קטר מס´ 70414 - אוטוביוגרפיה !!!

מצב
הנושא נעול.

אביתר777

New member
קטר מס´ 70414 - אוטוביוגרפיה !!!

קטר מס´ 70414 - אוטוביוגרפיה !!!
קטר זה קיבל את מספרו ב- LMS בשלהי שנת 1940 והושאל ל- GWR. הוחזר למחלקת המלחמה (WD) בשנת 1941. נשלח לפרס והוכנס לשרות ברכבת הפרסית בחודש נובמבר 1942 בקבלו את המס´ 41.137. הופעל בפרס בשנים 1942 - 1944. מוספר מחדש בחודש פברואר 1943 כ- MEF 9350. הועבר לכוחות המזרח התיכון במצרים (MEF) בחודש ינואר 1944. הועבר לכוחות הצבא הבריטי בארץ-ישראל (AP) בחודש פברואר 1944. הועבר לרכבת המנדאט (PR) בחודש אפריל 1944. בחודש נובמבר 1944 מוספר מחדש על-ידי מחלקת המלחמה (WD) במס´ 70414. בתחילת שנת 1946 השתייך הקטר למוסך הקטרים בלוד. הוכנס למצאי קטרי "רכבת-ישראל" (IR) בחודש מאי 1948. מופיע כקטר בשימוש בשנת 1952/53(אסמכתא: דו"ח "רכבת-ישראל" תחת משרד התחבורה 1952/53). קטר מס´ 70414 נרשם כקטר בשימוש ברשימות הנייד של המסילה התקנית מיום 31.03.1954 ומיום 31.03.1955. קטר מס´ 70414 הינו המפורסם ביותר בתולדות "רכבת-ישראל" (IR) ! הונצח בשירו של אריה (אריק) לביא בתקליטון "7 שראה אור בשנת 1958 ("שיר הקטר") וכן בסרטון וידאו באורך 12 דקות שהופק על-ידי שירות הסרטים הישראלי - ירושלים בשנת 1958.
 

יהוושע

New member
אני נפעם מן האינפורמציֶה הממצה .הגד

קטר מס´ 70414 - אוטוביוגרפיה !!!
קטר זה קיבל את מספרו ב- LMS בשלהי שנת 1940 והושאל ל- GWR. הוחזר למחלקת המלחמה (WD) בשנת 1941. נשלח לפרס והוכנס לשרות ברכבת הפרסית בחודש נובמבר 1942 בקבלו את המס´ 41.137. הופעל בפרס בשנים 1942 - 1944. מוספר מחדש בחודש פברואר 1943 כ- MEF 9350. הועבר לכוחות המזרח התיכון במצרים (MEF) בחודש ינואר 1944. הועבר לכוחות הצבא הבריטי בארץ-ישראל (AP) בחודש פברואר 1944. הועבר לרכבת המנדאט (PR) בחודש אפריל 1944. בחודש נובמבר 1944 מוספר מחדש על-ידי מחלקת המלחמה (WD) במס´ 70414. בתחילת שנת 1946 השתייך הקטר למוסך הקטרים בלוד. הוכנס למצאי קטרי "רכבת-ישראל" (IR) בחודש מאי 1948. מופיע כקטר בשימוש בשנת 1952/53(אסמכתא: דו"ח "רכבת-ישראל" תחת משרד התחבורה 1952/53). קטר מס´ 70414 נרשם כקטר בשימוש ברשימות הנייד של המסילה התקנית מיום 31.03.1954 ומיום 31.03.1955. קטר מס´ 70414 הינו המפורסם ביותר בתולדות "רכבת-ישראל" (IR) ! הונצח בשירו של אריה (אריק) לביא בתקליטון "7 שראה אור בשנת 1958 ("שיר הקטר") וכן בסרטון וידאו באורך 12 דקות שהופק על-ידי שירות הסרטים הישראלי - ירושלים בשנת 1958.
אני נפעם מן האינפורמציֶה הממצה .הגד
מיהו " ברמן - Berman " , המופיע בשיר " אז ברמן את צינור הדלק אט סגר " , זכור לי כי נהגו של 70414 הופיע בזמנו ב " זה הסוד שלי " בתור " נהגו של קטר הקיטור האחרון בארץ " , האם זהו ברמן? הסירטון הוקרן אז ב " זה הסוד שלי " כשברקע שירו של " אריה " לביא , וזכורני שרואים בו את 70414 בחיפה מרכז , ניתק מן הרכבת שאותה הוביל מב"ש , מתרחק לעבר חיפה מזרח בצידו הצפוני של רציף 2 בחיפה מרכז , (את מקומו תופס G12 ) , בחיפה מזרח יורד ממנו ( כנראה ) אותו " ברמן " , יחד עם איש נוסף וילד קטן , הוא סוגר את ברז הקיטור ( או משהו כזה ) ו 70414 מצטרף ל " רעיו " שעמדו שם ראש מול ראש , 550 ו 903 הו הוהו... למה גרטו אותם , לעזאזל , אי אפשר היה להשאיר לפחות אחד למזכרת?? למהההההההההה? אידיוטים!!!! ספר נא על ההיסטוריה של 550 ו 903 , בבקשה??? הסירטון הנ"ל עצוב ביותר לטעמי , ומראה על קוצר הראות של קברניטי הרכבת , שנמשך עד היום בהרס של תחנות ישנות , גשרים , עצים עתיקים , שימת ז... על המוזיאון , חוסר נגישות לארכיון , ממש מדכא .
 
70414 - הסרטון

אני נפעם מן האינפורמציֶה הממצה .הגד
מיהו " ברמן - Berman " , המופיע בשיר " אז ברמן את צינור הדלק אט סגר " , זכור לי כי נהגו של 70414 הופיע בזמנו ב " זה הסוד שלי " בתור " נהגו של קטר הקיטור האחרון בארץ " , האם זהו ברמן? הסירטון הוקרן אז ב " זה הסוד שלי " כשברקע שירו של " אריה " לביא , וזכורני שרואים בו את 70414 בחיפה מרכז , ניתק מן הרכבת שאותה הוביל מב"ש , מתרחק לעבר חיפה מזרח בצידו הצפוני של רציף 2 בחיפה מרכז , (את מקומו תופס G12 ) , בחיפה מזרח יורד ממנו ( כנראה ) אותו " ברמן " , יחד עם איש נוסף וילד קטן , הוא סוגר את ברז הקיטור ( או משהו כזה ) ו 70414 מצטרף ל " רעיו " שעמדו שם ראש מול ראש , 550 ו 903 הו הוהו... למה גרטו אותם , לעזאזל , אי אפשר היה להשאיר לפחות אחד למזכרת?? למהההההההההה? אידיוטים!!!! ספר נא על ההיסטוריה של 550 ו 903 , בבקשה??? הסירטון הנ"ל עצוב ביותר לטעמי , ומראה על קוצר הראות של קברניטי הרכבת , שנמשך עד היום בהרס של תחנות ישנות , גשרים , עצים עתיקים , שימת ז... על המוזיאון , חוסר נגישות לארכיון , ממש מדכא .
70414 - הסרטון
למיטב הבנתי, מפי מישהו שחקר את הנושא, לנהג הקטר שהופיע בסרטון לא קראו בכלל ´ברמן´ (לא זוכר מה השם האמיתי) והסרטון עצמו צולם בכל מיני הזדמנויות שונות, לא תמיד עם אותו הקטר ובטח לא עם אותה הרכבת (אפשר גם לראות ממש בסרטון שמדובר בכמה רכבות שונות). כמובן שקטר 70414 לא היה קטר הקיטור האחרון בארץ. כמה תיקונים לגבי מה שכתבת: קטר הדיזל 109 החליף את קטר הקיטור בתחנת לוד, ולא בתחנת חיפה מרכז. בחיפה מרכז ´פוגש´ 70414 את הקרונועים, ואילו ´כיבויו´ של הקטר (כמובן שמה שרואים בסרט זה לא מה שהשיר מתאר...) נעשה בכלל בסדנאות הרכבת בקישון, שם גם ´פוגש´ הקטר את ´רעיו החלודים´. אביתר כבר פירט לעומק לגבי קטרים 550 ו-903, אבל למי שלא היתה סבלנות לקרוא והתעמק בדבריו, להלן סיכום קצרצר: 550 - קטר קיטור שנתפס שלל ממצרים במהלך מבצע קדש ב-1956 ושימש, לזמן קצר, את רכבת ישראל. הוא נבנה בבריטניה (תוצרת North British) והיה בעל סידור גלגלים 0-6-2. 903 - קטר קיטור אמריקאי שהובא ארצה על-ידי הבריטים בסוף מלחמת העולם הראשונה. הקטר נבנה ע"י חברת Baldwin האמריקאית והיה בעל סידור גלגלים 0-6-4. קטר נוסף מאותו הסוג היה קטר הקיטור האחרון שממש פעל בארץ.
 

אביתר777

New member
תיקון קל למיסטר מלינג אחי !

70414 - הסרטון
למיטב הבנתי, מפי מישהו שחקר את הנושא, לנהג הקטר שהופיע בסרטון לא קראו בכלל ´ברמן´ (לא זוכר מה השם האמיתי) והסרטון עצמו צולם בכל מיני הזדמנויות שונות, לא תמיד עם אותו הקטר ובטח לא עם אותה הרכבת (אפשר גם לראות ממש בסרטון שמדובר בכמה רכבות שונות). כמובן שקטר 70414 לא היה קטר הקיטור האחרון בארץ. כמה תיקונים לגבי מה שכתבת: קטר הדיזל 109 החליף את קטר הקיטור בתחנת לוד, ולא בתחנת חיפה מרכז. בחיפה מרכז ´פוגש´ 70414 את הקרונועים, ואילו ´כיבויו´ של הקטר (כמובן שמה שרואים בסרט זה לא מה שהשיר מתאר...) נעשה בכלל בסדנאות הרכבת בקישון, שם גם ´פוגש´ הקטר את ´רעיו החלודים´. אביתר כבר פירט לעומק לגבי קטרים 550 ו-903, אבל למי שלא היתה סבלנות לקרוא והתעמק בדבריו, להלן סיכום קצרצר: 550 - קטר קיטור שנתפס שלל ממצרים במהלך מבצע קדש ב-1956 ושימש, לזמן קצר, את רכבת ישראל. הוא נבנה בבריטניה (תוצרת North British) והיה בעל סידור גלגלים 0-6-2. 903 - קטר קיטור אמריקאי שהובא ארצה על-ידי הבריטים בסוף מלחמת העולם הראשונה. הקטר נבנה ע"י חברת Baldwin האמריקאית והיה בעל סידור גלגלים 0-6-4. קטר נוסף מאותו הסוג היה קטר הקיטור האחרון שממש פעל בארץ.
תיקון קל למיסטר מלינג אחי !
קטר מס´ 903 נבנה והורכב מקיט במוסך הקטרים בקנטרה . (בסדנאות 199). הוא לא הובא ארצה שלם. קטר הקיטור האחרון שהזיז גלגלים בארצנו הוא קטר מס´ 901 ! וזה קרה על-פי מיסטר פול קוטרל - אבינו הרוחני לעניני קיטור בחודש אוגוסט 1959 בעת פעולת עיתוקים במגרש חיפה. אני לא כתבתי שקטר מס´ 109 החליף את הרכבת בחיפה מרכז. מאיפה הבאת את זה יא חן´ציק ??? ברמן אכן לא קיים במציאות. מה שאני יודע שרוב הסרט צולם בכלל בשנת 1957 ושקטר מס´ 70513 הוא הכוכב הראשי בסרט...! ככה זה היה פעם - עבדו עלינו בעיניים. אבל למה לקלקל פה לח´ברה ולספר להם שגיבור הקליפ הוא בכלל קטר מס´ 70513 ?? לילה טוב לכולם. סחבק טס למיטה. מחר יש לי צילומים בתחנות הרכבת. חן יקירי - אנא קח שליטה וענה הלילה גם במקומי ! תודה יא אח קטן שלי !
 

אביתר777

New member
רק רגע... ולמה 70513 ???

תיקון קל למיסטר מלינג אחי !
קטר מס´ 903 נבנה והורכב מקיט במוסך הקטרים בקנטרה . (בסדנאות 199). הוא לא הובא ארצה שלם. קטר הקיטור האחרון שהזיז גלגלים בארצנו הוא קטר מס´ 901 ! וזה קרה על-פי מיסטר פול קוטרל - אבינו הרוחני לעניני קיטור בחודש אוגוסט 1959 בעת פעולת עיתוקים במגרש חיפה. אני לא כתבתי שקטר מס´ 109 החליף את הרכבת בחיפה מרכז. מאיפה הבאת את זה יא חן´ציק ??? ברמן אכן לא קיים במציאות. מה שאני יודע שרוב הסרט צולם בכלל בשנת 1957 ושקטר מס´ 70513 הוא הכוכב הראשי בסרט...! ככה זה היה פעם - עבדו עלינו בעיניים. אבל למה לקלקל פה לח´ברה ולספר להם שגיבור הקליפ הוא בכלל קטר מס´ 70513 ?? לילה טוב לכולם. סחבק טס למיטה. מחר יש לי צילומים בתחנות הרכבת. חן יקירי - אנא קח שליטה וענה הלילה גם במקומי ! תודה יא אח קטן שלי !
רק רגע... ולמה 70513 ???
כי הוא היה הכי נקי ומבריק ולכן התאים לצילומים. מקור: לשכת העתונות הממשלתית. ועכשיו... באמת לילה נהדר לכולם !!! שלכם, אביתר.
 
תיקונים לתיקונים...

תיקון קל למיסטר מלינג אחי !
קטר מס´ 903 נבנה והורכב מקיט במוסך הקטרים בקנטרה . (בסדנאות 199). הוא לא הובא ארצה שלם. קטר הקיטור האחרון שהזיז גלגלים בארצנו הוא קטר מס´ 901 ! וזה קרה על-פי מיסטר פול קוטרל - אבינו הרוחני לעניני קיטור בחודש אוגוסט 1959 בעת פעולת עיתוקים במגרש חיפה. אני לא כתבתי שקטר מס´ 109 החליף את הרכבת בחיפה מרכז. מאיפה הבאת את זה יא חן´ציק ??? ברמן אכן לא קיים במציאות. מה שאני יודע שרוב הסרט צולם בכלל בשנת 1957 ושקטר מס´ 70513 הוא הכוכב הראשי בסרט...! ככה זה היה פעם - עבדו עלינו בעיניים. אבל למה לקלקל פה לח´ברה ולספר להם שגיבור הקליפ הוא בכלל קטר מס´ 70513 ?? לילה טוב לכולם. סחבק טס למיטה. מחר יש לי צילומים בתחנות הרכבת. חן יקירי - אנא קח שליטה וענה הלילה גם במקומי ! תודה יא אח קטן שלי !
תיקונים לתיקונים...
אביתר, א. לא כתבתי שקטר 903 הובא ארצה שלם, כתבתי רק שהוא הובא ארצה על-ידי הבריטים ב. לא תיקנתי אותך לגבי הסרטון של 70414 אלא את יהוושע ג. תקרא כמו שצריך את ההודעות לפני שאתה מתקן אותן, יא סחבי (( נ.ב. - אתם חייבים לסלוח לאביתר, הוא נורא עייף מהעבודה
))
 

יהוושע

New member
תיקונים לתיקונים לתיקונים

70414 - הסרטון
למיטב הבנתי, מפי מישהו שחקר את הנושא, לנהג הקטר שהופיע בסרטון לא קראו בכלל ´ברמן´ (לא זוכר מה השם האמיתי) והסרטון עצמו צולם בכל מיני הזדמנויות שונות, לא תמיד עם אותו הקטר ובטח לא עם אותה הרכבת (אפשר גם לראות ממש בסרטון שמדובר בכמה רכבות שונות). כמובן שקטר 70414 לא היה קטר הקיטור האחרון בארץ. כמה תיקונים לגבי מה שכתבת: קטר הדיזל 109 החליף את קטר הקיטור בתחנת לוד, ולא בתחנת חיפה מרכז. בחיפה מרכז ´פוגש´ 70414 את הקרונועים, ואילו ´כיבויו´ של הקטר (כמובן שמה שרואים בסרט זה לא מה שהשיר מתאר...) נעשה בכלל בסדנאות הרכבת בקישון, שם גם ´פוגש´ הקטר את ´רעיו החלודים´. אביתר כבר פירט לעומק לגבי קטרים 550 ו-903, אבל למי שלא היתה סבלנות לקרוא והתעמק בדבריו, להלן סיכום קצרצר: 550 - קטר קיטור שנתפס שלל ממצרים במהלך מבצע קדש ב-1956 ושימש, לזמן קצר, את רכבת ישראל. הוא נבנה בבריטניה (תוצרת North British) והיה בעל סידור גלגלים 0-6-2. 903 - קטר קיטור אמריקאי שהובא ארצה על-ידי הבריטים בסוף מלחמת העולם הראשונה. הקטר נבנה ע"י חברת Baldwin האמריקאית והיה בעל סידור גלגלים 0-6-4. קטר נוסף מאותו הסוג היה קטר הקיטור האחרון שממש פעל בארץ.
תיקונים לתיקונים לתיקונים
כמובן שקטונתי מלהתווכח על פרטים שאיני בקיא בהם די הצורך , אני מתייחס רק למה שהופיע ב " זה הסוד שלי " בזמני , לפני כ - 25 שנים . ייתכן ששם היה אכן שילוב של כמה סרטים , עכ"פ , אני עומד על כך שתמונת קטר הקיטור המתרחק לו לבד בעצב ואשר שודרה באותה תכנית , אכן צולמה בחיפה מרכז . אני זוכר גם את קטר הדיזל שמחליף את 70414 , אבל כאן אני באמת לא לגמרי זוכר אם מדובר בחיפה מרכז או לוד . בשבילי חיפה מזרח וסדנאות הקישון חד הן , על כן אני מקבל את הערתך , חן , שאכן מדובר בסדנאות הקישון שם " פגש " 70414 את " רעיו החלודים " ( אוף , למה זה עצוב כול כך , לעזאזל ) . הגדרת הסוד של בעל הסוד באותה תוכנית הייתה " נהגו של קטר הקיטור האחרון בארץ " , ייתכן שהוא אכן היה נהגו של 70513 , בעצם , אינך יכול להיעזר בקשריך ברכבת ולברר זאת? אני מצידי אנסה להשיג קלטת של אותה תכנית " זה הסוד שלי " ואברר את העניין . מעניין איך חיים חפר כתב את השיר , לרגל איזה מאורע , ומי סיפק לו את מספרי הקטרים המופיעים בשיר . " מת " על קטרי קיטור . היה להם אופי מיוחד , אין כמוהם . חבל שהם עברו מן העולם .
 

אביתר777

New member
אני דווקא מת על קטרי דיזל...

תיקונים לתיקונים לתיקונים
כמובן שקטונתי מלהתווכח על פרטים שאיני בקיא בהם די הצורך , אני מתייחס רק למה שהופיע ב " זה הסוד שלי " בזמני , לפני כ - 25 שנים . ייתכן ששם היה אכן שילוב של כמה סרטים , עכ"פ , אני עומד על כך שתמונת קטר הקיטור המתרחק לו לבד בעצב ואשר שודרה באותה תכנית , אכן צולמה בחיפה מרכז . אני זוכר גם את קטר הדיזל שמחליף את 70414 , אבל כאן אני באמת לא לגמרי זוכר אם מדובר בחיפה מרכז או לוד . בשבילי חיפה מזרח וסדנאות הקישון חד הן , על כן אני מקבל את הערתך , חן , שאכן מדובר בסדנאות הקישון שם " פגש " 70414 את " רעיו החלודים " ( אוף , למה זה עצוב כול כך , לעזאזל ) . הגדרת הסוד של בעל הסוד באותה תוכנית הייתה " נהגו של קטר הקיטור האחרון בארץ " , ייתכן שהוא אכן היה נהגו של 70513 , בעצם , אינך יכול להיעזר בקשריך ברכבת ולברר זאת? אני מצידי אנסה להשיג קלטת של אותה תכנית " זה הסוד שלי " ואברר את העניין . מעניין איך חיים חפר כתב את השיר , לרגל איזה מאורע , ומי סיפק לו את מספרי הקטרים המופיעים בשיר . " מת " על קטרי קיטור . היה להם אופי מיוחד , אין כמוהם . חבל שהם עברו מן העולם .
אני דווקא מת על קטרי דיזל...
וחולה אובססיבי על קטרי ה- G-12 ! להזכירך - יהוושע יקר - קטר הקיטור האחרון שנסע בארץ באופן לא רשמי הינו קטר מס´ 901 ! (אוגוסט 1959). קטר הקיטור מס´ 21 היה האחרון שנסע באופן רשמי וזה היה ביום שישי 27.02.1959 בטקס פרידה מקטרי הקיטור במוסך הדיזלים בלוד.
 

יהוושע

New member
האם כולם נגרטו במפעלי הפלדה בעכו

אני דווקא מת על קטרי דיזל...
וחולה אובססיבי על קטרי ה- G-12 ! להזכירך - יהוושע יקר - קטר הקיטור האחרון שנסע בארץ באופן לא רשמי הינו קטר מס´ 901 ! (אוגוסט 1959). קטר הקיטור מס´ 21 היה האחרון שנסע באופן רשמי וזה היה ביום שישי 27.02.1959 בטקס פרידה מקטרי הקיטור במוסך הדיזלים בלוד.
האם כולם נגרטו במפעלי הפלדה בעכו
כפי שציין חן בתוך מאמר שכתב ב " חדשות הרכבת " ? האם קטר הקיטור היחידי שמוצג במוזיאון הרכבת הוצג שנים לפני כן במוזיאון הארץ ברמת אביב בת"א? ואם לא , מה עלה בגורלו של קטר הקיטור במוזיאון הארץ , ( שעליו טיפסתי בעצמי לפני שנים רבות ) ?
 

אביתר777

New member
זה בדיוק אותו קטר ! אך בינתיים

האם כולם נגרטו במפעלי הפלדה בעכו
כפי שציין חן בתוך מאמר שכתב ב " חדשות הרכבת " ? האם קטר הקיטור היחידי שמוצג במוזיאון הרכבת הוצג שנים לפני כן במוזיאון הארץ ברמת אביב בת"א? ואם לא , מה עלה בגורלו של קטר הקיטור במוזיאון הארץ , ( שעליו טיפסתי בעצמי לפני שנים רבות ) ?
זה בדיוק אותו קטר ! אך בינתיים
נמצא קטר קיטור נוסף מפורק שהיה שייך לחברת החשמל הארץ-ישראלית בנהריים. הוא מפורק בקיבוץ עין-שמר לשם הועבר מקיבוץ גשר וממתין להרכבתו. זהו קטר תעשייתי שנע על מסילת דקו-ויל כמובן.
 

יהוושע

New member
איפה הוא יוצג לאחר שיורכב?

זה בדיוק אותו קטר ! אך בינתיים
נמצא קטר קיטור נוסף מפורק שהיה שייך לחברת החשמל הארץ-ישראלית בנהריים. הוא מפורק בקיבוץ עין-שמר לשם הועבר מקיבוץ גשר וממתין להרכבתו. זהו קטר תעשייתי שנע על מסילת דקו-ויל כמובן.
איפה הוא יוצג לאחר שיורכב?
 
קטר קיטור של חברת החשמל

איפה הוא יוצג לאחר שיורכב?
קטר קיטור של חברת החשמל
את הפרטים ההיסטוריים הרבים אודות קטר הקיטור האחרון ששרד מצי הרכבות של חברת החשמל אני אניח לאביתר להציג (דרך אגב, אביתר, לא היו שם שרידים של עוד אחד?). מאוד בכלליות, הוא סיים את ימיו בעבודות ההקמה של תחנת הכח בנהריים ונשעאר זנוח בצידו הירדני של הגבול עד שחולץ לאחר חתימת הסכם השלום. לצערי, יהוושע, כבר אי-אפשר ´להרכיב´ את הקטר הזה, מפני שהחלקים היחידים ששרדו במצב המתאים לתצוגה הם השלדה והרכיבים הקשורים אליה (גלגלים, צילינדרים, טלטלים וכיו"ב). תא הנהג ומיכל הפחם מונחים כיום על השילדה ולהערכתי, מצבם לא מאפשר להצילם, אפילו לא לשם תצוגה בלבד (אלא אם כן מוכנים לחיות עם מאות ואלפי חורי חלודה גדולים). מהדוד וכל הרכיבים הקשורים בו לא שרד ככה"נ דבר. התוכניות העקרוניות של חברת החשמל ושל האדם הממונה על הטיפול בקטר, לפחות נכון לזמן חילוצו, היו ליצור מעין שחזור קוסמטי שלו - כלומר להגיע למצב בו הוא נראה (בערך) כמו קטר אמיתי. לצערי אני לא שמעתי שהם ניסו להשיג שרטוטים רלוונטים (וכנראה קיימים כאלו), כך שגם אם ימצא תקציב לעבודה שכזו, יש להניח שבסיומה ייצא במקרה הטוב, משהו שמזכיר קטר קיטור, ולא משהו שנראה כמו קטר קיטור. כמובן שעל בנייה מחדש של הקטר למצב פעולה קשה לחשוב - העלות עשויה לעבור את רף מליון השקל בקלות, שלא נדבר על עלות ההפעלה והתחזוקה. אם כך ואם כך, כרגע לא מבוצעת כל עבודה על הקטר.
 
הבהרות

תיקונים לתיקונים לתיקונים
כמובן שקטונתי מלהתווכח על פרטים שאיני בקיא בהם די הצורך , אני מתייחס רק למה שהופיע ב " זה הסוד שלי " בזמני , לפני כ - 25 שנים . ייתכן ששם היה אכן שילוב של כמה סרטים , עכ"פ , אני עומד על כך שתמונת קטר הקיטור המתרחק לו לבד בעצב ואשר שודרה באותה תכנית , אכן צולמה בחיפה מרכז . אני זוכר גם את קטר הדיזל שמחליף את 70414 , אבל כאן אני באמת לא לגמרי זוכר אם מדובר בחיפה מרכז או לוד . בשבילי חיפה מזרח וסדנאות הקישון חד הן , על כן אני מקבל את הערתך , חן , שאכן מדובר בסדנאות הקישון שם " פגש " 70414 את " רעיו החלודים " ( אוף , למה זה עצוב כול כך , לעזאזל ) . הגדרת הסוד של בעל הסוד באותה תוכנית הייתה " נהגו של קטר הקיטור האחרון בארץ " , ייתכן שהוא אכן היה נהגו של 70513 , בעצם , אינך יכול להיעזר בקשריך ברכבת ולברר זאת? אני מצידי אנסה להשיג קלטת של אותה תכנית " זה הסוד שלי " ואברר את העניין . מעניין איך חיים חפר כתב את השיר , לרגל איזה מאורע , ומי סיפק לו את מספרי הקטרים המופיעים בשיר . " מת " על קטרי קיטור . היה להם אופי מיוחד , אין כמוהם . חבל שהם עברו מן העולם .
הבהרות
א. לא טענתי שאתה הוא זה ששוגה באמירה שזה היה נהגו של קטר הקיטור האחרון ושזה היה שמו. פשוט אמרתי שזה לא נכון. אנא קרא בעיון את ההודעות לפני שאתה יוצא במסע התגוננות מפניהן. ב. אינני מכיר את התוכנית המדוברת, אולם בסרטון שמלווה את השיר של חיים חפר אין שום סצינה בה קטר הקיטור ´מתרחק´ מתחנת חיפה מרכז. בתחנת חיפה מרכז נראה קטר ´70414´ נכנס לתחנה ועוצר ליד רציף 3. אז יורדים ממנו הנהג והילד והולכים להתרשם מהקרונועים החדשים (דאז), זשאת מתוך הנחה שהצופים לא שמו לב שבקטע שרואים את הקטר נכנס לתחנה רואים גם את הקרונועים יוצאים ממנה... ג. החלפתו הסמלית של קטר הקיטור בקטר דיזל (G12 מספר 109) מתרחשת בסרטון בתחנת לוד, ומופיעה בזמן בו מסופר בשיר על הפעולה הזו. (( למי שתוהה מהיכן אני מכיר את הסרטון כל-כך לעומק, הרי שהסיבה לכך היא שראיתיהו עשרות רבות של פעמים, אם לא מאות, במהלך התנדבותי כמדריך למבקרים במוזיאון הרכבת בשנים האחרונות )) ד. מרחקו של אתר סדנאות הרכבת בקישון מתחנת חיפה מזרח דומה למרחק בין תחנת ת"א אוניברסיטה לתחנת ת"א דרום. אם לדעתך ניתן להתייחס לשני האתרים כאחד, הרי זכותך זו שמורה לך.
 

יהוושע

New member
שיהיה .

הבהרות
א. לא טענתי שאתה הוא זה ששוגה באמירה שזה היה נהגו של קטר הקיטור האחרון ושזה היה שמו. פשוט אמרתי שזה לא נכון. אנא קרא בעיון את ההודעות לפני שאתה יוצא במסע התגוננות מפניהן. ב. אינני מכיר את התוכנית המדוברת, אולם בסרטון שמלווה את השיר של חיים חפר אין שום סצינה בה קטר הקיטור ´מתרחק´ מתחנת חיפה מרכז. בתחנת חיפה מרכז נראה קטר ´70414´ נכנס לתחנה ועוצר ליד רציף 3. אז יורדים ממנו הנהג והילד והולכים להתרשם מהקרונועים החדשים (דאז), זשאת מתוך הנחה שהצופים לא שמו לב שבקטע שרואים את הקטר נכנס לתחנה רואים גם את הקרונועים יוצאים ממנה... ג. החלפתו הסמלית של קטר הקיטור בקטר דיזל (G12 מספר 109) מתרחשת בסרטון בתחנת לוד, ומופיעה בזמן בו מסופר בשיר על הפעולה הזו. (( למי שתוהה מהיכן אני מכיר את הסרטון כל-כך לעומק, הרי שהסיבה לכך היא שראיתיהו עשרות רבות של פעמים, אם לא מאות, במהלך התנדבותי כמדריך למבקרים במוזיאון הרכבת בשנים האחרונות )) ד. מרחקו של אתר סדנאות הרכבת בקישון מתחנת חיפה מזרח דומה למרחק בין תחנת ת"א אוניברסיטה לתחנת ת"א דרום. אם לדעתך ניתן להתייחס לשני האתרים כאחד, הרי זכותך זו שמורה לך.
שיהיה .
 
70414 - תמונה

קטר מס´ 70414 - אוטוביוגרפיה !!!
קטר זה קיבל את מספרו ב- LMS בשלהי שנת 1940 והושאל ל- GWR. הוחזר למחלקת המלחמה (WD) בשנת 1941. נשלח לפרס והוכנס לשרות ברכבת הפרסית בחודש נובמבר 1942 בקבלו את המס´ 41.137. הופעל בפרס בשנים 1942 - 1944. מוספר מחדש בחודש פברואר 1943 כ- MEF 9350. הועבר לכוחות המזרח התיכון במצרים (MEF) בחודש ינואר 1944. הועבר לכוחות הצבא הבריטי בארץ-ישראל (AP) בחודש פברואר 1944. הועבר לרכבת המנדאט (PR) בחודש אפריל 1944. בחודש נובמבר 1944 מוספר מחדש על-ידי מחלקת המלחמה (WD) במס´ 70414. בתחילת שנת 1946 השתייך הקטר למוסך הקטרים בלוד. הוכנס למצאי קטרי "רכבת-ישראל" (IR) בחודש מאי 1948. מופיע כקטר בשימוש בשנת 1952/53(אסמכתא: דו"ח "רכבת-ישראל" תחת משרד התחבורה 1952/53). קטר מס´ 70414 נרשם כקטר בשימוש ברשימות הנייד של המסילה התקנית מיום 31.03.1954 ומיום 31.03.1955. קטר מס´ 70414 הינו המפורסם ביותר בתולדות "רכבת-ישראל" (IR) ! הונצח בשירו של אריה (אריק) לביא בתקליטון "7 שראה אור בשנת 1958 ("שיר הקטר") וכן בסרטון וידאו באורך 12 דקות שהופק על-ידי שירות הסרטים הישראלי - ירושלים בשנת 1958.
70414 - תמונה
את התמונה קיבלתי לפני שנים מפול ולדבריו היא צולמה בשנת 1945 בתחנת לוד. הקטר בתמונה הוא הפוך (תמונת ראי). ובנוסף: מספרו של 70414 ב LMS היה 8300.
 
ובנוסף, את תהילת העולם קיבל הקטר

70414 - תמונה
את התמונה קיבלתי לפני שנים מפול ולדבריו היא צולמה בשנת 1945 בתחנת לוד. הקטר בתמונה הוא הפוך (תמונת ראי). ובנוסף: מספרו של 70414 ב LMS היה 8300.
ובנוסף, את תהילת העולם קיבל הקטר
מחיים חפר שכתב את מילות השיר... ובסרט מופיעה גילה אלמגור בתפקיד בכורה כחיילת הנוסעת ברכבת. את הסרט ניתן לרכוש על קלטת וידאו בשירות הסרטים הישראלי.
 

רשר

Active member
מנהל
והנה התמונה בכיוון הנכון

70414 - תמונה
את התמונה קיבלתי לפני שנים מפול ולדבריו היא צולמה בשנת 1945 בתחנת לוד. הקטר בתמונה הוא הפוך (תמונת ראי). ובנוסף: מספרו של 70414 ב LMS היה 8300.
והנה התמונה בכיוון הנכון
 
אך, קטר 70414........./images/Emo22.gif

והנה התמונה בכיוון הנכון
אך, קטר 70414.......

את השיר לראשונה שמעתי בגיל 5 בגרסה של הופה הי... בפעם האחרונה שפגשתי את חן מלינג, הוא סיפר לי שצילמו קליפ במוזיאון הרכבת, ובתחילתו רואים אותו (חן) מסביר לקהל.... כרגע אני כותב מסבתא שלי, שיצאתי למסע חיפושים בתקליטיה שלהם אחרי השיר, ומצאתי את השיר בגרסה של אריק לביא, עם תוספת שאני מניח שאין לאף אחד, התוספת מופיעה בין הפזמון לבין הקטר גם לא חלם שזה עתיד לקרות -.... התוספת היא קטע ששר פחות או יותר עם קצב השיר אריק לביא: כן גבירותי ורבותי ככה זה כשמזקנים, קשה לסחוב זה לא מה שהיה פעם, דור הולך ודור בא והצעירים נרתמים וסוחובים ואז איזה דיזל בריא בא לקטר הקיטור ואמר לו שמע, תפסיק לספר לי סיפורים על המנדט ועל האנגלים, כל הנסיעות שעשית מביירות לאלקנטרה, זה לא מענין אף אחד היום אנחנו 16 הזידלים הגדולים עושים יותר מ 100 קטרי קיטור, אז זוז זוז זוז הצידה ותן לצאת לדרך.. שאלתי היא: מיהם בעצם 16 קטרי הדיזל?
 

אביתר777

New member
התוספת ידועה ומוכרת ...

אך, קטר 70414.......

את השיר לראשונה שמעתי בגיל 5 בגרסה של הופה הי... בפעם האחרונה שפגשתי את חן מלינג, הוא סיפר לי שצילמו קליפ במוזיאון הרכבת, ובתחילתו רואים אותו (חן) מסביר לקהל.... כרגע אני כותב מסבתא שלי, שיצאתי למסע חיפושים בתקליטיה שלהם אחרי השיר, ומצאתי את השיר בגרסה של אריק לביא, עם תוספת שאני מניח שאין לאף אחד, התוספת מופיעה בין הפזמון לבין הקטר גם לא חלם שזה עתיד לקרות -.... התוספת היא קטע ששר פחות או יותר עם קצב השיר אריק לביא: כן גבירותי ורבותי ככה זה כשמזקנים, קשה לסחוב זה לא מה שהיה פעם, דור הולך ודור בא והצעירים נרתמים וסוחובים ואז איזה דיזל בריא בא לקטר הקיטור ואמר לו שמע, תפסיק לספר לי סיפורים על המנדט ועל האנגלים, כל הנסיעות שעשית מביירות לאלקנטרה, זה לא מענין אף אחד היום אנחנו 16 הזידלים הגדולים עושים יותר מ 100 קטרי קיטור, אז זוז זוז זוז הצידה ותן לצאת לדרך.. שאלתי היא: מיהם בעצם 16 קטרי הדיזל?
התוספת ידועה ומוכרת ...
אריק לביא התכוון לקטרים 101 - 116 למרות שבעת הכנת הקליפ כבר היו בארצנו 17 קטרי דיזל של GM. הקטר המופיע בקליפ הוא כמובן קטר מס´ 109 ז"ל. וקצת על קטר מס´ 109: (מידע חלקי - המידע המלא יופיע ב- CD-ROM): קטר מס´ 109 מופיע כקטר בשירות ברשימת קטרים בשירות מיום 31.03.1969. (אסמכתא: תיק: אחק/ 2 / 2, אר"י). מופיע כקטר בשירות ברשימת קטרים בשירות מיום 31.03.1972. (אסמכתא: תיק: אחק/ 2 / 2, אר"י). הועבר לסדנאות הקישון לקראת השבתה ביום 21.10.1998. הקטר נגרט בועדת גריטה מס´ 3/98 מיום 30.12.1998. אח"כ הושמש והושאל ל"רותם אמפרט נגב בע"מ" למשך שבוע. אח"כ הוחזר למכון הדיזלים בחיפה ומשם למגרשי הגרוטאות בסדנאות הקישון. קטר זה הינו החמישי מתוך 14 קטרים שהועמדו למכירה ע"י "רכבת-ישראל" במסגרת קבלת "הצעת מחיר לקניית קטרים גרוטים" - מכרז מס´ מס/רכ/ 2001 / 28 שפורסם ביום 18.10.2001.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה