אח שלי אתה קוקו ברמות
דווקא אתה שמכיר גם אופנועים מספר לי על מנוע ה1000 העוצמתי?
מתי נהייתה כמו נהגת הBMW שמזילה ריר של תשוקה וסגידה רק על מנועי 3000 סעעעמק ומעלה? בוא אני אעביר לך את ג'יפ השברוליי 5.2L שהיה לנו בעת ההשתלמות בארה"ב. לכו תאוניייינו שניכם בצוותא. לפחות שניים יבואו על סיפוקם. גם זה משהו.
ככלל לאור הרקע המוטורי שלי, מבין השניים: מנוע או מרכב, אם אני נאלץ לבחור באחד מהם, אני מעדיף את המרכב. יתרה מזאת, אוסיף לך משתנה נוסף למשוואה והוא הגיר וכעת הסדר עדיפויות שלי הוא 1. המרכב. 2. הגיר. 3. המנוע. סתכל כמה אני גאה להיות שונה משניכם. השונות הזאת היא שונות אמיתית המבוססת על תבונה מוטורית שרחוקה מכם מאד, אוהבי הסעעעעמק. אבל כל אחד וטעמו האישי. תתנחם בזה שיש עוד רבים רבים כמוכם. אני בטוח שאני המיעוט המוקצה בעסק הזה אבל כל אלה שהם זהים לי בעדיפותיהם, כל אלה הם עם ניסיון מוטורי עשיר ומגוון. אחרים צריכים את הסעעעעמק כפיצוי.
בוא אספר לך משהו:
לפני כמה ימים הזדמנתי לרכיבה על הפיקנטו
הידני בהילוך 5 בירידה ממבשרת לסיבוב מוצא בואכה אילייה קפיטולינה. בניגוד לכל שאר הנהגים הדומים לך, אני אינני נוהג להשתמש בבלמים בכלל
במורד אלא עסוק בהשכבות מצד לצד
עקב עקיפות של טורי הבולמים הרבים שמכל עבר.
בהגיעי לסיבוב מוצא, המשכתי ללא האטה בתאוצה רדיאלית שאתה כנראה יכול רק לחלום עליה אבל אז גיליתי שאני מתקרב במהירות אל עבר "גוש צמיג"
של דבוקה שבהאטה במסלול הסמולי
בו הייתי.
כאן המקום לעצור את הסיפור בשיא המתח כדי להסביר לך כמה דברים. אם לא נעצור ונסביר לך, לא תוכל להבין כהלכה את ההמשך של מה שקרה:
מטרת הפאוזה הזאת היא להדגיש לך את מגבלות הפיקנטו. לעולם אין למטבע כלשהו רק צד אחד. זה בוודאי ברור אפילו לך. כל היתרונות שאני מוצא בירידות ובפיתולים ובעיקר בירידות מפותלות, הכל מתגמד ואף נעלם כליל אל תוך בליל של חיסרון בעלייה ובעיקר בעלייה בקו ישר. בעלייה בקו ישר החיסרון של הרכב הוא הגדול ביותר
ועכשיו נחזור לסיפור. עתה ברור לך בוודאי למה בעלייה אליה נקלעתי אחרי הסיבוב מצאתי עצמי בדיכוטומיה מסויימת. מצד אחד כמובן אינני רוצה להתנגש באיש [אל תשכח שאין לי ביטוחי נזק רכוש לרכב] ומצד שני אינני רוצה לאבד את האינרציה שגם אייזיק ניוטון הכיר בערכה הרב עוד טרום עידן הרכב צ'וקו שלי.
על כן בחרתי בהחלטה שגוייה להמשיך בנתיב הסמולי ולהתקדם אל עבר הדבוקה מתוך תקווה מטופשת שהדבוקה תפסיק לזחול ותחל לנוע בעוצמה סוף כל סוף כיאה לנהגי ישראל שכאשר הם נוהגים בסביבה הררית, רק בעלייה בקו ישר הם מרגישים משוחררים מספיק כדי ללחוץ על דוושת הגז.
התקווה הזאת כאמור הייתה מטופשת והיא קצת דומה לתקווה של הסמול הישראלי אליו אתה גאה להשתייך, שהערבים יכירו בקיום של מדינה יהודית חלשה וקטנה במזרח התיכון.
מה שקרה היה שהתקדמתי והתקדמתי וקלטתי בהדרגה שלציפיות שלי אין סיכוי להתגשם. בד בבד קלטתי שאני עומד לנגוח ברכב הזוחל בסוף השיירה.
אל תשכח שאני עדיין לא האטתי. בשנייה האחרונה כשכבר לא ראיתי את הגלגלים האחוריים של הרכב שלפניי בלמתי בעוצמה אדירה את הרכב שלי בעודו נוסע בקו ישר [לא זכור לי שאי פעם בלמתי בעוצמה כזאת בפיקנטו]. תוך כדי הבלימה הספקתי לקלוט שהפעם טעיתי. זו לא סתם טעות אלא טעות שעומדת להסתיים בנגיחה משמעותית. מבט קצרצר במראה הימנית גילה לי שמרחוק יחסית מתקרב רכב צרפתי בסגנון הקנגו או משהו כזה [נדמה לי המקביל של סיטרואן שאינני זוכר את שם הדגם וזה גם לא רלוונטי].
בשנייה האחרונה תוך כדי מצב של "בלם עד הסוף", כשברור לי שקצב ההאטה איננו מספיק בהתחשב במרחק ההולך וקטן כנגד המכשול, הסטתי ההגה במהירות לימין ועברתי לנתיב הימני. מצאתי עצמי במצב של כמעט עצירה "חצי במקביל" מעט מאחורי הרכב שבו הייתי אמור להכנס.
ההאטה שלי הייתה כל כך גדולה שהמנוע החלש של הפיקנטו לא הצליח לקדם את הרכב באופן תקין והרכב דידה מאיים להיכבות בהילוך 5 בו הייתי...מייד לחצתי קלאץ' והחלפתי ל2 ובד בבד ראיתי במראה את הסיטרואן מתקרב אבל הוא הספיק לעצור כי הוא היה יחסית רחוק ואני דאגתי להדליק במהירות את 4 הווינקרים המהבהבים מייד לאחר שהעברתי ישירות מ5 ל2 [הודיתי לו בנפנוף ארוך על תבונתו המוטורית ועל יכולותיו המוטוריות]. אין ספק שהתרומה שלו במניעת התאונה הייתה משמעותית גדולה מהטיפשות שאני הפגנתי.
הטעות שלי הייתה שהייתי אדיש למכשול. הייתי צריך לברוח ימינה הרחק לפני נקודת הזמן שבה ביצעתי זאת בפועל. [עוד כשאיתרתי את הדבוקה].
בנהיגה ספורטיבית צריך לקבל החלטות נכונות בזמן הנכון. "התחדדתי" בעקבות האירוע "כמעט" הזה. כאמור מזמן לא זכור לי אירוע של כמעט שכזה ואין ספק ששגיתי משמעותית.
מהסיפור הזה שכולו מצוץ מהאצבע כמו כל שאר סיפוריי כאן, אתה מבין למה המנוע הוא לא העיקר. נכון?
גם לך וגם לנהגת הBMW אני מוצא להדגיש שאני נהג שומר חוק ולא עובר את ה80 קמ"ש
גם לך וגם לנהגת הBMW אני מוצא להדגיש שאני נהג שומר חוק ולא עובר את ה80 קמ"ש.
להגנתי אביא אם יהיה בכך צורך, את נהג ההונדה הכסופה מירושלים שידע לספר שפיקנטו ידני לא עובר ה80 בירידה תלולה בהילוך 5.
למעשה גם אתה תוכל להגן עליי כי מדובר אחרי הכל ב"מנוע 1000 עצמתי"