קטרי T44 בעולם

מצב
הנושא נעול.
קטרי T44 בעולם

קטרי T44 בעולם
'קטר קיטור' שאל אותי האם קיימים קטרי T44 אחרים בעולם, אז חיפשתי קצת באינטרנט, ולהלן תוצאות חלקיות של החיפוש, עם כתובות קישור (שצריך להעתיקן לשורת הכתוטבת בדפדפן וללחוץ אנטר בשביל לראות אותן): תמונות רבות של קטרים מדגם T44, כמעט זהים לזה שלנו, בשירות הרכבת שוודית (SJ): http://mercurio.iet.unipi.it/pix/se/diesel/T44/pix.html כמובן שהיום, אחרי ההפרדה וההפרטה של הרכבות בשוודיה, חלק מהקטרים הרבים מדגם זה מופעלים על-ידי גופים וחברות אחרים, עם צבעים מעניינים אחרים. לפי חומר של חברת GM-EMD שצילמתי בארכיון המוזיאון, עד שנת 1985 יוצרו 95קטרים מדגם זה בשוודיה, וייצורם החל עוד בשנת 1969. מספריהם הם T44 259 עד T44 395 (לא רצוף, כמובן). הדגם הזה היה הגרסא המקומית לדגם G22CW של GM-EMD, בעוד שהדגם הישן יותר, T43, היה אחד מהגרסאות המקומיות לדגם G12 של GM-EMD (כלומר, המנועים ושאר מערכת ההנעה אמריקאיים, הגוף, השלדה, החוגונים וכיו"ב בייצור מקומי). הייצור שלהם נמשך עד לשנת 1987, כך שיכול להיות שהקטר שלנו היה משומש-משופץ. תמונות של ה-T43 הותיקים אפשר לראות כאן: http://mercurio.iet.unipi.it/pix/se/diesel/T43/pix.html לפני ה-T43 נבנתה בשוודיה גרסא אחרת של ה-G12, שנקראה דגם T41, ותמונה של קטר כזה (שבו באמת אפשר למצוא קצת דמיון בגוף ובשלדה ל-G12) תמצאו כאן - http://emdexport.railfan.net/europe/sweden2.html גרסא שוודית מעניינת נוספת של ה-G22CW, שנקראת T46, נמצאת בשירות החברה הפרטית LKAB מאז 1973 (ארבעה קטרים). תמונה אפשר למצוא כאן: http://emdexport.railfan.net/europe/sweden8.html וגם בעוד כל מיני מקומות. דרך אגב, היה גם קטר G12 אמיתי אחד בשירות ה-SJ, ולמעשה זה היה אב הטיפוס של כל סדרת ה-G12. בזמן השירות בשוודיה הוא קיבל את סימול הדגם T42. היום הוא משומר ומופעל על-ידי קבוצת חובבים, והנה תמונה שלו: http://www.nohab.hu/sjt42-205big.jpg
 

tzvika pick

New member
מדוע משמש הקטר הישראלי לעיתוק בלבד?

קטרי T44 בעולם
'קטר קיטור' שאל אותי האם קיימים קטרי T44 אחרים בעולם, אז חיפשתי קצת באינטרנט, ולהלן תוצאות חלקיות של החיפוש, עם כתובות קישור (שצריך להעתיקן לשורת הכתוטבת בדפדפן וללחוץ אנטר בשביל לראות אותן): תמונות רבות של קטרים מדגם T44, כמעט זהים לזה שלנו, בשירות הרכבת שוודית (SJ): http://mercurio.iet.unipi.it/pix/se/diesel/T44/pix.html כמובן שהיום, אחרי ההפרדה וההפרטה של הרכבות בשוודיה, חלק מהקטרים הרבים מדגם זה מופעלים על-ידי גופים וחברות אחרים, עם צבעים מעניינים אחרים. לפי חומר של חברת GM-EMD שצילמתי בארכיון המוזיאון, עד שנת 1985 יוצרו 95קטרים מדגם זה בשוודיה, וייצורם החל עוד בשנת 1969. מספריהם הם T44 259 עד T44 395 (לא רצוף, כמובן). הדגם הזה היה הגרסא המקומית לדגם G22CW של GM-EMD, בעוד שהדגם הישן יותר, T43, היה אחד מהגרסאות המקומיות לדגם G12 של GM-EMD (כלומר, המנועים ושאר מערכת ההנעה אמריקאיים, הגוף, השלדה, החוגונים וכיו"ב בייצור מקומי). הייצור שלהם נמשך עד לשנת 1987, כך שיכול להיות שהקטר שלנו היה משומש-משופץ. תמונות של ה-T43 הותיקים אפשר לראות כאן: http://mercurio.iet.unipi.it/pix/se/diesel/T43/pix.html לפני ה-T43 נבנתה בשוודיה גרסא אחרת של ה-G12, שנקראה דגם T41, ותמונה של קטר כזה (שבו באמת אפשר למצוא קצת דמיון בגוף ובשלדה ל-G12) תמצאו כאן - http://emdexport.railfan.net/europe/sweden2.html גרסא שוודית מעניינת נוספת של ה-G22CW, שנקראת T46, נמצאת בשירות החברה הפרטית LKAB מאז 1973 (ארבעה קטרים). תמונה אפשר למצוא כאן: http://emdexport.railfan.net/europe/sweden8.html וגם בעוד כל מיני מקומות. דרך אגב, היה גם קטר G12 אמיתי אחד בשירות ה-SJ, ולמעשה זה היה אב הטיפוס של כל סדרת ה-G12. בזמן השירות בשוודיה הוא קיבל את סימול הדגם T42. היום הוא משומר ומופעל על-ידי קבוצת חובבים, והנה תמונה שלו: http://www.nohab.hu/sjt42-205big.jpg
מדוע משמש הקטר הישראלי לעיתוק בלבד?
אני רואה שבמקומות אחרים משתמשים בו גם ברכבות נוסעים..
 

suprman1

New member
למה משמש ההגה שבתמונה?

קטרי T44 בעולם
'קטר קיטור' שאל אותי האם קיימים קטרי T44 אחרים בעולם, אז חיפשתי קצת באינטרנט, ולהלן תוצאות חלקיות של החיפוש, עם כתובות קישור (שצריך להעתיקן לשורת הכתוטבת בדפדפן וללחוץ אנטר בשביל לראות אותן): תמונות רבות של קטרים מדגם T44, כמעט זהים לזה שלנו, בשירות הרכבת שוודית (SJ): http://mercurio.iet.unipi.it/pix/se/diesel/T44/pix.html כמובן שהיום, אחרי ההפרדה וההפרטה של הרכבות בשוודיה, חלק מהקטרים הרבים מדגם זה מופעלים על-ידי גופים וחברות אחרים, עם צבעים מעניינים אחרים. לפי חומר של חברת GM-EMD שצילמתי בארכיון המוזיאון, עד שנת 1985 יוצרו 95קטרים מדגם זה בשוודיה, וייצורם החל עוד בשנת 1969. מספריהם הם T44 259 עד T44 395 (לא רצוף, כמובן). הדגם הזה היה הגרסא המקומית לדגם G22CW של GM-EMD, בעוד שהדגם הישן יותר, T43, היה אחד מהגרסאות המקומיות לדגם G12 של GM-EMD (כלומר, המנועים ושאר מערכת ההנעה אמריקאיים, הגוף, השלדה, החוגונים וכיו"ב בייצור מקומי). הייצור שלהם נמשך עד לשנת 1987, כך שיכול להיות שהקטר שלנו היה משומש-משופץ. תמונות של ה-T43 הותיקים אפשר לראות כאן: http://mercurio.iet.unipi.it/pix/se/diesel/T43/pix.html לפני ה-T43 נבנתה בשוודיה גרסא אחרת של ה-G12, שנקראה דגם T41, ותמונה של קטר כזה (שבו באמת אפשר למצוא קצת דמיון בגוף ובשלדה ל-G12) תמצאו כאן - http://emdexport.railfan.net/europe/sweden2.html גרסא שוודית מעניינת נוספת של ה-G22CW, שנקראת T46, נמצאת בשירות החברה הפרטית LKAB מאז 1973 (ארבעה קטרים). תמונה אפשר למצוא כאן: http://emdexport.railfan.net/europe/sweden8.html וגם בעוד כל מיני מקומות. דרך אגב, היה גם קטר G12 אמיתי אחד בשירות ה-SJ, ולמעשה זה היה אב הטיפוס של כל סדרת ה-G12. בזמן השירות בשוודיה הוא קיבל את סימול הדגם T42. היום הוא משומר ומופעל על-ידי קבוצת חובבים, והנה תמונה שלו: http://www.nohab.hu/sjt42-205big.jpg
למה משמש ההגה שבתמונה?
האם בעזרתו הנהג שולט על המסוטים?
 
תא הנהג ב-T44

למה משמש ההגה שבתמונה?
האם בעזרתו הנהג שולט על המסוטים?
תא הנהג ב-T44
ה-'הגה' שבתמונה הוא המצערת שבעזרתה שולט הנהג על תנועת הקטר. בדרך כלל, אין ברכבות רגילות יכולת שליטה של הנהג על המסוטים (למעט מסוטים ידניים שהוא או הפקח משנים כשהם יורדים מהרכבת).
 

suprman1

New member
../images/Emo163.gifאז תן לי להבין../images/Emo132.gif

תא הנהג ב-T44
ה-'הגה' שבתמונה הוא המצערת שבעזרתה שולט הנהג על תנועת הקטר. בדרך כלל, אין ברכבות רגילות יכולת שליטה של הנהג על המסוטים (למעט מסוטים ידניים שהוא או הפקח משנים כשהם יורדים מהרכבת).
אז תן לי להבין

ז"א שההגה הוא כמו שיבר של ברז, סיבוב לצד אחד מגדיל מהירות(פתיחת הברז) וסיבוב לצד שני מקטין מהירות(סגירת הברז)? האם ההגה קיים גם בקטרי T44 בארץ או שלדגמים בארץ יש מצערת רגילה???
 
מצערת בקטרים

אז תן לי להבין

ז"א שההגה הוא כמו שיבר של ברז, סיבוב לצד אחד מגדיל מהירות(פתיחת הברז) וסיבוב לצד שני מקטין מהירות(סגירת הברז)? האם ההגה קיים גם בקטרי T44 בארץ או שלדגמים בארץ יש מצערת רגילה???
מצערת בקטרים
ברור שיש כזו מצערת גם בקטר של רכבת ישראל - זוהי מצערת 'רגילה', אין בה שום דבר מיוחד, אם כי יש כמובן גם סוגים אחרים 'רגילים'.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה