שימו
: קטר 746
:
קטר מס' 746 נמסר ע"י צוות היצרן הספרדי בחיפה לידי "רכבת-ישראל" (IR) ביום 20.07.2001 והוכנס מיד לשרות נוסעים סדיר. קטר זה נפגע באופן קל בתאונת התנגשות שארעה במוסך לוד ביום 11.02.2002. הקטר תוקן בסדנאות הקישון והוחזר לעבודה ביום 18.02.2002. לפרטים נוספים ראה: הערה לגבי קטר מס' 601 שהיה אשם בתאונה. קטר מס' 746 ניזוק באופן חמור ביותר בתאונת התנגשות קטלנית (בסמוך לצומת הקרח בכניסה לרמלה - ק"מ 111.771) עם משאית ביום 05.06.2002 בשעה 21:22. התאונה ארעה לאחר שהמשאית האמורה התנגשה מס' שניות לפני-כן ברכבת אחרת (רכבת מס' 260) שהגיחה מהכיוון הנגדי. מעוצמת ההתנגשות נזרקה המשאית לכיוון קטר מס' 746 שהוביל רכבת נוסעים (רכבת מס' 251) מתל-אביב לרחובות. הקטר נשמט מהמסילה ושני חורים גדולים נפערו בדופן הקטר ובאחד מתאי הניהוג ! הנזק בקטר ניכר בשלדה שהתעקמה, בגוף, חלון קדמי מרוסק ונזק כבד לחוגון. (לפרטים נוספים ראה: מברק אירוע חדש מס' 798 - 2002). הקטר הושבת למשך שנה ו- 13 ימים עד למשלוח הקטר לתיקון במפעל האם בספרד (ראה להלן). "רכבת-ישראל" הגיעה למסקנה כי תיקון הקטר יעשה במפעל האם בספרד וכי התיקון בישראל אינו אפשרי במקרה האמור. בנוסף לכך, ארעה התאונה כאשר הקטר עדיין בתקופת האחריות – דבר נוסף שתרם להחלטה לשולחו לתיקון בספרד במטרה לא להשביתו ! קטר מס' 746 נגרר מסדנאות הרכבת בקישון אל חצר מוסך הקטרים בחיפה ביום 16.06.2003 במטרה להעבירו ביום המחרת – 17.06.2003 אל תחנת הרכבת "אשדוד-מיון" כדי שניתן יהיה להכניסו לשטח נמל אשדוד בבוקר יום ה- 18.06.2003. קטר מס' 746 הועמס על האוניה XXXXXXXXXX (טרם הוחלט שמה של האוניה מבין 2 אוניות ! יוחלט בעוד שעה לערך !!!)בנמל אשדוד במטרה להובילו לתיקון במפעל האם בוולנסיה – ספרד. בכל נושא הובלת הקטר לתיקון בספרד, טיפל מר צביקה אורן – בעליה של חברת עמית. צילום קטר מס' 746 מופיע בעיתון "מעריב" (כיום לאחר התאונה) ביום 06.06.2002, עמ' 23.