קנס על הפרת התחיבות למקום עבודה

פרפרון

New member
קנס על הפרת התחיבות למקום עבודה

אני מעוניין לעזוב את עבודתי אך התחיבתי בחוזה העבודה לתקופה של 15 חודשים כי אם אעזוב את מקום העבודה אהיה חייב לשלם קנס ע"ס 1,000 ש"ח. קראתי פעם על פסק דין תקדימי שקבע כי אי אפשר לחייב עובד לתקופת זמן כי במעמד חתימת החוזה העובד נמצא במצב נחות כי אם הוא לא יחתום יש סיכויי שלא יתקבל למקום העבודה. תנו לי בבקשה פיתרון יצירתי. , 1,000 ש"ח בשבילי כרגע זה המון כסף! ואני חייב לעזוב. תודה
 
תודיע מראש שאתה עוזב, ותעזוב.

אם אתה חייב. רוב הסיכויים שלא יחייבו אותך לשלם, אפילו אם חתמת.
 

פרפרון

New member
הבעיה היא שהם כבר עשו זאת בעבר

במקרה של חבר לעבודה שהתפטר הורידו לו מהמשכורת 1,000 ש"ח. האם זה חוקי? מה אני יכול לעשות במקרה כזה?
 

SHUM

New member
לא ציינת באיזה עבודה מדובר

אבל בעבודות שנחשבות ל"זמניות" באופן מובהק בהחלט מקובל שהמעסיק ירצה להבטיח שהעובד יתמיד בעבודתו ויתייחס אליה ברצינות ולכן הסנקציה. בסופו של דבר אי אפשר לנהל עסק כשתחלופת כוח האדם היא גבוהה מדי. אם היית טוב ויש לך סיבה טובה לעזוב אז יכול להיות שיוותרו לך על הקנס.
 
לקזז מהמשכורת זה סיכון של המעביד.

כי במקרה כזה אם יתברר בסוף שהוא לא היה זכאי לקזז, אז זה יכול לחייב אותו בפיצוי הלנה. אם זה מה שהם יעשו לך, תגיש נגדם תביעה. הם יהיו חייבים להוכיח שהקיזוז היה חוקי, ויש סיכוי גבוה לדעתי שבבית הדין לעבודה יקבעו שאסור להם לעשות כזה דבר, אפיךו אם חתמת. אבל, אם אתה באמת חייב לעזוב אותם, תנסה להסביר להם את הסיבה ולבקש שלא יקזזו לך. אם השכנועים שלך לא עוזרים - תגיש נגדם תביעה.
 
למעלה