קלוריות והשמנה

  • פותח הנושא lib3
  • פורסם בתאריך

lib3

New member
קלוריות והשמנה

שלום רב, אני בחורה רזה ובגלל שהבטחתי לאמי להשמין, התחלתי לאכול יותר (תוספת של פירות ו-4 פרוסות לחם מחיטה מלאה עם חביתה/חומוס בכל יום). ואכן, כעבור מס' חודשיים באמת עליתי קצת במשקל. שאלתי היא: אם אמשיך במתכונת הנוכחית, האם העלייה תיעצר או שאני אמשיך לעלות כל הזמן- דבר שאני לא מעוניינת בו כי התכוונתי לעלות קצת.
 

fiana123

New member
בטח שתעלי עוד

תיאורטית אין גבול לכמה אדם יכול להשמין.. לראיה אנשים שמגעים למשקל של 500 קילו. מן הסתם מהפירות והלחם לא תגיעי למשקל הזה אבל אם את רוצה לבלום את העליה תחזרי לתפריט שהיה לך קודם.
 
אם את רזה בדרך כלל

יתכן שזה המבנה שלך, ותוכלי לעלות במשקל וגם לרדת בקלות. תלוי גם במידת הפעילות הפיסית שלך.
 

הזברה1

New member
תשובה נכונה לשם שינוי

על כמות קלוריות מסוימת ביום, גוף נתון יכול להחזיק את עצמו במשקל מסויים (באיזה משקל בדיוק, זה כבר תלוי בהרכב ובהרבה גורמים). לדוגמא, אם את אוכלת עוד 500 קלוריות ביממה , תעלי נניח בעוד איזה 3-4 קילו ואז תשארי שם (סתם זרקתי מספרים, אפשר להעריך את זה, אבל זה ארוך). אחר כך, אם תרדי בחזרה בכמות האוכל, תחזרי למשקל הקודם. התשובה לשאלה שלך תלוייה בכמה את אוכלת ואיך הגוף שלך מגיב לעודף קלורי. בפועל יש לגוף שלנו מנגנונים ששואפים לקבע את אחוז השומן בגוף סביב נקודה מסוימת שנקבעת גנטית(שנקראת בלעז הset point). אצל רוב האנשים, הם הרבה יותר אגרסיביים כשמדובר בלעצור ירידה במשקל, מאשר עלייה , למרות שיש יוצאי דופן. המנגנונים הללו מאטים את העלייה והירידה, ככל שמתרחקים מהset point. סביר שבתור בחורה רזה, נקודת השבת שלך ,היא נמוכה מהממוצע ולכן את תצטרכי לאכול הרבה יותר מאדם ממוצע כדי לעלות לאחוז שומן גבוה וגם תעלי לאחוז כזה ,בגלל שאת תיהיי רחוקה יותר מנקודת השבת, הגוף שלך לא ילחם בך כמעט כשתנסי להרזות ותוכלי להוריד בהדרגה קלוריות , עד שתגיעי למשקל שתרגישי שאת שלמה איתו.
 

הזברה1

New member
כמובן שצריך לשים לב לא להגזים באכילה

אבל את יכולה להרגע את לא תעלי במשקל עד אינסוף.
 

lib3

New member
תודה על התשובה המפורטת. היא אכן הגיונית

 
עליה במשקל

במקרה שלך קשה לתת מענה ראוי . יש צורך בידיעה והבנה של מכלול נתונים שלא ניתן לעשות/להבין משאלתך. פני לקבלת ייעוץ אישי . בקשי מאמא לפנות לייעוץ במסגרת קופ"ח או כל מסגרת מקצועית שיכולה לתת לך מענה טוב.
 
למעלה