קינג קונג - חרא חרא חרא!
(השירשור הקודם יפסיק לקפוץ מחר וממש השקעתי בהודעה - אז פתחתי בשרשור חדש) מה הם חשבו לעצמם?! היוצרים של הסרט ועוד המבקרים שנתנו לו חמישה כוכבים!!!! גרועעעע!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! הביקורת מכילה ספוילרים אך משום שבכל מקרה הסרט לא מלהיב, מפתיע, או כל דבר טוב אחר אתם מוזמנים לקרוא בכל מקרה:
. (בביקורת השתמשתי בשמות השחקנים ולא בשמות הדמויות) נתחיל בדמויות: אהם, הן פשוט לא היו קיימות. לא היה לאף אחת מהן (החל מהדמות הראשית ועד לכל דמות) שום אפיון, שום אופי, שום משמעות, שום פיתוח, ואחרי שעה מתחילת הסרט היינו צריכים להגיד תודה אם היינו מקבלים דיאלוג של יותר משורה. הדמויות הראשיות קטסטרופליות, נעומי ווטס וג'ק בלק ששניהם היו פלקטים חסרי אופי ועם הבעה אחת במשך כל הסרט (עוד מישהו שם לב שמהרגע שג'ק ראה את קונג הוא נהיה "פרצוף הלם" לכל השעתיים הבאות?) ואדריאן ברודי שהמטרה היחידה שלו הייתה להיות "הגבר האמיץ" (וגם די טיפש אם אתם שואלים אותי). על הדמויות הצדדיות הרחיבו בכל מני צורות שלא תרמו לעלילה ולא היו מעניינות והרגישו מגוחכות לחלוטין - מר. הייז וג'ימי המרגשים (ממש!), הactor השחצן, כל העוזרים של הצלם, הקפטן והספנים ועוד. בכלל כל האקספוזיציה של הסרט (בערך שעה מייגעת לחלוטין (ובצורה מופלאה עדיין עדיפה מההמשך)) העלתה מלא רעיונות על הדמויות הראשיות שלא אמרו שום דבר על המשך הסרט משום שבכלל לא נגעו בהם: (1) שזרקו את נעומי ווטס מהעבודה והיא צריכה למצוא את "הייעוד שלה" - עד סוף הסרט לא הרגשנו שהדמות שלה התפתחה, לא הרגשנו שהיא הגיעה לייעוד שלה, ולמעשה לא אמרו את הדבר הכי קטן בהקשר. (2) ההערצה ארוכת השנים של נעומי ווטס כלפי התסריטאי אדריאן ברודי שמוזכרת בכל חצי השעה הראשונה של הסרט פשוט נשכחת מהתסריט עם בוא הפגישה הראשונה שלהם. אחרי סצינת הפגישה בה היא מספרת לו כמה היא מעריצה אותו אין את ההתייחסות ולו הכי קטנה בפיתוח היחסים ביניהם לכך שהיא כבר "מכירה" אותו ולכך שמערכת יחסים איתו זה חלום שמתגשם עבורה. מערכת היחסים ביניהם מתפתחת כמו שני אנשים זרים לחלוטין שנפגשו במקריות לחלוטין. העלילה לא הציגה נקודת מבט של אף דמות, ובטח לא של הדמות הראשית: (1) לא התייחסו לתחושת השינוי הענקי שווטס אמורה לחוש במעבר מחיי אבטלה לחיי הרפתקאות. (2) לא התייחסו לרגשות של ווטס כשהיא נחטפת ע"י גורילה ענקית. (3) לא התחשבו בכלל בעובדה שהיא אמורה להרגיש דיכאון ופחד על כך שחבריה נטשו אותה ובכך להעצים את הפתעתה כשהם מגיעים. הסרט פשוט וויתר על כל האפשרויות האלה. בכלל בהקשר לקטע שהחבורה חזרה לחפש את ווטס - מה?! חמישה אנשים מתו להם, הם סוף סוף סידרו את הספינה, אבל הספנים הקשוחים האלה מעדיפים כולם לצאת לחפש איזו כוסית שהם בכלל לא מכירים?! שלא נדבר שעקב החטיפה של קונג את ווטס מידי הילידים, הסיכויים שהיא תחיה או שהם ימצאו את הגורילה שואפים לאפס אפסי. זה ללא ספק off character רציני לכל הדמויות.. אוי רגע, לא היה להם אופי מלכתחילה. אז למי שאמר שהבימוי בסרט היה טוב, אולי כדאי לדעת שלפני שעובדים על זוויות צילום (אהם, שלא נדבר על משחק) צריך שיהיו דמויות, וצריך שיהיה להן בסיס רגשי ולו הקטן ביותר, מאחר ושניהם פשוט לא קיימים בסרט אין לי שמץ מה מצאתם טוב בבימוי של הסרט הזה. גם סצינות האקשן שיעממו עד מוות - ארוכות, נמתחות, נמרחות, מייגעות, מחזוריות, לעוסות - לא קיים שום תחכום, הכל חוזר על עצמו - מגיע דינוזאור, מנצחים, מגיעים ג'וקים, מנצחים, מגיעים עטלפים, מנצחים, מגיע צמח טורף, מנצחים. אני סבלתי את סצינות האקשן בבהייה בתיקרה ודיבור עם חברי על כמה הסרט גרוע. ואם כבר מריחות אז טוב שלא כל הסרט הזה מריחה אחת גדולה. הסרט שלוש שעות וחצי ובפשטות היה אפשר להוריד ממנו לפחות שעה וחצי.
(השירשור הקודם יפסיק לקפוץ מחר וממש השקעתי בהודעה - אז פתחתי בשרשור חדש) מה הם חשבו לעצמם?! היוצרים של הסרט ועוד המבקרים שנתנו לו חמישה כוכבים!!!! גרועעעע!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! הביקורת מכילה ספוילרים אך משום שבכל מקרה הסרט לא מלהיב, מפתיע, או כל דבר טוב אחר אתם מוזמנים לקרוא בכל מקרה: