קטר קיטור: איך ממירים קיטור לתנועה סיבובית?

מצב
הנושא נעול.

urielp

New member
קטר קיטור: איך ממירים קיטור לתנועה סיבובית?

קטר קיטור: איך ממירים קיטור לתנועה סיבובית?
כמו כן, אני מניח שהעשן השחור הינו של שריפת הפחם. למה יש גם עשן לבן? האם המים אינם במערכת סגורה? האם בעת עצירת הקטר - כיבו את הדוד?
 

gen1

New member
לשאלה הראשונה ,בוכנה +טלטל והארכובה שהיא בעצם

קטר קיטור: איך ממירים קיטור לתנועה סיבובית?
כמו כן, אני מניח שהעשן השחור הינו של שריפת הפחם. למה יש גם עשן לבן? האם המים אינם במערכת סגורה? האם בעת עצירת הקטר - כיבו את הדוד?
לשאלה הראשונה ,בוכנה +טלטל והארכובה שהיא בעצם
שלום! קבל תשובה לשאלה הראשונה בוכנה +טלטל והארכובה שהיא בעצם אחד או כמה מגלגלי הנסיעה .
 

urielp

New member
תודה: הבוכנה מתלאת בקיטור, הקיטור דוחף טלטל

לשאלה הראשונה ,בוכנה +טלטל והארכובה שהיא בעצם
שלום! קבל תשובה לשאלה הראשונה בוכנה +טלטל והארכובה שהיא בעצם אחד או כמה מגלגלי הנסיעה .
תודה: הבוכנה מתלאת בקיטור, הקיטור דוחף טלטל
הבעיה: איך הקיטור מתרוקן מהבוכנה? הרי אין שם שסתומים כמו במנוע בעירה.
 
יש בהחלט שסתומים בבוכנת קטר קיטור

תודה: הבוכנה מתלאת בקיטור, הקיטור דוחף טלטל
הבעיה: איך הקיטור מתרוקן מהבוכנה? הרי אין שם שסתומים כמו במנוע בעירה.
יש בהחלט שסתומים בבוכנת קטר קיטור
בקטרי קיטור, הבוכנה היא בדרך כלל דו-כיוונית, בניגוד למנועי בעירה פנימית. הקיטור מוכנס לגליל בצידה האחד של הבוכנה, דוחף אותה עד לנקודה בה מתגלה בגליל פתח פליטה דרכו הוא משתחרר (ומוזרם לארובה) ואז השסתומים מכניסים קיטור לצידה השני של הבוכנה כדי לדחוף אותה חזרה, וחוזר חלילה.
 

urielp

New member
וואו - תודה. הרבה יותר ברור כעת. עוד שאלה:

וואו - תודה. הרבה יותר ברור כעת. עוד שאלה:
האם המים הינם במערכת סגורה (לא מצויין במודלים את מקור המים - אלא רק את יציאתם לכיוון צינור הקיטור). אם מערכת פתוחה - היכן הם מאוחסנים? האם בקרון הנילווה, המשמש לפחם?

כמו כן, איך משנים את כיוון הקטר לאחור? כנ"ל - מצויין המוט, אך לא ברור איך זה עובד.
 
תשובה

וואו - תודה. הרבה יותר ברור כעת. עוד שאלה:
האם המים הינם במערכת סגורה (לא מצויין במודלים את מקור המים - אלא רק את יציאתם לכיוון צינור הקיטור). אם מערכת פתוחה - היכן הם מאוחסנים? האם בקרון הנילווה, המשמש לפחם?

כמו כן, איך משנים את כיוון הקטר לאחור? כנ"ל - מצויין המוט, אך לא ברור איך זה עובד.
תשובה
בסרטון המצורף מראים בברור את מוט השינוי לתנועת הגלגלים, יש לציין שהרוורס ברוב קטרי הקיטור היה יותר איטי, אם כי בדגם ספציפי שנועד לחסוך זמן של סיבוב הקטר ורתימתו מחדש בקוו נוסעים מהיר הגיעו לכך, מדובר בדגם BR 61 הגרמני שנסע בקוו ברלין-דרזדן בשרות חברת נשל-וורמן.
המים נמצאים במעגל סגור בדוד הקטר, בקרון פחם פחם בלבד, אם כי במדינות בהן המרחקים בין מקורות המים גדולים הוסיפו קרון קדמי שבו היו מאוחסנים מים נוספים, קטרים אלו מכונים באייר-גאראט, בעיקר אפריקה ואוסטרליה וגם בדרום אמריקה.
תלוי לכמה זמן הקטר עוצר, בדרך כלל בתחנות הדוד ממשיך לפעול לשמירת חום המים, לפני תחילת הנסיעה יש להדליק את הדוד כשמונה שעות עד לקבלת איידם לנסיעה רציפה וסדירה.
http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=J9n99mJjfbI&NR=
 
מים בקטר קיטור

וואו - תודה. הרבה יותר ברור כעת. עוד שאלה:
האם המים הינם במערכת סגורה (לא מצויין במודלים את מקור המים - אלא רק את יציאתם לכיוון צינור הקיטור). אם מערכת פתוחה - היכן הם מאוחסנים? האם בקרון הנילווה, המשמש לפחם?

כמו כן, איך משנים את כיוון הקטר לאחור? כנ"ל - מצויין המוט, אך לא ברור איך זה עובד.
מים בקטר קיטור
ברוב קטרי הקיטור, המים מאוחסנים בדוד ובמיכלים חיצוניים, שיכולים להיות על קטר (קטר מיכלי) או בקרון נפרד של דלק ומים - הטנדר. הכנסת המים מהמיכלים לדוד הקיטור תחת לחץ היא עניין מורכב והומצאו פטנטים שונים לביצועו.
לאחר השימוש בקיטור, הוא נפלט החוצה דרך הארובה. כלומר, זו מערכת פתוחה בעיקרון.
במקרים מיוחד, בהם יש בעיה באספקת המים לאורך הדרך (כמו מדבריות) או שאסור לפלוט קיטור (כמו ברכבת התחתית בלונדון לפני החשמול) נבנו קטרים עם מעבים, שממחזרים את המים, ואז זו מערכת סגורה, אבל אלו נדירים למדי.

ל-'מביע דעה' - 'באייר-גאראט' הוא לא פטנט לתוספת מים, בשביל זה בנו טנדרים גדולים יותר, אלא לבניית דוודים גדולים יותר בלי לחרוג מהמידות ומהמשקל לסרן המותרים לרכבות.
 

urielp

New member
תודה רבה לכולכם!

מים בקטר קיטור
ברוב קטרי הקיטור, המים מאוחסנים בדוד ובמיכלים חיצוניים, שיכולים להיות על קטר (קטר מיכלי) או בקרון נפרד של דלק ומים - הטנדר. הכנסת המים מהמיכלים לדוד הקיטור תחת לחץ היא עניין מורכב והומצאו פטנטים שונים לביצועו.
לאחר השימוש בקיטור, הוא נפלט החוצה דרך הארובה. כלומר, זו מערכת פתוחה בעיקרון.
במקרים מיוחד, בהם יש בעיה באספקת המים לאורך הדרך (כמו מדבריות) או שאסור לפלוט קיטור (כמו ברכבת התחתית בלונדון לפני החשמול) נבנו קטרים עם מעבים, שממחזרים את המים, ואז זו מערכת סגורה, אבל אלו נדירים למדי.

ל-'מביע דעה' - 'באייר-גאראט' הוא לא פטנט לתוספת מים, בשביל זה בנו טנדרים גדולים יותר, אלא לבניית דוודים גדולים יותר בלי לחרוג מהמידות ומהמשקל לסרן המותרים לרכבות.
תודה רבה לכולכם!
 

urielp

New member
עוד שאלה לגבי קיטור עם מערכת סגורה:

מים בקטר קיטור
ברוב קטרי הקיטור, המים מאוחסנים בדוד ובמיכלים חיצוניים, שיכולים להיות על קטר (קטר מיכלי) או בקרון נפרד של דלק ומים - הטנדר. הכנסת המים מהמיכלים לדוד הקיטור תחת לחץ היא עניין מורכב והומצאו פטנטים שונים לביצועו.
לאחר השימוש בקיטור, הוא נפלט החוצה דרך הארובה. כלומר, זו מערכת פתוחה בעיקרון.
במקרים מיוחד, בהם יש בעיה באספקת המים לאורך הדרך (כמו מדבריות) או שאסור לפלוט קיטור (כמו ברכבת התחתית בלונדון לפני החשמול) נבנו קטרים עם מעבים, שממחזרים את המים, ואז זו מערכת סגורה, אבל אלו נדירים למדי.

ל-'מביע דעה' - 'באייר-גאראט' הוא לא פטנט לתוספת מים, בשביל זה בנו טנדרים גדולים יותר, אלא לבניית דוודים גדולים יותר בלי לחרוג מהמידות ומהמשקל לסרן המותרים לרכבות.
עוד שאלה לגבי קיטור עם מערכת סגורה:
מה לגבי שריפת הפחם? איך מתגברים על עשן הפחם ברכבות בהן מערכת המים הינה סגורה?

תודה.
 
הסיקו עם דלק שלא פולט הרבה עשן

עוד שאלה לגבי קיטור עם מערכת סגורה:
מה לגבי שריפת הפחם? איך מתגברים על עשן הפחם ברכבות בהן מערכת המים הינה סגורה?

תודה.
הסיקו עם דלק שלא פולט הרבה עשן
השאלה שלך רלוונטית בעיקר לרכבות התחתיות המוקדמות. ראה לדוגמה קטר מהרכבת התחתית של לונדון. יש גם מאמר בויקיפדיה על נושא קטרי קיטור ממחזרי מים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה