קיה פיקנטו לחץ אוויר

Jupiter30

New member
קיה פיקנטו לחץ אוויר

אהלן.
אז כמה לחץ אוויר צריך למלא בצמיגים? 31 מאחורה ו-33 מקדימה? או 32 בשניהם (ממוצע)?

 

dovk

New member
למה ממוצע?

מצויין בפירוש, בתנאי מעמס רגילים, 33 בגלגלים הקדמיים ו- 31 בגלגלים אחוריים.

חשוב מאוד להתרגל למלא בדיוק לפי הוראות היצרן ולא לפי שום כלל אחר.

יתרה מזאת - אל תסמכו על מתקני התקרים! דווקא מתקני מילוי האוויר הדיגיטליים בתחנות הדלק מדוייקים מאוד, רק תקפידו למלא אוויר כשהצמיגים קרים.

לחץ אוויר לא נכון מקטין את אחיזת הצמיג בכביש, מגדיל את צריכת הדלק של הרכב ואת הבלאי של הצמיגים.
מצדיק בדיקה פעם בשבועיים? אני חושב שכן.
 

enigo

New member
אם היצרן ממליץ 31 מאחור ו-33 מלפנים, מה גורם לך לחשוב

שעדיף 32 בשניהם?
לא שהבדל של PSI אחד יצור הבדל משמעותי, אבל בכל זאת - למה שיהיה עדיף 32 בשניהם?
 
אני מת לראות קיה פיקנטו עם חמישה אנשים ושלוש מזוודות

ולשאלתך אני ממלא את מה שהיצרן ממליץ+1 לפיצוי על התחממות צמיגים
 

חן 1111

Active member
אז אתה ממלא מעט מדי.

ההמלצות של היצרנים הן בערך 10% יותר כשהצמיגים חמים. שזה בדרך כלל בערך +3. אלא אם יש לך תחנת דלק ממש קרוב לבית.
 
המספרים האלה הם מתכון לצורך בהחלפת הצמיגים בעוד כשנתיים

שלא לדבר על אחיזת כביש גרועה שהמספרים האלה יעניקו לך בעיקר בסיבובים מהירים למשל בכבישים מהירים מפותלים או בתאוצות גבוהות [חיוביות ולא פחות חשוב שליליות קרי בלימות חזקות]
לאחר כ3.5 שנים עם הרכב הידני אני קובע בביטחון מוחלט שהבסיס התחתון הוא 36 בצמיג קר. אחרת חבל על הצמיגים וחבל על התמורה הדלה
באופן אישי אני מעדיף יותר מ36
&nbsp
יש כמובן 2 פנים לערכים הללו. ל31 ול33 שמעניינים אותך יש יתרון וזה רכות הרכב בנהיגה איטית בקו ישר. ככל שמהירות הנסיעה עולה החיסרון גדל והולך...
 

enigo

New member
בצד אחד יצרן הרכב, בצד שני גולש עם שלוש שנות ניסיון על הרכב

הממ... על מי לסמוך? כל כך קשה להחליט!
 

Jupiter30

New member
קודם כל

הרכב שלי אוטומט, לא ידני. שנית - ברור שהצמיגים יהיו חמים. אני לא גר מטר מתחנת דלק.
מה הבעיה עם 31 מאחורה ו-33 מקדימה?
אני גם נוסע יחיד לרוב.
 
האם אתה מבין מה קורה ללחצים בצמיג כשהצמיג מתחמם?

ההמלצה ל31/33 היא כשצמיגיך קרים ולכן בתחנת הדלק אל תמלא 31/33
&nbsp
האם רכשת משומש או חדש? אם רכשת משומש צלם הדופן של הצמיג ותעלה כאן הצילום.
 
הפוסל במומו פוסל

אתה אמור להכיר את ההבדלים בין הערכים הכחולים לערכים הבזבזניים.
אתה אמור לדעת שבשימושים יותר מאתגרים או יותר ספורטיביים, ה31/33 המסכנים הללו אינם מספיקים. מה שמוביל אותך זה רק הלהט שלך להתווכח.
&nbsp
&nbsp
 

enigo

New member
אם היית אומר "אני מעדיף את הדיוק בפניות שמעניק

לחץ אוויר גבוה יותר" - מילא.
אבל היית חייב לצאת בהכרזות בומבסטיות - ושטותיות לחלוטין. "מתכון להחלפת צמיגים בעוד כשנתיים", "אחיזת כביש גרועה", "קובע בבטחון מוחלט שהבסיס התחתון הוא 36 בצמיג קר".
וואלה? ביטחון מוחלט? הצמיגים ידרשו החלפה תוך שנתיים (כשאתה לא יודע אפילו כמה האוטו נוסע בשנה)? פשש...
לא צריך להט להתווכח, רק חוסר חיבה לשטויות.
 
אתה סתם נהנה לנטר כנשוך נחש...

מה ז'תמורת "אם היית אומר..." הרי זה בדיוק מה שאמרתי. תתייחס למסרים ולא לניסוחים.
אתה קורא לזה ה"דיוק שבפניות" ואני קראתי לזה אחיזה טובה יותר בפניות ובכביש מפותל. מה הביג דיל. על מה אתה מצטווח כאן?
&nbsp
גם שאר הביקורת שלך למשל על ה"מתכון להחלפת צמיגים בעוד שנתיים" איננה במקום. דווקא אתה צריך לדעת שכשלחצי האויר בתחום הנמוך ו/או הרך [וגם אם הנהג לא נוהג הרבה] הנזק שנוצר הוא פיצוצי יובש באיזור הדופן הצידית קרוב לחיבור עם הסולייה. תעשה כאן סקר מי מהנהגים מחליפים צמיגים כי הסולייה נגמרה כמו אצלי [=החריצים הידקקו] ומי לעומת זאת מחליפים עקב פיצוצי יובש בדופן הצמיג קרוב לחיבור עם הסולייה כאשר יש עומק גדול שאריתי בחריצים שכמעט לא נשחקים אצלם כלל.
תחזור ותדווח את תוצאות הסקר שלך. אז אולי תבין על מה אני מדבר.
מה שאני מציע זאת דרך לשמר את הצמיג במצב תקין ללא פיצוצי יובש גם "עמוק לתוך שחיקת חריציו"...זה ברור לי שזה משהו שאיננו מוכר לך כמחליף כרוני בעקבות פיצוצי היובש הסטנדרטים בדומה לכל שאר "החיוורים וההססנים בכביש הזיבורי".
כשרשמתי "שנתיים" לא הייתה הכוונה באמת לשנתיים. הרי לא מדדתי עם סטופר אבל הכוונה לקיצור חיים משמעותי של הצמיג בהשוואה לדרך האלטרנטיבית. אתה בחרת לתקוף את ה"שנתיים" ולפספס ולמסמס את המסר החשוב שהעברתי.
&nbsp
במיוחד בשבילך. אם אסכם יש כאן 3 רכיבים שונים במשתבחים עם עליית הלחץ מהתחום הרכרוכי אל עבר התחום הכחלחל ואלו הם: 1. דלקים. 2. בלאי צמיגים. 3. נהיגה ספורטיבית, דהיינו כזאת עם תאוצות [או תאוצות רדיאליות או תאוצות קוויות חיוביות או שליליות]
 

enigo

New member
זה לא מה שאמרת, ולא מה שאתה אומר עכשיו

אף אחד לא דיבר על לנהוג בלחץ אוויר נמוך - אלא בלחץ האוויר המומלץ על ידי היצרן. בלחץ האוויר הזה, אין שום סיבה שהצמיג יסיים את חייו בתוך שנתיים של נסועה ממוצעת.
ולנקודות שלך:
1. ההבדל בצריכת הדלק קטן מאוד, אפילו כשנוסעים בעיקר בין עירוני. מי שנוסע בעיקר עירוני - לשם המכונית הזו מיועדת, לא יראה שום חסכון, או רק משהו זניח.
2. ההבדל בבלאי הצמיגים זניח, ובלחץ גבוה מדי יש דווקא סיכון שהצמיג ישחק בצורה לא אחידה, עם בלאי גבוה במרכז הצמיג שיאלץ החלפה מוקדמת.
3. בתאוצות קוויות, בלימה או האצה, אין לצמיג מנופח מדי שום יתרון. באחיזה צידית יש יתרון קל בכניסה לפניה בגלל הצמיג הקשיח יותר, אבל מדובר בהבדל זניח עד חסר משמעות עבור רוב הנהגים.
מצד שני, ההבדל בנוחות על כביש משובש בהחלט יהיה משמעותי לרוב הנהגים.
 

חן 1111

Active member
אתה בטוח? גם אחיזה גרועה וגם חיים קצרים?

בדרך כלל זה הפוך - אורך חיים אופטימלי תמורת התפשרות מסוימת על אחיזה, או ההיפך. אז אולי צריך לברר קודם מה אופי הנהיגה של הנהג, ומה חשוב לו יותר מבין נוחות, אורך חיים, אחיזה וכד'.
"אחיזה בתאוצות גבוהות"??? קורה לך בפיקנטו הרבה שהגלגלים מפרפרים בהאצה?
 
אח שלי אתה קוקו ברמות


דווקא אתה שמכיר גם אופנועים מספר לי על מנוע ה1000 העוצמתי?

מתי נהייתה כמו נהגת הBMW שמזילה ריר של תשוקה וסגידה רק על מנועי 3000 סעעעמק ומעלה? בוא אני אעביר לך את ג'יפ השברוליי 5.2L שהיה לנו בעת ההשתלמות בארה"ב. לכו תאוניייינו שניכם בצוותא. לפחות שניים יבואו על סיפוקם. גם זה משהו.
ככלל לאור הרקע המוטורי שלי, מבין השניים: מנוע או מרכב, אם אני נאלץ לבחור באחד מהם, אני מעדיף את המרכב. יתרה מזאת, אוסיף לך משתנה נוסף למשוואה והוא הגיר וכעת הסדר עדיפויות שלי הוא 1. המרכב. 2. הגיר. 3. המנוע. סתכל כמה אני גאה להיות שונה משניכם. השונות הזאת היא שונות אמיתית המבוססת על תבונה מוטורית שרחוקה מכם מאד, אוהבי הסעעעעמק. אבל כל אחד וטעמו האישי. תתנחם בזה שיש עוד רבים רבים כמוכם. אני בטוח שאני המיעוט המוקצה בעסק הזה אבל כל אלה שהם זהים לי בעדיפותיהם, כל אלה הם עם ניסיון מוטורי עשיר ומגוון. אחרים צריכים את הסעעעעמק כפיצוי.

בוא אספר לך משהו:
לפני כמה ימים הזדמנתי לרכיבה על הפיקנטו
הידני בהילוך 5 בירידה ממבשרת לסיבוב מוצא בואכה אילייה קפיטולינה. בניגוד לכל שאר הנהגים הדומים לך, אני אינני נוהג להשתמש בבלמים בכלל
במורד אלא עסוק בהשכבות מצד לצד
עקב עקיפות של טורי הבולמים הרבים שמכל עבר.
בהגיעי לסיבוב מוצא, המשכתי ללא האטה בתאוצה רדיאלית שאתה כנראה יכול רק לחלום עליה אבל אז גיליתי שאני מתקרב במהירות אל עבר "גוש צמיג"
של דבוקה שבהאטה במסלול הסמולי
בו הייתי.
כאן המקום לעצור את הסיפור בשיא המתח כדי להסביר לך כמה דברים. אם לא נעצור ונסביר לך, לא תוכל להבין כהלכה את ההמשך של מה שקרה:
מטרת הפאוזה הזאת היא להדגיש לך את מגבלות הפיקנטו. לעולם אין למטבע כלשהו רק צד אחד. זה בוודאי ברור אפילו לך. כל היתרונות שאני מוצא בירידות ובפיתולים ובעיקר בירידות מפותלות, הכל מתגמד ואף נעלם כליל אל תוך בליל של חיסרון בעלייה ובעיקר בעלייה בקו ישר. בעלייה בקו ישר החיסרון של הרכב הוא הגדול ביותר

ועכשיו נחזור לסיפור. עתה ברור לך בוודאי למה בעלייה אליה נקלעתי אחרי הסיבוב מצאתי עצמי בדיכוטומיה מסויימת. מצד אחד כמובן אינני רוצה להתנגש באיש [אל תשכח שאין לי ביטוחי נזק רכוש לרכב] ומצד שני אינני רוצה לאבד את האינרציה שגם אייזיק ניוטון הכיר בערכה הרב עוד טרום עידן הרכב צ'וקו שלי.
על כן בחרתי בהחלטה שגוייה להמשיך בנתיב הסמולי ולהתקדם אל עבר הדבוקה מתוך תקווה מטופשת שהדבוקה תפסיק לזחול ותחל לנוע בעוצמה סוף כל סוף כיאה לנהגי ישראל שכאשר הם נוהגים בסביבה הררית, רק בעלייה בקו ישר הם מרגישים משוחררים מספיק כדי ללחוץ על דוושת הגז.
התקווה הזאת כאמור הייתה מטופשת והיא קצת דומה לתקווה של הסמול הישראלי אליו אתה גאה להשתייך, שהערבים יכירו בקיום של מדינה יהודית חלשה וקטנה במזרח התיכון.
מה שקרה היה שהתקדמתי והתקדמתי וקלטתי בהדרגה שלציפיות שלי אין סיכוי להתגשם. בד בבד קלטתי שאני עומד לנגוח ברכב הזוחל בסוף השיירה.
אל תשכח שאני עדיין לא האטתי. בשנייה האחרונה כשכבר לא ראיתי את הגלגלים האחוריים של הרכב שלפניי בלמתי בעוצמה אדירה את הרכב שלי בעודו נוסע בקו ישר [לא זכור לי שאי פעם בלמתי בעוצמה כזאת בפיקנטו]. תוך כדי הבלימה הספקתי לקלוט שהפעם טעיתי. זו לא סתם טעות אלא טעות שעומדת להסתיים בנגיחה משמעותית. מבט קצרצר במראה הימנית גילה לי שמרחוק יחסית מתקרב רכב צרפתי בסגנון הקנגו או משהו כזה [נדמה לי המקביל של סיטרואן שאינני זוכר את שם הדגם וזה גם לא רלוונטי].
בשנייה האחרונה תוך כדי מצב של "בלם עד הסוף", כשברור לי שקצב ההאטה איננו מספיק בהתחשב במרחק ההולך וקטן כנגד המכשול, הסטתי ההגה במהירות לימין ועברתי לנתיב הימני. מצאתי עצמי במצב של כמעט עצירה "חצי במקביל" מעט מאחורי הרכב שבו הייתי אמור להכנס.
ההאטה שלי הייתה כל כך גדולה שהמנוע החלש של הפיקנטו לא הצליח לקדם את הרכב באופן תקין והרכב דידה מאיים להיכבות בהילוך 5 בו הייתי...מייד לחצתי קלאץ' והחלפתי ל2 ובד בבד ראיתי במראה את הסיטרואן מתקרב אבל הוא הספיק לעצור כי הוא היה יחסית רחוק ואני דאגתי להדליק במהירות את 4 הווינקרים המהבהבים מייד לאחר שהעברתי ישירות מ5 ל2 [הודיתי לו בנפנוף ארוך על תבונתו המוטורית ועל יכולותיו המוטוריות]. אין ספק שהתרומה שלו במניעת התאונה הייתה משמעותית גדולה מהטיפשות שאני הפגנתי.
הטעות שלי הייתה שהייתי אדיש למכשול. הייתי צריך לברוח ימינה הרחק לפני נקודת הזמן שבה ביצעתי זאת בפועל. [עוד כשאיתרתי את הדבוקה].
בנהיגה ספורטיבית צריך לקבל החלטות נכונות בזמן הנכון. "התחדדתי" בעקבות האירוע "כמעט" הזה. כאמור מזמן לא זכור לי אירוע של כמעט שכזה ואין ספק ששגיתי משמעותית.

מהסיפור הזה שכולו מצוץ מהאצבע כמו כל שאר סיפוריי כאן, אתה מבין למה המנוע הוא לא העיקר. נכון?
גם לך וגם לנהגת הBMW אני מוצא להדגיש שאני נהג שומר חוק ולא עובר את ה80 קמ"ש

גם לך וגם לנהגת הBMW אני מוצא להדגיש שאני נהג שומר חוק ולא עובר את ה80 קמ"ש.
להגנתי אביא אם יהיה בכך צורך, את נהג ההונדה הכסופה מירושלים שידע לספר שפיקנטו ידני לא עובר ה80 בירידה תלולה בהילוך 5.
למעשה גם אתה תוכל להגן עליי כי מדובר אחרי הכל ב"מנוע 1000 עצמתי"
 

חן 1111

Active member
אין הגבלה על אורך התגובות בתפוז?

פעם אחרונה שאני טורח לקרוא תגובה כזאת ארוכה, ואחר כך מנסה להבין איך רוב התוכן בכלל קשור.
אבל אם כל זה כדי לטעון שמנוע זה לא הדבר הכי חשוב, אני מוכן להסכים איתך.
אבל אתה דיברת על הגדלת לחץ אוויר כדי לשפר את האחיזה בתאוצות גבוהות, וזה נושא שצריך להטריד בעלי דראגסטרים או מנועים חזקים מאוד. לא כל כך רלבנטי לפיקנטו ודומיה.
 
איך שהוא הצלחת להבין מה רציתי לרשום

אני מתנצל מעמק הלב על יכולותיי הדלות בתחום ההבעה בכתב. קרוב לוודאי היה קל בהרבה להבין אותי אם הייתי יודע להתנסח קצר ברור חד וקולע.
אני גם מתנצל שלמרות שאתה מתנסח יחסית קצר וקולע, למרות זאת לא הבנתי את 2 השורות האחרונות שלך: אחרי שרשמת שאתה מוכן להסכים איתי רשמת משהו קצת מעורפל. "לא כל כך רלוונטי לפיקנטו ודומיו"
לדידי, גם אם זה רק "קצת רלוונטי" זה גם שווה משהו כי הרי זה לא כרוך במאמץ כלשהו או בהפסד כלשהו הניפוח הכחול בהשוואה לניפוח הרך כשמדובר בשיפור אחיזה בתאוצות גבוהות. [ובוודאי לא הפסד משמעותי כלשהו] אז על מה התרעומת?

ובמילים אחרות אני מקבל שבמנועים חזקים ואצל בעלי דרגסטור הל"א והאחיזה מקבלים משמעויות שונות אבל זה לא שולל מהחשיבות של אחיזה גם בכלים צ'וקואיים.
 

חן 1111

Active member
התכוונתי שאני מסכים שמנוע זה לא הדבר היחיד

ואולי גם לא העיקרי (למרות שאני חושב שכן), אבל ברכב עם מנוע קטן יחסית אין מה לדבר על תאוצות גבוהות, וממילא אין חשיבות לאחיזה של הצמיגים בתאוצות גבוהות.
 
למעלה