קטנוע 125 - נסיעות מבחן על ניודינק, JR ו-HD

Arielzzz

New member
קטנוע 125 - נסיעות מבחן על ניודינק, JR ו-HD

לאחר שעשיתי את נסיעת המבחן השלישית (על הניו דינק הפעם), אני מצרף פה קישור לשרשור בנושא, בו השוויתי בין שלושת הקטנועים. ומצרף גם ציטוט של התרשמות מנסיעות המבחן שלי. אשמח לשמוע תגובותיכם. ראשית תודה לכל השרשור המצוין הזה. ועכשיו לתוצאות. ה-HD ללא ספק היה נח וזריז יותר בתוך העיר, בעיקר היה מורגש שיכוך המהמורות המצוין, עם זאת הבלם האחורי הינו תוף וזה מאוד מאוד מורגש (יותר ממה שחשבתי) הוא כמעט ואינו מסוגל להתמודד לבדו ויש צורך ביד רגישה מאוד על הבלם הקדמי כדי לעצור יפה ובבטחה. בנסיעות מחוץ לעיר על איילון הוא אכן פיצח מהירות ראויה אך לא הרגיש יציב דיו. ה-JR היה נח מאוד על נתיבי איילון, גם בתנוחת הישיבה שלו ובעיקר בהרגשה שלמנוע נותר יותר מרוח גם בעת נסיעה מהירה שכזו. הוא הרגיש הרבה יותר יציב מחוץ לעיר אך בתוך העיר חטפתי ממנו מכות בישבן בלי סוף... כל מהמורה היתה מורגשת היטב (מתלים?!) בנוסף אציין לטובה כי הבלם האחורי שלו הוא דיסק, לטעמי יותר בטוח ויתר אמין. לסיכום אציין כי עלי להחליט מה חשוב לי יותר בתוך העיר או מחוצה לה כי אלו ממש כלים שלכל אחד אופי שונה (HD נעים בפנים בעוד שה-JR נעים יותר בחוץ). קבעתי לעשות נסיעת מבחן גם על הDINK החדש, נראה מה יהיה ואשוב לשתף אתכם. יום מוצלח. אז היום עשיתי נסיעת מבחן על הניו-דינק 125 והרי התרשמותי: בניגוד לג'וי-רייד שהקפיץ אותי על כל מהמורה ונתן לי מכות כואבות בישבן, הרי שהדינק מתנהג יפה יותר, הוא לא מגיע לרמת השיכוך של ה-HD בתוך העיר אך הוא הרבה יותר סביר ונוח לנסיעה. המראות היו סבירות ביותר. התנוחה היתה לי בהתחלה קצת משונה (כאילו מתגלשים קדימה קצת על המושב - הוא רך מידי), אך נראה לי שהתרגלתי וזה נעשה נח מתישהו (אולי מצאתי את התנוחה הנוחה...). מחוץ לעיר הוא התנהג יפה, היה נוח מאוד, וגם יצר הרגשה יציבה וחלקה על הכביש. אציין כי הגעתי לתחום האדום במד הסל"ד במהירות 85-100 קמ"ש (8-9K סל"ד). לאחר ששאלתי את הסוכן שלהם מדוע כבר במהירות כזו הגעתי לתחום האדום הוא ענה לי שמדובר בקטנוע של נסיעות מבחן וקטנוע חדש יגיע גם ל120... (?!). אם אסכם אוכל לומר שללא ספק מדובר בקטנוע היפה ביותר מבין השלושה, והוא מעין שילוב (מבחינתי לפחות) בין הJR וה-HD לגבי מה שכתבתי למעלה. אני נוטה לקחת אותו מבין השלושה למרות שהוא יקר מעט יותר אך טרם גיבשתי דעה סופית. אשמח לשמוע אם יש לכם משהו להוסיף או להעיר, וגם אשמח לשאול האם לדעתכם יש לי מה לנסות את ה-יוסאנג 125 מנהלים שלהם? סעו בזהירות. אשמח לשמוע תגובות
 

הילהט1

New member
שאלה

רציתי לשאול אותך מכיוון שעשית נסיעת מבחן על הגוי רייד 125 לאיזה מהירות הוא מגיע באיילון????? אשמח אם תענה לי בהקדם כי השבוע אני מתכוונת לקנות קטנוע 125 סמ"ק
 

Arielzzz

New member
אני לא זוכר במדויק אבל

נראה לי שבערך למאה, ההרגשה היתה שהוא יכול יותר אך יש להדגיש כי לא ניסיתי לסחוט אותו עד הסוף לגמרי, מה גם שימי לב שאין בו מד סל"ד. אשמח לשמוע מה החלטת לקנות, ומה הם צרכיך.
 

appleH1

New member
?

בשלי יש מד סל"ד. אגב, עכשיו אני בהרצה, אז עוד לא ממש עברתי את השמונים וחמש, אבל זה באזור ה 7,000 סל"ד.
 

DuuGi

New member
מהירות מקסימאלית בJR להילהט1

115 בערך אבל זה על האדום. מהירות שיוט בין 8-8.5K סל"ד 90-100
 

dts

New member
אז ככה

ראשית אני בחרתי ב HD שדיבר אלי ב 200 מטרים הראשונים של נסיעת המבחן. נכון הבלם האחורי שלו לא משהו ודורש כיוון תכוף יותר ומיומנות (כן מיומנות נילמדת ) של בלימה נכונה ואני אישית השקעתי בלימוד רכיבה נכונה ובטיחות אצלי בראש השיקולים. התוצאה היא כמובן שימוש נכון בבלמים וכמובן אפקטיביות. מאותן סיבות אני שולל על הסף 125 ככלי לנסיעות בכביש מהיר - כל הסיפורים על כמה הוא סוגר לא רלוונטים במהירויות שמתעופפות בכביש מהיר שבו החוק קובע 90 קמ"ש או 100 במקומות נדירים והציבור בעל הרכבים המודרניים עף ודורס כל דבר חלש ממנו על הכביש. האיכויות הדינמיות המצויינות של ה HD , הגובה העודף שלו והתאוצה המצויינת הופכים אותו לחיה עירונית מופלאה שבורחת מהרבה דו"גים כולל גדולים ממנו וכאן טמונה גם הנאה וגם בטיחות ושמירת מרחק נאותה "מהאויב" על ארבע גלגלים שאף פעם לא יצא פרייר. יוסאנג 125 מנהלים
זה בערך כמו נסראללה עולה לתורה בדמיוני - המון דמיון ים תיכוני "יצירתי" ומגוחך בשם הזה. מצד שני הציבור כאן עדיין חושב שביטוח מנהלים הוא משהו נישגב למנהלים - ויש לשאוף אליו ולכן גם יוסאנג 125 הוא קטנוע מנהלים/ת סיניים רזים ויעילים.
בהצלחה
 

amosbrun

New member
לי יש ניו דינק ....

עדיין בהרצה 900 קילומטר והוא אחלה , קטנוע טוב ,יציב נוח,מורגש על הכביש כמובן שזה לא משתווה ל-250 סמ"ק אבל שווה , בלמים טובים מאוד,זעזועים מעטים בנסיעה מהירה מחוץ לעיר ,קפיצות רכות יחסית,דיי מקום מתחת למושב , ולי יש ארגז 45 ליטר עם אפשרות תכולה גדולה + מתחת לכידון מתלה וקניות מהסופר לשני אנשים (7 שקיות מכובדות) הובלו הבייתה בכבוד...דרך אגב את הארגז הוספתי יותר ע"מ לבלוט בנסיעה ,כשרכב אחרי אז אני ניראה ומורגש על הכביש ... בקיצור קטנוע טוב בתוך העיר ומחוץ לעיר ! בנוסף עשו בדיקה ב-"פול גז" ושם צויין במפורש שהקטנוע ניו דינק הוא הטוב ביותר (אך המחיר מעט גבוה) !!!
 

Arielzzz

New member
התרשמות נסיעת מבחן על יוסאנג MS3-125

לאחר שנסעתי על ג'וירייד 125, HD125, וניו-דינק 125, הגיע תור היוסאנג... היום עשיתי נסיעת מבחן על היוסאנג 125 MS3 (מנהלים?!). (בדיוק כשנכנסתי לסוכנות הגיע בחור שמכר ג'וירייד 200 וקנה את ה-MS3 250 סמ"ק) אני חייב לציין שמדובר בכלי יציב מאוד (!!!), הוא נתן הרגשה מאוד טובה בפניות (טנק הדלק מתחת לרצפה והמנוע נמוך גם הוא). הדבר הראשון והכי הכי בולט היה המנוע שלו, הוא הגיע בקלות ל-100 קמ"ש הרבה לפני שגירד את התחום האדום במד הסל"ד. המנוע החזק שלו היה מורגש מייד אני חושב שמבין כל הכלים שנסעתי עליהם עד כה הוא החזק ביותר בקטגוריה ללא ספק. ריכוך המהמורות והתלוליות ברחובות הישנים והלא מטופחים בתוך העיר נעשה באופן סביר בלבד (טוב מה-JR אך פחות מה HD וה-ND). לא ניתן לזנק איתו בפראיות משום שיש לו מערכת שמגבילה את הזרקת הדלק למנוע (או את הרצועה...) בתחילת הנסיעה על מנת לחסוך בדלק (לדברי הסוכן...) מנגנון זה גורם לרעשים כאשר מתחילים נסיעה בפול-גז עד שהמנוע לא מוגבל יותר ומתאמץ באמת כולו. כפי שאמרתי, מחוץ לעיר הוא נסע יפה מאוד, היה מהיר ויציב, מגן הרוח שלו גבוה יותר מהשאר ומאפשר בכיפוף קל בלבד להעביר את הרוח מעל משקף הקסדה (בניגוד לאחרים בהם המגן הסטנדרטי נמוך יותר ודורש כיפוף גדול של הגב). עם זאת המגן לא עשוי כנראה מהחומרים הכי טובים כי רואים דרכו מאוד מטושטש. בסוכנות הדגישו כי האחריות לשנה ללא הגבלת ק"מ וכוללת הכל (חשמל, מים, אויר, אש, חלודה...) לסיכום, מנוע חזק מאוד, מראה יפה ונח תאי אחסון סבירים, אפילו שקע מצת, התנהגות כפיש סבירה פלוס. חשוב לציין כי הסוכנות אמרה כי המחיר (15,900 ש"ח כולל רישוי ואגרה ואויר...) משתנה מחר (!!!) למחיר 17,900 (האמנם?!). אין ספק כי אם אכן יעלה המחיר אני אלך על הניו דינק רק בגלל השם שיש לקימקו, אך אם המחיר ישאר 15900 הרי שיש לי התלבטות לא קלה, מצד אחד קטנוע טוב ויפה במחיר קורץ, מצד שני יש לקטנוע הזה אבא ואמא? מה דעתכם? האם המחיר הקורץ אכן משכנע? האם באירופה אכן מדובר במותג אמין שרק טרם נכנס לארץ? ולסיכום, במה אבחר?
 

Arielzzz

New member
כמעט שכחתי דבר חשוב אחד שהרשים אותי לטובה

הבלמים של הקטנוע הזה פשוט מצויינים. בנסיעה שלי הוא עצר ממש יפה, עשיתי כמה בדיקות של עצירות פתע והוא התנהג הכי טוב מכל השאר... זה חשוב... (שני דיסקים מקדימה ואחד מאחורה, העברת כח בלימה מהאחורי לקדמי במקרה של החלקה...)
 
למרות זאת, נראה לי שניו דינק...

הוא הבחירה המומלצת. שכחתי קודם כל, כל הכבוד על כל נסיעות המבחן שעשית. אלו היו אחלה של רשמים. ממה שאני רואה שהסתדרת מצוין עם הניו דינק מאשר על HD או גוירייד. אבל אתה גם נוטה ליוסאנג. זה מפתיע שהתלהבת מיוסאנג, כי רבים מאד שרכבו על היוסאנג בנסיעת מבחן התאכזבו מאד. הגרוע מכל היה הגימור של הקטנוע. אם הקטנוע בנסיעת מבחן היה במצב גרוע, תאר לעצמך מה יקרה לקטנוע שלך אחרי זמן מה... במקומך, הייתי הולך על בטוח ולוקח את הניו דינק. בנוסף לכל מה שאמרת, יש לו גם מוניטין ארוך. זה שדרוג של הדינקים לשעבר.
 

Arielzzz

New member
לא ממש הבנתי מה שאמרת לגבי היוסאנג

אשמח אם תסביר
 

dts

New member
שיוסאנג אינו קטנוע מנהלים

והמושג הזה עבר הזניה כללית בארץ אצל מוכרי הלוקשים להמונים. משוגע מי שקונה אותו ב 17900 אבל כל אחד עושה עם ה $ מה שהוא רוצה קראת את חוויות קוני היוסאנג בפורום ?
 
לא עבר הזניה...

פשוט הומצא מלכתחילה כאן בארץ, ללא הגדרה רישמית ולכן קשה להחליט מה כן ומה לא שייך...
 

micmuk

New member
מניסיוני, אני יכולה לומר

שאחרי ההרצה (ועשיתי הרצה כמו בספרים !!) הניו-דינק מגיע עד ל-100 קמ"ש בתחום הסל"ד המותר... אם אתה רוצה ליסוע מהר יותר זה כבר בתחום האדום. לטעמי אין צורך ביותר מ-100 קמ"ש ,אל תשכח שזה קטנוע 125 סמ"ק. אם אתה מחפש מהירויות גבוהות יותר אולי כדאי לרכוש קטנוע חזק יותר.... מעבר לזה, אני מרוצה ממנו לאללה. המושב נוח לי, הגובה מהרצפה מצויין, יש לו מספיק שטח לסחוב בית גם מתחת לכסא וגם ברגליים. לוח שעונים דיגיטלי ברור ונוח. אני נוסעת גם בתוך העיר וגם מחוץ יש לי רק מחמאות ושבחים לתת. בהצלחה
 
נשמע מעולה ורציתי לשאול...

איך התאוצה שלו ? כלומר ממצב עצירה מוחלט למצב נסיעה ?
 
למעלה