קישור שני חשוב מאוד ! לקרוא בפקודה

מצב
הנושא נעול.
קישור שני חשוב מאוד ! לקרוא בפקודה

קישור שני חשוב מאוד ! לקרוא בפקודה
http://www.globes.co.il/serve/globes/docview.asp?did=689243
 

oren*

New member
הנחתי שהרמז שלי היה מספיק ברור

קישור שלישי חשוב מאוד ! בפקודה !
http://www.globes.co.il/serve/globes/docview.asp?did=689230
הנחתי שהרמז שלי היה מספיק ברור
עם כל הכבוד זה פורום של חברים ולא של חיילים, אם אפשר בבקשה להתנסח בצורה אחרת (גם אם הדברים נעשים בהומור). כמו כן, כדאי לכתוב בכותרת את נושא ההודעה, בכדי שיהיה אפשר למצוא אותה בעזרת מנוע החיפוש ואנשים ידעו בכללי במה היא עוסקת. תודה והמשך ערב נעים
 
שים לב שבגוף ההודעה יש תאור ../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif

הנחתי שהרמז שלי היה מספיק ברור
עם כל הכבוד זה פורום של חברים ולא של חיילים, אם אפשר בבקשה להתנסח בצורה אחרת (גם אם הדברים נעשים בהומור). כמו כן, כדאי לכתוב בכותרת את נושא ההודעה, בכדי שיהיה אפשר למצוא אותה בעזרת מנוע החיפוש ואנשים ידעו בכללי במה היא עוסקת. תודה והמשך ערב נעים
שים לב שבגוף ההודעה יש תאור
 
טוב מאוד! רכבת קלה בשד' י-ם=טעות

קישור שני חשוב מאוד ! לקרוא בפקודה
http://www.globes.co.il/serve/globes/docview.asp?did=689243
טוב מאוד! רכבת קלה בשד' י-ם=טעות
אני גר בשד' ירושלים ביפו. בבוקר (עד השעה 8:30) הרחוב סגור לפרייבטים. אח"כ הרחוב נפקק בשני הכיוונים עד שעות הערב. העברת רכבת בשדרה כה פקוקה, היא טעות גורלית בתוואי הרכבת הקלה. היא תיתקע שם!!! הבטיחו לתושבי ת"א רכבת תחתית, למה לא לקיים? מה, תושבי יפו הם אזרחים סוג ב'? שנים ששמים עלינו פס בכל מיני החלטות של העירייה (ולא רק). ביפו רק רכבת תחתית ולא שום דבר אחר!
 

raminec

New member
כנראה שעכשיו מתכננים

טוב מאוד! רכבת קלה בשד' י-ם=טעות
אני גר בשד' ירושלים ביפו. בבוקר (עד השעה 8:30) הרחוב סגור לפרייבטים. אח"כ הרחוב נפקק בשני הכיוונים עד שעות הערב. העברת רכבת בשדרה כה פקוקה, היא טעות גורלית בתוואי הרכבת הקלה. היא תיתקע שם!!! הבטיחו לתושבי ת"א רכבת תחתית, למה לא לקיים? מה, תושבי יפו הם אזרחים סוג ב'? שנים ששמים עלינו פס בכל מיני החלטות של העירייה (ולא רק). ביפו רק רכבת תחתית ולא שום דבר אחר!
כנראה שעכשיו מתכננים
לשים עליכם שני פסים...(ועוד של רכבת). Raminec
 
TRAMS BEAT JAMS גם בשד' י-ם

טוב מאוד! רכבת קלה בשד' י-ם=טעות
אני גר בשד' ירושלים ביפו. בבוקר (עד השעה 8:30) הרחוב סגור לפרייבטים. אח"כ הרחוב נפקק בשני הכיוונים עד שעות הערב. העברת רכבת בשדרה כה פקוקה, היא טעות גורלית בתוואי הרכבת הקלה. היא תיתקע שם!!! הבטיחו לתושבי ת"א רכבת תחתית, למה לא לקיים? מה, תושבי יפו הם אזרחים סוג ב'? שנים ששמים עלינו פס בכל מיני החלטות של העירייה (ולא רק). ביפו רק רכבת תחתית ולא שום דבר אחר!
TRAMS BEAT JAMS גם בשד' י-ם
1. בשעות שהרחוב פתוח לאוטובוסים בלבד, מה מצב הפקקים, הרעש והעשן ברחוב? 2. בשעות הנ"ל - שהן שעות העומס - מה עושה בעל רכב פרטי שצריך להגיע (נגיד) מבת-ים למרכז או מערב תל אביב? 3. רכבות קלות גם במפלס הרחוב הם סיפור הצלחה ברחבי העולם, גם במקומות לא פחות עמוסים ולא יותר רחבים משד' ירושלים ביפו, לדוגמה: הרחובות במרכז אמסטרדם, דרמשטדט, קרוידון שבדרום לונדון ועוד ועוד. אף אחד במקומות הללו לא מתלונן על קיפוח כביכול - להיפך, התושבים יכולים להשאיר את רכבם בבית ולהגיע למקום עיסוקם בעזרת שירות תחבורה נוח וידידותי ללא רעש וזיהום. 4. קיימות טכניקות שונות להבטחת זכות קדימה לרכבת הקלה, לרבות: שמורה נפרדת לאורד הדרך, אולי בשילוב עם נתיב לתחבורה ציבורית במשותף עם האוטובוסים; הפעלת רמזורים אוטומטית לטובת רכבת מתקרבת; או הפיכת קטעי דרך למדרחוב עם מסילה לרכבת הקלה. חברים אחרים בפורום יוכלו לספק נתונים והסברים טכניים נוספים - כדוגמת המאמר שחן הביא לפני זמן-מה. בשורה התחתונה - נוכל בהחלט ליישם לקחים שאחרים למדו בתחום זה.
 
שד' ירושלים ביפו

TRAMS BEAT JAMS גם בשד' י-ם
1. בשעות שהרחוב פתוח לאוטובוסים בלבד, מה מצב הפקקים, הרעש והעשן ברחוב? 2. בשעות הנ"ל - שהן שעות העומס - מה עושה בעל רכב פרטי שצריך להגיע (נגיד) מבת-ים למרכז או מערב תל אביב? 3. רכבות קלות גם במפלס הרחוב הם סיפור הצלחה ברחבי העולם, גם במקומות לא פחות עמוסים ולא יותר רחבים משד' ירושלים ביפו, לדוגמה: הרחובות במרכז אמסטרדם, דרמשטדט, קרוידון שבדרום לונדון ועוד ועוד. אף אחד במקומות הללו לא מתלונן על קיפוח כביכול - להיפך, התושבים יכולים להשאיר את רכבם בבית ולהגיע למקום עיסוקם בעזרת שירות תחבורה נוח וידידותי ללא רעש וזיהום. 4. קיימות טכניקות שונות להבטחת זכות קדימה לרכבת הקלה, לרבות: שמורה נפרדת לאורד הדרך, אולי בשילוב עם נתיב לתחבורה ציבורית במשותף עם האוטובוסים; הפעלת רמזורים אוטומטית לטובת רכבת מתקרבת; או הפיכת קטעי דרך למדרחוב עם מסילה לרכבת הקלה. חברים אחרים בפורום יוכלו לספק נתונים והסברים טכניים נוספים - כדוגמת המאמר שחן הביא לפני זמן-מה. בשורה התחתונה - נוכל בהחלט ליישם לקחים שאחרים למדו בתחום זה.
שד' ירושלים ביפו
בשעות שהרח' פתוח רק לאוטובוסים (6:30 - 8:30) - בקטע זה הרח' פנוי. מדובר בקטע מבניין 14 קומות (רח' נחל הבשור) ועד פינת דרך סלמה. עד לקטע זה הרח' נפקק לעתים קרובות. התחלופה לבעלי רכב פרטי לקטע החסום היא בדמות רח' נחל עוז ועזה בעיקר, כאשר הוא נגמר במפגש עם דרך בן - צבי. אז נוצר שוב עומס משום שהרבה בעלי רכב פרטי חוזרים לשדרה לקטע בין בן-צבי לסלמה ומצפצפים על החוק (קיימת חלופה, אך בסופה קשה מאוד לחזור לשד' אחרי השעה 8:00 משום שיש לפנות שמאלה ברמזור צהוב מהבהב לדרך סלמה). אחרי 8:30 הרח' נפקק עד לשעות הערב המאוחרות - 19:30 בערך. משני תידי השדרה יש אמנם שני נתיבים, אך המכוניות של בעלי העסקים חונות וחוסמות נתיב שלם (שבכיוון דרום מיועד לתח"צ). אין אכיפה לחניה, מה גם שברוב המקומות היא מותרת. שד' ירושלים - עורק התחבורה הראשי בין בת-ים לת"א חייב להישאר פנוי והרכבת צריכה לעבור מתחת לאדמה. זה אחד הקטעים העמוסים במסלול הקו האדום כולו.
 
תודה

שד' ירושלים ביפו
בשעות שהרח' פתוח רק לאוטובוסים (6:30 - 8:30) - בקטע זה הרח' פנוי. מדובר בקטע מבניין 14 קומות (רח' נחל הבשור) ועד פינת דרך סלמה. עד לקטע זה הרח' נפקק לעתים קרובות. התחלופה לבעלי רכב פרטי לקטע החסום היא בדמות רח' נחל עוז ועזה בעיקר, כאשר הוא נגמר במפגש עם דרך בן - צבי. אז נוצר שוב עומס משום שהרבה בעלי רכב פרטי חוזרים לשדרה לקטע בין בן-צבי לסלמה ומצפצפים על החוק (קיימת חלופה, אך בסופה קשה מאוד לחזור לשד' אחרי השעה 8:00 משום שיש לפנות שמאלה ברמזור צהוב מהבהב לדרך סלמה). אחרי 8:30 הרח' נפקק עד לשעות הערב המאוחרות - 19:30 בערך. משני תידי השדרה יש אמנם שני נתיבים, אך המכוניות של בעלי העסקים חונות וחוסמות נתיב שלם (שבכיוון דרום מיועד לתח"צ). אין אכיפה לחניה, מה גם שברוב המקומות היא מותרת. שד' ירושלים - עורק התחבורה הראשי בין בת-ים לת"א חייב להישאר פנוי והרכבת צריכה לעבור מתחת לאדמה. זה אחד הקטעים העמוסים במסלול הקו האדום כולו.
תודה
מהתאור (המחזק ידיעה אישית) עולה המציאות העגומה שבה בעצם כל הציר הזה בלתי-עביר כמעט למסכנים שרוצים להגיע לעבודה כל יום בזמן סביר. ונניח שיאכפו חוקי חניה וישפרו צמתים ואף יוסיפו נתיבים מאיזשהו מקום: מישהו משלה את עצמו שתוך X חודשים עצם הגדלת הקיבול הפנוי לא תמשוך עוד מכוניות, וכל הפקקים לא ייווצרו מחדש ביתר שאת, וחוזר חלילה? זהו סיפור חייה של תחבורה כבישית במדינת ישראל ובכל העולם! נקודת האור היא בשעות ובקטע שבהם רק תחבורה ציבורית עוברת. ורכבת קלה אינה אלא כלי תחבורה ציבורית בעל קיבול פוטנציאלי בסדר גודל שונה ממה שהוכר בארץ עד כה... צריך להבין, גם במקומות אחרים בעולם מצמצים את הנתיבים בדרכים שנחשבו קודם כעורקים ראשיים, כיוון שמספקים חלופה בת קיימא לטווח ארוך...
 
דוד, אני מסכים איתך ב-100%!

תודה
מהתאור (המחזק ידיעה אישית) עולה המציאות העגומה שבה בעצם כל הציר הזה בלתי-עביר כמעט למסכנים שרוצים להגיע לעבודה כל יום בזמן סביר. ונניח שיאכפו חוקי חניה וישפרו צמתים ואף יוסיפו נתיבים מאיזשהו מקום: מישהו משלה את עצמו שתוך X חודשים עצם הגדלת הקיבול הפנוי לא תמשוך עוד מכוניות, וכל הפקקים לא ייווצרו מחדש ביתר שאת, וחוזר חלילה? זהו סיפור חייה של תחבורה כבישית במדינת ישראל ובכל העולם! נקודת האור היא בשעות ובקטע שבהם רק תחבורה ציבורית עוברת. ורכבת קלה אינה אלא כלי תחבורה ציבורית בעל קיבול פוטנציאלי בסדר גודל שונה ממה שהוכר בארץ עד כה... צריך להבין, גם במקומות אחרים בעולם מצמצים את הנתיבים בדרכים שנחשבו קודם כעורקים ראשיים, כיוון שמספקים חלופה בת קיימא לטווח ארוך...
דוד, אני מסכים איתך ב-100%!
נתיבים כנראה שלא יוסיפו, כי אין מאיפה ובעלי העסקים יסרבו בכל תוקף להזיז את כלי רכביהם מהשדרה, כמו גם את משאיות הסחורה. וגם קשה לי להאמין שתבוצע חלופה הולמת לכלי הרכב הפרטיים (כאמור, כיום, הכניסה אסורה להם רק לשעתיים בבוקר בלבד). לכן הפתרון הוא רק בדמות רכבת תחתית!
 
תחתית או קרקעית? קלה או כבדה?

דוד, אני מסכים איתך ב-100%!
נתיבים כנראה שלא יוסיפו, כי אין מאיפה ובעלי העסקים יסרבו בכל תוקף להזיז את כלי רכביהם מהשדרה, כמו גם את משאיות הסחורה. וגם קשה לי להאמין שתבוצע חלופה הולמת לכלי הרכב הפרטיים (כאמור, כיום, הכניסה אסורה להם רק לשעתיים בבוקר בלבד). לכן הפתרון הוא רק בדמות רכבת תחתית!
תחתית או קרקעית? קלה או כבדה?
כידוע, לכל רכבת תחתית (כמעט) יש קטעים עיליים וקטעי מסילה במפלס הקרקע. כמו-כן, ניתן לתכנן כל רכבת קלה שתנוע על מסילות תת-קרקעיות, עיליות, וקרקעיות. מובן כי הפרדה מוחלטת (קטעים תת-קרקעיים ועיליים, בהתאם לאזור) שלא על חשבון נתיבי הכביש, תהווה פתרון אידיאלי. אבל בעולם המציאות יש גם חשבון כספי ושיקול של זמן מימוש התכניות: כמה זמן ניתן להמתין וכמה נזק ימשיך להצטבר עד להגשמת הפרוייקט (כמובן שחפירת מנהרות אורכת יותר זמן ועולה יותר כסף מהכשרת תוואי קרקעי), ואיך אפשר לצמצם את ההוצאות האדירות בפרוייקטים כאלה? לכן מוצע ומיושם במקומות רבים הפתרון של רכבת קלה על חשבון חלק מנתיבי הכביש... הבחירה בין האפשרויות השונות הינה עבודה מקצועית מורכבת למדי ויש לקוות שיתקבלו כאן ההחלטות הנכונות בלי לחצים פוליטיים או פופוליסטיים...
 

omersi

New member
רכבת תחתית

תחתית או קרקעית? קלה או כבדה?
כידוע, לכל רכבת תחתית (כמעט) יש קטעים עיליים וקטעי מסילה במפלס הקרקע. כמו-כן, ניתן לתכנן כל רכבת קלה שתנוע על מסילות תת-קרקעיות, עיליות, וקרקעיות. מובן כי הפרדה מוחלטת (קטעים תת-קרקעיים ועיליים, בהתאם לאזור) שלא על חשבון נתיבי הכביש, תהווה פתרון אידיאלי. אבל בעולם המציאות יש גם חשבון כספי ושיקול של זמן מימוש התכניות: כמה זמן ניתן להמתין וכמה נזק ימשיך להצטבר עד להגשמת הפרוייקט (כמובן שחפירת מנהרות אורכת יותר זמן ועולה יותר כסף מהכשרת תוואי קרקעי), ואיך אפשר לצמצם את ההוצאות האדירות בפרוייקטים כאלה? לכן מוצע ומיושם במקומות רבים הפתרון של רכבת קלה על חשבון חלק מנתיבי הכביש... הבחירה בין האפשרויות השונות הינה עבודה מקצועית מורכבת למדי ויש לקוות שיתקבלו כאן ההחלטות הנכונות בלי לחצים פוליטיים או פופוליסטיים...
רכבת תחתית
אחת הבעיות הקשות ביותר של רכבות היא מפגש עם הולכי רגל ומכונית (מפגשי כביש מסילה). כולנו יודעים עד כמה כל תאונה, ולו הקטנה ביותר מסבה נזק אדיר לרכבת הפוגעת, ומשביתה את כל מערך המסילות למשך זמן ארוך ביותר. לדעתי בכל הנוגע לרכבת תחתית, עירונית, פרוורית או בין עירונית- יש לעשות את המירב להפרדה שכזו. כדאי לנו לראות את הרכבת התחתית של טייפה, טייואן (אותה אני מכיר באופן אישי בצורה מצויינת). רוב הרכבת בקו הראשי, קו דנשווי- שינדיאן היא עילית. מורמת מעל האדמה ומופרדת לחלוטין מהתנועה! אם המסילה היא עילית- שתהיה מורמת ומופרדת לחלוטין. מדובר גם כן בקו בסדר גודל של 20+- קילומטרים, ומשך הזמן בו מקצה לקצה הוא 45 ד'.
 

אלכסיי03

New member
פתרון גרוע

רכבת תחתית
אחת הבעיות הקשות ביותר של רכבות היא מפגש עם הולכי רגל ומכונית (מפגשי כביש מסילה). כולנו יודעים עד כמה כל תאונה, ולו הקטנה ביותר מסבה נזק אדיר לרכבת הפוגעת, ומשביתה את כל מערך המסילות למשך זמן ארוך ביותר. לדעתי בכל הנוגע לרכבת תחתית, עירונית, פרוורית או בין עירונית- יש לעשות את המירב להפרדה שכזו. כדאי לנו לראות את הרכבת התחתית של טייפה, טייואן (אותה אני מכיר באופן אישי בצורה מצויינת). רוב הרכבת בקו הראשי, קו דנשווי- שינדיאן היא עילית. מורמת מעל האדמה ומופרדת לחלוטין מהתנועה! אם המסילה היא עילית- שתהיה מורמת ומופרדת לחלוטין. מדובר גם כן בקו בסדר גודל של 20+- קילומטרים, ומשך הזמן בו מקצה לקצה הוא 45 ד'.
פתרון גרוע
דווקא הרכבת בטייפה מדגימה באופן מצוין עד כמה הפתרון של רכבת עילית הוא רע ופוגע. חשבת פעם על האנשים המסכנים שהרכבת עוברת מול החלונות שלהם? ובטייפה הרחובות יותר רחבים מאשר ביפו. רק תתאר לעמך לאיזה סיוט היה גורם פתרון כזה בשדרות ירושליים! אני אישית סבור שכל פתרון מלבד רכבת תחתית מלאה בתנאים של גוש דן הם פשע וחוסר אחריות. אם חסר כסף - אז צריך לקצר את הקווים. בינתיים. ולהמשיך לבנות כשזה יתאפשר מבחינה פיננסית. אני לא מבין אנשים שמציעים למזער נזקים היום על חשבון השרשת הנזק לדורות. וגם יש לי שאאלה. מה הופך את הרכבת לקלה? מספר קרונות? כמה קרונות יהיו ברכבת בגוש דן לפי התכנון?
 

omersi

New member
חצי מהקו בטייפה הוא תת קרקעי

פתרון גרוע
דווקא הרכבת בטייפה מדגימה באופן מצוין עד כמה הפתרון של רכבת עילית הוא רע ופוגע. חשבת פעם על האנשים המסכנים שהרכבת עוברת מול החלונות שלהם? ובטייפה הרחובות יותר רחבים מאשר ביפו. רק תתאר לעמך לאיזה סיוט היה גורם פתרון כזה בשדרות ירושליים! אני אישית סבור שכל פתרון מלבד רכבת תחתית מלאה בתנאים של גוש דן הם פשע וחוסר אחריות. אם חסר כסף - אז צריך לקצר את הקווים. בינתיים. ולהמשיך לבנות כשזה יתאפשר מבחינה פיננסית. אני לא מבין אנשים שמציעים למזער נזקים היום על חשבון השרשת הנזק לדורות. וגם יש לי שאאלה. מה הופך את הרכבת לקלה? מספר קרונות? כמה קרונות יהיו ברכבת בגוש דן לפי התכנון?
חצי מהקו בטייפה הוא תת קרקעי
בעיקר במקומות הצפופים. למעשה הקו הוא בעל שלושת האופציות- חלקו הצפוני ביותר במפלס הקרקע- חלקו המרכזי צפוני- עילי- וממרכז העיר ודרומה - תת קרקעי. בכל אופן ישנה הפרדה מלאה מהרחוב, מהולכי רגל ומאנשים. אגב- גרתי ועבדתי לא רחוק מהמסלול- והרכת הייתה שקטה ביותר, כמעט ולא מורגשת (בקטע העילי)
 

אלכסיי03

New member
ועדיין..

חצי מהקו בטייפה הוא תת קרקעי
בעיקר במקומות הצפופים. למעשה הקו הוא בעל שלושת האופציות- חלקו הצפוני ביותר במפלס הקרקע- חלקו המרכזי צפוני- עילי- וממרכז העיר ודרומה - תת קרקעי. בכל אופן ישנה הפרדה מלאה מהרחוב, מהולכי רגל ומאנשים. אגב- גרתי ועבדתי לא רחוק מהמסלול- והרכת הייתה שקטה ביותר, כמעט ולא מורגשת (בקטע העילי)
ועדיין..
אתה בטח מדבר אל הקו המערבי (לא זוכר איך הוא נקרא), שעובר ליד שדה התעופה לטיסות פנימיות. לעומת זאת, הקו שמסתיים בגן החיות, הוא עילי כולו, ובאזורים המרכזיים הוא עובר 15 מטרים מחלונות הבתים. זוועה. ושם עוד באמת דאגו להנמיך את הרעש, הגלגלים של הרכבת בקו הזה עשוים מגומי. גם אם תעשה דבר כזה בשדרות ירושליים, זה לא יעזור. אני בטוח שתושבי המקום יעדיפו עיכוב של שנים במימוש הפרויקט על פני פגיעה ברוטלית ומטומטמת בסביבה שלהם. אני אישית תמיד בעד אלטרנטיבה הכי טובה, גם עם משמעות בחירתה היא עיכוב של עשור. ועוד פעם אני שואל: האם מישהו יודע כמה קרונות יהיו בכל רכבת בגוש דן?
 
אם מדברים על סיוט

פתרון גרוע
דווקא הרכבת בטייפה מדגימה באופן מצוין עד כמה הפתרון של רכבת עילית הוא רע ופוגע. חשבת פעם על האנשים המסכנים שהרכבת עוברת מול החלונות שלהם? ובטייפה הרחובות יותר רחבים מאשר ביפו. רק תתאר לעמך לאיזה סיוט היה גורם פתרון כזה בשדרות ירושליים! אני אישית סבור שכל פתרון מלבד רכבת תחתית מלאה בתנאים של גוש דן הם פשע וחוסר אחריות. אם חסר כסף - אז צריך לקצר את הקווים. בינתיים. ולהמשיך לבנות כשזה יתאפשר מבחינה פיננסית. אני לא מבין אנשים שמציעים למזער נזקים היום על חשבון השרשת הנזק לדורות. וגם יש לי שאאלה. מה הופך את הרכבת לקלה? מספר קרונות? כמה קרונות יהיו ברכבת בגוש דן לפי התכנון?
אם מדברים על סיוט
ועל התעללות בתושבים, היש דוגמה מובהקת יותר מגשרי האוטובוסים שעל יד התחנה המרכזית החדשה בת"א? למה זה פשע וחוסר אחראיות לעשות רכבת קלה בשד' ירושלים ביפו, ולא פשע וחוסר אחראיות לעשות זאת במרכזי ערים רבות ברחבי העולם, שם תנאי הצפיפות והעומס, ו-כן!- הקרבה לבתי המגורים והעסקים הם לא פחות, אולי יותר, מכאן? למה שם הגיעו למסקנה שאין חשש מ"השרשת הנזק לדורות"? הפשע הוא למשוך ולמרוח בלי סוף את תהליך יישום פתרונות התחבורה השונים שהוכחו במקומות אחרים, ולהמשיך לחשוף את תושבי המדינה לזוועות הנוכחיות... נדמה לי שיש כמה דרגות של רכבת קלה - ה"קלות" מתבטאת בעיקר במבנה הקרונות וקיבולם, ולאו דווקא במספרם. קיימים מערכים של יחידות בעלות X מפרקים שניתן לחבר זו לזו בהתאם לצורך. אולי מישהו אחר בפורום יודע אם כבר גובש תכנון לנושא זה בגוש דן?
 

אלכסיי03

New member
רכבות קלות בערים

אם מדברים על סיוט
ועל התעללות בתושבים, היש דוגמה מובהקת יותר מגשרי האוטובוסים שעל יד התחנה המרכזית החדשה בת"א? למה זה פשע וחוסר אחראיות לעשות רכבת קלה בשד' ירושלים ביפו, ולא פשע וחוסר אחראיות לעשות זאת במרכזי ערים רבות ברחבי העולם, שם תנאי הצפיפות והעומס, ו-כן!- הקרבה לבתי המגורים והעסקים הם לא פחות, אולי יותר, מכאן? למה שם הגיעו למסקנה שאין חשש מ"השרשת הנזק לדורות"? הפשע הוא למשוך ולמרוח בלי סוף את תהליך יישום פתרונות התחבורה השונים שהוכחו במקומות אחרים, ולהמשיך לחשוף את תושבי המדינה לזוועות הנוכחיות... נדמה לי שיש כמה דרגות של רכבת קלה - ה"קלות" מתבטאת בעיקר במבנה הקרונות וקיבולם, ולאו דווקא במספרם. קיימים מערכים של יחידות בעלות X מפרקים שניתן לחבר זו לזו בהתאם לצורך. אולי מישהו אחר בפורום יודע אם כבר גובש תכנון לנושא זה בגוש דן?
רכבות קלות בערים
מה שקיים בערים רבות באירופה אלה רכבות קלות בעלות קרון אחד או שניים. אם מדובר במשהו מהסוג הזה, אז אני נוטה להסכים אתך כי אין מדובר בפשע אלא בכוסות רוח למת. ואם כבר להשוות, אז למה לא למינכן, בעלת אוכלוסיה קטנה מזו של גוש דן, שבה יש רכבת תחתית מאוד מפותחת עם הרבה קווים ועשרות רבות של תחנות? אני מוכן לקבל רכבת עילית ברח ז'בוטינסקי בפתח תקווה. הוא מספיק רחב וכמעט ואין שם בתי מגורים. הייתי כמובן מעדיף לחכות שנתתים נוספות ולקבל רכבת תחתית לאורך כל התוואי, אבל, שוב, אני מודה שיש מקומות שבהם יש מקום לפשרה. אבל לא ביפו! לא בשדרות ירושליים! בנוסף לרעש ופקקים זה גם יכער את הרחוב בצורה קיצונית, הרי שיהיה צורך לעקור את העצים לכל אורכו.
 
עוד נגיע לעמק השווה!

רכבות קלות בערים
מה שקיים בערים רבות באירופה אלה רכבות קלות בעלות קרון אחד או שניים. אם מדובר במשהו מהסוג הזה, אז אני נוטה להסכים אתך כי אין מדובר בפשע אלא בכוסות רוח למת. ואם כבר להשוות, אז למה לא למינכן, בעלת אוכלוסיה קטנה מזו של גוש דן, שבה יש רכבת תחתית מאוד מפותחת עם הרבה קווים ועשרות רבות של תחנות? אני מוכן לקבל רכבת עילית ברח ז'בוטינסקי בפתח תקווה. הוא מספיק רחב וכמעט ואין שם בתי מגורים. הייתי כמובן מעדיף לחכות שנתתים נוספות ולקבל רכבת תחתית לאורך כל התוואי, אבל, שוב, אני מודה שיש מקומות שבהם יש מקום לפשרה. אבל לא ביפו! לא בשדרות ירושליים! בנוסף לרעש ופקקים זה גם יכער את הרחוב בצורה קיצונית, הרי שיהיה צורך לעקור את העצים לכל אורכו.
עוד נגיע לעמק השווה!
לא נראה לי שבהרבה ערים באירופה ממשיכים להשקיע במערכות כאלה, אם הן "כוסות רוח למת". גם למערך הזעיר ביותר יש קיבול גדול יותר מאשר לאוטובוס מפרקי. ברגעים אלה מאריכים ומוסיפים קווים ל-DOCKLANDS LIGHT RAILWAY וגם למערכת שנפתחה בקרוידון, שבקרוב תגיע להרבה אזורים נוספים בדרום לונדון - אולי גם למרכז. ואלה שתי דוגמאות מני רבות. כדאי שנעמוד על כמה ממאפיינים נוספים של הרכבת הקלה המודרנית: (א) רעש - היא הרבה יותר שקטה מאוטובוסים ומהמולת הרכב המנועי ממנה אנו סובלים היום בכל מקום בארץ. יש מקומות בהם מתקינים ברכבת קלה פעמון כדי שבואה יישמע... (ב) פקקים - שום כלי תחבורה, משוכלל ככל שיהיה, לא יפתור את בעית הפקקים בלי תכנון משולב של כל מערך התחבורה. רכבת - גם קלה - מקבלת עדיפות על פני סוגי תחבורה אחרים (ע"י זכויות דרך בלעדיות או אמצעים טכניים שונים), ע"מ להבטיח פעילות לפי לו"ז קשיח, כך שהאדם הנזקק לשירותיה לא יסבול מהפקקים בכבישים. (ג) כעור - רכבות, ובכללן קלות, הן אמצעי התחבורה הפחות מזיקה מכולן לסביבה. בהרבה מקרים מתכננים לרכבת קלה תוואי בתוך גינה או כדומה. ברור גם שרכבת חשמלית אינה פולטת רעלים כמו כלי רכב בעלי מנועי שריפה פנימית -הפוגעים ללא הרף גם בחי וגם בצומח. באשר לעצים בשד' ירושלים - OK, יש לעשות כל מאמץ להימנע מעקירתם. אולי ניתן לתכנן את המערכת באופן שלא יפריע להם, ואף יאפשר נטיעת עצים נוספים. כל הדברים האלה יתבהרו בשלב התכנון המפורט. כמה זמן הם ימשיכו לחיות בתנאים הנוכחיים? לסיכום - חבל על כל עיכוב בקידום התכניות - הרי זה הדבר ההרסני ביותר!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה