קטרי T44 בעולם
קטרי T44 בעולם
'קטר קיטור' שאל אותי האם קיימים קטרי T44 אחרים בעולם, אז חיפשתי קצת באינטרנט, ולהלן תוצאות חלקיות של החיפוש, עם כתובות קישור (שצריך להעתיקן לשורת הכתוטבת בדפדפן וללחוץ אנטר בשביל לראות אותן): תמונות רבות של קטרים מדגם T44, כמעט זהים לזה שלנו, בשירות הרכבת שוודית (SJ): http://mercurio.iet.unipi.it/pix/se/diesel/T44/pix.html כמובן שהיום, אחרי ההפרדה וההפרטה של הרכבות בשוודיה, חלק מהקטרים הרבים מדגם זה מופעלים על-ידי גופים וחברות אחרים, עם צבעים מעניינים אחרים. לפי חומר של חברת GM-EMD שצילמתי בארכיון המוזיאון, עד שנת 1985 יוצרו 95קטרים מדגם זה בשוודיה, וייצורם החל עוד בשנת 1969. מספריהם הם T44 259 עד T44 395 (לא רצוף, כמובן). הדגם הזה היה הגרסא המקומית לדגם G22CW של GM-EMD, בעוד שהדגם הישן יותר, T43, היה אחד מהגרסאות המקומיות לדגם G12 של GM-EMD (כלומר, המנועים ושאר מערכת ההנעה אמריקאיים, הגוף, השלדה, החוגונים וכיו"ב בייצור מקומי). הייצור שלהם נמשך עד לשנת 1987, כך שיכול להיות שהקטר שלנו היה משומש-משופץ. תמונות של ה-T43 הותיקים אפשר לראות כאן: http://mercurio.iet.unipi.it/pix/se/diesel/T43/pix.html לפני ה-T43 נבנתה בשוודיה גרסא אחרת של ה-G12, שנקראה דגם T41, ותמונה של קטר כזה (שבו באמת אפשר למצוא קצת דמיון בגוף ובשלדה ל-G12) תמצאו כאן - http://emdexport.railfan.net/europe/sweden2.html גרסא שוודית מעניינת נוספת של ה-G22CW, שנקראת T46, נמצאת בשירות החברה הפרטית LKAB מאז 1973 (ארבעה קטרים). תמונה אפשר למצוא כאן: http://emdexport.railfan.net/europe/sweden8.html וגם בעוד כל מיני מקומות. דרך אגב, היה גם קטר G12 אמיתי אחד בשירות ה-SJ, ולמעשה זה היה אב הטיפוס של כל סדרת ה-G12. בזמן השירות בשוודיה הוא קיבל את סימול הדגם T42. היום הוא משומר ומופעל על-ידי קבוצת חובבים, והנה תמונה שלו: http://www.nohab.hu/sjt42-205big.jpg
קטרי T44 בעולם
'קטר קיטור' שאל אותי האם קיימים קטרי T44 אחרים בעולם, אז חיפשתי קצת באינטרנט, ולהלן תוצאות חלקיות של החיפוש, עם כתובות קישור (שצריך להעתיקן לשורת הכתוטבת בדפדפן וללחוץ אנטר בשביל לראות אותן): תמונות רבות של קטרים מדגם T44, כמעט זהים לזה שלנו, בשירות הרכבת שוודית (SJ): http://mercurio.iet.unipi.it/pix/se/diesel/T44/pix.html כמובן שהיום, אחרי ההפרדה וההפרטה של הרכבות בשוודיה, חלק מהקטרים הרבים מדגם זה מופעלים על-ידי גופים וחברות אחרים, עם צבעים מעניינים אחרים. לפי חומר של חברת GM-EMD שצילמתי בארכיון המוזיאון, עד שנת 1985 יוצרו 95קטרים מדגם זה בשוודיה, וייצורם החל עוד בשנת 1969. מספריהם הם T44 259 עד T44 395 (לא רצוף, כמובן). הדגם הזה היה הגרסא המקומית לדגם G22CW של GM-EMD, בעוד שהדגם הישן יותר, T43, היה אחד מהגרסאות המקומיות לדגם G12 של GM-EMD (כלומר, המנועים ושאר מערכת ההנעה אמריקאיים, הגוף, השלדה, החוגונים וכיו"ב בייצור מקומי). הייצור שלהם נמשך עד לשנת 1987, כך שיכול להיות שהקטר שלנו היה משומש-משופץ. תמונות של ה-T43 הותיקים אפשר לראות כאן: http://mercurio.iet.unipi.it/pix/se/diesel/T43/pix.html לפני ה-T43 נבנתה בשוודיה גרסא אחרת של ה-G12, שנקראה דגם T41, ותמונה של קטר כזה (שבו באמת אפשר למצוא קצת דמיון בגוף ובשלדה ל-G12) תמצאו כאן - http://emdexport.railfan.net/europe/sweden2.html גרסא שוודית מעניינת נוספת של ה-G22CW, שנקראת T46, נמצאת בשירות החברה הפרטית LKAB מאז 1973 (ארבעה קטרים). תמונה אפשר למצוא כאן: http://emdexport.railfan.net/europe/sweden8.html וגם בעוד כל מיני מקומות. דרך אגב, היה גם קטר G12 אמיתי אחד בשירות ה-SJ, ולמעשה זה היה אב הטיפוס של כל סדרת ה-G12. בזמן השירות בשוודיה הוא קיבל את סימול הדגם T42. היום הוא משומר ומופעל על-ידי קבוצת חובבים, והנה תמונה שלו: http://www.nohab.hu/sjt42-205big.jpg