קמפיין לגרימת רגשי אשמה לאמהות

wasaby

New member
טעמים אגואיסטיים

אני לא יודעת כמה אלפי או עשרות אלפי או מאות אלפי אנשים חיים במפרץ חיפה. אני יודעת שזה מסוכן ולא בריא. מחקרים שנעשו לאחרונה על סוגי סרטן שונים מראים כי שכיחותם באיזור חיפה והמפרץ גבוה בהרבה מהממוצע הארצי. מחקרים אחרים מראים על קירלציה בין זיהום אוויר גבוה לפגמים מולדים בלב. מנסיוני האישי אני יכולה לספר כי סבלתי כל חיי מאסטמה ונזלת כרונית, לא רק שמצבי השתפר בהרבה מספר חודשים לאחר שעזבתי את מפרץ חיפה, אני גם סובלת כיום מגירויים בעיניים וסימני אלרגיה אחרים כאשר אני מבקרת את הורי. מעבר לסכנות הבריאותיות קיימת גם סכנה אחרת באיזור חיפה. גיאולוגים צופים רעידת אדמה חזקה שמוקדה ליד יוקנעם בעשור הקרוב. אלפי אנשים צפויים ליהרג או להפגע כתוצאה מרעידת האדמה. רעידת אדמה באיזור חיפה מסוכנת במיוחד בשל כל התעשיות הכימיות הממוקמות במפרץ. ובכל זאת אנשים ממשיכים לחיות ולהוליד ילדים במפרץ חיפה (טוב למעשה הלידה היא לרוב ברמב"ם או בנהריה אין בית חולים בתוך במפרץ עצמו). הם נשארים שם כי העבודה שלהם שם. כי החברים שלהם או המשפחה שם, כי הם כבר שילמו על הדירה או פשוט כי שם הם חיו תמיד. כששוקלים את המניעים האלו מול הסכנות האפשריות לילדים הם עלולים להיראות אגואיסטיים. אבל למעשה מדובר פה בחיים שלמים של אנשים באורח החיים שהם בחרו. אז יש אנשים שאורח החיים שהם בחרו אינו מתאים להנקה. אין בעיה בריאותית מיוחדת או כאבים נוראיים ובכל זאת לא מתאים להם להיניק. אולי הם רוצים שהאב ישתתף בחוויית גידול הילד מההתחלה, אולי האם מתכננת לחזור לעבודה, אולי... לא יודעת מה. הסכנה לילד שלא יונק נמוכה בהרבה מהסכנה לילד שגר בקריות (שכם היא למרות כל מה שכתבתי למעלה לא כזאת נוראית). העובדה שסולם הערכים והעדיפויות של הורים אחרים שונה משלך אינו הופך אותם בהכרח להורים רעים. (ואיך נמנעתי מהדוגמה המתבקשת?)
 

אורלי_ל

New member
משהו קצת מצחיק ../images/Emo32.gif

רוב החיים שלי גרתי בקריות ובחיפה, גרתי קצת בת"א אבל גם שם מזוהם כדבעי.
שנה אחת גרתי בצפת (אויר נקי להזכירכן) וכל שבועיים בערך הרגשתי לא טוב, מכל מיני תופעות. תנו לי ערפיח נקי ואני פורחת.
 
עוד אורחת מפורום להיות הורים

אני מסכימה שאסור למנוע אינפורמציה מנשים ושהמידע צריך להיות מאוזן ועובדתי. וזו *בדיוק* הבעיה שלי עם הפרסומות של התחליפים - הן משתמשות במניפולציה רגשית, במידע חלקי ובהפחדה כדי לשכנע נשים שהחלב שלהן הוא לא מספיק טוב לתינוק, שאין להם מספיק, שההנקה טובה רק לכמה שבועות ועוד. זו גם הסיבה שאני מתקוממת נגד הסיסמא שמלווה את הקמפיין של משרד הבריאות - "ה(ע)ניקי לו אהבה" - מניפולציה רגשית ממדרגה ראשונה. לא נראה לי שיש טעם או צידוק להטפות מוסר לנשים שבוחרות לא להניק, צריך לכבד את הבחירה שלהן. עדיף להתמקד באלה שרוצות ונתקלות בקשיים. כמוך גם אני מתנגדת לכל מגבלה על חופש הבחירה של אישה ודוחה את הנסיון להציג את הבחירה בפורמולה כלא לגיטימית. יחד עם זאת חורה לי שבית החולים משמש זירה לקידום האינטרסים העסקיים של חברות הפורמולה ומצד שני אינו מושיט סיוע אמיתי ומשמעותי לנשים שבוחרות בהנקה.
 

אפרת_ח

New member
חנה, לפי נורית מ. את בכלל לא בכיוון

וזאת מפני שהקמפיין אינו פונה כלל לאמהות אלא לצוות הרפואי! גם אני טעיתי בהתחלה, בהודעה הראשונה בשרשור
המצב היום הוא שכל ההטפה בזכות הנקה מונחתת על האמהות, בזמן שהמערכת הרפואית מעודדת בפועל האכלה מבקבוק. לדוגמה, בבית החולים "הלל יפה" תולים על הקירות הסברים מדעיים מפורטים ^^לאמהות^^ מדוע לא כדאי לתת בקבוק בכלל בימים הראשונים, אך הנוהל הרגיל בבית החולים הוא לתת לכל התינוקות בקבוק בלילה
שימו לב: לא שואלים את האמהות מה הן בוחרות, אלא נותנים בלי לשאול ובניגוד להמלצה המדעית. אפשר להניק מלא רק אם "מתחמנים" את המערכת, ולא כל אחת יודעת איך.
 
למעלה