קינג ג'ורג' - יפו/בן יהודה -> מת"צ

מצב
הנושא נעול.

lunaluna1

New member
קינג ג'ורג' - יפו/בן יהודה -> מת"צ

קינג ג'ורג' - יפו/בן יהודה -> מת"צ
בהמשך לדיון קודם שהיה ולא נסגר בגלל חוסר מידע - היום פורסמו מפות בעיתוני ירושלים והראו כי הקטע בקינג ג'ורג' בין יפו לרחוב בן יהודה בירושלים יהיה לנסיעת אוטובוסים בלבד - זאת הסיבה שהרחיבו את המדרכות כל-כך הרבה וצמצמו את הנסיעה לנתיב אחד לכל כיוון. על פי מה שהיה כתוב בעוד שבועיים יפתחו המת"צים הבלעדיים מכיכר צרפת ועד מפגש יפו/קינג ג'ורג'.
 

x u m

New member
עדיין זה לא הגיוני

קינג ג'ורג' - יפו/בן יהודה -> מת"צ
בהמשך לדיון קודם שהיה ולא נסגר בגלל חוסר מידע - היום פורסמו מפות בעיתוני ירושלים והראו כי הקטע בקינג ג'ורג' בין יפו לרחוב בן יהודה בירושלים יהיה לנסיעת אוטובוסים בלבד - זאת הסיבה שהרחיבו את המדרכות כל-כך הרבה וצמצמו את הנסיעה לנתיב אחד לכל כיוון. על פי מה שהיה כתוב בעוד שבועיים יפתחו המת"צים הבלעדיים מכיכר צרפת ועד מפגש יפו/קינג ג'ורג'.
עדיין זה לא הגיוני
אוקיי, כמו שאמרת זה מיועד לתח"צ. טוב סגרו עוד רחוב לנסיעת רכבים. אבל נראה להם שם בעירייה, שרחוב שעוברים בו עשרות אוטובוסים (גם מפרקיים) עם הרבה תחנות צריך להיות עם נתיב אחד בכל כיוון. גם בימים טובים כאשר היו בקטע שבין משביר לרחוב יפו שלושה (!!) היה שם בלאגן לא קטן. למשל מונית עומדת בתחנה אחרי מגיע לתחנה אוטובוס מפרקי והקצה שלא בולט לשני נתיבים והנה כבר אין זרימת תנועה טובה. אני מבטיח לך שתוך חודש תראה כתבות/תגובות נזעמות על החלם תיכנוני.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
כל הצורה שבה בנויים המתצים בי-ם

עדיין זה לא הגיוני
אוקיי, כמו שאמרת זה מיועד לתח"צ. טוב סגרו עוד רחוב לנסיעת רכבים. אבל נראה להם שם בעירייה, שרחוב שעוברים בו עשרות אוטובוסים (גם מפרקיים) עם הרבה תחנות צריך להיות עם נתיב אחד בכל כיוון. גם בימים טובים כאשר היו בקטע שבין משביר לרחוב יפו שלושה (!!) היה שם בלאגן לא קטן. למשל מונית עומדת בתחנה אחרי מגיע לתחנה אוטובוס מפרקי והקצה שלא בולט לשני נתיבים והנה כבר אין זרימת תנועה טובה. אני מבטיח לך שתוך חודש תראה כתבות/תגובות נזעמות על החלם תיכנוני.
כל הצורה שבה בנויים המתצים בי-ם
היא מפגרת. קחו למשל מת"צ עמוס מאוד כמו גולדה מאיר. עשרות אוטובוסים יוצאים מהמסיוף לכיוון בר-אילן. אוטובוס אחד עוצר בתחנה - עשרה אוטובוסים נתקעים מאחור.
 

x u m

New member
בדיוק על זה אני מדבר.

כל הצורה שבה בנויים המתצים בי-ם
היא מפגרת. קחו למשל מת"צ עמוס מאוד כמו גולדה מאיר. עשרות אוטובוסים יוצאים מהמסיוף לכיוון בר-אילן. אוטובוס אחד עוצר בתחנה - עשרה אוטובוסים נתקעים מאחור.
בדיוק על זה אני מדבר.
 

lunaluna1

New member
קשה לשפוט מראש...

עדיין זה לא הגיוני
אוקיי, כמו שאמרת זה מיועד לתח"צ. טוב סגרו עוד רחוב לנסיעת רכבים. אבל נראה להם שם בעירייה, שרחוב שעוברים בו עשרות אוטובוסים (גם מפרקיים) עם הרבה תחנות צריך להיות עם נתיב אחד בכל כיוון. גם בימים טובים כאשר היו בקטע שבין משביר לרחוב יפו שלושה (!!) היה שם בלאגן לא קטן. למשל מונית עומדת בתחנה אחרי מגיע לתחנה אוטובוס מפרקי והקצה שלא בולט לשני נתיבים והנה כבר אין זרימת תנועה טובה. אני מבטיח לך שתוך חודש תראה כתבות/תגובות נזעמות על החלם תיכנוני.
קשה לשפוט מראש...
האם קיימים מפרצי חניה לתחנות האוטובוסים בחלק בין בן יהודה ליפו? כמו כן, כתבות או תגובות נזעמות יהיה על כל דבר, כך שמזה אני בטח לא מתרגש. מתלוננים גם כאשר משפצים רחוב מתפרק אחרי 30 שנה, כי בחצי שנה של הבנייה יש בעיות תנועה או מתרעמים על טרקטורים שעושים רעש (מה רציתם? שיעבדו עם משתיק קול?). כמו כן, בארץ לרוב הכתבות הללו מופיעות יום אחרי הפתיחה ולא לאחר זמן של הסתגלות ובדיקה.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
זה כל הקטע שאין מפרצים.

קשה לשפוט מראש...
האם קיימים מפרצי חניה לתחנות האוטובוסים בחלק בין בן יהודה ליפו? כמו כן, כתבות או תגובות נזעמות יהיה על כל דבר, כך שמזה אני בטח לא מתרגש. מתלוננים גם כאשר משפצים רחוב מתפרק אחרי 30 שנה, כי בחצי שנה של הבנייה יש בעיות תנועה או מתרעמים על טרקטורים שעושים רעש (מה רציתם? שיעבדו עם משתיק קול?). כמו כן, בארץ לרוב הכתבות הללו מופיעות יום אחרי הפתיחה ולא לאחר זמן של הסתגלות ובדיקה.
זה כל הקטע שאין מפרצים.
בת"א אגב ראיתי מת"צים עם מפרצים - הרבה יותר יעיל!
 

mucool2

New member
העניין הוא...

זה כל הקטע שאין מפרצים.
בת"א אגב ראיתי מת"צים עם מפרצים - הרבה יותר יעיל!
העניין הוא...
שבתכנון הסופי הנתיב הזה מיועד בלעדי ל"קו הכחול", כך שבדומה לרק"ל/רת"ח, אין צורך במפרצים ובעקיפות. הבעיה היא שהקו הזה עוד לא קיים, וכיום המת"צ משמש קווים רבים.
 

mucool2

New member
(מיועד *להיות* בלעדי)

העניין הוא...
שבתכנון הסופי הנתיב הזה מיועד בלעדי ל"קו הכחול", כך שבדומה לרק"ל/רת"ח, אין צורך במפרצים ובעקיפות. הבעיה היא שהקו הזה עוד לא קיים, וכיום המת"צ משמש קווים רבים.
(מיועד *להיות* בלעדי)
 

lunaluna1

New member
חוויותי מקינג ג'ורג' - דווקא ../images/Emo45.gif

עדיין זה לא הגיוני
אוקיי, כמו שאמרת זה מיועד לתח"צ. טוב סגרו עוד רחוב לנסיעת רכבים. אבל נראה להם שם בעירייה, שרחוב שעוברים בו עשרות אוטובוסים (גם מפרקיים) עם הרבה תחנות צריך להיות עם נתיב אחד בכל כיוון. גם בימים טובים כאשר היו בקטע שבין משביר לרחוב יפו שלושה (!!) היה שם בלאגן לא קטן. למשל מונית עומדת בתחנה אחרי מגיע לתחנה אוטובוס מפרקי והקצה שלא בולט לשני נתיבים והנה כבר אין זרימת תנועה טובה. אני מבטיח לך שתוך חודש תראה כתבות/תגובות נזעמות על החלם תיכנוני.
חוויותי מקינג ג'ורג' - דווקא

עשיתי סיור עכשיו ברחוב קינג ג'ורג' בין יפו לבן-יהודה כי לראות את השיפוץ המדובר - ויש מרחק גדול בין מה שהבנתי ממכם לבין המצב הקיים שאינו כה נורא ואפילו טוב. קודם כל כמעט לכל אורך הקטע יש למעשה 3 מסלולים ולא 2 - כאשר כמחצית מן הקטע יש שני מסלולים לכיוון צפון (כיוון יפו) ובחצי השני 2 מסלולים לכיוון דרום (באזור המשביר זה יותר כמו מפרץ). קיימים 2 מקבצי תחנות אוטובוס - אחד בכל צד של הכביש. אחד (לכיוון צפון) קרוב לחיבור עם יפו ואחד לכיוון דרום במשביר. בשני הקטעים של התחנות, מדובר על קטע של 2 מסלולים ולא אחד כפי שצויין, כאשר המסלול הנוסף משמש כמפרץ להורדת והעלת נוסעים, כך שהוא למעשה לא מפריע לנסיעה במסלול המת"צ הבלעדי ולא פוגע במהירות הנסיעה. מדובר גם במפרצים/מסלולים גדולים מאד שלפחות 3 אוטובוסים יכולים לעצור שם (בערך) בלי להפריע לתנועה ואפילו אולי יותר מזה. בנוסף, המדרכות בהחלט בגודל סביר באופן יחסי (גדל בערך במטר, אולי קצת יותר) לכמות האנשים שנמצאת שם והוא הורחב בדיוק לגודל הרצוי למניעת צפיפות יתר כפי שהיה פעם. בסופו של דבר, אני יכול להגיד שאני מעודד ממה שראיתי - יש מקומות נרחבים לעצירת אוטובוסים שלא מפריעים לתנועה, המדרכות בגודל טוב וראוי למרכזיות הרחוב, אך עדיין סביר, וכלל שיפוץ הרחוב נראה טוב מאד (אני מניח שכאשר יסיימו יחליפו את התחנות הזמניות). אפשר להגיד שאני בסה"כ מרוצה. בנוסף, כפי שמוקול2 אמר, בסופו של דבר (עוד שנתיים בערך) גם ככה הנתיבים יהיו בלעדיים לקו הכחול, כך שהמצב אפילו יהיה טוב יותר.
 

x u m

New member
ועוד משהו שנזכרתי

קינג ג'ורג' - יפו/בן יהודה -> מת"צ
בהמשך לדיון קודם שהיה ולא נסגר בגלל חוסר מידע - היום פורסמו מפות בעיתוני ירושלים והראו כי הקטע בקינג ג'ורג' בין יפו לרחוב בן יהודה בירושלים יהיה לנסיעת אוטובוסים בלבד - זאת הסיבה שהרחיבו את המדרכות כל-כך הרבה וצמצמו את הנסיעה לנתיב אחד לכל כיוון. על פי מה שהיה כתוב בעוד שבועיים יפתחו המת"צים הבלעדיים מכיכר צרפת ועד מפגש יפו/קינג ג'ורג'.
ועוד משהו שנזכרתי
רוצה דוגמא טובה ליישום עניין נתיב בלעדי לתח"צ, כך רחוב יפו משוק מחנה יהודה עד בניין רשות השידור (רדיו). הרסו בניינים ישנים, הרחיבו מדרכות להולכי רגל, הקצו נתיב בלעדי לאוטובוסים, השאירו נתיבים לרכבים. הנה פתרון מושלם, עונה לדרישות של כולם. אני יודע רחוב קינג גיוג' לא ניתן להרחיב, אבל מדוע לצמצם שם נתיבים הרי מי שמפסיד זה תח"צ. יש דוגמא הפוכה רחוב יחזקאל מכיכר שבת עד שוק בוכרים. הנסיעה שם מותרת רק לתח"צ, אבל מה יש רק נתיב אחד, נסיעה בקטע קצר זה באוטובוס יכולה להיות 10-15 דקות, ללא פקקים זה לוקח לא יותר משתי דקות.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
10-15 דקות?

ועוד משהו שנזכרתי
רוצה דוגמא טובה ליישום עניין נתיב בלעדי לתח"צ, כך רחוב יפו משוק מחנה יהודה עד בניין רשות השידור (רדיו). הרסו בניינים ישנים, הרחיבו מדרכות להולכי רגל, הקצו נתיב בלעדי לאוטובוסים, השאירו נתיבים לרכבים. הנה פתרון מושלם, עונה לדרישות של כולם. אני יודע רחוב קינג גיוג' לא ניתן להרחיב, אבל מדוע לצמצם שם נתיבים הרי מי שמפסיד זה תח"צ. יש דוגמא הפוכה רחוב יחזקאל מכיכר שבת עד שוק בוכרים. הנסיעה שם מותרת רק לתח"צ, אבל מה יש רק נתיב אחד, נסיעה בקטע קצר זה באוטובוס יכולה להיות 10-15 דקות, ללא פקקים זה לוקח לא יותר משתי דקות.
10-15 דקות?
אתה אופטימי! מתי נסעת שם פעם אחרונה?
 

lunaluna1

New member
בכל מקרה, נתיב אחד זה באמת מעט...

ועוד משהו שנזכרתי
רוצה דוגמא טובה ליישום עניין נתיב בלעדי לתח"צ, כך רחוב יפו משוק מחנה יהודה עד בניין רשות השידור (רדיו). הרסו בניינים ישנים, הרחיבו מדרכות להולכי רגל, הקצו נתיב בלעדי לאוטובוסים, השאירו נתיבים לרכבים. הנה פתרון מושלם, עונה לדרישות של כולם. אני יודע רחוב קינג גיוג' לא ניתן להרחיב, אבל מדוע לצמצם שם נתיבים הרי מי שמפסיד זה תח"צ. יש דוגמא הפוכה רחוב יחזקאל מכיכר שבת עד שוק בוכרים. הנסיעה שם מותרת רק לתח"צ, אבל מה יש רק נתיב אחד, נסיעה בקטע קצר זה באוטובוס יכולה להיות 10-15 דקות, ללא פקקים זה לוקח לא יותר משתי דקות.
בכל מקרה, נתיב אחד זה באמת מעט...
האמת גם לי לא כל-כך ברור מדוע נשאר רק נתיב אחד. אני אנסה להיות באזור לאחר שיפתחו את המת"צים לראות כיצד זה עובד ואז יהיה לי יותר קל להבין מה קורה שם עם המדרכות והכבישים, כי לא הייתי באזור הזה כבר זמן רב.
 
רת"צ ולא מת"צ

קינג ג'ורג' - יפו/בן יהודה -> מת"צ
בהמשך לדיון קודם שהיה ולא נסגר בגלל חוסר מידע - היום פורסמו מפות בעיתוני ירושלים והראו כי הקטע בקינג ג'ורג' בין יפו לרחוב בן יהודה בירושלים יהיה לנסיעת אוטובוסים בלבד - זאת הסיבה שהרחיבו את המדרכות כל-כך הרבה וצמצמו את הנסיעה לנתיב אחד לכל כיוון. על פי מה שהיה כתוב בעוד שבועיים יפתחו המת"צים הבלעדיים מכיכר צרפת ועד מפגש יפו/קינג ג'ורג'.
רת"צ ולא מת"צ
אבל לפי תיאורך מה שמוקם בירושלים הוא רת"צ (רחוב תחבורה ציבורית), כלומר קטע כביש שלא תותר בו כל תנועה פרט לתנועת וטובוסים ורכבות קלות. ושוב תודה למשרד הממשלתי שמגדיר כל-כך הרבה אבל מפתח כל-כך מעט.
 

lunaluna1

New member
רת"צ? אף פעם לא שמעתי את הביטוי

רת"צ ולא מת"צ
אבל לפי תיאורך מה שמוקם בירושלים הוא רת"צ (רחוב תחבורה ציבורית), כלומר קטע כביש שלא תותר בו כל תנועה פרט לתנועת וטובוסים ורכבות קלות. ושוב תודה למשרד הממשלתי שמגדיר כל-כך הרבה אבל מפתח כל-כך מעט.
רת"צ? אף פעם לא שמעתי את הביטוי
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה