קטע חדש... מסר נחמד...

קטע חדש... מסר נחמד...

תקראו טוב טוב ותפנימו את השורה שבסוף... צומת דרכים, ואני עומד ומתבלבל, לא יודע לאן ללכת. משביל אחד עולה ריח ורדים, ומאחד אחר קולות צחוק של ילדים, ומשביל אחר אפשר כבר לראות את כל צבעי הקשת רוקדים. אך מהצד, קטן ומוסתר, עומד לו שביל חשוך עם שלט "ללא מוצא". בלי לחשוב צעדתי אליו, מוזר, הרי אני יודעת שבסוף מחכה שם תהום. נכנסתי דרך השער, מתחתי אבנים צהובות אבל לא מזהב ותמימות של אגדות ילדים, אלא מיובש של מרצפות מתקלפות ומים שברחו לאיזורים פחות יבשים. חיפשתי עזרה, הדרכה, התמצאות, בתוך השביל הקטן שנקרא ללא מוצא. ראיתי איזה גמד, או שהיה זה בכלל איש מאוד נמוך, רץ על הדרך עם מבט מבוהל ושאלתי, ביקשתי עזרה אבל הוא אמר "תברח מהר למאיפה שבאת, כי פה אין חיים ואין אהבה, ומסוף העולם אין דרך חזרה". הוא אמר לי בחטף, והמשיך בדרכו, מחפש לו יציאה מהשביל ללא מוצא. לקראת הערב גם השמש ברחה למקום אחר בו לא תסתכל יותר על השביל, כי אין פה חיים, ואין אהבה, ואין פה אוויר לנשימה כי גם הוא ברח, נהיה לו מחניק. רק תהום יש, תהום גדולה שסופה אבדון. בעצם לא כל כך רע פה, כך חשבתי, אין פה אף אחד מלבדי. כולם בחרו להיות מאושרים, כולם בחרו בשבילים אחרים עם צחוק ילדים, ריח ורדים, וכל צבעי הקשת רוקדים, אבל אני בחרתי בשביל ללא מוצא, שבסופו כך אמרו לי יש רק אבדון. בסוף השביל התהום עמוקה, כל כך עמוקה שאי אפשר לראות מה יש שם . רציתי לבדוק מה יש שם למטה, והאם השחור הוא גם אפור ולבן. קצת פוחד מהמוות, קצת חושש מהמכה, אבל בכל זאת דפקתי ריצה וקפצתי למטה, קפיצה חופשית אל מקום לא ידוע, תהום עמוקה שבסופה אבדון. נפלתי לאט, כאילו שאני עף, אל מקום אחר, מקום בו אין חיים, אין אהבה, וגם אין אוויר לנשימה, מקום בו יש רק שחור, שבולע את כל הצבעים לפי חוקי הפיזיקה. חשוך מדי, לא רואה מה נמצא שם, אבל יודע שזה בסדר, כי גם ככה אין פה חיים ושום חיה טורפת לא תקפוץ עלי משום מקום. התחלתי ללכת, מנסה לגשש באפלה, בין קירות חשוכים, כשלפתע הבחנתי בסדק של אור קטן. רצתי אליו, חיפשתי אותו, כי תאמת כבר רציתי לברוח, לברוח מהמקום שנקרא אבדון, בו אין חיים ואין אהבה, אין אוויר ואין צבעים. האור מתפשט, הסדק מתרחב כל שניה, וחיוך קטן מופיע. לפתע נשבר הקיר, וגלים של אור לבן ובוהק ממלאים את הפנים, הגוף והנפש, מסנוורים כל כך חזק שחייבים לעצום את העיניים מהר, כדי לא להתעוור, כי רק זה מה שחסר... האור נחלש, והכל מטושטש, ופתאום קלטתי שאני בעצם מביט אל תוך פנס! "הוא חי!" שמעתי, וצעקות הידד נשמעו מכל עבר. מה קורה פה? חשבתי... לפני רגע אחד הייתי באבדון, ועכשיו אני פה, שוכב על מיטת בית חולים לא כל כך נוחה, עם שמיכות די דקות שלא מחממות אותי בלילה, סובל לפעמים מהזיות וקצת פירכוסים... מה שבטוח, שבסמים אני יותר לא נוגע!
 

p r u d e n s

New member
נחמד

אבל.. השורה האחרונה הייתה די לא במקום-השפה שלה פשוטה מידי יחסית לשאר הסיפור. וגם-איך בנאדם מסומם יכול להתבטא כל כך טוב? אולי תכתבי את זה בגוף שלישי... אבל חוץ מזה-סיפור נהדר
אני חולה על הכתיבה שלך, תמשיכי ככה!
 
הפנמתי

ואני מסכימה איתך מאז ומעולם. אני יודעת מה זה סם. זה סיפור אמיתי? לא קשה לחשוב ככה, אבל בגלל שזה פורום סופרים, אני שואלת, just in case.
 
תגובות

בעניין הסיום - המטרה הייתה לצאת מכל הרצינות של הקטע, ולהפוך אוו למשהו פשוט ברגע, זה יוצר ניגוד נחמד לדעתי... ולא זה לא הסיפור שלי, בהתחלה זה היה על אדם שהלך לאבדון, אחד שאיבד את עצמו והוא לא יודע איך לצאת מהמצב הנוראי שלו, אבל אז הגעתי למסקנה שהקטע הזה הזוי מדי והוא מתאים הרבה יותר לתופעת הסמים... וגם הסיפור כתוב כדובר, ולא כדוברת, למרות שאני אישה (לפי ידיעתי) לכן הוא לא כל כך מסמל אותי גם...
 
עוד יצירה חדשה שלי...

ברוח יצירות הפיגועים שנתקלתי בהן בפורום, עלה לי קטע בראש... מקווה שתאהבו: עומר הלילה יורד, ועומר שוב לא מצליח לישון. הוא מתהפך במיטה, חולם על יריות מהסרטים ועל אנשים מתים. כשעומר צורח, אני מתעוררת, כשעומר בוכה אני מצטערת, וכשעומר שואל אני תמיד מהרהרת. הוא עוד ילד, ואני כבר גדולה, הוא לא מבין מה קרה, אבל בעצם גם ילדים גדולים לא מבינים את המוות. גם ילדים גדולים לא מבינים למה אנשים רעים שולפים אקדחים, והורגים ממש במציאות, לא כמו בסרטים.אבל ילדים גדולים גם לא שואלים, הם רק מנסים להיות חזקים בשביל הקטנים. עומר בוכה, וקורא לעזרה, ואני רצה מיד ומדליקה את האור. עומר מזיע, מחבק את הדובי עם דמעות בעיניים וקורא לאמא, אבל גם הוא יודע שאמא לא תחזור. "חלמתי שאמא חזרה! היא נכנסה מהדלת ורצה אלי, היא בכתה אני חושב, היא חיבקה ונישקה וביקשה סליחה שהיא לא הגיעה מוקדם יותר, היא אמרה שהיו לה סידורים עם אלוהים... אבל אז שמעתי בום, ממש כמו בסרטים, ואמא הלכה שוב..." מספר לי עומר עם דמעות בעיניים, ואני מנסה לתת לו חיבוק, נשיקה, ניסיון להרגיע, ועומר שוב נרדם בזרועותי, כמו בכל הלילות, מאז שאמא מתה. המילים חודרות אל תוך הלב, כמו סכין יפנית מושחזת היטב, והזיכרון עולה, כמו פאזל שחסרים בו חלקים. רגע אחד עמדנו בתחנה, עומר אחז בידה של אמא ואני ישבתי על הרצפה, מחכה לאוטובוס שיציל אותנו מהמחנק הנוראי. מאז שהתקלקל האוטו של אמא, נוסעים באוטובוס, למרות שיש פיגועים. "לנו זה לא יקרה, אנחנו זהירים" היתה אמא אומרת, וכולנו עולים לעוד נסיעה ממושכת עם עוד עשרות זרים, לא מוכרים, שכל אחד מהם יכול לגרום לעשרות הרוגים.. ודווקא בתחנה, אני מתכופפת, ועומר נמוך, אבל אמא גבוהה, לאמא יש ראש בעננים, את הראש של אמא עם אקדח לא מפספסים... צרחה, כמה צלילי יריה, כאב אינסופי והמון דם, זה מה שזכור. ועומר חולם הכל בלילה, אבל בבוקר הכל שוב מטושטש ולא ברור. החובשים אמרו שיריה ברגל זה לא נורא, שאני אצא מזה מהר, אבל מכדור בראש אין ניצולים, יש רק מתים, ויש שסובלים אחריהם. וכל בוקר עומר שואל אם אמא תחזור, ושוב אני עונה שלא. אבא כבר יצא לעבודה, חצי חי חצי מת, גם הוא קורבן של המחבל הזה... כולנו קורבנות. כולנו חיים מציאות יומיומית של אבידות, יריות, פיצוצים ומכות, אבל כולנו חיים עם זה, חיים, כי אין מציאות אחרת. אבל כשיורד הלילה, אבא חוזר מהעבודה, מסתגר בחדר ומסתכל על תמונות ישנות, ואז הולך לאיזה באר לשתות כדי לשכוח את הצרות, ואני משכיבה את עומר לישון, נותנת נשיקה והולכת. שוב הלילה יורד, ועומר לא מצליח לישון. . הוא מתהפך במיטה, חולם על יריות מהסרטים ועל אנשים מתים, ואז הוא צורח. והכל מתחיל מהתחלה.
 
בקשר ליצירה השניה

יותר טובה מהקודמת, באמת! ההבדל מאוד משמעותי ויש קטעים שממש ריגשו אותי אבל... הכתיבה שלך בשביל מה חרוזים?! זה נתן לי הרגשה שאני באיזה טקס בבית ספר יסודי את מנסה להעביר כאב.. להעביר אובדן והכל בצורה בוגרת לדעתי זה לא מתאים דוגמא: "המילים חודרות אל תוך הלב, כמו סכין יפנית מושחזת היטב" למה מושחזת היטב!? למה לא רק מושחזת? אני פשוט לא מבינה את זה... אבל זאת דעתי.. אני אישית לא מצליחה להתחבר לזה אבל זה לא אומר שיצירה לא טובה... את יכולה לקחת את זה כביקורת בונה, או פשוט להתעלם בחירה שלך מורגאן.
 

matanbu

New member
ת'אמת... (ביקורת בונה, אני מקווה)

שהוא באמת לא נשמע כאילו חווית את זה בעצמך, נשמע נורא בסגנון האנשים שמנסים להכנס למוח של אנשים כנדפקו מהסמים לגמרי (מצטערת על ההכללות הנוראיות, אצליף בעצמי אח"כ). וזה לא תמיד "נכון", למרות שאין פה נכון או לא נכון; -אבל- ממבט מהצד זה נראה כאילו את "מטיפה" למשהו מתוך ראיה כוללת שלך ומהמקום בו את נמצאת, אך בסיפור עצמו לאדם אין ראיה כוללת והמקום שהוא נמצא בו שונה - וזה נוגד, ולא ברמה של "כל הסיפור נשמע ככה וזה הופך אותו למשהו אחר ברגע", זה פשוט נשמע מסוג הפרסומות של נגד סמים. אני נגד סמים ואני נגד הפרסומות האלה. יש לי אנטי כללי מכל הסיפורים/הסרטים של אנשים שלא היו שם בעצמם, כשמדובר בסמים. אני מניחה שזה פאק שלי.
 
matanbu

אם את מצליחה ביצירה שלך להעביר בצורה אמיתית את ההרגשה של סמים אז אני בעד לכתוב יצירות כאלה. אבל רק בתנאי אחד שקודם עושים מחקר, תופעות אנשים שעברו את זה וכו' וכו' כולל איך יוצאים מההשפעה בבית חולים לא נראה לי שמסנוורים אותם עם פנס
חוץ מזה matanbu יש הרבה יצירות ממש טובות שקראתי בנושא הסוד הוא שצריך בסיס חזק ואמין זה הכל. מורגאן.
 

matanbu

New member
לא קשור למחקר, כל אחד חווה דברים

בצורה אחרת (במיוחד סמים) ולכתוב על הבנאלי זה לא מעניין אפאחד. ומה ז"א להעביר בצורה אמיתית את ההרגשה של סמים? איזו הרגשה יש לסמים? המילים במקרה הזה הם הכוח שלך להעביר משהו כזה, ובקשר לסיפור הספציפי הזה - הוא פשוט היה לי פנטזיה מדי, נכתב יותר מדי בשביל המסר - זה בסדר, אבל זה לא פאי התפוחים שלי. (אני לא יכולה לספור כמה יצירות קראתי על סמים שנכתבו בסגנון. חפשו צדיקים בבמה, תחת קטגוריה, כמה מפתיע, סמים. מעט מאוד שם הצליחו להעביר את התחושה האמיתית שמאחורי זה - כפי ש-אני- תופסת אותה.). סמים הרבה פעמים הם חוסר שליטה, במקום בו אתה כבר לא שולט במציאות ולאן המוח שלך יכול לקחת אותך איתה - בסיס חזק ואמין הוא, לדעתי, טיפה לא הכיוון. אני בעד התפרעות, גם אם הבוטום ליין הוא עדיין "סמים=רע, מהשטן, ושימוש קבוע בקוקאין מקטין את"... אני מאמינה שכדי לכתוב סיפור טוב צריך או להשתמש נכון במסגרת או לשבור אותה. ובמקרה הזה, לשבור את סטיגמה "הוא השתמש בסמים, הוא נדפק, הוא עכשיו מצטער בבית חולים" זה כבר בגדר חובה. ובהערה יותר אישית, אותי יותר מעניין הדרך לסמים מאשר הדרך החוצה מהם.
 
לא אהבתי בכלל

ממש רעיון טיפשי... מצטערת... גם הכתיבה לא בוגרת וגם השורה ה"פואנטית" הזאת בסוף סליחה על הקטילה.. מורגאן.
 
תגובות

תראו, זכותכם המלאה לא לאהוב... העניין עם החוזים- קשה לי להימנע ממנו... אני עושה את זה הרבה, זה פשוט חלק ממני החרוזים.. תראו, מבחינת הסמים לי אישית לא קרה אף פעם, אבל אני מכירה הרבה אנשים שהיו קרובים לזה, וזה לא שאני מדברת מבחינת הטפה, כי יש לי חברים שהתשמשו ונדפקו (תפסו אותם)... אני לא מדברת מבורות אמיתית, סתם עלה לי בראש קטע ורציתי לחלוק... אבל כמו שאמרתי, זכותכם המלאה...
 

avivs

New member
אז ככה

את הראשון לא אהבתי... אני לא אוהב דברים על סמים, לפחות לא דברים צפויים. אבל הסיפור השני היה טוב בהרבה. הכתיבה הייתה יותר טובה וזה ממש ריגש בכמ קטעים. תמשיכי לכתוב, באמת יש פוטנציאל.
 
למעלה