קלוריות בחלב אם - מענין!

שקדון

New member
קלוריות בחלב אם - מענין!

לפני זמן מה שיתפתי אתכן שאיתי לא עולה במשקל לשביעות רצונן של אחיות טיפת חלב. אז טרחתי ובדקתי לגבי קלוריות המצויות בחלב אם. (זאת משום שהאחות שם גרסה שחלב אם הוא "דל" לעומת פורמולות "עשירות"...) אז ככה: בליטר חלב (1000CC) יש 745 קלוריות, לעומת רמדיה שבדקתי בה יש 68קק"ל ל- 100CC אז אם מישהו לא השתכנע עד כה.. הנה עוד יתרון ושיקפצו לנו!
 

ענתש

New member
מעולה ! עכשיו אני יודעת כמה לשאוב

ביררתי אתמול איך מחשבים כמה תינוק אוכל ביום (למרות שאמרו לי פה 170 סמ"ק ליום לק"ג) והחישוב המדוייק הוא כזה: תינוק עד גיל חודש - 124 קלוריות ליום לק"ג. תינוק מחודש עד שלושה - 116 קלוריות ליום לק"ג תינוק מעל שלושה - 100 קלוריות ליום לק"ג. ואז מחשבים: מספר קלוריות לק"ג (לפי הגיל) כפול המשקל (בק"ג) כפול 100 (סמ"ק) והכל לחלק למספר הקלוריות שיש במאה סמ"ק. זה הנתון היחיד שהיה חסר לי... עכשיו אני יודעת - 74.5 יופי. תודה.
 

שקדון

New member
אם כבר אז עוד נתון מענין ../images/Emo70.gif

יועצת ליגת לה לצ´ה עידכנה אותי שקצב עליה במשקל אצל תינוק יונק בן 6-12 חודשים היא בין 90-350 ג´ לחודש. כך שעליתו של איתי במשקל היא משביעת רצון, וזאת למרות שבטיפת חלב טענו שהוא לא עולה די במשקל, רק 350 ג/ לחודש.. האם יענין את מישהי לראות את עקומות הגדילה המלאות ליונקים, אם כן אשמח לבדוק זאת.
 

שקדון

New member
עקומות "ישרות" של יונקים

זה יקח לי קצת זמן אבל אני אשמח לעשות זאת. אני יודעת שלי היה מאד חשוב למצוא אותן. כפי שכבר כתבתי בעבר כאן, יש לי שני ילדים רזים,הראשונה ינקה 14 חודש ואיתי עדיין יונק, וכמעט בכל ביקור שלנו אצל רופא ילדים /טיפת חלב אנו מקבלים את ה"עיצה" להוסיף תמ"ל משום שקצב העליה במשקל לא משביע רצון. אז כפי שעכשיו ראיתי, הכל בסדר, הילדים שלי בסדר, אני בסדר, ה-ם לא בסדר. וכל האמור לעיל נאמר בהסתייגות - משום שאני בלבי תמיד ידעתי שאני מעניקה להם את הכי טוב שיש (ולכך יש לי תמיכה מלאה מבעלי הטוב). אז בקרוב העקומות..
 

שקדון

New member
דיאנה - רוב תודות ../images/Emo24.gif

העקומות שניתנו לי הן בע"פ על יועצת ליגת לה לצ´ה ואני לא הספקתי עוד לארגן אותן. אז תודה רבה על הלינק. אני מצטערת אם אני "מציקה" לכן יותר מדי בנושא זה, פשוט נ-מ-א-ס לי לשמוע כל הזמן שמשהו לא בסדר כאשר אני מרגישה שהכל בסדר. אז אתכן הסליחה..
 

דיאנה1

New member
להיפך, אני חושבת שזה נתון חשוב מאין

כמוהו - שעקומות הגדילה שבידי טיפת חלב לא נוצרו לפי תינוקות יונקים, והרבה אמהות מניקות נלחצות ללא סיבה ועוברות לתוספת של תמ"ל. חשוב להזכיר את זה כל פעם מחדש.
 

ענתש

New member
שקדון - עצה לגבי טיפת חלב.

תחליפי טיפת חלב ! אמא שלי אחות טיפת חלב והיא אף פעם לא מתייחסת למטופלות שלה ככה, היא מאד פרו-הנקה (תקראי את סיפור ההנקה שלי שצירפתי ותראי מי שכנע אותי לא לוותר...) והיא בטח שאף פעם לא רעה, מכשפה ואם היא אומרת להורים שהילד שלהם לא עומד ב"תקן" היא תמיד עושה את זה בעדינות תוך הסבר מפורט לגבי מה זה סטיה מה"תקן" שהיא בסדר ומה זה סטיה שהיא מסוכנת (גם זה מתפקידה של האחות - להזהיר הורים שמשהו לא בסדר). בקיצור - יש גם אחיות כאלו. בטיפת חלב שאני הולכת אליה גם כן יש אחיות כאלו נחמדות ואינטיליגנטיות... בקיצור - תפסיקי לסבול מכל ביקור בטיפת חלב ותמצאי אחות יותר אינטיליגנטית ופחות מקובעת.
 

ענבל30

New member
אני מסכימה ../images/Emo45.gif

רומי תמיד היתה באחוזונים הנמוכים, לפי העקומות ה"עקומות" של טיפת חלב - ומעולם - לא קיבלתי הערה או נזיפה על קצב העלייה שלה במשקל או על המשקל או על אופן התזונה שלה. האחיות בטיפת חלב שלנו מאוד מעודדות הנקה ושמחות לתת מידע וייעוץ בנושא. אחרי הלידה האחות היתה אצלי בבית, ובדקה אתי תנוחות שונות וניסינו יחד - היה לה מאוד חשוב שאצליח. כשרומי הצליח ה לינוק בסופו של דבר, היא מאוד תמכה ועודדה להמשיך. וכל זאת - למרות שרומי קטנה ורזה.
 
למעלה