קטר מס´ 70414 - אוטוביוגרפיה !!!

מצב
הנושא נעול.

אביתר777

New member
קטר מס´ 70414 נגרט ב 07/1960 ../images/Emo70.gif

התוספת ידועה ומוכרת ...
אריק לביא התכוון לקטרים 101 - 116 למרות שבעת הכנת הקליפ כבר היו בארצנו 17 קטרי דיזל של GM. הקטר המופיע בקליפ הוא כמובן קטר מס´ 109 ז"ל. וקצת על קטר מס´ 109: (מידע חלקי - המידע המלא יופיע ב- CD-ROM): קטר מס´ 109 מופיע כקטר בשירות ברשימת קטרים בשירות מיום 31.03.1969. (אסמכתא: תיק: אחק/ 2 / 2, אר"י). מופיע כקטר בשירות ברשימת קטרים בשירות מיום 31.03.1972. (אסמכתא: תיק: אחק/ 2 / 2, אר"י). הועבר לסדנאות הקישון לקראת השבתה ביום 21.10.1998. הקטר נגרט בועדת גריטה מס´ 3/98 מיום 30.12.1998. אח"כ הושמש והושאל ל"רותם אמפרט נגב בע"מ" למשך שבוע. אח"כ הוחזר למכון הדיזלים בחיפה ומשם למגרשי הגרוטאות בסדנאות הקישון. קטר זה הינו החמישי מתוך 14 קטרים שהועמדו למכירה ע"י "רכבת-ישראל" במסגרת קבלת "הצעת מחיר לקניית קטרים גרוטים" - מכרז מס´ מס/רכ/ 2001 / 28 שפורסם ביום 18.10.2001.
קטר מס´ 70414 נגרט ב 07/1960
 

אביתר777

New member
בוודאי אחי הצעיר. שים לב:

יסלח לי כבודו....
אך אני "רכבתאי" מתחיל, (בערך חצי שנה?) ואינני יודע מה זה לגרוט... (או גריטה, הפועל עצמו) האם תוכל להסביר את דבריך?
בוודאי אחי הצעיר. שים לב:
אצלנו החובבים, כאשר קטר יוצא משרות, אנו אומרים מושבת. כאשר הוא מפורק לחתיכות אנו אומרים - גרטו את הקטר כלומר אין עוד קטר ולא זכר לקטר. למרות זאת, ברכבת ישראל המונח גרטו אומר הוצא לגרוטאות ולאו דוקא פורק לחתיכות. גריטה היא לגרוע (עם עי"ין) את הקטר מהמצאי. (מצאי = מצבה). כך זה ברכבת. אין בדיוק הסכמה על המונח אך אודה למיסטר חן מלינג - אחי החיפאי או החיפני או היחפאי (LET LIFE GOES ON) להשלים את ההסבר.
 
../images/Emo51.gif

בוודאי אחי הצעיר. שים לב:
אצלנו החובבים, כאשר קטר יוצא משרות, אנו אומרים מושבת. כאשר הוא מפורק לחתיכות אנו אומרים - גרטו את הקטר כלומר אין עוד קטר ולא זכר לקטר. למרות זאת, ברכבת ישראל המונח גרטו אומר הוצא לגרוטאות ולאו דוקא פורק לחתיכות. גריטה היא לגרוע (עם עי"ין) את הקטר מהמצאי. (מצאי = מצבה). כך זה ברכבת. אין בדיוק הסכמה על המונח אך אודה למיסטר חן מלינג - אחי החיפאי או החיפני או היחפאי (LET LIFE GOES ON) להשלים את ההסבר.
 
תהליך הוצאת הציוד מהשירות

בוודאי אחי הצעיר. שים לב:
אצלנו החובבים, כאשר קטר יוצא משרות, אנו אומרים מושבת. כאשר הוא מפורק לחתיכות אנו אומרים - גרטו את הקטר כלומר אין עוד קטר ולא זכר לקטר. למרות זאת, ברכבת ישראל המונח גרטו אומר הוצא לגרוטאות ולאו דוקא פורק לחתיכות. גריטה היא לגרוע (עם עי"ין) את הקטר מהמצאי. (מצאי = מצבה). כך זה ברכבת. אין בדיוק הסכמה על המונח אך אודה למיסטר חן מלינג - אחי החיפאי או החיפני או היחפאי (LET LIFE GOES ON) להשלים את ההסבר.
תהליך הוצאת הציוד מהשירות
כאשר מתעורר הצורך להוציא מהשירות כל ציוד ברכבת ישראל (החל ממכונת כתיבה, דרך ערמות של מסמרי מסילה ועד למערך קרונועים), מי שאחראי על אותו הציוד צריך להעלותו ל-´ועדת גריטה´ שמתכנסת בכל מספר חודשים ודנה בכל אותן בקשות. ברגע שהועדה מחליטה ´לגרוט´ את הציוד, הוא מוצא למעשה מהשירות אבל נשאר ברשימות הרכבת, ועליו לעלות לדיון ב-´ועדת מכירות´. ועדת המכירות, שגם כן מתכנסת כל כמה חודשים (בד"כ מעט אחרי כל ועדת גריטה) מחליטה מה לעשות עם הציוד שאינו בשימוש - בדרך כלל למי למכור אותו, לדוגמה - לסוחרי גרוטאות. רק לאחר שהוחלט בועדת מכירות על מכירת הציוד למאן דהוא, אזי הוא יעזוב את רשימות הרכבת ויימחק מהמצאי שלה. ועדיין, אין זה אומר שהקטר הזה יהפוך מיד לשבבי מתכת - במקרה של קטר 130, לדוגמה, עברו יותר מ-30 שנה עד ששרידיו האחרונים הותכו (לא כולל חלקי חילוף שהוצאו ממנו).
 
בסרט המקורי השיר הרבה יותר ארוך

אך, קטר 70414.......

את השיר לראשונה שמעתי בגיל 5 בגרסה של הופה הי... בפעם האחרונה שפגשתי את חן מלינג, הוא סיפר לי שצילמו קליפ במוזיאון הרכבת, ובתחילתו רואים אותו (חן) מסביר לקהל.... כרגע אני כותב מסבתא שלי, שיצאתי למסע חיפושים בתקליטיה שלהם אחרי השיר, ומצאתי את השיר בגרסה של אריק לביא, עם תוספת שאני מניח שאין לאף אחד, התוספת מופיעה בין הפזמון לבין הקטר גם לא חלם שזה עתיד לקרות -.... התוספת היא קטע ששר פחות או יותר עם קצב השיר אריק לביא: כן גבירותי ורבותי ככה זה כשמזקנים, קשה לסחוב זה לא מה שהיה פעם, דור הולך ודור בא והצעירים נרתמים וסוחובים ואז איזה דיזל בריא בא לקטר הקיטור ואמר לו שמע, תפסיק לספר לי סיפורים על המנדט ועל האנגלים, כל הנסיעות שעשית מביירות לאלקנטרה, זה לא מענין אף אחד היום אנחנו 16 הזידלים הגדולים עושים יותר מ 100 קטרי קיטור, אז זוז זוז זוז הצידה ותן לצאת לדרך.. שאלתי היא: מיהם בעצם 16 קטרי הדיזל?
בסרט המקורי השיר הרבה יותר ארוך
יש בו כמה וכמה בתים שלא נכנסו לתקליט של אריק לביא
 
סירטון 70414

אך, קטר 70414.......

את השיר לראשונה שמעתי בגיל 5 בגרסה של הופה הי... בפעם האחרונה שפגשתי את חן מלינג, הוא סיפר לי שצילמו קליפ במוזיאון הרכבת, ובתחילתו רואים אותו (חן) מסביר לקהל.... כרגע אני כותב מסבתא שלי, שיצאתי למסע חיפושים בתקליטיה שלהם אחרי השיר, ומצאתי את השיר בגרסה של אריק לביא, עם תוספת שאני מניח שאין לאף אחד, התוספת מופיעה בין הפזמון לבין הקטר גם לא חלם שזה עתיד לקרות -.... התוספת היא קטע ששר פחות או יותר עם קצב השיר אריק לביא: כן גבירותי ורבותי ככה זה כשמזקנים, קשה לסחוב זה לא מה שהיה פעם, דור הולך ודור בא והצעירים נרתמים וסוחובים ואז איזה דיזל בריא בא לקטר הקיטור ואמר לו שמע, תפסיק לספר לי סיפורים על המנדט ועל האנגלים, כל הנסיעות שעשית מביירות לאלקנטרה, זה לא מענין אף אחד היום אנחנו 16 הזידלים הגדולים עושים יותר מ 100 קטרי קיטור, אז זוז זוז זוז הצידה ותן לצאת לדרך.. שאלתי היא: מיהם בעצם 16 קטרי הדיזל?
סירטון 70414
עומרי, מעולם לא הסריטו אותי מדריך במוזיאון הרכבת, ואני לא זוכר שאמרתי משהו בסגנון הזה למישהו אי פעם. הבית שהזכרת דווקא כן מופיע בוידאו-קליפ, בקטע שבו קטר הדיזל (G12 מספר 109) מחליף את קטר 70414 בתחנת לוד. למיטב זכרוני, מספר קטרי הדיזל שמוזכר שם הוא 13 ולא 16 כמו שכתבת. מכיוון שהשיר נכתב בסביבות 1957-1958, אני מניח שהכוונה היא רק לקטרי דיזל של קו ראשי .(113-101 באותה תקופה), ללא קטרי הדיזל הרבים לעיתוק שכבר היו בשירות באותה עת (21-18 קטרים, תלוי מתי בדיוק נכתב השיר).
 
חן ואבייתר (ועוד כל אנשי הארכיון)

סירטון 70414
עומרי, מעולם לא הסריטו אותי מדריך במוזיאון הרכבת, ואני לא זוכר שאמרתי משהו בסגנון הזה למישהו אי פעם. הבית שהזכרת דווקא כן מופיע בוידאו-קליפ, בקטע שבו קטר הדיזל (G12 מספר 109) מחליף את קטר 70414 בתחנת לוד. למיטב זכרוני, מספר קטרי הדיזל שמוזכר שם הוא 13 ולא 16 כמו שכתבת. מכיוון שהשיר נכתב בסביבות 1957-1958, אני מניח שהכוונה היא רק לקטרי דיזל של קו ראשי .(113-101 באותה תקופה), ללא קטרי הדיזל הרבים לעיתוק שכבר היו בשירות באותה עת (21-18 קטרים, תלוי מתי בדיוק נכתב השיר).
חן ואבייתר (ועוד כל אנשי הארכיון)
האם למישהו יש את הקליפ ומוכן לשלוח לי אותו (איסיקיו, מייל, או כל דרך אחרת) בכל מקרה ICq 89593319 [email protected] תודה מראש
 

אביתר777

New member
והסוד שנחשף פה הוא ש...../images/Emo70.gif

70414 - תמונה
את התמונה קיבלתי לפני שנים מפול ולדבריו היא צולמה בשנת 1945 בתחנת לוד. הקטר בתמונה הוא הפוך (תמונת ראי). ובנוסף: מספרו של 70414 ב LMS היה 8300.
והסוד שנחשף פה הוא ש...

על דפנות קטר 8F LMS מס´ 70513 נצבע זמנית המס´ 70414 בשביל הקליפ. באותה עת היה קטר מס´ 70414 המקורי בטיפול גדול במוסך הקישון וחיצונית הוא לא כל כך התאים לסרט.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה