קניתי cava בהמלצתכם..

maxfain

New member
קניתי cava בהמלצתכם..

היום אני אנסה.. 44 שקלים. על הדרך קניתי גם בושמילס (120 ש"ח), וסמירנוף תפוח (58 ש"ח).
 

maxfain

New member
cava

אמור להיות התחליף הכי משתלם לשמפניה. היות ובחיים לא שתיתי שמפניה אמיתית, אם זה הדבר שהכי מתקרב לזה, אז אני מעדיף להשאר עם זה.
 
אח שלי, אם לא שתית שמפנייה מימיך

תאמין לי שלא הפסדת כלום. תחשוב על סודה צהובה בטעם של רוקפור.. סתם, אולי הגזמתי קצת, אבל קרה לי איזה כמה פעמים למכור דום פריניון ולשתות יחד עם הלקוח, ולמזלו הוא השאיר לי טיפ אחרת הייתי מקיאה עליו את המשקה חזרה איך שירד לי בגרון... טעם של עובש אח שלי, לא משנה כמה יעלה הוא עדיין טעם של עובש. הקאבה היא ברוט משובחת יחסית למחיר שלה, זה נכון, אבל ת'אמת אני לא מבינה מה הקטע לשתות שמנייה, כאילו, זה באמת עושה לך משהו מבחינת ההשפעה???
 

The German

New member
קודרניו קלאסיקו או פינו נואר ../images/Emo9.gif

אחת הקאוות עולה ישר לראש ועושה ראש טוב
 

maxfain

New member
מזאת אומרת ברוט משובחת?

ברוט זה לא דרגת מתיקות?
 
ברוט

יש קשר למה שאמרת, מכיוון שההתססה היא בשל הסוכר, ואולי לכן חשבת שזה קשור לדרגת מתיקות. בתהליך העשיה של יין (ושמפנייה) הסוכר הוא מה שהופך לאלכוהול, ובשמפנייה לתסיסה (יין נתזים) "בהתאם לכללי המועצה שמפניה צריכה להיות מיוצרת מענבי שרדונה לבן, פינו נואר אדום או פינו מונייה. מספר מסוים של זנים נוספים הינו מותר אולם שימוש בזנים אלה הינו נדיר ביותר, והמדובר בזנים שאינם נפוצים ואין מגדלים אותם. שמפניה המיוצרת אך ורק משרדונה נקראת "בלאן דה בלאן" (blanc de blancs). שמפניה הנעשית אך ורק מהזנים האדומים נקראת "בלאן דה נואר" (blanc de noirs). שמפנייה הינה לרוב יין לבן, אף אם היא מיוצרת מזני גפנים אדומים, וזאת בשל שיטת הסחיטה המונעת מגע בין המיץ שנסחט והקליפה של הענב בה מקור צבעו האדום של היין. שמפניה מסוג רוזה נוצרת על ידי הוספת יין אדום בעת הערבוב של היינות. שמפניה בה לא נוסף סוכר בשלב שלאחר ההתססה השנייה נקראת "ברוט זרו" או "ברוט נטורל" (brut zéro או brut natural). השמפניה נקראת בהתאם לכמות הסוכר שנוספה לה: ברוט (brut), יבשה, דמי סק (demi-sec) או דו (doux). סוג השמפניה הנפוץ ביותר הינו ברוט." מתוך - "שמפנייה ויקיפדיה"
 

maxfain

New member
נו זה בדיוק מה שאמרתי..

מזה אולי חשבתי.. זה מה שרשום לך. ברוט היא דרגת מתיקות. קאווה, לא חייבת להיות ברוט. הקאווה שאני שתיתי לדוגמא היתה דמי סק, שזה בעצם חצי יבש, ולא ברוט (יבש).
 

or83

New member
בבקשה לא לצטט מויקיפדיה

"שמפנייה מסוג רוזה נוצרת ע"י הוספה של יין אדום בעת ערבוב השמפניות". כן, ורוזה זה בלנד של יין אדום ויין לבן. ואלכוהול נוצר כי האלים מפנקים אותנו בצ'ייסר. שמפניה מסוג רוזה נוצרת בתהליך ארוך, קפדני ויקר שהופכת אותה ליקרה בערך פי אחד וחצי משמפנייה רגילה. בקשר לדעתך על שמפנייה, כנראה שלא טעמת את הדברים הנכונים (ולא, דום פרניון זה לא הדברים הנכונים) או שפשוט זה כמו שוקולד מריר או סאדו מאזו, צריך להיות פסיכי בשביל לאהוב.
 
מאמי, קלעת בול לטעמי

שוקולד וסאדו מאזו. ואתה יודע, לכל אחד יש את הטעם שלו, ואת מה שהוא אוהב, אבל תסכים איתי שלשמפניהה יש ניחוח מעופש נכון? ולגבי הויקיפדיה, אתה צודק לגמרי, אני לא מומחית ביין, ולכן גם לא עליתי על הטעות, רק סימנתי את הקטע שבו הופיע הברוט והעתתקתי, אז מה אתה אומר? אולי תכתוב להם תיקון?
ובקשר לדום פריניון, הצהרתי שזה מה שטעמתי, רוצה לתת לי לטעום משהו אחר? אני תמיד אוהבת לטעום....
 

or83

New member
אההה כן

לשמפנייה מיושנת יש ניחוח מעופש וניחוח של בצקים שונים. יש המבדילים בין בריוש לקרואסון ללחם מחיטה מלאה. ברצינות. אני פשוט מריח טוסט וישר נהיה רעב ( שמפנייה זה אפריטיף לא?) אני עם ויקיפדיה סיימתי. סיפור ארוך... תבואי לניו יורק, נראה כבר מה אפשר לארגן (ותאמיני לי שאפשר). מה את מעדיפה? קרוג 95 או ווב קליקו גראנד דאם?
 

or83

New member
ובשביל הפרוטוקול

גם אני לא מת על שמפנייה. בהחלט יש קווה ופרוסקו פשוטים שהם יותר לטעמי. גם הבלאן דה בלאן של רמת הגולן סבבה לדעתי.
 
למעלה