קטרים חשמליים לרכבת ישראל: מה קורה? לא נגמר הספור?

מצב
הנושא נעול.
יש לי סיבה אישית לראות כמוך את חצי הכוס המלאה אבל

תסתכל על חצי הכוס המלאה...
לפחות סוף סוף הגיעו לשלב ה best and final offer במכרז החישמול. גם זה משהו.
יש לי סיבה אישית לראות כמוך את חצי הכוס המלאה אבל
יחד עם זאת אני חושב שהפעלת הקו י״ם--ת״א באפריל 2018 (על פי מה שנאמר בכתבה משלשום) אינה בת-ביצוע.
אני מהמר על 2020.
 

easylivin

New member
סוף-סוף חדשות טובות: הסינים משכו את עתירתם

קטרים חשמליים לרכבת ישראל: מה קורה? לא נגמר הספור?
http://www.globes.co.il/serve/globes/printWindow.asp?did=1001083662
סוף-סוף חדשות טובות: הסינים משכו את עתירתם
הסינים משכו העתירה - ומכרז הקטרים של רכבת ישראל ממשיך
"חברת CNR הסינית החליטה לפני שעה קלה למשוך את עתירתה נגד רכבת ישראל, בה האשימה אותה בתפירת מכרז הקטרים למידותיה של בומברדייה. זאת, מפני שהחברה הבינה כי סיכויי זכייתה בעתירה קלושים.
בית המשפט המחוזי בתל-אביב קבע כי החברה תשלם לרכבת ישראל ולחברה הקנדית בומברדייה 40 אלף שקל כל אחת בגין הוצאות בית משפט."
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001084005
 

GLSRA

Member
בשעה טובה.

סוף-סוף חדשות טובות: הסינים משכו את עתירתם
הסינים משכו העתירה - ומכרז הקטרים של רכבת ישראל ממשיך
"חברת CNR הסינית החליטה לפני שעה קלה למשוך את עתירתה נגד רכבת ישראל, בה האשימה אותה בתפירת מכרז הקטרים למידותיה של בומברדייה. זאת, מפני שהחברה הבינה כי סיכויי זכייתה בעתירה קלושים.
בית המשפט המחוזי בתל-אביב קבע כי החברה תשלם לרכבת ישראל ולחברה הקנדית בומברדייה 40 אלף שקל כל אחת בגין הוצאות בית משפט."
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001084005
בשעה טובה.
אם כך, קטרים יהיו.
מתי יחליטו מי יבנה את מערך החשמול של הקו. נראה כאילו הזמן עמד מלכת.
לא זז.....
 

easylivin

New member
אכן, אור ירוק למכרז הקטרים משפר את הסיכוי ל-A1 ב-2018, אבל

בשעה טובה.
אם כך, קטרים יהיו.
מתי יחליטו מי יבנה את מערך החשמול של הקו. נראה כאילו הזמן עמד מלכת.
לא זז.....
אכן, אור ירוק למכרז הקטרים משפר את הסיכוי ל-A1 ב-2018, אבל
במקרה הזה מכרז החשמול הוא זה שנמצא בנתיב הקריטי, ולאו דווקא הקטרים. אני סבור ובטוח שגם אם הסינים היו מעכבים את המכרז בשנה, עדיין לצורך העניין היו מספיקים להביא בזמן את כמות הקטרים המינימלית הדרושה לקו המהיר.

מהיום, במקומה של הרכבת הייתי מרכז את מירב המאמצים בקידום החשמול של A1, אפילו שחשמול שאר הקווים יחכה - זאת כדי למנוע מבוכה אפשרית ב-2018, שלא לומר פאשלה גדולה שתהיה כרוכה גם בהפסדי עתק (הן לרכבת והן למשק כולו) על קו שאינו פועל.
 
עוד משהו בנושא

אכן, אור ירוק למכרז הקטרים משפר את הסיכוי ל-A1 ב-2018, אבל
במקרה הזה מכרז החשמול הוא זה שנמצא בנתיב הקריטי, ולאו דווקא הקטרים. אני סבור ובטוח שגם אם הסינים היו מעכבים את המכרז בשנה, עדיין לצורך העניין היו מספיקים להביא בזמן את כמות הקטרים המינימלית הדרושה לקו המהיר.

מהיום, במקומה של הרכבת הייתי מרכז את מירב המאמצים בקידום החשמול של A1, אפילו שחשמול שאר הקווים יחכה - זאת כדי למנוע מבוכה אפשרית ב-2018, שלא לומר פאשלה גדולה שתהיה כרוכה גם בהפסדי עתק (הן לרכבת והן למשק כולו) על קו שאינו פועל.
עוד משהו בנושא
קודם הגבתי ל GLSRA עכשיו לך easylivin.
1. מדברים על סה״כ 420 ק״מ(מסלול) לחשמל אבל בפועל זה 840 ק״מ (מסילות) ועוד איזה 300 ק״מ(מגרשי עריכה, שלוחות וכו׳).
2. להפעלת A1 צריך לדעתי לחשמל כ 140ק״מ(2x70 י״ם-הרצליה) ועוד שלוחה כפולה ללוד לאתר החניה והתחזוקה.
3. סביר לחשוב, שבלית ברירה, עכו-כרמיאל יחל עם קטרי דיזל למרות בעיות המנהרות.
4. לגבי כמות הקטרים הדרושים להפעלת A1 יהיה אולי קצת קשה בהתחלה כי חברת בומברדיה עובדת היום במפעלה ב Kassel/גרמניה על הזמנת קטרים מאותו סוג עבור הרכבת הלאומית הגרמנית(DB) ויש לה קצת איחור(הזמנת מסגרת של 450 יחידות עד 2020) שעשוי להשפיע על מועדי ההספקה לר״י.
5. דובר לפני מספר חודשים שר״י תפרסם, עדיין ב 2015, גם מכרז ל 60 קרונות ממונעים חשמליים(EMU's), אבל נכון להיום, אפשר לשער שאלה לא יהיו מוכנים בפתיחת A1.
6. שאילה רטורית שאני שואל את עצמי: האם בטוח שאפשר יהיה לגרור לירושלים
(בשפוע ‰ 30) 8-10 קרונות דו-קומתיים עם קטר אחד ?
 
הנחת החשמולת, התקנת תחנות ההשנאה וכו׳, כנראה בקרוב מאוד.

בשעה טובה.
אם כך, קטרים יהיו.
מתי יחליטו מי יבנה את מערך החשמול של הקו. נראה כאילו הזמן עמד מלכת.
לא זז.....
הנחת החשמולת, התקנת תחנות ההשנאה וכו׳, כנראה בקרוב מאוד.
היתה דוקא הודעה לפני יומיים ב״גלובס״ שהחברות
CRPM הסינית, SEMI הספרדית, ALSTOM הצרפתית ו SIEMENS הגרמנית התבקשו לתקן את הצעותיהן המקוריות ולתת ״מחיר סופי״, כדי שר״י תוכל להכריז בקרוב מאוד על הזוכה.
מענין לציין שעד לא מזמן היתה מועמדת נוספת, חברת ELECNOR הספרדית.
&nbsp
אבל שים לב, גם כאשר יוכרז על זוכה, יהיה לו קשה להתחיל לעבוד כל עוד ר״י לא תמנה
מנהל פרוייקט (ב 9 לספטמבר 2015 המועמדות היו אמורות למסור את הצעותיהן).
המועמדות לניהול הן: PARSONS BRINKERHOFF מאנגליה המנהלת כבר את הקמת הקו האדום בת״א, SYSTRA מצרפת GAUFF מגרמניה ו OBERMEYER מאוסטריה(?).
 

luckydude

Member
PB היא חברה אמריקאית ותיקה.

הנחת החשמולת, התקנת תחנות ההשנאה וכו׳, כנראה בקרוב מאוד.
היתה דוקא הודעה לפני יומיים ב״גלובס״ שהחברות
CRPM הסינית, SEMI הספרדית, ALSTOM הצרפתית ו SIEMENS הגרמנית התבקשו לתקן את הצעותיהן המקוריות ולתת ״מחיר סופי״, כדי שר״י תוכל להכריז בקרוב מאוד על הזוכה.
מענין לציין שעד לא מזמן היתה מועמדת נוספת, חברת ELECNOR הספרדית.
&nbsp
אבל שים לב, גם כאשר יוכרז על זוכה, יהיה לו קשה להתחיל לעבוד כל עוד ר״י לא תמנה
מנהל פרוייקט (ב 9 לספטמבר 2015 המועמדות היו אמורות למסור את הצעותיהן).
המועמדות לניהול הן: PARSONS BRINKERHOFF מאנגליה המנהלת כבר את הקמת הקו האדום בת״א, SYSTRA מצרפת GAUFF מגרמניה ו OBERMEYER מאוסטריה(?).
PB היא חברה אמריקאית ותיקה.
אם כי נרכשה בידי קנדים לפני שנה.
 
הערה(לא כל כך חשובה)

PB היא חברה אמריקאית ותיקה.
אם כי נרכשה בידי קנדים לפני שנה.
הערה(לא כל כך חשובה)
גם אני הכרתי אותה בתור אמריקאית, אבל היום היא חלק מהחברה הבריטית
BALFOUR BEATTTY שבעצמה שייכת -כפי שציינת- לקבוצה הקנדית
WSP GLOBAL Inc.
העתון ״גלובס״ ב: 7.2.2015 כתב את הכותרת ״הרכבת הקלה: בריטניה(שגרירה בישראל) מתערבת לטובת חברת PB״.
אבל סה״כ עוד הרבה זמן יחשבו שהחברה היא אמריקאית כפי שקורה עם הרבה חברות שהיו כל כך מפורסמות.
 

luckydude

Member
הערה להערה...

הערה(לא כל כך חשובה)
גם אני הכרתי אותה בתור אמריקאית, אבל היום היא חלק מהחברה הבריטית
BALFOUR BEATTTY שבעצמה שייכת -כפי שציינת- לקבוצה הקנדית
WSP GLOBAL Inc.
העתון ״גלובס״ ב: 7.2.2015 כתב את הכותרת ״הרכבת הקלה: בריטניה(שגרירה בישראל) מתערבת לטובת חברת PB״.
אבל סה״כ עוד הרבה זמן יחשבו שהחברה היא אמריקאית כפי שקורה עם הרבה חברות שהיו כל כך מפורסמות.
הערה להערה...
Balfour Betty ו WSP Global אינן קשורות אחת לשנייה. אלו שתי חברות נפרדות. הראשונה היא חברת בנייה ענקית שהיא הקבלן הגדול ביותר בבריטניה והשנייה היא חברת הנדסה קנדית.
&nbsp
PB אגב נוסדה במאה ה-19 בידי מהנדס ואיש צבא אמריקאי נודע, ויליאם ברקלי פארסונס.
 

luckydude

Member
עכשיו נכנסו לשלב ההצעה הכספית האחרונה.

בשעה טובה.
אם כך, קטרים יהיו.
מתי יחליטו מי יבנה את מערך החשמול של הקו. נראה כאילו הזמן עמד מלכת.
לא זז.....
עכשיו נכנסו לשלב ההצעה הכספית האחרונה.
נקווה שההערכות הטכניות הושלמו ושניתן יהיה לפרסם זוכה בקרוב.
 

zvir1

New member
כנראה שתרמה לזה העובדה שהסינים זכו בקרונות לרכבת הקלה

סוף-סוף חדשות טובות: הסינים משכו את עתירתם
הסינים משכו העתירה - ומכרז הקטרים של רכבת ישראל ממשיך
"חברת CNR הסינית החליטה לפני שעה קלה למשוך את עתירתה נגד רכבת ישראל, בה האשימה אותה בתפירת מכרז הקטרים למידותיה של בומברדייה. זאת, מפני שהחברה הבינה כי סיכויי זכייתה בעתירה קלושים.
בית המשפט המחוזי בתל-אביב קבע כי החברה תשלם לרכבת ישראל ולחברה הקנדית בומברדייה 40 אלף שקל כל אחת בגין הוצאות בית משפט."
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001084005
כנראה שתרמה לזה העובדה שהסינים זכו בקרונות לרכבת הקלה
אביתר אומר שהתוצרת טובה. ימים יגידו.
 

dvir54

New member
אני גם חושב שברגע ש CNR קיבלו זכו ברכבת הקלה הם ירדו מרכבת י

כנראה שתרמה לזה העובדה שהסינים זכו בקרונות לרכבת הקלה
אביתר אומר שהתוצרת טובה. ימים יגידו.
אני גם חושב שברגע ש CNR קיבלו זכו ברכבת הקלה הם ירדו מרכבת י
ישראל, אבל אין ספק המכרז היה תפור למידתה של בומברדיה
 
פרויקט מיותר חבל על הכסף!!!

סוף-סוף חדשות טובות: הסינים משכו את עתירתם
הסינים משכו העתירה - ומכרז הקטרים של רכבת ישראל ממשיך
"חברת CNR הסינית החליטה לפני שעה קלה למשוך את עתירתה נגד רכבת ישראל, בה האשימה אותה בתפירת מכרז הקטרים למידותיה של בומברדייה. זאת, מפני שהחברה הבינה כי סיכויי זכייתה בעתירה קלושים.
בית המשפט המחוזי בתל-אביב קבע כי החברה תשלם לרכבת ישראל ולחברה הקנדית בומברדייה 40 אלף שקל כל אחת בגין הוצאות בית משפט."
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001084005
פרויקט מיותר חבל על הכסף!!!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה