קטנטונת ואמא מתעייפות.. ארוך

  • פותח הנושא ayagu
  • פורסם בתאריך

ayagu

New member
קטנטונת ואמא מתעייפות.. ארוך../images/Emo7.gif

שלום לכולם, מצטערת שאני נכנסת רק כשקשה אבל החיים שלי משוגעים לחלוטין בשנה האחרונה ואני נוכחת נפקדת. אז מה קורה לנו? קטנטונת מתעייפת ואני איתה פשוט חסרת אנרגיה לחלוטין. ביום חמישי האחרונה כשיצאנו משיעור העשרה אינסטרומנטלית התפרצה הקטנה בבכי נוראי שנמשך כל הנסיעה הביתה שכל מה שהיא עושה זה ללמוד וללמוד ורק ללמוד ונמאס לה. והבכי עד לב השמיים ואנחנו בוכים בלב איתה." היא לא רוצה ללמוד, לא רוצה חוגים, רוצה זמן לעצה ורק לעצמה". הצלחנו להרגיע לבסוף, סיכמנו על ניסיון לשנות ולהפחית מעט ולאפשר לה מעט זמן חופשי אבל אני מרגישה שמדובר בדברים עמוקים יותר. שיעורי העשקרה אינסטרומנטלית תורמים לה המון ובאמצעותם הקשיים עולים. וקטנטונת שהיא כל כך חכמה ומודעת לעצמה ופרפקציוניסטית יתר על המידה מרגישה שלא פשוט לה, ואם לא פשוט והקשיים צצים , במקום להתמודד צריך לעזוב. אני לא רוצה לשדר לה שאם קשה עוזבים אבל אני מותשת גם כן. כמעט ואין לי זמן לעצמי. חמישה ימים אחר הצהריים , בעיקר אני, אנחנו סובבים סביב קטנטונת והעזרה הנוספת ואני פשוט קו ר ס ת. לכאורה מממשיכה בסדר היום הרגיל, נוחתת מוקדם מאד במיטה וממשיכה בסדר היום המטורף. מדי פעם אני לוקחת לעצמי קצת זמן איכות , אבל השאלה שמטרידה אותי היא עד מתי? וכשקושי אחד יסתיים יתחיל חדש? וכל הזמן צריך לעמוד על המשמר , להרגיע, לפשר , לעזור, לעמוד פני התפרצות בלתי צפוייה ולהמשיך הלאה.מעניין שאת כל ההתפרצויות היא משאירה לבית, להזכירכם, מדובר בילדה עם יכולות איפוק ושליטה מדהימות. לא פעם נתקלתי בקטנטונת מחייכת וצוחקת בבית הספר, עליזה וחייכנית וכרגיל וברגע שהתרחקנו מטווח ראייה או שמיעה של חברים, מורים ואחרים התחילה התפרצות משמעותית... זהו בעצם. קיטרתי גם אני. להתראות . איה
 

zivadina

New member
קודם כל, תרגעי ../images/Emo24.gif

תמיד נעים לקרוא אותך, במיוחד כשזה ארוך.... ועכשיו תשובה אימפולסיבית ואולי לא חכמה כל כך: כל הכבוד לך על ההשקעה. מצטייר לי כאילו הילדה מרגישה שאתם בדהירה לאנשהו... אצלי, יש לילדים המון פנאי אחה"צ, כי לרוב הם גומרים את שעורי הבית בבית הספר, ולהורים שלהם אין כסף לשלם להם חוגים... אבל הם יוזמים לעצמם מפגשים לצורך משחקי כדור משותפים (הבן 11 הוא אשף בארגון משחקים משותפים לבני גילו ביישוב), והגדולה יוזמת מפגשים לצורך לימודים משותפים לבגרויות. הבן האמצעי היה יותר "יושב בית" בגלל מיעוט חברים, עד שהחליט ללכת לפנימיה, שם יש לו סדר יום עמוס והמון חברים. בבית הילדים אוהבים לשחק, לצ'וטט ולשמוע מוסיקה במחשב, לקרוא ספרים עבים (הרי פוטר וספרי פנטזיה אחרים), לצפות בטלויזיה או בסרטי DVD, לריב עם אמא, לעשות פנקייקים וטוסטים(הצעיר) וארוחות גורמה (הגדולה), ועוד. הם לוקחים ריטלין רק לבית הספר, אבל השנה הגדולה (י"ב) לוקחת תוספת כאשר היא מתכוננת למבחנים. מאז השימוש הסדיר בריטלין, כל ילדיי הפכו מסתם תלמידים טובים לתלמידים מצטיינים. לסיכום: אני חושבת שיש אפשרות לילדים למלא את שעות הפנאי שלהם בצורה בונה גם אם לא מונחית. ואגב, הגדולים שלי כבר ננעלו על מטרות, זאת אומרת שאת האמביציה הם פיתחו לבד לגמרי, ומקבלים בבית רק עידוד. האם נתתי לך רעיונות?
 
למעלה