קנייה בחול- קנייה בארץ ואחריות הדר

  • פותח הנושא dds22
  • פורסם בתאריך

dds22

New member
קנייה בחול- קנייה בארץ ואחריות הדר

בגלל שלא פעם עולה השאלה הזו בפורום ויש לא מעט שמתלבטים ולאחר לא מעט חוויות בשני הצדדים, חשבתי לנכון לספר את החוויות האחרונות שלי בנושא - אולי אחרים יאמצו את המסקנות , יחסכו כסף ובמיוחד יחסכו אנרגיות ועצבים מיותרים- במסגרת עבודתי בחברה גדולה אנו קונים לא מעט ציוד מהדר . אומנם לא מצלמות הקצה, אבל "מושקע" בחברה הזו לא מעט כסף שלנו. באופן פרטי רכשתי בעבר אצלם גם מספר פריטים ואת הרכישיה האחרונה שלה- D200 ו3עדשות, גריפ, כרטיסים, פילטרים ושאר אביזרים נלווים רכשתי בניו יורק ב B&H. בנוסף, רכשתי לא מעט מוצרים דרך EBAY (לא רק אביזרי צילום אבל מרבית הפריטים היו בסכומים של כמה מאות שקלים). המחירים בחול נמוכים משמעותית זה ידוע - ברכישה האחרונה של הD200 והעדשות חסכתי יותר מ4000 שח!!! בין המחיר בארץ לניו יורק (כאשר את המחירים אני משווה למחירי אילת עם כל ההסתייגויות מרכישה שם) . מנגד קיימת הטענה ההגיונית של רכישה בחול ללא אחריות . אלא שכאן נכנס נסיוני עם הדר יבואן ניקון (לא מכיר את האחרים) - במהלך השנים נאלצתי לבקש את הפעלת האחריות על מצלמות החברה שלי מספר פעמים על תקלות קלות - הגיוני בהתייחס לעובדה שמדובר במצלמות "זונה" שכולם משתמשים . ושוב אני מזכיר - מדובר בלקוח גדול שרוכש מהם לא מעט ציוד, אנחנו מוכרים שם ומקבלים כביכול יחס של כאלה. למרות היחס הטוב ונחמדות הצוות תמיד התארך התיקון, אף פעם לא נמצאו כל החלקים במלאי ובחלק מהמקרים נאלצנו להוסיף כסף בגלל תקלות שכביכול האחריות לא מכסה (כביכול כי אני לא ממש הסכמתי לקביעות שלהם). יתרה, לאחר סיום שנת האחריות( ולפי הגיוני לפחות, מצלמת ניקון אמורה לחיות טוב בזמן הזה ) אין שום הבדל בהצעת המחיר שמקבלים על תיקון בין מצלמה שנרכשה מהדר ובין מצלמה שנרכשה שצפון קזחסטן - תמיד זה סכומים מטורפים. ולאור האמור זו לפחות מסקנתי - 1. אין שום סיבה (אלא אם קוראים לך גידאמק ) לשלם את הסכומים המטורפים המבוקשים ע"י החנויות בארצנו הנפלאה.שכל אחד יעשה חישוב כמה זמן הוא עובד בשביל 4000 ש"ח (שחסכתי ברכישה האחרונה) ומה אפשר לעשות בסכום הזה. 2. האחריות זה דבר חשוב אולם בפועל מצלמה (בטח היקרות יותר) לא אמורות להתקלקל בשנים הראשונות ולרוב ימצאו בכל מקרה שהתקלה היא בגלל המשתמש ולא נכללת באחריות מה שמבטל בעצם את העובדה ששילמת על אחריות. 3. רכישה בחול הופכת עם הזמן לפשוטה יותר במיוחד אם מגיעים לארה"ב (בנוסף לשער הדולר העכשוי)וכך גם היכולת לשלוח לתיקון שם. 4. EBAY מנסיוני ומנסיון הסובבים אותי, שלכל אחד מאיתנו מעל 100 רכישות באתר, הפך לפתרון נפלא לאלו שלא מגיעים לחול ולאחר לימוד קצר והבנת טכניקות הקניה, המשלוח והתשלום אפשר לחסוך לא מעט כסף. 5. לא ניסיתי אישית את אחריות מק בארץ אבל מנסיון שעשה חבר הוא לא קיבל שירות ותוצאה פחות טובה ממה שקבלנו עם אחריות הדר. 6. הפחד הטבעי הקיים ברכישה מחול מיותר לדעתי . יש עשרות סיפורים על כאלה שנפלו ברכישה בארץ והצליחו בחול והפוך - ויש כללים לכל קנייה של כל מוצר לא משנה היכן פיזית הוא נמצא על הגלובוס. אם נוהגים בהגיון (חנויות מוכרות, השוואה, ברור דרכי התקשרות במקרה של תקלה וכו) ממזהרים את הסיכון וחוסכים המון כסף במצטבר. חשוב לציין לסיום שאין לי דבר אישי נגד הדר או כל יבואן אחר בארץ ולצערי לא מקבל אחוזים ממכירות B&H או EBAY ..... קנייה מוצלחת לכולם - היכן שתבחרו
 

nanah2

New member
כמו כל ביטוח

שלום, אני מסכים עם חלק גדול ממה שכתבת וגם אני רכשתי ממש לאחרונה מצלמת סוני אלפא עם עדשת 18-200 בארה"ב. לקחתי בחשבון שהחיסכון של 300$ יהיה שווה גם אם אני אצטרך תיקון בתשלום. מה גם שלי אישית, יש משפחה שם ולכן אני תמיד יכול לשלוח לתיקון (רק שזה יהיה ב SLA של מספר שבועות ולכן אני כנראה לא אשתמש באופציה הזו). עם זאת, כמו בכל ביטוח אין החלטה של נכון או לא נכון. כל אחד צריך לעשות את השיקולים שלו לגבי הסיכונים. צריך לזכור שלחברות גדולות (כמו שלך) יש את הכסף לתקן במקרה של תקלה (כמו שחברות גדולות לא עושות מקיף לרכב- אתה אישית היית מוותר על מקיף ברכב הפרטי שלך?). ללקוח פרטי לא יהיה תמיד כסף לתקן (או שזה יבוא על חשבון דברים אחרים) ולכן זה שיקול של חיסכון מול סיכון כמו בכל ביטוח וכל אחד צריך לעשות את השיקולים שלו.
 
יש יתרונות גם לקניה בארץ וגם בחו"ל,כמו חסרונו

וכל אחד כדאי לו לבדוק את הכדאיות עבורו אישית,במקרה הפרטי שלו.זה לא חד משמעי (הלוואי). יש מקרים של הפרשי מחירים גבוהים,כפי שציינת ויש גם הפוך - שאפילו יוצא יקר יותר לרכוש מחו"ל מאשר קניה בארץ או מחיר קרוב למחיר בארץ -יש חנויות\סוחרים ששולחים למשל רק דרך חברת המשלוחים הכי יקרה,ואז יחד עם כל ה'מסים' וה'עמלות' כבר לא משתלם,ואפילו מעצבן,כי גם אין אחריות בארץ ואפילו אין תשלומים, ולפעמים - פשוט לא ניתן להשיג בארץ. יש גם יבואנים שאינם רישמיים - יופי של תחרות ליבואנים הרישמיים. ותקלות?או ציוד לא ממש תקין?צריך כיול וכד'? יכול לקרות גם בציוד חדש לגמרי - ומה עושים אז? בעצם - כמה עולה בדיקה וכיול של ציוד כזה,במעבדה מקצועית בארץ,של ציוד שנרכש בחו"ל - סתם שאלה מסקרנות,שלא יצא לי לבדוק או לקרוא לגביה.מישהו ניסה?
 

helendia

New member
אז יש לי רעיון...

תבדוק כמה זה עולה בחנויות פה או בדך האינטרנט ותגיד לחבר שלך את המחיר. אם המחיר יהיה זול יותר בדיוטי פרי אז שיקנה לך את המצלמה שם.
 

xfwind

New member
../images/Emo66.gifהלוואי החיים היו שחור/לבן

אבל הם לא.
יש הרבה גוונים.... לא מצאתי את השרשור שהיה לפני כמה שבועות של רוכש הE-500 שהיה לו פיקסל שרוף בLCD. הביא אותו ל"אלודה", הסתכלו, הוציאו אריזה חדשה ובתוכה מצלמה חדשה ונתנו לו ללא כל מצמוץ. אני מניח שיצוצו עוד הרבה סיפורים לכאן ולכאן.
 

dds22

New member
אז ככה- לאחר בדיקה עם הדר לגבי בדיקה וכיול

אז ל D200 יעלה באזור 300 שח ועלול להגיע במקרים מסויימים עד 400 ש"ח - הנתונים ממעבדת הדר . מה שאומר שגם אם נוריד את הסכום הזה עדיין יצאנו ברווח ניכר. חוץ מזה מה שאני עושה שאני רוכש מוצר יקר בחול (לאו דווקא צילום) אני משתדל לרכוש אותו בתחילת הטיול ולבדוק אותו לעומק . קניתי בעבר HD נייד שעשה לי בעיות לאחר החיבור למחשב בחול חזרתי לחנות והחלפתי נכון שהסיפור קשה יותר אם מגלים את זה בארץ אבל 4000 שח הפרש הם סכום יקר יותר ממשלוח דרך החברה היקרה בתבל ואפילו מטיסה לשם - 700$ כרטיס, 100 דולר לילה במלון יוצאים 3200 שח ....... ולגבי עלויות משלוח - עוד לא מצאתי מוצר בEBAY שמה שדפק לי את הרכישה היה כי לא מצאתי מוכר שגובה דמי משלוח נורמליים - לפעמים צריך לחפש קצת יותר או לחכות מספר ימים אבל בסוף תמיד מוצאים .
 
למעלה