קיצו של עידן האנטי וירוסים (מאמר דעה)

itaifrenkel

New member
קיצו של עידן האנטי וירוסים (מאמר דעה)

שלום לכל המתעניינים, התפרסמם מאמר דעה מעניין http://www.theregister.co.uk/2007/06/08/death_of_av שמצביע על העובדה שיש הרבה סטארט-אפים והתעניינות ברשימות לבנות (רישום תוכנות חוקיות) במקום רשימות שחורות (רישום וירוסים וסוסים טרויאנים). אשמח לשמוע את דעתכם. איתי
 

uzi2

Active member
לאט לאט

לא חושב שה- White lists יחליף את ה- blacklists. לפחות לא בשלב הראשון. יתכן שבעתיד היותר רחוק, מה גם שמייקרוסופט מושכת חזק בכיוון הזה. בינתיים, זה עוד כלי, הפעם לצמצום זיהויים שגויים. יתכן שיעשו מה שמייקרוסופט מושכת, אפשרות למשתמש להריץ רק דברים חתומים. בכל מקרה, נראה לי קצת בעייתי לחתום על תוכנות ולא על יצרנים. ניהול של רשימות לבנות פרטני עבור תוכנות זה דבר שמזמין בעיות. ניהול הרשאות על פי חתימות יצרנים נראה לי פשוט יותר, ואז יצרן יכול לחתום על מוצריו. משהו דומה למה שאפשר כיום. מי שכמובן תהיה לו בעיה עם זה אלו מפתחי הקוד העצמאיים. אותם סטודנטים (לדוגמה) שלא ירצו להשקיע בהשגת חותמת לפני שהם משחררים את התוכנות שלהם בחינם באינטרנט.
 

p k a k

New member
../images/Emo45.gif

ולמרות הכן לתגובתך, בסביבות בהן התוכנות המשחוררות הן freeware או open source אנו נתקלים במעט תוכניות זדוניות. ההוכחות הרלוונטיות הן המערכות open source ושאר השירותים הנלווים להן. -- אגב, לדעתי המאמר מעניין ומציג מספר היבטים נכונים, אך צריך לזכור שה-while list אמור לשמש כפ'יצר בלבד משום שוירוסים ולרבות תולעים משתמשים בבעיות (exploits) המופיעות במה שלרבות היה נמצא ב-white list (שירותי מערכת ועוד).
 
למעלה