קטרים חשמליים לר״י/חזרה להודעתי מ 3.06.2015

מצב
הנושא נעול.
קטרים חשמליים לר״י/חזרה להודעתי מ 3.06.2015

קטרים חשמליים לר״י/חזרה להודעתי מ 3.06.2015
בומברדיה ואלסטום התחרו כל אחת בנפרד מול 2 חברות סיניות שהתאחדו ומשום כך אולי נפסלו(???).
הצעתי לחלק את ההזמנה בין החברה הצרפתית והחברה הקנדית שנשארו כנראה בתחרות, אבל ההצעה שלי נראתה קצת ״משונה״ ונתבקשתי
להציג דוגמא שמאשרת שהאופציה הזו אכן אפשרית; להלן אני מציג אחת:
http://www.europeanrailwayreview.co...is-rer-line-a-to-receive-100th-mi09-trainset/

http://www.newswiretoday.com/news/1...ver-the-100th-MI09-Trainset-to-STIF-and-RATP/

יכול להיות מענין כי חלק ייוצר בגרמניה(על ידי בומברדיה) וחלק בצרפת(על ידי אלסטום) וסה״כ ציוד.......אירופאי!
 

Rubim88

New member
התבלבלת..

קטרים חשמליים לר״י/חזרה להודעתי מ 3.06.2015
בומברדיה ואלסטום התחרו כל אחת בנפרד מול 2 חברות סיניות שהתאחדו ומשום כך אולי נפסלו(???).
הצעתי לחלק את ההזמנה בין החברה הצרפתית והחברה הקנדית שנשארו כנראה בתחרות, אבל ההצעה שלי נראתה קצת ״משונה״ ונתבקשתי
להציג דוגמא שמאשרת שהאופציה הזו אכן אפשרית; להלן אני מציג אחת:
http://www.europeanrailwayreview.co...is-rer-line-a-to-receive-100th-mi09-trainset/

http://www.newswiretoday.com/news/1...ver-the-100th-MI09-Trainset-to-STIF-and-RATP/

יכול להיות מענין כי חלק ייוצר בגרמניה(על ידי בומברדיה) וחלק בצרפת(על ידי אלסטום) וסה״כ ציוד.......אירופאי!
התבלבלת..
התבקשת להביא דוגמא למשהו אחר - ואני מצטט "פיצול הזמנת ציוד בין 2 או יותר חברות, כשמדובר על אותו מודל ולא כאחריות על תחומי מסויימים במודל מסויים כחלק מקונסורציום". כלומר שאלסטום לדוגמא יקבלו את כל התוכניות של הTRAXX ויבנו אותו או ההפך עם PRIMA 2. קונסורציום חברות כשכל חברה אחראית על תחום מסויים בציוד זה משהו אחר - הוא כן דבר שקיים והקישורים שהבאת הם דוגמא לדבר כזה, עוד דוגמא בשלוף זו רכבת הICE3 הגרמנית שהפעם מדובר על סימנס ובומברדיר.
 

GLSRA

Active member
בעצם, למה לחלק את ההזמנה בין שתי החברות הלא סיניות ?

קטרים חשמליים לר״י/חזרה להודעתי מ 3.06.2015
בומברדיה ואלסטום התחרו כל אחת בנפרד מול 2 חברות סיניות שהתאחדו ומשום כך אולי נפסלו(???).
הצעתי לחלק את ההזמנה בין החברה הצרפתית והחברה הקנדית שנשארו כנראה בתחרות, אבל ההצעה שלי נראתה קצת ״משונה״ ונתבקשתי
להציג דוגמא שמאשרת שהאופציה הזו אכן אפשרית; להלן אני מציג אחת:
http://www.europeanrailwayreview.co...is-rer-line-a-to-receive-100th-mi09-trainset/

http://www.newswiretoday.com/news/1...ver-the-100th-MI09-Trainset-to-STIF-and-RATP/

יכול להיות מענין כי חלק ייוצר בגרמניה(על ידי בומברדיה) וחלק בצרפת(על ידי אלסטום) וסה״כ ציוד.......אירופאי!
בעצם, למה לחלק את ההזמנה בין שתי החברות הלא סיניות ?
האם כל אחת מהן חא מועמדת מספיק ראויה בעבור רכבת ישראל ?
אני בטח מפספס כאן משהו. אשמח לקבל מכם הבהרה
 

yossiwed

New member
אם מראש פוסלים את הסינים למה לתת להם להשתתף

בעצם, למה לחלק את ההזמנה בין שתי החברות הלא סיניות ?
האם כל אחת מהן חא מועמדת מספיק ראויה בעבור רכבת ישראל ?
אני בטח מפספס כאן משהו. אשמח לקבל מכם הבהרה
אם מראש פוסלים את הסינים למה לתת להם להשתתף
אני לא רואה פסול ברכבות שלהם ,אלפי רכבים וציוד אלקטרוני שלהם רץ בכל העולם

אין שום סיבה שגם בישראל נראה רכבות\קטרים\קורנות מסין .
 
תשובה

בעצם, למה לחלק את ההזמנה בין שתי החברות הלא סיניות ?
האם כל אחת מהן חא מועמדת מספיק ראויה בעבור רכבת ישראל ?
אני בטח מפספס כאן משהו. אשמח לקבל מכם הבהרה
תשובה
לדעתי שתיהן טובות וכמובן תעמודנה בדרישות, חלוקת ההזמנה תריץ את הייצור כך שיהיו מספיק קטרים לפתיחת המסילה ת״א-י״ם במועד החזוי(אפריל 2018 ???).
אם יבטלו את המכרז ויפרסמו מכרז חדש לא יהיו קטרים בידי ר״י בזמן!
אני ממש בטוח שצריך 30 חודשים בין מסירת ההזמנה לייצרן עד עמידת הקטר הראשון על הפסים תחת קטנרי(catenary)בארץ.
ומה יהיה אם במקרה של מכרז חדש, בומברדיה ואלסטום יחליטו לא להשתתף, אולי זכור לך שעבור הציוד הנע עבור הרק״ל בת״א בומברדיה וסימנס החליטו לא השתתף?
אולי גם זכור לך שכאשר הוכרז הזוכה בהקמת הקו האדום בשנת 2006 החברה שהגיעה אחריו הציגה מחיר יותר גבוה ב 400 מליון דולר בלבד ושבהמשך המכרז בוטל וגרם לאיחורים יוצאיי דופן ולהוצאות נוספות מעל ומעבר?
חלוקת הזמנת הקטרים בין שתי חברות בעלות מוניטין עולמי מהמדרגה הראשונה היא פשרה כדי ״לרוץ״ קדימה יחסית מהר.
אגב: יש לי נסיון אישי של חלוקת הזמנה בת למעלה מ-500 קרונות וקרונות ממונעים בין 2 יצרנים (אחד הכין את כל ה engineering והעביר בהמשכיות את כל המידע שלו גם לשני). זה היה לפני הרבה שנים ואני מאמין שגם היום במקרים מסויימים כדאי לחלק הזמנה;
לשקול ר״י ומשרד האוצר.
 

Rubim88

New member
איך הגעת ל30 חודשים לקטר ראשון?

תשובה
לדעתי שתיהן טובות וכמובן תעמודנה בדרישות, חלוקת ההזמנה תריץ את הייצור כך שיהיו מספיק קטרים לפתיחת המסילה ת״א-י״ם במועד החזוי(אפריל 2018 ???).
אם יבטלו את המכרז ויפרסמו מכרז חדש לא יהיו קטרים בידי ר״י בזמן!
אני ממש בטוח שצריך 30 חודשים בין מסירת ההזמנה לייצרן עד עמידת הקטר הראשון על הפסים תחת קטנרי(catenary)בארץ.
ומה יהיה אם במקרה של מכרז חדש, בומברדיה ואלסטום יחליטו לא להשתתף, אולי זכור לך שעבור הציוד הנע עבור הרק״ל בת״א בומברדיה וסימנס החליטו לא השתתף?
אולי גם זכור לך שכאשר הוכרז הזוכה בהקמת הקו האדום בשנת 2006 החברה שהגיעה אחריו הציגה מחיר יותר גבוה ב 400 מליון דולר בלבד ושבהמשך המכרז בוטל וגרם לאיחורים יוצאיי דופן ולהוצאות נוספות מעל ומעבר?
חלוקת הזמנת הקטרים בין שתי חברות בעלות מוניטין עולמי מהמדרגה הראשונה היא פשרה כדי ״לרוץ״ קדימה יחסית מהר.
אגב: יש לי נסיון אישי של חלוקת הזמנה בת למעלה מ-500 קרונות וקרונות ממונעים בין 2 יצרנים (אחד הכין את כל ה engineering והעביר בהמשכיות את כל המידע שלו גם לשני). זה היה לפני הרבה שנים ואני מאמין שגם היום במקרים מסויימים כדאי לחלק הזמנה;
לשקול ר״י ומשרד האוצר.
איך הגעת ל30 חודשים לקטר ראשון?
לא מדובר פה בפיתוח פלטפורמה חדשה, מדובר במוצרי מדף שבמקרה של בומברדיר וסימנס(שמעניין מאוד למה החליטו לא להשתתף) אפילו עם פס יצור פעיל מאוד(ואולי אף של הסינים - מידע ופרסום זה לא הצד החזק שלהם). המציאות מראה שהם מסוגלים אפילו לספק קטרים בזמן קטן פי 10 - 3 חודשים לאספקה. לא שזה מה שיהיה במקרה של ר"י, אבל מי שעוקב אחרי אתרי החדשות בתחום מקבל תמונה לגבי היכולת.

לא רק שחלוקת הזמנה של מוצר שנוצר בפיתוח עצמי בין היצרן המקורי למתחרה שלו קיימת רק בדמיון, גם אם היה מדובר באספקה על ידי קונסורציום חברות - הקונסורציום היה צריך לגשת כך מראש למכרז עם הפיתוח המשולב שלו, רכבת ישראל לא יכולה פתאום לומר לבומברדיר לדוגמא תנו את כל התוכניות ייצור שלכם לאלסטום ותייצרו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה