מדהים. והיכן נמצא היום Butmeh Stקנו אוטובוסים תוצרת יפו
פרסומת נדירה של מפעל לייצור מרכבי אוטובוסים שפעל ביפו בתקופת המנדט שימו לב למרכב הזרימי. מעניין אם יש תצלומים של התוצרת הזאת. המודעה היא משנות הארבעים
האוטובוס בתמונה נוצר ביפו המנדטוריתקנו אוטובוסים תוצרת יפו
פרסומת נדירה של מפעל לייצור מרכבי אוטובוסים שפעל ביפו בתקופת המנדט שימו לב למרכב הזרימי. מעניין אם יש תצלומים של התוצרת הזאת. המודעה היא משנות הארבעים
והנה פנים האוטובוס, לא רע בכללקנו אוטובוסים תוצרת יפו
פרסומת נדירה של מפעל לייצור מרכבי אוטובוסים שפעל ביפו בתקופת המנדט שימו לב למרכב הזרימי. מעניין אם יש תצלומים של התוצרת הזאת. המודעה היא משנות הארבעים
רכבת בנמל יפו?קנו אוטובוסים תוצרת יפו
פרסומת נדירה של מפעל לייצור מרכבי אוטובוסים שפעל ביפו בתקופת המנדט שימו לב למרכב הזרימי. מעניין אם יש תצלומים של התוצרת הזאת. המודעה היא משנות הארבעים
רכבות בנמליםרכבת בנמל יפו?
המודעה הזו הכניסה אותי לאמביציה של חיפושים - אז לא מצאתי שום דבר שקשור לנושא פרט לתמונות יפות של יפו העתיקה ובהן - מסילת ברזל הנכנסת למים של נמל יפו בשנות ה-20???? כלומר, שימוש כזה במסילת ברזל לא ראיתי בחיים. אפשר לזהות את הסלעים של נמל יפו (אנדרומדה וכו') אבל מישהו יכול פה לאשר שבאמת היה שם דבר כזה?
היה גם היהרכבת בנמל יפו?
המודעה הזו הכניסה אותי לאמביציה של חיפושים - אז לא מצאתי שום דבר שקשור לנושא פרט לתמונות יפות של יפו העתיקה ובהן - מסילת ברזל הנכנסת למים של נמל יפו בשנות ה-20???? כלומר, שימוש כזה במסילת ברזל לא ראיתי בחיים. אפשר לזהות את הסלעים של נמל יפו (אנדרומדה וכו') אבל מישהו יכול פה לאשר שבאמת היה שם דבר כזה?
תודה על התגובותהיה גם היה
המסילה שנראת היא הראשונה שנסללה בפלסטינה א"י במסגרת הסכם הקפיטולציות של הממשל התורכי ומדינות אירופה, כמדומני במימון פרוסי וזאת לצורך העברת עולי רגל נוצרים מיפו לירושלים. במקביל שימשה להעברת הספקה לכנסיות בירושלים מחד ויצוא תפוזי יפו המפורסמים של פרדסני ראשון,רחובות. פתח תקווה ועוד (מי זוכר שהיו שם פרדסים). כל הכבוד - התמונה נהדרת.
תיקון - קו יפו ירושליםהיה גם היה
המסילה שנראת היא הראשונה שנסללה בפלסטינה א"י במסגרת הסכם הקפיטולציות של הממשל התורכי ומדינות אירופה, כמדומני במימון פרוסי וזאת לצורך העברת עולי רגל נוצרים מיפו לירושלים. במקביל שימשה להעברת הספקה לכנסיות בירושלים מחד ויצוא תפוזי יפו המפורסמים של פרדסני ראשון,רחובות. פתח תקווה ועוד (מי זוכר שהיו שם פרדסים). כל הכבוד - התמונה נהדרת.
לא שימשה להולכת נוסעים?...תיקון - קו יפו ירושלים
המסילה היא אכן חלק מקו יפו-ירושלים, ששוק היעד העיקרי שלו היה עולי הרגל לירושלים, אבל המסילה המסוימת שבתמונה לא שימשה אף פעם להובלת נוסעים, אלא רק לפריקת מטען מספינות, ויש להניח שבעיקר ציוד להקמת הקו. כמו-כן, הקמת הקו של יפו-ירושלים לא קשורה ישירות לשום הסכם בין מדינות, אלא היה זה זכיון שקיבל במקור נתין מקומי (יהודי בשם יוסף נבון) שנמכר למשקיעים מצרפת אחרי שהזכיין המקורי נכשל בגיוס מימון. למיטב ידיעתי, לפרוסים לא היה כל קשר למימון הקו. כשבנו את הקו, בין 1889-92, עוד לא היו רוב המושבות אותן הזכרת, ובכל מקרה פתח תקווה נמצאת בכיוון 'הלא-נכון' מבחינת הקו ונמל יפו, אם כי לאחר שנסללה השלוחה התקנית בין ראש העין לפתח תקווה בשנות ה-20, אכן הובל פרי הדר לייצוא בנמל יפו בדרך ה-'סיבובית': פ"ת-רוה"ע-לוד-יפו, עד שהוקמו נמלי תל אביב וחיפה.
רכבת צרה ביפולא שימשה להולכת נוסעים?...
שים לב לצילום שנעשה על המסילה בשנת 1917. רכבת של מגוייסים....
חן, לא ראית את החיוך...רכבת צרה ביפו
לא אמרתי שהקו לא שימש להובלת נוסעים, אלא שהמסילה ברוחב מטר על מזח הנמל לא שימש בתפקיד זה (ראה את רוחב הרציף - אתה חושב שניתן להשתמש בו להעלאת נוסעים לרכבת?)
נכון בני, אני בד"כ מתעלם מהסמלים...חן, לא ראית את החיוך...
בוודאי שאתה צודק..רק למען הקוריוז והתמונה אמרתי את מה שאמרתי
חן ידידי קבל הפניותתיקון - קו יפו ירושלים
המסילה היא אכן חלק מקו יפו-ירושלים, ששוק היעד העיקרי שלו היה עולי הרגל לירושלים, אבל המסילה המסוימת שבתמונה לא שימשה אף פעם להובלת נוסעים, אלא רק לפריקת מטען מספינות, ויש להניח שבעיקר ציוד להקמת הקו. כמו-כן, הקמת הקו של יפו-ירושלים לא קשורה ישירות לשום הסכם בין מדינות, אלא היה זה זכיון שקיבל במקור נתין מקומי (יהודי בשם יוסף נבון) שנמכר למשקיעים מצרפת אחרי שהזכיין המקורי נכשל בגיוס מימון. למיטב ידיעתי, לפרוסים לא היה כל קשר למימון הקו. כשבנו את הקו, בין 1889-92, עוד לא היו רוב המושבות אותן הזכרת, ובכל מקרה פתח תקווה נמצאת בכיוון 'הלא-נכון' מבחינת הקו ונמל יפו, אם כי לאחר שנסללה השלוחה התקנית בין ראש העין לפתח תקווה בשנות ה-20, אכן הובל פרי הדר לייצוא בנמל יפו בדרך ה-'סיבובית': פ"ת-רוה"ע-לוד-יפו, עד שהוקמו נמלי תל אביב וחיפה.
קו יפו-ירושליםחן ידידי קבל הפניות
יואב רגב - יפו, נוה צדק ונוה שלום בהוצ' החברה להגנת הטבע על הבילויים והמושבות קיים חומר רב ולצערי אתה טועה בגדול, הפרדסנות ממזרח ליפו החלה בשנות ה- 70 של המאה ה- 19 20 שנה לפני מסילת הברזל הפניה מומלצת בנושא - פרופ' יוסי בן ארצי - מושבות ארץ ישראל כמדומני השמות מזכרון אז סליחה אם לא דייקתי בשמות.
רכבת בנמל יפוקנו אוטובוסים תוצרת יפו
פרסומת נדירה של מפעל לייצור מרכבי אוטובוסים שפעל ביפו בתקופת המנדט שימו לב למרכב הזרימי. מעניין אם יש תצלומים של התוצרת הזאת. המודעה היא משנות הארבעים
היתה מסילה מנחל שורק ליפו?רכבת בנמל יפו
לא פחות משלוש רכבות או מסילות קשורות עם נמל יפו. המידע להלן לקוח מספרו של פרופ/ שמואל אביצור, נמל יפו בגיאותו ושקיעתו 1865 - 1965. ובכן: המסילה הראשונה, זו המופיעה בתמונה של נוסע 99, אכן הונחה לצורך פריקת ציוד ונייד של הרכבת מיפו לירושלים. המזח והמסילה הונחו ב 1890 ונשטפו פעמיים בסערות. המסילה השניה הונחה על ידי הבריטים בשנת 1917, עם כיבוש האזור מידי התורכים. היא התחילה בנמל והמשיכה לאורך תוואי הרכבת הרגילה עד ללוד. המסילה היתה ברחב 60 ס"מ. עם גמר המלחמה הוחלף הקטע מתחנת הרכבת ללוד ברוחב רגיל אבל הקטע מהנמל עד לתחנת הרכבת המשיך לפעול עד סוף שנות העשרים והפסים פורקו סופית בשנות הארבעים. בתמונה רואים את הפסים והקרוניות ברציף הנמל. המסילה השלישית והלא ידועה היתה ברוחב סטנדרטי. היא הונחה מדרום, מכוון נחל שורק, בשנת 1934 לצורך העברת חול וזיפזיף ששימשו לשיקום ובניית הנמל מחדש, כולל שובר הגלים שקיים עד היום. בתוך הנמל עצמו נבנתה מסילה צרה לפיזור החומרים בנמל. אז נמל יפו היה קשור למסילות יותר ממה שחשבנו. שימו לב בתמונה של המסילה הצרה משנות העשרים, לקרוניות העמוסות בצד שמאל. התמונה צולמה ברציף של הנמל.
קבל ציטוט מהספר של אביצור ותמונה!!!היתה מסילה מנחל שורק ליפו?
יש לך עוד פרטין עליה, על התוואי וכו'?
התמונה לאחר טיפול - יותר ברורהקבל ציטוט מהספר של אביצור ותמונה!!!
(עמוד 149 - 150) "...לבנינו של נמל הסירות ביפו הצטרכו לסלול שוב, כבר פעם השלישית, מסילת ברזל להבאת חומרי בנין...בעיקר חול וזיפזיף...לצורך זה נבנתה מסילת ברזל באורך שח יותר מחמישה קילומטרים אך לא אל העיר עצמה ואל תחנת הרכבת שבה, אלא דרומה, בכוון לשפך נחל שורק...שם טענו את החול. נוסף לקו מסילת הברזל הזה שהיה כנראה ברוחב סטנדרטי והגיע למשטחים שבהם אוחסנו עצי הייבוא, נבנתה בשטח הנמל ואף מעל למפלס הים, לאורך שובר הגלים, מסילה צרה ברוחב של כ 60 ס"מ להביא בעזרתה את חומרי הבנין עד לשובר הגלים המוקם" ובהמשך (לאחר גמר העבודות) "היתה הצעה להשאיר את מסילת הברזל שנבנתה ולחבר את הנמל עם תחנת הרכבת"..כידוע זה לא בוצע בגלל הקשיים שנבעו מהריסת בתים והכשרת הדרך. הכותרת לתמונה (מתוך הספר, עמוד 161) "מסילת ברזל זמנית להבאת חומרי בנין מדרום (מכוון נחל שורק)
התמונה לאחר טיפול - יותר ברורה
בבקשה
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.