לשאלה הראשונה ,בוכנה +טלטל והארכובה שהיא בעצםקטר קיטור: איך ממירים קיטור לתנועה סיבובית?
כמו כן, אני מניח שהעשן השחור הינו של שריפת הפחם. למה יש גם עשן לבן? האם המים אינם במערכת סגורה? האם בעת עצירת הקטר - כיבו את הדוד?
תודה: הבוכנה מתלאת בקיטור, הקיטור דוחף טלטללשאלה הראשונה ,בוכנה +טלטל והארכובה שהיא בעצם
שלום! קבל תשובה לשאלה הראשונה בוכנה +טלטל והארכובה שהיא בעצם אחד או כמה מגלגלי הנסיעה .
יש בהחלט שסתומים בבוכנת קטר קיטורתודה: הבוכנה מתלאת בקיטור, הקיטור דוחף טלטל
הבעיה: איך הקיטור מתרוקן מהבוכנה? הרי אין שם שסתומים כמו במנוע בעירה.
תשובהתודה: הבוכנה מתלאת בקיטור, הקיטור דוחף טלטל
הבעיה: איך הקיטור מתרוקן מהבוכנה? הרי אין שם שסתומים כמו במנוע בעירה.
עוד בנושאתודה: הבוכנה מתלאת בקיטור, הקיטור דוחף טלטל
הבעיה: איך הקיטור מתרוקן מהבוכנה? הרי אין שם שסתומים כמו במנוע בעירה.
וואו - תודה. הרבה יותר ברור כעת. עוד שאלה:
תשובהוואו - תודה. הרבה יותר ברור כעת. עוד שאלה:
האם המים הינם במערכת סגורה (לא מצויין במודלים את מקור המים - אלא רק את יציאתם לכיוון צינור הקיטור). אם מערכת פתוחה - היכן הם מאוחסנים? האם בקרון הנילווה, המשמש לפחם?
כמו כן, איך משנים את כיוון הקטר לאחור? כנ"ל - מצויין המוט, אך לא ברור איך זה עובד.
מים בקטר קיטורוואו - תודה. הרבה יותר ברור כעת. עוד שאלה:
האם המים הינם במערכת סגורה (לא מצויין במודלים את מקור המים - אלא רק את יציאתם לכיוון צינור הקיטור). אם מערכת פתוחה - היכן הם מאוחסנים? האם בקרון הנילווה, המשמש לפחם?
כמו כן, איך משנים את כיוון הקטר לאחור? כנ"ל - מצויין המוט, אך לא ברור איך זה עובד.
תודה רבה לכולכם!מים בקטר קיטור
ברוב קטרי הקיטור, המים מאוחסנים בדוד ובמיכלים חיצוניים, שיכולים להיות על קטר (קטר מיכלי) או בקרון נפרד של דלק ומים - הטנדר. הכנסת המים מהמיכלים לדוד הקיטור תחת לחץ היא עניין מורכב והומצאו פטנטים שונים לביצועו.
לאחר השימוש בקיטור, הוא נפלט החוצה דרך הארובה. כלומר, זו מערכת פתוחה בעיקרון.
במקרים מיוחד, בהם יש בעיה באספקת המים לאורך הדרך (כמו מדבריות) או שאסור לפלוט קיטור (כמו ברכבת התחתית בלונדון לפני החשמול) נבנו קטרים עם מעבים, שממחזרים את המים, ואז זו מערכת סגורה, אבל אלו נדירים למדי.
ל-'מביע דעה' - 'באייר-גאראט' הוא לא פטנט לתוספת מים, בשביל זה בנו טנדרים גדולים יותר, אלא לבניית דוודים גדולים יותר בלי לחרוג מהמידות ומהמשקל לסרן המותרים לרכבות.
עוד שאלה לגבי קיטור עם מערכת סגורה:מים בקטר קיטור
ברוב קטרי הקיטור, המים מאוחסנים בדוד ובמיכלים חיצוניים, שיכולים להיות על קטר (קטר מיכלי) או בקרון נפרד של דלק ומים - הטנדר. הכנסת המים מהמיכלים לדוד הקיטור תחת לחץ היא עניין מורכב והומצאו פטנטים שונים לביצועו.
לאחר השימוש בקיטור, הוא נפלט החוצה דרך הארובה. כלומר, זו מערכת פתוחה בעיקרון.
במקרים מיוחד, בהם יש בעיה באספקת המים לאורך הדרך (כמו מדבריות) או שאסור לפלוט קיטור (כמו ברכבת התחתית בלונדון לפני החשמול) נבנו קטרים עם מעבים, שממחזרים את המים, ואז זו מערכת סגורה, אבל אלו נדירים למדי.
ל-'מביע דעה' - 'באייר-גאראט' הוא לא פטנט לתוספת מים, בשביל זה בנו טנדרים גדולים יותר, אלא לבניית דוודים גדולים יותר בלי לחרוג מהמידות ומהמשקל לסרן המותרים לרכבות.
הסיקו עם דלק שלא פולט הרבה עשןעוד שאלה לגבי קיטור עם מערכת סגורה:
מה לגבי שריפת הפחם? איך מתגברים על עשן הפחם ברכבות בהן מערכת המים הינה סגורה?
תודה.
תודה רבה!הסיקו עם דלק שלא פולט הרבה עשן
השאלה שלך רלוונטית בעיקר לרכבות התחתיות המוקדמות. ראה לדוגמה קטר מהרכבת התחתית של לונדון. יש גם מאמר בויקיפדיה על נושא קטרי קיטור ממחזרי מים.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.