קנו אוטובוסים תוצרת יפו

מצב
הנושא נעול.
קנו אוטובוסים תוצרת יפו

קנו אוטובוסים תוצרת יפו
פרסומת נדירה של מפעל לייצור מרכבי אוטובוסים שפעל ביפו בתקופת המנדט שימו לב למרכב הזרימי. מעניין אם יש תצלומים של התוצרת הזאת. המודעה היא משנות הארבעים
 

נוסע99

New member
מדהים. והיכן נמצא היום Butmeh St

קנו אוטובוסים תוצרת יפו
פרסומת נדירה של מפעל לייצור מרכבי אוטובוסים שפעל ביפו בתקופת המנדט שימו לב למרכב הזרימי. מעניין אם יש תצלומים של התוצרת הזאת. המודעה היא משנות הארבעים
מדהים. והיכן נמצא היום Butmeh St
(אם קראתי נכון)?
 
האוטובוס בתמונה נוצר ביפו המנדטורית

קנו אוטובוסים תוצרת יפו
פרסומת נדירה של מפעל לייצור מרכבי אוטובוסים שפעל ביפו בתקופת המנדט שימו לב למרכב הזרימי. מעניין אם יש תצלומים של התוצרת הזאת. המודעה היא משנות הארבעים
האוטובוס בתמונה נוצר ביפו המנדטורית
התצלום משנת 1933 מראה את אחד האוטובוסים, מסוג "ריאו" שפעל בקו חיפה-בירות. מרכב האוטובוס נוצר על ידי חברת "אוטובוס" ביפו. ייתכן שזאת אותה חברה.
 
והנה פנים האוטובוס, לא רע בכלל

קנו אוטובוסים תוצרת יפו
פרסומת נדירה של מפעל לייצור מרכבי אוטובוסים שפעל ביפו בתקופת המנדט שימו לב למרכב הזרימי. מעניין אם יש תצלומים של התוצרת הזאת. המודעה היא משנות הארבעים
והנה פנים האוטובוס, לא רע בכלל
 

נוסע99

New member
רכבת בנמל יפו?

קנו אוטובוסים תוצרת יפו
פרסומת נדירה של מפעל לייצור מרכבי אוטובוסים שפעל ביפו בתקופת המנדט שימו לב למרכב הזרימי. מעניין אם יש תצלומים של התוצרת הזאת. המודעה היא משנות הארבעים
רכבת בנמל יפו?
המודעה הזו הכניסה אותי לאמביציה של חיפושים - אז לא מצאתי שום דבר שקשור לנושא פרט לתמונות יפות של יפו העתיקה ובהן - מסילת ברזל הנכנסת למים של נמל יפו בשנות ה-20???? כלומר, שימוש כזה במסילת ברזל לא ראיתי בחיים. אפשר לזהות את הסלעים של נמל יפו (אנדרומדה וכו') אבל מישהו יכול פה לאשר שבאמת היה שם דבר כזה?
 
רכבות בנמלים

רכבת בנמל יפו?
המודעה הזו הכניסה אותי לאמביציה של חיפושים - אז לא מצאתי שום דבר שקשור לנושא פרט לתמונות יפות של יפו העתיקה ובהן - מסילת ברזל הנכנסת למים של נמל יפו בשנות ה-20???? כלומר, שימוש כזה במסילת ברזל לא ראיתי בחיים. אפשר לזהות את הסלעים של נמל יפו (אנדרומדה וכו') אבל מישהו יכול פה לאשר שבאמת היה שם דבר כזה?
רכבות בנמלים
אכן זוהי יפו, ולא, אין כל דבר מיוחד במיוחד בקווי רכבת המגיעים עד לרציף וממש מעל לים - לא בעולם ולא בארץ. אם זה לצורכי טעינה ופריקה של נוסעים ומשאות (בדרך כלל לא ביחד) או בעת בניית הנמל (כמו בחיפה בשנות ה-30 ובאשדוד בשנות ה-60) ועוד.
 

TDR

New member
היה גם היה

רכבת בנמל יפו?
המודעה הזו הכניסה אותי לאמביציה של חיפושים - אז לא מצאתי שום דבר שקשור לנושא פרט לתמונות יפות של יפו העתיקה ובהן - מסילת ברזל הנכנסת למים של נמל יפו בשנות ה-20???? כלומר, שימוש כזה במסילת ברזל לא ראיתי בחיים. אפשר לזהות את הסלעים של נמל יפו (אנדרומדה וכו') אבל מישהו יכול פה לאשר שבאמת היה שם דבר כזה?
היה גם היה
המסילה שנראת היא הראשונה שנסללה בפלסטינה א"י במסגרת הסכם הקפיטולציות של הממשל התורכי ומדינות אירופה, כמדומני במימון פרוסי וזאת לצורך העברת עולי רגל נוצרים מיפו לירושלים. במקביל שימשה להעברת הספקה לכנסיות בירושלים מחד ויצוא תפוזי יפו המפורסמים של פרדסני ראשון,רחובות. פתח תקווה ועוד (מי זוכר שהיו שם פרדסים). כל הכבוד - התמונה נהדרת.
 

נוסע99

New member
תודה על התגובות

היה גם היה
המסילה שנראת היא הראשונה שנסללה בפלסטינה א"י במסגרת הסכם הקפיטולציות של הממשל התורכי ומדינות אירופה, כמדומני במימון פרוסי וזאת לצורך העברת עולי רגל נוצרים מיפו לירושלים. במקביל שימשה להעברת הספקה לכנסיות בירושלים מחד ויצוא תפוזי יפו המפורסמים של פרדסני ראשון,רחובות. פתח תקווה ועוד (מי זוכר שהיו שם פרדסים). כל הכבוד - התמונה נהדרת.
תודה על התגובות
 
תיקון - קו יפו ירושלים

היה גם היה
המסילה שנראת היא הראשונה שנסללה בפלסטינה א"י במסגרת הסכם הקפיטולציות של הממשל התורכי ומדינות אירופה, כמדומני במימון פרוסי וזאת לצורך העברת עולי רגל נוצרים מיפו לירושלים. במקביל שימשה להעברת הספקה לכנסיות בירושלים מחד ויצוא תפוזי יפו המפורסמים של פרדסני ראשון,רחובות. פתח תקווה ועוד (מי זוכר שהיו שם פרדסים). כל הכבוד - התמונה נהדרת.
תיקון - קו יפו ירושלים
המסילה היא אכן חלק מקו יפו-ירושלים, ששוק היעד העיקרי שלו היה עולי הרגל לירושלים, אבל המסילה המסוימת שבתמונה לא שימשה אף פעם להובלת נוסעים, אלא רק לפריקת מטען מספינות, ויש להניח שבעיקר ציוד להקמת הקו. כמו-כן, הקמת הקו של יפו-ירושלים לא קשורה ישירות לשום הסכם בין מדינות, אלא היה זה זכיון שקיבל במקור נתין מקומי (יהודי בשם יוסף נבון) שנמכר למשקיעים מצרפת אחרי שהזכיין המקורי נכשל בגיוס מימון. למיטב ידיעתי, לפרוסים לא היה כל קשר למימון הקו. כשבנו את הקו, בין 1889-92, עוד לא היו רוב המושבות אותן הזכרת, ובכל מקרה פתח תקווה נמצאת בכיוון 'הלא-נכון' מבחינת הקו ונמל יפו, אם כי לאחר שנסללה השלוחה התקנית בין ראש העין לפתח תקווה בשנות ה-20, אכן הובל פרי הדר לייצוא בנמל יפו בדרך ה-'סיבובית': פ"ת-רוה"ע-לוד-יפו, עד שהוקמו נמלי תל אביב וחיפה.
 
לא שימשה להולכת נוסעים?...../images/Emo13.gif

תיקון - קו יפו ירושלים
המסילה היא אכן חלק מקו יפו-ירושלים, ששוק היעד העיקרי שלו היה עולי הרגל לירושלים, אבל המסילה המסוימת שבתמונה לא שימשה אף פעם להובלת נוסעים, אלא רק לפריקת מטען מספינות, ויש להניח שבעיקר ציוד להקמת הקו. כמו-כן, הקמת הקו של יפו-ירושלים לא קשורה ישירות לשום הסכם בין מדינות, אלא היה זה זכיון שקיבל במקור נתין מקומי (יהודי בשם יוסף נבון) שנמכר למשקיעים מצרפת אחרי שהזכיין המקורי נכשל בגיוס מימון. למיטב ידיעתי, לפרוסים לא היה כל קשר למימון הקו. כשבנו את הקו, בין 1889-92, עוד לא היו רוב המושבות אותן הזכרת, ובכל מקרה פתח תקווה נמצאת בכיוון 'הלא-נכון' מבחינת הקו ונמל יפו, אם כי לאחר שנסללה השלוחה התקנית בין ראש העין לפתח תקווה בשנות ה-20, אכן הובל פרי הדר לייצוא בנמל יפו בדרך ה-'סיבובית': פ"ת-רוה"ע-לוד-יפו, עד שהוקמו נמלי תל אביב וחיפה.
לא שימשה להולכת נוסעים?...

שים לב לצילום שנעשה על המסילה בשנת 1917. רכבת של מגוייסים....
 
רכבת צרה ביפו

לא שימשה להולכת נוסעים?...

שים לב לצילום שנעשה על המסילה בשנת 1917. רכבת של מגוייסים....
רכבת צרה ביפו
לא אמרתי שהקו לא שימש להובלת נוסעים, אלא שהמסילה ברוחב מטר על מזח הנמל לא שימש בתפקיד זה (ראה את רוחב הרציף - אתה חושב שניתן להשתמש בו להעלאת נוסעים לרכבת?)
 
חן, לא ראית את החיוך...

רכבת צרה ביפו
לא אמרתי שהקו לא שימש להובלת נוסעים, אלא שהמסילה ברוחב מטר על מזח הנמל לא שימש בתפקיד זה (ראה את רוחב הרציף - אתה חושב שניתן להשתמש בו להעלאת נוסעים לרכבת?)
חן, לא ראית את החיוך...
בוודאי שאתה צודק..רק למען הקוריוז והתמונה אמרתי את מה שאמרתי
 

TDR

New member
חן ידידי קבל הפניות

תיקון - קו יפו ירושלים
המסילה היא אכן חלק מקו יפו-ירושלים, ששוק היעד העיקרי שלו היה עולי הרגל לירושלים, אבל המסילה המסוימת שבתמונה לא שימשה אף פעם להובלת נוסעים, אלא רק לפריקת מטען מספינות, ויש להניח שבעיקר ציוד להקמת הקו. כמו-כן, הקמת הקו של יפו-ירושלים לא קשורה ישירות לשום הסכם בין מדינות, אלא היה זה זכיון שקיבל במקור נתין מקומי (יהודי בשם יוסף נבון) שנמכר למשקיעים מצרפת אחרי שהזכיין המקורי נכשל בגיוס מימון. למיטב ידיעתי, לפרוסים לא היה כל קשר למימון הקו. כשבנו את הקו, בין 1889-92, עוד לא היו רוב המושבות אותן הזכרת, ובכל מקרה פתח תקווה נמצאת בכיוון 'הלא-נכון' מבחינת הקו ונמל יפו, אם כי לאחר שנסללה השלוחה התקנית בין ראש העין לפתח תקווה בשנות ה-20, אכן הובל פרי הדר לייצוא בנמל יפו בדרך ה-'סיבובית': פ"ת-רוה"ע-לוד-יפו, עד שהוקמו נמלי תל אביב וחיפה.
חן ידידי קבל הפניות
יואב רגב - יפו, נוה צדק ונוה שלום בהוצ' החברה להגנת הטבע על הבילויים והמושבות קיים חומר רב ולצערי אתה טועה בגדול, הפרדסנות ממזרח ליפו החלה בשנות ה- 70 של המאה ה- 19 20 שנה לפני מסילת הברזל הפניה מומלצת בנושא - פרופ' יוסי בן ארצי - מושבות ארץ ישראל כמדומני השמות מזכרון אז סליחה אם לא דייקתי בשמות.
 
קו יפו-ירושלים

חן ידידי קבל הפניות
יואב רגב - יפו, נוה צדק ונוה שלום בהוצ' החברה להגנת הטבע על הבילויים והמושבות קיים חומר רב ולצערי אתה טועה בגדול, הפרדסנות ממזרח ליפו החלה בשנות ה- 70 של המאה ה- 19 20 שנה לפני מסילת הברזל הפניה מומלצת בנושא - פרופ' יוסי בן ארצי - מושבות ארץ ישראל כמדומני השמות מזכרון אז סליחה אם לא דייקתי בשמות.
קו יפו-ירושלים
אני מודה ומתוודה שהידע שלי בנושא הקמת המושבות היהודיות הראשונות הוא מוגבל ולוקה בחסר, ועל כן אני מתנצל אם טעיתי והטעיתי בנושא זה. עם זאת, האמן לי שאני מכיר מקרוב את הסטורית קווי הרכבת בארץ, ונחשפתי כנראה ליותר חומר בנושא זה מאשר רוב הפרופסורים להיסטוריה וכותבי הספרים והעבודות האקדמיות בנושא בארץ, כך שעלי להתעקש בנוגע לנקודות הרכבתיות של הודעתי. אני ממליץ לאותם 'מומחים' (וגם אם אלו כבר הלכו לעולמם, יש בדרך כלל מחליפים) לקרוא ספרים כמו הספר של פול קוטרל והספר של ריק טורה שהזכרתי בהודעות קודמות וכן לבוא ולהתנדב קצת בארכיון מוזיאון הרכבת כמוני, לפני שהם מתקנים את ההיסטוריה. וכאמור, פתח תקווה לא נמצאת באיזור המסילה המקורית, ולא חוברה ממש לרשת הרכבות עד לשנות ה-20.
 
רכבת בנמל יפו

קנו אוטובוסים תוצרת יפו
פרסומת נדירה של מפעל לייצור מרכבי אוטובוסים שפעל ביפו בתקופת המנדט שימו לב למרכב הזרימי. מעניין אם יש תצלומים של התוצרת הזאת. המודעה היא משנות הארבעים
רכבת בנמל יפו
לא פחות משלוש רכבות או מסילות קשורות עם נמל יפו. המידע להלן לקוח מספרו של פרופ/ שמואל אביצור, נמל יפו בגיאותו ושקיעתו 1865 - 1965. ובכן: המסילה הראשונה, זו המופיעה בתמונה של נוסע 99, אכן הונחה לצורך פריקת ציוד ונייד של הרכבת מיפו לירושלים. המזח והמסילה הונחו ב 1890 ונשטפו פעמיים בסערות. המסילה השניה הונחה על ידי הבריטים בשנת 1917, עם כיבוש האזור מידי התורכים. היא התחילה בנמל והמשיכה לאורך תוואי הרכבת הרגילה עד ללוד. המסילה היתה ברחב 60 ס"מ. עם גמר המלחמה הוחלף הקטע מתחנת הרכבת ללוד ברוחב רגיל אבל הקטע מהנמל עד לתחנת הרכבת המשיך לפעול עד סוף שנות העשרים והפסים פורקו סופית בשנות הארבעים. בתמונה רואים את הפסים והקרוניות ברציף הנמל. המסילה השלישית והלא ידועה היתה ברוחב סטנדרטי. היא הונחה מדרום, מכוון נחל שורק, בשנת 1934 לצורך העברת חול וזיפזיף ששימשו לשיקום ובניית הנמל מחדש, כולל שובר הגלים שקיים עד היום. בתוך הנמל עצמו נבנתה מסילה צרה לפיזור החומרים בנמל. אז נמל יפו היה קשור למסילות יותר ממה שחשבנו. שימו לב בתמונה של המסילה הצרה משנות העשרים, לקרוניות העמוסות בצד שמאל. התמונה צולמה ברציף של הנמל.
 

seffic

New member
היתה מסילה מנחל שורק ליפו?

רכבת בנמל יפו
לא פחות משלוש רכבות או מסילות קשורות עם נמל יפו. המידע להלן לקוח מספרו של פרופ/ שמואל אביצור, נמל יפו בגיאותו ושקיעתו 1865 - 1965. ובכן: המסילה הראשונה, זו המופיעה בתמונה של נוסע 99, אכן הונחה לצורך פריקת ציוד ונייד של הרכבת מיפו לירושלים. המזח והמסילה הונחו ב 1890 ונשטפו פעמיים בסערות. המסילה השניה הונחה על ידי הבריטים בשנת 1917, עם כיבוש האזור מידי התורכים. היא התחילה בנמל והמשיכה לאורך תוואי הרכבת הרגילה עד ללוד. המסילה היתה ברחב 60 ס"מ. עם גמר המלחמה הוחלף הקטע מתחנת הרכבת ללוד ברוחב רגיל אבל הקטע מהנמל עד לתחנת הרכבת המשיך לפעול עד סוף שנות העשרים והפסים פורקו סופית בשנות הארבעים. בתמונה רואים את הפסים והקרוניות ברציף הנמל. המסילה השלישית והלא ידועה היתה ברוחב סטנדרטי. היא הונחה מדרום, מכוון נחל שורק, בשנת 1934 לצורך העברת חול וזיפזיף ששימשו לשיקום ובניית הנמל מחדש, כולל שובר הגלים שקיים עד היום. בתוך הנמל עצמו נבנתה מסילה צרה לפיזור החומרים בנמל. אז נמל יפו היה קשור למסילות יותר ממה שחשבנו. שימו לב בתמונה של המסילה הצרה משנות העשרים, לקרוניות העמוסות בצד שמאל. התמונה צולמה ברציף של הנמל.
היתה מסילה מנחל שורק ליפו?
יש לך עוד פרטין עליה, על התוואי וכו'?
 
קבל ציטוט מהספר של אביצור ותמונה!!!

היתה מסילה מנחל שורק ליפו?
יש לך עוד פרטין עליה, על התוואי וכו'?
קבל ציטוט מהספר של אביצור ותמונה!!!
(עמוד 149 - 150) "...לבנינו של נמל הסירות ביפו הצטרכו לסלול שוב, כבר פעם השלישית, מסילת ברזל להבאת חומרי בנין...בעיקר חול וזיפזיף...לצורך זה נבנתה מסילת ברזל באורך שח יותר מחמישה קילומטרים אך לא אל העיר עצמה ואל תחנת הרכבת שבה, אלא דרומה, בכוון לשפך נחל שורק...שם טענו את החול. נוסף לקו מסילת הברזל הזה שהיה כנראה ברוחב סטנדרטי והגיע למשטחים שבהם אוחסנו עצי הייבוא, נבנתה בשטח הנמל ואף מעל למפלס הים, לאורך שובר הגלים, מסילה צרה ברוחב של כ 60 ס"מ להביא בעזרתה את חומרי הבנין עד לשובר הגלים המוקם" ובהמשך (לאחר גמר העבודות) "היתה הצעה להשאיר את מסילת הברזל שנבנתה ולחבר את הנמל עם תחנת הרכבת"..כידוע זה לא בוצע בגלל הקשיים שנבעו מהריסת בתים והכשרת הדרך. הכותרת לתמונה (מתוך הספר, עמוד 161) "מסילת ברזל זמנית להבאת חומרי בנין מדרום (מכוון נחל שורק)
 
התמונה לאחר טיפול - יותר ברורה

קבל ציטוט מהספר של אביצור ותמונה!!!
(עמוד 149 - 150) "...לבנינו של נמל הסירות ביפו הצטרכו לסלול שוב, כבר פעם השלישית, מסילת ברזל להבאת חומרי בנין...בעיקר חול וזיפזיף...לצורך זה נבנתה מסילת ברזל באורך שח יותר מחמישה קילומטרים אך לא אל העיר עצמה ואל תחנת הרכבת שבה, אלא דרומה, בכוון לשפך נחל שורק...שם טענו את החול. נוסף לקו מסילת הברזל הזה שהיה כנראה ברוחב סטנדרטי והגיע למשטחים שבהם אוחסנו עצי הייבוא, נבנתה בשטח הנמל ואף מעל למפלס הים, לאורך שובר הגלים, מסילה צרה ברוחב של כ 60 ס"מ להביא בעזרתה את חומרי הבנין עד לשובר הגלים המוקם" ובהמשך (לאחר גמר העבודות) "היתה הצעה להשאיר את מסילת הברזל שנבנתה ולחבר את הנמל עם תחנת הרכבת"..כידוע זה לא בוצע בגלל הקשיים שנבעו מהריסת בתים והכשרת הדרך. הכותרת לתמונה (מתוך הספר, עמוד 161) "מסילת ברזל זמנית להבאת חומרי בנין מדרום (מכוון נחל שורק)
התמונה לאחר טיפול - יותר ברורה
בבקשה
 

seffic

New member
../images/Emo51.gif../images/Emo70.gif

התמונה לאחר טיפול - יותר ברורה
בבקשה

אני מניח שהמסילה נסללה על רצועת החוף ממש, כיוון שכל האיזור דרומית ליפו היה דיונות חול אימתניות. לפי התיאור המסילה הדרומית נסללה לאורך של 5 ק"מ, מה שאומר שאת החול הם כרו כנראה באיזור בת ים של היום. תודה על המידע, חשבתי שאני מכיר את כל המסילות ההסטוריות של א"י. דרך אגב, מסילה זו למרות שלא שימשה כקו מיסחרי, ראויה לתואר מסילת החוף הראשונה של א"י.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה