קיבלתי את הסכם ז'נבה

קיבלתי את הסכם ז'נבה

לפני שלושים שנה להגיד שיש עם פלסטיני היה מאוד קיצוני - אחר חך כבר אמרו שיש דבר כזה פלסטינים. לפני 25 שנה לדבר עם אש"ף היה שיא הקיצוניות -אחר כך גורמים ישראלים דיברו עם נציגיו( עוד לפני ביטול האיסור) לפני 20 שנה רק קיצוני השמאל תמכו במדינה פלסטינית - אחר כך רוב העם הבין שמדינה פלסטינית כנראה ותהיה לפני 10 שנים לחלק את ירושלים היה בלתי מתקבל על הדעת -ברק הסכים לכך בקמפ אז אחרי שהסכמנו שיש עם פלסטיני, הסכמנו לדבר עם נציגיו, הסכמנו למדינה פלסטינית ואפילו לחלוקת ירושלים נשאר קונצנזוס אחד: לא לזכות השיבה. ועכשיו ביילין ושות' פותחים פתח לזכות השיבה. נכון, הם מסכימים למספר מצומצם של פליטים לפי מה שתקבע ישראל. ומה בעוד שנתיים? לא אתפלא אם יסכים ביילין להחזיר 'באופן סמלי חצי מיליון פליטים.
 
אבל resh0 טוען שהשמאל הולך ונעלם,

שכֻּלם הולכים ו"נגמלים ממחלת התבוסתנות". אז מי משניכם צודק?
 

resh0

New member
התשובה פשוטה!

יש המשך ל"סיפור": לאחר שהסכים ברק בשם עצמו (כי לא היה לו רוב בכנסת) על הצעת קלינטון, קרו דברים לא מעטים: כידוע מסמך קלינטון (העמדה האמריקאית הרשמית דאז) מדבר על נסיגה ישראלית מכ 95% מאדמות יש"ע, זאת ללא תחיבות מפורשת מצד הפלשתינים לחיסול הטרור ונושא "זכות השיבה" נשאר פתוח. במילים אחרות: קודם לפתור את הבעיה המדינית, רק אח"כ אולי לפתור את הבעיה הבטחונית. אהוד ברק בא עם ההצעה הזאת כדי לקבל "אמון מחודש" מהעם על עמדתו החדשה ו...העם אמר לללללאאאאאא!!! בלשון המעטה... עברו להם ימים והוחלף השלטון בארה"ב ובישראל, באו אלינו וועדת מיצ'ל, הבנות טאנט, המלצות זיני, נאום בוש, תכנית מפת הדרכים. ומה מסתבר??? הכל חזר ל"יתנו ייקבלו"!!!!! מסתבר שהסתימה נפרצה והנהר חזר לזרום במסלולו העיקרי, מסלול ה"קודם פותרים את הבעיה הבטחונית, רק אח"כ את המדינית". אבל ממשלת ישראל לא מסתפקת בזה!!! ממשלת ישראל מתקינה חומות (גדרות הקאנטונים) בצידי הנהר, כדי שימשיך לזרום בכיוונו הראוי המקורי והטבי והנכון. ובאשר לשמאל הקיצוני בישראל? עתידו הוא 2 אופציות: 1. להסחף אל זרימת הנהר 2. להיות מעבר לחומות כמו אבנרי ושות'. לסיכום: הוא צודק בחלק הראשון של הסיפור, אבל יש לו המשך, הצגתי אותו בנאמנות למקור, בלי מניפולציות.
 

MajorGad

New member
מה קרה..

לא כתבת את המילה "דמוקרטיזציה" בהודעה הזאת?
 

אישלום

New member
יפה אמרת!

רק שמתוך הדברים לא ברור כלל שהימין ברובו מכיר היום בעובדה (איזו תגלית!)שיש עם פלסטינאי, שהימין ניהל ומנהל דו שיח עם אשף, שהימין ברובו מקבל את העובדה שיש להקים מדינה פלסטינאית, שאפילו בימין ישנם כבר כאלו שמבינים שירושלים תחולק. אז אולי המסקנה היא שכבר לפני שלושים ומש שנה השמאל הצביע על הדרך הנכונה, והימין, כפי שכפאו שד בדשדוש רגליים ומחשבה מביא את עצמו לעמדות הנכונות. אז כדי לקצר תהליכים, וכדי לחסוך בדם, כדאי שהימין יצטרף ליוזמת ז'נבה כבסיס לחתימה על הסכם שלום... למה לחכות שנתיים.
 
למעלה