קניה במעורבות גבוהה- נעליים לאופניים

קניה במעורבות גבוהה- נעליים לאופניים

הי סליחה שאני פותחת שרשור לא קשור, אבל אני רוצה להתייעץ איתכן- אני חדשה מאוד בעסקי הטריאתלון, במיוחד באופניים, אבל הגיעה השעה להתחבר. כבר חשבתי שאני יודעת איזה נעליים להזמין (פשוטות יחסית, שמתי עיניי על השימאנו R087, נעלי אופניים, אבל לרכיבה, לא טריאתלון). מדדתי, וכמעט הזמנתי. במקרה (או שלא), זה עלה היום באימון האופניים עם המאמן, שאמר שעדיף לא ללכת על נעלי רכיבה קלאסיות, כיוון שהיום נעלי הטריאתלון מספיק חזקות וטובות לרכיבות רגילות (מבחינת הסקוץ'), ועדיף לא להסתרבל עם הראצ'ט של נעלי הרכיבה הרגילות. אז מצאתי את האלטרנטיבה- שימאנו TR031. אבל הן מכוערות (מה נסגר עם נעלי אופניים? למה הן לא יכולות להיות לא מכוערות? ולמה נעלי הטריאתלון אפילו מכוערות יותר מהכביש???). ויקרות (115 דולר לטריאתלון מול 80 דולר לכביש). מה אתן עושות? מה מומלץ? האם זה באמת כ"כ משנה? אני לא מתכוונת להיות בזמן הקרוב (או בכלל) אלופה או פודיומיסטית (בעצם זה שאני עושה ספורט, נהנית ומתמידה, אני אלופה בעיני עצמי). כל תובנה תעזור, עדיף מוקדם ממאוחר (חברים נמצאים בארה"ב עכשיו ויכולים להביא מה שאבקש). תודה רבה מראש, שנה טובה לכולן!
 
מנסיון לא ארוך שלי

בהתחלה גם אני רכשתי נעלי רכיבה רגילות, אמנם סקוצים ולא כל הסגירות המסובכות ובכלל לא הבנתי מה זה נעלי טריאתלון ולא האמנתי שיום אחד אצטרך אותם אבל אחרי שנה של תחרויות היה לי ברור שזאת הרכישה הכי חשובה שלי כשביקרתי בניו יורק לפני חודשיים כשאני חושבת אחורה אני אומרת שאולי באמת הייתי צריכה לקנות כבר בהתחלה נעלי תחרות בשביל לא להכנס להוצאה מיותרת של שני זוגות.... אבל לא בוכים על חלב שנשפך. מכיוון שיש לי שני זוגות אז אחד מוגדר לאימונים ובתקופה כמו עכשיו שאנחנו רחוקים מתחרויות אני משתמשת בהם ובתקופה שתהיה קרובה לתחרויות אעבור לנעליים החדשות יש היום נעלי תחרות שהם נוחות מאוד ויכולות להתאים גם לאימונים אז לדעתי עדיף כבר זוג אחד שהוא נעלי טריאתלון לגבי העיצוב מסכימה איתה שנעלי טריאתלון פחות יפים מנעלי רכיבה אבל עם כל הצבועניות הזו גם ככה נראה לי שמשהו השתבש לנו בעניין הזה
לגבי המחיר שימי לב שגם בנעלי רכיבה וגם בנעלי טריאתלון יש קרבון ויש לא קרבון וכמובן שהקרבון הרבה יותר יקרים אני חושבת שאני קניתי את השימאנו שלי (דגם גברים לא זוכרת איזה אבל לא קרבון) בסביבות 90-100 דולר, כמובן שבארץ עולה פי שתיים לפחות בהצלחה ותהני!
 

ofec bar

New member
מסכימה עם מיכל

קני נעלי טריאתלון אבל שימי לב לדבר מאווווד חשוב: שהסקוץ' האחד שיש בהם, נפתח לכיוון הנכון. מהו הכיוון הנכון? החוצה מהאופניים. רוב הסקוצ'ים נפתחים פנימה, כלומר לכיוון של "בין הרגליים". חשוב שהסקוץ יפתח החוצה. אחרת זה נורא מעצבן בהחלפות ועשוי להיתקע בין הגלגלים וכו'. ראיתי באתר שלהם שיש שני דגמים: TR-31 ו RT-31 לא יודעת למה התכוונת אבל לאחד מהם יש שני סקוצ'ים שנפתחים כלפי פנימה. על פניו נראות כמו נעלי טריאתלון טובות (סקוץ' תחתון מאוד נמוך) אבל מציעה לך לא להתפשר על הקטע הזה. עוד משהו שיש לשים לב - נעליים מאווררות מאוד ידרשו ערדליים/ גרביים עבות בחורף, כי באופניים לאצבעות הרגליים יש נטייה לקפוא. מה שעשיתי כשרכבתי - שמתי במקום ערדליים מלאים רק "מחממי אצבעות" - משהו מנדף ולא חדיר מים ששמים על החלק הקדמי של הנעל מבחוץ (מתלבש היטב ונאחז בקליט) וזה שיפר את איכות חיי מאוד. מבחינת מחיר זה באמת יקר וההבדל גדול, עוד פרמטר שאפשר לקחת בחשבון הוא שנעלי רכיבה בניגוד לנעלי ריצה לא צריך להחליף כל כך הרבה (למעט הקליט עצמו) כך שההשקעה יחסית "חד פעמית". אם כי אני מסכימה שזאת הוצאה גדולה איך שלא מסתכלים ע זה. וכמובן הכי חשוב: מידה! אלה נעליים ראשונות שלך, אז כדי למדוד קודם בארץ כדי שיביאו אחד לאחד מה שאת מדדת בחנות.
 
נעליים עם סקוץ' בכיוון ההפוך

לאחר חיפוש נוסף באתר של שימאנו, לא מצאתי נעלי טריאתלון כמו אלה שאת מתארת. הדגם שאני חשבתי עליו הוא ה-TR31, וכל יתר הדגמים של נעלי הטריאתלון הם בעלי סקוץ שנסגר פנימה. לא מתכוונת לקלנות נעליים עם סוליית קרבון. אני לא שם, וספק אם אי פעם אהיה. חבל על הכסף כרגע. ונק' חשובה נוספת- אני נועלת נעלי גברים (וברור שמדדתי נעליים מראש כדי לדעת איזו מידה אני). אם את יכולה לשלוח קישור לדגם עם סקוץ' הפוך- יעזור מאוד. תודה.
 

ofec bar

New member
אני לא מכירה כל כך

מצאתי את הקישור הזה אבל הן באמת יקרות: http://www.louisgarneau.com/ca-en/products/305573/Shoes על הדרך נזכרתי שסקוץ' הפוך רלוונטי כשרוצים לעשות החלפות מהירות בטריאתלון, כלומר שרוצים להוציא את הרגליים מהנעליים ולרוץ לשטח החלפה יחפים. ככה שיכול להיות שזה לא כזה קריטי. אם כי אני מכירה הרבה אנשים (ולפחות אחת גולשת כאן וידועה בכינוייה "המפקדת") שאמרו "לי זה לא יקרה" דהיינו "אני החלפות מהירות לא עושה" וראיתי אותה במו עיני יורדת מהאופניים עם רגל באוויר כאילו הייתה איילה המפזזת בחן בטרסות.
 
למעלה