קנז- מחזיר אהבות קודמות

rigoletto111

New member
קנז- מחזיר אהבות קודמות

קראתי את הספר ונהניתי ממנו, ואפשר לומר שאני ממליץ עליו. הדמויות מעניינות ומהוות מוקד להזדהות - עכשיו בא ה:
. קבלו אותו במחיאות כפים. אבל למי שקרא: לא קצת מפריע לכם שהסופר לא מסיים אף אחד מהרומנים שבו? שלא נדע איך היחסים של גבי וחזי יסתיימו? ומה יהיה בסוף עם אבירם? אולי אני מיושן וילדותי, אבל קצת מוזר לסיים ככה ספר.
 

Rivendell

New member
קראתי אותו דיי מזמן

אז אני לא זוכרת במדויק. אהבתי אותו פחות מאת שאר הספרים של קנז, אבל זה רק בדיעבד, כי זה היה הקנז הראשון שלי
. היום אני יודעת להגיד שהוא פחות חזק וטוב מהאחרים. לגבי שאלתך - אני ממש כבר לא זוכרת במדויק... אבל תמיד אהבתי סופים פתוחים, אז סיכוי טוב שדווקא הייתי מבסוטה
 

rigoletto111

New member
זו מעיןמחלה של הספרות המודרנית, לא?

היום אם מישהו יתחיל את העלילה בהתחלה ויגמור בסוף בטח יאמרו שהוא מיושן ולא מעניין. ככה גם בקולנוע של השנם האחרונות. כל הסרטים מתחילים בסוף, עוברים לאמצעי ורק בסצנה האחרונה הצופים האומללים זוכים להבין את הסצנה הראשונה.
 

Boojie

New member
לא קראתי את זה,

אבל אני תוהה מה זה "לסיים רומנים". כאילו, יש פה מישהו שאיזשהו רומן שלו הגיע לסוף מוגדר ושם נגמר הסיפור? כי לא זכור לי שלי קרה פעם דבר כזה. החיים, למיטב זכרוני, נמשכים, ודברים ממשיכים להשתנות ולהתפתח ולהתעצב כל הזמן. וכך זה גם לגבי כל סיפור אהבה, פרט, נדמה לי, למקרים שבהם אחד מבני הזוג מת, וגם אז בעצם יש איזושהי המשכיות ביחסים החד-צדדיים האלה. אבל אולי זאת רק אני.
 

rigoletto111

New member
בוג'י, העניין הוא ../images/Emo58.gif

שהספר עוסק בכמה רומנים, ובכמה דמויות שבפניהן האפשרות לבחור בין אחד או יותר בני זוג, וכקורא רציתי לקרוא מה יקרה לרומן שעמד על פרשת דרכים ("במי תבחר שרון?" אבל הרבה יותר מתוחכם
) והאם תיגאל אחת הדמויות, או כולן, ממצבן העגום. וממש לקראת הסוף מתחולל רצח מפתיע מאד, וכמה עמודים אחר כך מסתיים הספר בלי שכלום התקדם מאז. זה מה שאני מתכוון "הסיפור לא הסתיים"
 

תלתלית

New member
קראתי את זה ממש לפני מלא

זמן ,אבל זה הסגנון של הספר, מעין סופ פתוח כזה. אני מסכימה איתך שזה די מבאס, זה גרם לי לרצות לדעת עוד מה קורה עם הסיפור בינהם, ומצד שני הבנתי שזה ממש לא משנה.. כי הרעיון הוא מעבר לזה. ואולי ספר טוב הוא כזה שגורם לי את התחושה הזו? ובכלל יותר מדי הרגילו אותנו ל"הם חיו באושר ועושר"..פה נשאר לי קצת מקום לדמיין. זה ספר נפלא. ממליצה לך גם על "בדרך אל החתולים" שלדעתי הוא הרבה יותר טוב.
 

מילי33

New member
יו, מוזר

אני יודעת בודאות שקראתי את הספר לפני כשנה אבל לא זוכרת דבר ממנו, פשוט כלום, בעצם יש לי זכרון עמום שקשור לעובדות פיליפיניות.
 
אתה יודע מה ?

קראתי את הספר, וההרגשה שניתנה לי בקריאה היא שהסוף הוא יחסית טוב מבחינת המאהבת ובן זוגה, שהתקרבו ליחסים עם רגשות, לא טוב מבחינת הפיליפינית והרוצח שלה. אז מה פתוח פה? אני יכול להסכים שהוא לא סגר ת'ספר הרמטית ואמר בדיוק מה יקרה, אבל הוא נתן לך כיוון.
 

מילי33

New member
מי צריך פטרוזיליה?

שתי השורות שכתבת החזירו לי את הזכרון. הסוף דווקא סגור ופסימי.
 
אבל פרטרוזיליה זה יותר טעים!

בייחוד עם ביצים חמות, פיתה, וחצילים בצד. ובקיצור סביח. יאאאמי.
 

rigoletto111

New member
דווקא לי עושה רושם

שגבי וחזי נפרדים סופית אחרי שחזי המניאאאאק מוצא גופה בבית הקדוש שלו. אז אני מבין שאם דוסטויבסקי היה גומר את "החטא ועונשו", והולך לשתות וודקה, ברגע שבו רסקולניקוב מוריד ת'גרזן על הראש של הזקנות אתה גם היית אומר שהוא "נתן לנו כיוון"?
 
תקשיב

זה הרושם שקיבלתי, לא קראתי ת'ספר אתמול, אז קשה לי לתת לך ציטטות תומכות. אז השאלה שלך בעצם היא רק מה עלה בגורל חזי ואהובתו? מממ... הם התחתנו וגרים בווילה בסביון. אל תשאל איך, אני יודע.
 
למעלה