קניית נעליים

talyeled

New member
אתמול הלכנו לקנות נעליים ליונתן

(הולך כמעט חודשיים). ובעקבות החוויה (הבלתי מוצלחת..) עלו לי כמה שאלות: 1. איך מודדים? עם גרביים עבות או שחייבים דקות? (היינו עם גרביים עבות וזה ממש לא עבד. המוכר אמר שצריך גרביים דקות, אבל זה לא נראה לי הגיוני. זה אומר שהילד אף פעם לא יוכל לנעול את הנעליים עם גרביים עבות?). 2. היינו בנמרוד, ומדדנו נעלי צעד ראשון של נמרוד ואלפנטן. איפה מוצאים עוד פירמות רלוונטיות (פאפאיה למשל?). 3. מה עדיף? עם שרוכים או עם סקוצ'? 4. יש הבדלים גם ברוחב של הנעליים? (נראה לי שהרגל של יונתן קצת רחבה בשביל הנעליים שהציעו לנו..). 5. חייבים לקנות את המידה המדוייקת, או שאפשר טיפה יותר גדולה? (לאו דווקא מטעמי חיסכון - פשוט הנעל היחידה שעלתה לו בקלות על הרגל ושהוא הסכים ללכת איתה, הייתה גדולה עליו במידה..). 6. הילד אמור ללכת רגיל מייד כשהוא נועל את הנעליים? (עם הנעל היחידה שיונתן הסכים ללכת, הוא גם לא הלך רגיל, אלא רק כשנתתי לו ידיים, ובצעדים מצחיקים כשהוא מרים את הרגלים נורא גבוה). אז זהו, אני מקווה שלא שכחתי כלום... בעלי הניסיון, אשמח לקבל מכם תשובות
 

חלילית1

New member
מנסיוני עם הגדולים:

1. מודדים עם הגרביים שאיתן הולכים. עם נועלים את הנעליים עם גרביים עבות-כך גם מודדים. מה שהמוכר אמר במקרה הזה לא תופס לדעתי. תחשבי על עצמך-לא תמדדי מגפיים או נעלי ספורט בלי גרביים כי כך נוח, אלא עם הגרביים שאת נוהגת לגרוב בדר"כ. 2. בודקים בחנויות של נעלי ילדים-בדר"כ יש בהן יותר מפירמה אחת. לדעתי יענו לך גם בטלפון-עשי סבב טלפונים בפעם הבאה לפני שאת יוצאת לקנות. 3. שרוכים או סקוץ' - לפי הנוחות שלך. לגבי צעד ראשון-אני הייתי בוחרת שרוכים. 4. יש בהחלט הבדלים ברוחב. מנסיוני-פאפאיה וגלי יותר רחבים מנמרוד. 5. מוכר מנוסה יאמר לך מה מתאים יותר. הכי חשוב שלילד יהיה נוח. בעקרון-לדחוף את הרגל עד הקצה לכיוון האצבעות ולהצליח להכניס את האצבע שלך מאחרו-זהו המדד. 6. בהתחלה מאוד קשה להם ללכת עם נעליים ולא תמיד הם מסכימים. כדי לפתות אותו ללכת תעמדי לפניו ותציעי לו בלון מנופח או שתפריחי בועות סבון-זה יסיט את דעתו מהנעליים והוא יתקדם כדי לתפוס. שיהיה בהצלחה.
 
...

1. אני מוצאת שלא נוח להלביש נעליים על גרביים עבות ולכן נועם נועל נעליים כמעט אך ורק על גרביים דקות. 3. סקוץ' ובגדול. נועם שונא את כל מה שקשור בהתלבשות והתפשטות, כל מה שמקצר תהליכים - עדיף. 6. לנועם הנעליים קצת הציקו בפעם הראשונה, והוא הלך קצת מוזר. הנעלים בעיקר הציקו לו לזחול כשהוא היה צריך אבל בפעמים הבאות הוא כבר הלך רגיל.
 

Shukilida

New member
פאפאיה יש בגלי

אני חושב שזה שם המותג שלהם לנעלי הילדים. גם יותם הלך מוזר בחנות עצמה (הרים רגליים נורא גבוה), אבל היה לי נראה שהנעל נוחה לו כי הוא לא קיטר ודי התלהב ללכת איתה. לגבי המידה - לא אהבתי את איך שהמוכרות מדדו (הן מכניסות אצבע מאחורה) והיה נראה לי שמאיזושהי סיבה הן ניסו למכור לי נעל גדולה... בפועל לקחתי את הנעל שלדעתי התאימה והוא הולך איתה כבר 4 חודשים.
 
תשובות

1. הגרביים שאיתן הולך בד"כ 2. לאחר בדיקה מול כמה אורטופדים - אין כל חובה לקנות נעלי "צעד ראשון" - זו סתם מסחטת כסף. צריך נעלים רכות (שהסוליה מתקפלת) ונוחות (אני בדקתי שגם הרפידה בפנים רכה ונוחה). תנסי אולי נעלי ספורט. 3. עדיף עם סקוצ' - הרבה יותר נוח, תקחי בחשבון שגם יותר קל להם להוריד את הנעל ככה אני עדיין מתאוששת מזה שגפן איבדה נעל אחת בשבוע שעבר, אלו היו הנעליים הראשונות והן אצלה רק 3 שבועות. (ביום שישי קניתי חדשות..) 4. לא יודעת, 5. קניתי טיפה יותר גדול 6. בהתחלה קשה להם להתרגל לנעליים כי זה פתאום כבד להם וקצת מסורבל, יש רגרסיה קלה בהליכה ביומיים-שלושה הראשונים. בהצלחה..
 
נעליים ראשונות../images/Emo205.gif

אכן זה לא כ"כ הולך ביחד: גרביים עבות ונעליים. לפעמים בר נועל אותן עם עבות, אבל נראה לי שעדיף דקות. עדיף שרוכים,וזאת מכיוון שהם מחזיקים הרבה יותר טוב את הרגל. שמעתי את זה מיותר ממקור אחד, וגם כשמדדנו לבר סקוץ', ראו בבירור שהשרוכים יושבים עליו יותר טוב. בדר"כ בחנות מציעים מידה אחת יותר, לא ברור לי למה. בכל מקרה, בר צועד כבר חודשיים בנעלי אלפנטן ומאוד מרוצה!
 

S h a r l e e n

New member
לגבי המידה

אחרי שאת הזוג הראשון שלו הדרדס נעל חודש- הוא נועל עכשיו אלפנטן שני מספרים מעל המידה שלו וזה תופס לו את הרגל יופי. אין סיבה להוציא 150 ש"ח כל חודש-חודשיים.
 

lilend

New member
בעיניין השרוכים או הסקוץ'-

בעיני עדיף סקוצ', יש לקטנטנים נטייה לפתוח את הנעליים, אומנם סקוץ' יותר קל לפתוח אבל אז לא קורה כלום אם הם הולכים כמה דקות עם נעליים פתוחות, אם השרוכים נפתחים אפשר בקלות להסתבך איתם וליפול.
 

mevav1

New member
כשקניתי לבתי נעל לחורף,היא לא נתנה

למדוד לה,היא מאוד בכתה וכבר הייתי חייבת לקנות לה,אז המוכרת הוציאה את הרפידה,שמתי לה ברגל לראות אם זה קטן/גדול או בול על הרגל ורק ככה ידעתי אם זה מתאים לה. לכן אני חושבת שאם ניתן להוציא תעשי אותו הדבר וזו האינדיקציה הכי טובה מבלי לשבור את הראש אם זה מתאים או לא. לגבי שרוכים,בתי כבר בת שנתיים וחודשיים כמעט ורק לפני כחודש נעלתי לה נעל עם שרוכים. לפני כן אניח ושבת שזה כדאי אבל לא נוח עם דרדק שלא נותן לנעול אפילו. אבל.......שימי לב שהסקוצ'ים עבים וחזקים ושלא יפתחו כל שניה. וגם אני חושבת שהשרוכים יכולים לגרום להם ליפול חלילה. לגבי הגרביים..מאז וןמתמיד אני נועלת להם ומן הסתם מדדתי כל נעלח,עם הגרביים שהלכו בהם,כאשר בחורף זה ברור שצריך גרב עבה.
 
נעליים

.מדדנו בלי גרביים עבות אלא עם גרביונים (גרביים דקות). קנינו נעליים עם סקוטצ' כי נראה לי הרבה יותר נוח. כשבאנו לחנות מדדנו את הרגל וקבענו מה המידה - הנעל עצמה במידה הזאת היא יותר גדולה מהרגל - יש לה שם עוד איזה סנטימטר של מקום ריק. לא היו לקטנה קשיים עם נעליים - היא דווקא מאד נהנתה וישר הלכה איתם.
 

פיצפוץ1

New member
מנצלת לשאלה

בני עדיין לא הולך, עשה כבר כמה צעדים, אבל זה עדיין לא יציב. הבעיה היא, נעליים. קניתי לו "נעליים" מעור רכות כמו גרב וזה נראה בסדר, פרט לעובדה שהן נראות כמו סמרטוט. השאלה היא האם זה טוב? האם לא כדאי לקנות לו משהו יותר יציב, אולי זה מה שמעכב את ההליכה? בכלל כמה זמן פחות או יותר עובר מהרגע שהם עושים צעד שניים ועד להליכה.
 
../images/Emo15.gif נעלייים

1. אני גורבת ליהונתן גרביים עבות 2. כאשר קניתי ליהונתן נעליים (קניתי של אלפנט) קניתי לו עם שרוכים כי המוכרת אמרה שיש לו רגל צרה והנעליים עם הסקוטישים הם יותר רחבות. אני העדפתי גם את השרוכים כי הם מתהדכים על הרגל. אגב היא אמרה לי בגלל שליהונתן יש גמישות יתר באצבעות לקחת קצת מקצה הגרב למעלה ואז להכניס את הרגל. 3. אני קניתי לו את הנעל שהוא הסכים ללכת בה. בהתחלה לא נעלתי לו את הנעליים הרבה בערך שעה ביום. 4. קניתי לו גם נעלי ספורט של רייבוק צעד ראשון אבל עם האלפנט הוא הולך יותר טוב.
 

mom at work

New member
זה מצוין

זה לא מעכב - להפך, זה רק תורם. נעליים "ממש" מומלץ רק אחרי שיש פז"מ של כמה שבועות בהליכה מלאה. לגבי "כמה זמן" - 'צטערת, לא זוכרת... (הגדולה בת חמש וחצי והקטנה עוד לא הולכת ממש)
 
../images/Emo207.gifמה המידה שלהם?../images/Emo113.gif

באיזו מידה הייתה נעל הראשונה של תינוקך? מעניין אותי לדעת כי קנינו נעליים לנסיכה במידה 20 ולפי תגובות של מוכים בחנות הבנתי שיש לנו פוטנציאל לרגל ענקית איך אצלכן?
 

lilend

New member
המידה הראשונה של בתי היתה 19

האמת שכבר ארבעה חודשים עברו מאז שקנינו את הנעליים וזה לא השתנה. בת כמה בתך?
 
למעלה