קידום לעבר נגישות
הרבה אנשים רואים בקידום האתרים כמקצוע "מלוכלך" שמזהם את האינטרנט בתכנים פרסומיים. כאשר למעשה יש הרבה דרכים לבצע אופטימיזציה של האתר במנועי החיפוש. אחת מהדרכים החיוביות יותר היא הנגשת האתר לצרכיהם של אנשים המתמודדים עם מגבלות. בשנים האחרונות עולה סוף סוף בישראל המודעות לנושא הנגישות בשירות לאנשים המתמודדים עם מגבלה. ומהי בעצם נגישות שירות? הענקת הזדמנות שווה לכל הלקוחות להינות מהשירות אותו בעל העסק מציע. שירות זה יכול להיות באמצעות שימוש למשל בשילוט הכוונה בערייה שמותאם לאנשים לקויי ראייה, או באמצעות עמדת קופה בבנק שמונמכת כך שהקופאית תדבר "בגובה העיניים" אל לקוחותיה היושבים בכסאות גלגלים ואפילו באמצעות מענה טלפוני ברור וקל לניווט שיתן שירות מותאם גם לאדם מבוגר שמבולבל מעט. שירות באמצעות אתר אינטרנט יכול להיות גם הוא נגיש ומותאם. כיצד? פשוט מאוד- לאפשר גם לאנשים עם מוגבלות, כגון: אנשים לקויי ראייה, לקויי שמיעה, לקויי קריאה ולמידה ועוד, לבצע את פעולות הגלישה אותן מספק האתר ביעילות, ובנוחות. איך עושים זאת? ישנם כללים ברורים: Web Content Accessibility Guidelines ומה זה יתן לנו?! מעבר למחויבותנו האתית והחוקית לתת לכל לקוח באשר הוא והזדמנות שווה להינות מהשירות אותו אנו מציעים, אתרים נגישים נהנים משני רווחים נוספים: *רווח כספי- הידעתם? אתר שאינו נגיש “מפסיד” בין 25% ל 54% מפוטנציאל הגולשים! כלומר- הנגשת האתר שלכם יכולה לשפר את כמות הלקוחות הפוטנציאלים שלכם בצורה משמעותית!!! *קידום האתר- אתר נגיש מקודם יותר במנועי החיפש! הרי מנוע חיפוש, בדומה לאדם בעל לקות ראייה, לא יכולים לקרוא טקסט שבתוך תמונה וזקוקים לטקסט חלופי (ALT) או להשתמש בג'אווה ובדומה לאדם בעל לקות שמיעה אינם יכולים לשמוע מוזיקה ועוד. אפילו בהנחיות של גוגל למנהלי אתרים ניתן אף לראות רמזים לכך שאתר נגיש מקבל העדפה בתוצאות החיפוש. לפני שאהפוך את ההודעה הזאת למאמר אפסיק כאן ואסכם: נגישות השירות של העסק והאתר- מקדמת את העסק ואת האתר! קישורים מומלצים: אתר נגישות ישראל- נגישות אתרי אינטרנט
הרבה אנשים רואים בקידום האתרים כמקצוע "מלוכלך" שמזהם את האינטרנט בתכנים פרסומיים. כאשר למעשה יש הרבה דרכים לבצע אופטימיזציה של האתר במנועי החיפוש. אחת מהדרכים החיוביות יותר היא הנגשת האתר לצרכיהם של אנשים המתמודדים עם מגבלות. בשנים האחרונות עולה סוף סוף בישראל המודעות לנושא הנגישות בשירות לאנשים המתמודדים עם מגבלה. ומהי בעצם נגישות שירות? הענקת הזדמנות שווה לכל הלקוחות להינות מהשירות אותו בעל העסק מציע. שירות זה יכול להיות באמצעות שימוש למשל בשילוט הכוונה בערייה שמותאם לאנשים לקויי ראייה, או באמצעות עמדת קופה בבנק שמונמכת כך שהקופאית תדבר "בגובה העיניים" אל לקוחותיה היושבים בכסאות גלגלים ואפילו באמצעות מענה טלפוני ברור וקל לניווט שיתן שירות מותאם גם לאדם מבוגר שמבולבל מעט. שירות באמצעות אתר אינטרנט יכול להיות גם הוא נגיש ומותאם. כיצד? פשוט מאוד- לאפשר גם לאנשים עם מוגבלות, כגון: אנשים לקויי ראייה, לקויי שמיעה, לקויי קריאה ולמידה ועוד, לבצע את פעולות הגלישה אותן מספק האתר ביעילות, ובנוחות. איך עושים זאת? ישנם כללים ברורים: Web Content Accessibility Guidelines ומה זה יתן לנו?! מעבר למחויבותנו האתית והחוקית לתת לכל לקוח באשר הוא והזדמנות שווה להינות מהשירות אותו אנו מציעים, אתרים נגישים נהנים משני רווחים נוספים: *רווח כספי- הידעתם? אתר שאינו נגיש “מפסיד” בין 25% ל 54% מפוטנציאל הגולשים! כלומר- הנגשת האתר שלכם יכולה לשפר את כמות הלקוחות הפוטנציאלים שלכם בצורה משמעותית!!! *קידום האתר- אתר נגיש מקודם יותר במנועי החיפש! הרי מנוע חיפוש, בדומה לאדם בעל לקות ראייה, לא יכולים לקרוא טקסט שבתוך תמונה וזקוקים לטקסט חלופי (ALT) או להשתמש בג'אווה ובדומה לאדם בעל לקות שמיעה אינם יכולים לשמוע מוזיקה ועוד. אפילו בהנחיות של גוגל למנהלי אתרים ניתן אף לראות רמזים לכך שאתר נגיש מקבל העדפה בתוצאות החיפוש. לפני שאהפוך את ההודעה הזאת למאמר אפסיק כאן ואסכם: נגישות השירות של העסק והאתר- מקדמת את העסק ואת האתר! קישורים מומלצים: אתר נגישות ישראל- נגישות אתרי אינטרנט