קללות ודיבור חסר רסן

golanm2

New member
קללות ודיבור חסר רסן

שלום יש לי בן שמאובחן ADD עם דיסלקציה ודיסגרפיה. שיעורי הבית זה סיוט !!!! המון תיסכולים אבל על זה נתגבר. הדבר שיותר מפריע לי זה דיבור חסר רסן, חוצפה, קללות ושאר מיני מזיקים ... מה עושים ? איך להגיב ? עונשים לא עוזרים... תודה
 
טבעי מאוד לקלל כשהחיים סיוט.

כשאני הייתי ילד עם ADHD דיסלקציה, דיסגאפיה ודיסקלקוליה לא רק שיעורי הבית שלי היו סיוט. אני מציע להתחיל בהקלת הסיוטים ויש המון מה לעשות. איך אתם מתכננים להתגבר על סיוט שיעורי הבית?
 

אבן החן

New member
לגבי שיעורי הבית - אנחנו פתרנו כך

הבן שלי ADHD עם כמה דיסגרפיה ולקויות למידה. שיעורי הבית היו סיוט. פשוט דיווחתי על זה למורה והיא צימצמה למינימום את השיעורים - רק לאיזו משימה קטנה סימלית אין ברירה!! לגבי הקללות - להבהיר-אצלינו לא מדברים ככה ואולי אפילו לא להתייחס אליו כשמקלל. דיבור אינסופי קורה גם אצל הבן שלי אגב כל הבעיות נעלמות עם הריטאלין. האם בנך מטופל?
 
דרך בלתי מסתגלת לשמור על הנורמה

הקללות למרות שאינם "חינוכיים" הם דרך לפרוק תיסכול ולאזן את מערך הארגיות של הגוף. כל אחד מחפש דרך לשמור על זהותו הנפרדת במסגרת הנורמה הכללית של המערכת (המשפחה), תהליך זה אופיין על ידי חוקרים רבים, לדוגמא באמצעות מודל תיאורטי שנקרא "מודל ויסות הסטייה" (Deviat regulation theory). הקללות יכולים להיות קשורים לתיסכול, ולמרכיב האימפולסיביות שמאוד דומיינטי ומתחיל להיות משמעותי יותר בתסמיניה המרכזיים של התסמונת בערך בגיל 9-10. אם הקללות מופנות לאחר, זה יכול לבוא כהגנה- זוהי התקפה, בדרך בה הילד יכול להגיב ובאופן לא מאיים- לא להיפגע חזרה. אם זה כלפי כולם, כולל כלפי עצמו, זה חלק מהתמודדות בלתי-מסתגלת שהוא בחר כדי להתמודד. יותר גרוע לילד להיתפס על ידי המשפחה כילד רע מאשר ילד טיפש. וזה הופך בשלב מסויים לחלק ממנו. (אגב, זה בדיוק הדוקטוראט שלי) לגבי עונשים, זה לא יעזור, זה עלול להביא את הילד לחפש דרכים אחרות. צריך בצורה משלבת להפחית תיסכול, לתעל מצבי דחק ועצבנות לאפיקים אחרים (לדוגמא ספורט) ולהקנות מיומנויות עבודה נכונות עם הסביבה. ניתן לבקש מהמורה להפחית בשיעורים, או לאשר לו לעשות חלק מכל אחד מהנושאים, ולשוחח עם המורה שזה בהסכמתכם בגלל קושי אובייקטיבי. בבעיות מסוג זה מקל משמעותית גם הריטלין, כאשר הוא מותאם מבחינת מינון לילד, הואיל והוא משפר את האימפולסיביות. שילוב בין טיפול תרופתי ובין תרפיה קוגניטיבית-התנהגותית הוא שילוב שמאוד יכול להקל על הילד ולשפר את איכות חייו וחיהם. חתימה טובה גיל מאור
 

דליה.ד

New member
עיצוב התנהגות

באמצעות כלכלת אסימונים או חוזים התנהגותיים
 

zivadina

New member
מצטרפת להצעות כאן:

1. לפני שעורי הבית לקחת ריטלין "קצר" של 4 שעות. 2. לבקש מן המורה לתת "נגיעות" משעורי הבית ולא את המסה הרגילה. דוגמית מכל נושא. 3. להציב גבולות נוקשים וברורים ולחזור אין ספור פעמים: "אצלנו לא מקללים". אצלי בבית, בשעת לחץ של קללות, אני מעיפה את הילד מן הסלון ואומרת לו שאין להתנהגות כזאת מקום בסלון של הבית שלי. חשוב מאוד שהילד ידע שאת בעלת הבית ואת זאת שקובעת את כללי ההתנהגות. זה נקרא "סמכות הורית".
 
גמ'ני בסרט הזה..

עונשים כבר לא עוזרים.. הדבר היחידי שעוזר הוא הריטלין, תחת השפעת הריטלין הוא פשוט מלאך, זה לא יאמן, אני מגיעה למצב שאני אפילו לא מכירה אבל..אייך אוכל כל היום להפציץ אותו בריטלין? בבית הספר הוא עם רייטלין אבל שהוא חוזר הביתה פשוט סיוט!! בימי שישבת שאין לימודים אני פשוט מתמוטטת כי בעלי לא מוכן לתת לו כדור ואני פשוט נופלת בין הכסאות.. כל כך מוכר.. שב"ש נטע
 
קללות ושעורי בית...

היתה אצלי בבית מגפת קללות...שנעצרה תוך התר של קללות שמותר לקלל אצלנו כמו הדיוט וחמור וכל קללה נוספת גרמה למקלל להרעת תנאים כמו הוצאת טלויזיה מהחדר ומחשב וניתוק אינטרנט ...כל דיבור חצוף או חסר רסן גרם לריתוק לבית...מהר מאוד נעצרה המגפה. ממליצה מאוד על הספרים של פרופ' חיים עומר שלי עזרו מאוד בהצבת גבולות בבית.
 
למעלה