הנוסעים.
תארו לכם שביום מן הימים שבו תפעל הרכבת לאילת, נוסע שעלה בצפון הארץ ולא הביא איתו אוכל או שהביא איתו אוכל אבל אחרי שעה נהיה צמא, לא יוכל לשתות או לאכול עד אילת.
קפיטריה היא רעיון גרוע
ברכבת שכל מקום ישיבה פנוי הוא מקום "שמור" שאם תקום ישבו במקומך ולא תזכה לשבת עד תחנת היעד שלך,
תקנה לפני העליה.
 

asmopil

New member
בעיה

קפיטריה היא רעיון גרוע
ברכבת שכל מקום ישיבה פנוי הוא מקום "שמור" שאם תקום ישבו במקומך ולא תזכה לשבת עד תחנת היעד שלך,
תקנה לפני העליה.
בעיה
אני מסכים שזה ממש לא נעים לנסוע מנהריה או חיפה לב"ש ללא שתייה או אוכל כאשר לא הספקת לקנות. אם כי, אני מניח שמרבית האנשים לא מגיעים שנייה לפני הרכבת או מספיקים להגיע ולקנות משהו ברציף. אני לא יודע האם בכל התחנות מופעל מזנון אבל נדמה שזו המגמה ויש להסתפק בכך לעת עתה מכל הסיבות שהוזכרו כאן לעיל.
 

oren162

New member
כמו שאמרתי מקודם

בעיה
אני מסכים שזה ממש לא נעים לנסוע מנהריה או חיפה לב"ש ללא שתייה או אוכל כאשר לא הספקת לקנות. אם כי, אני מניח שמרבית האנשים לא מגיעים שנייה לפני הרכבת או מספיקים להגיע ולקנות משהו ברציף. אני לא יודע האם בכל התחנות מופעל מזנון אבל נדמה שזו המגמה ויש להסתפק בכך לעת עתה מכל הסיבות שהוזכרו כאן לעיל.
כמו שאמרתי מקודם
לפחות אפשר להתקין מכונות במעברים שיספקו שתיה וסנדווצ'ים.
 

asmopil

New member
יהיה ממש קשה למצוא לה מקום

כמו שאמרתי מקודם
לפחות אפשר להתקין מכונות במעברים שיספקו שתיה וסנדווצ'ים.
יהיה ממש קשה למצוא לה מקום
הן מכונות גדולות בסופו של דבר, אבל אם יש פתרון יצירתי אני בעד.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה