קח רכבת מפ"ת לת"א?

  • פותח הנושא דא
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

דא

New member
קח רכבת מפ"ת לת"א?

קח רכבת מפ"ת לת"א?
גישה לא נוחה לתחנה בירקונים שמשום מה נקראת סגולה, ומהרכבת בארלוזורוב תל אביב לתחנה המרכזית והמחיר: 10.5 ש"ח ועוד 4.70 להגיע לירקונים ועוד 4.70 להגיע לתחנה מרכזית בתל אביב סה"כ 19.90 ש"ח - כמעט פי שלוש מכל חלופה אחרת, אוטובוס 7.40 ש"ח, מונית שרות 7.20 ש"ח מי אחראי על הטמטום? מי לא רק שאינו דוחף לכרטיסי מעבר, הן בין קוים של חברה אחת, וחס וחלילה בין חברות שונות?, אלא אף אינו מאשר בקשות לכך? - משרד התחבורה (זה לא עליהם הבדיחה, שיהיו ממונים על המלחמה , ואז לא תהיה מלחמה?)
 

dvir golan

New member
נסיבות היסטוריות

קח רכבת מפ"ת לת"א?
גישה לא נוחה לתחנה בירקונים שמשום מה נקראת סגולה, ומהרכבת בארלוזורוב תל אביב לתחנה המרכזית והמחיר: 10.5 ש"ח ועוד 4.70 להגיע לירקונים ועוד 4.70 להגיע לתחנה מרכזית בתל אביב סה"כ 19.90 ש"ח - כמעט פי שלוש מכל חלופה אחרת, אוטובוס 7.40 ש"ח, מונית שרות 7.20 ש"ח מי אחראי על הטמטום? מי לא רק שאינו דוחף לכרטיסי מעבר, הן בין קוים של חברה אחת, וחס וחלילה בין חברות שונות?, אלא אף אינו מאשר בקשות לכך? - משרד התחבורה (זה לא עליהם הבדיחה, שיהיו ממונים על המלחמה , ואז לא תהיה מלחמה?)
נסיבות היסטוריות
אני מתרשם כי אתה תמהה כיצד תחנת הרכבת בצומת ירקונים המכונה "סגולה" מתיימרת להיות הפתרון הרכבתי לפתח תקוה. ובכן , על מנת להעמיד דברים בפרופורציות כדאי שתדע שרב המסילות בארץ ומיקום התחנות הוא תולדה של נסיבות היסטוריות. הקו בין תל אביב לראש העין הוא בעצם הארכה של שלוחה מסילתית היסטורית: בשנת 1921 נבנה סעיך בן 7 ק"מ בין תחנת ראש העין שהייתה על המסילה הראשית בארץ ישראל ( המסילה בין חיפה לקהיר) לבין המושבה פתח תקוה. שלוחה זו נועדה בעיקר כדי לנצל את יתרונות הרכבת בתחום שינוע פרי הדר לנמלים. תנועת נוסעים הייתה בשנותיו הראשונת של הקו אך היא פסקה מחוסר כדאיות. בשנת 1949 עם חידוש תנועת הרכבות לאחר קום המדינה, הוחלט לבנות קו חדש בין חיפה לתל אביב כי בתואי הישן היה צורך להחליף רכבת בלוד, מה שהאריך מאד את הנסיעה. על כן כפתרון זמני האריכו את שלוחת פתח תקוה מערבה עד לנקודה שהיא היום תחנת בני ברק (אז קראו לזה תחנת תל אביב צפון). רק לאחר 50 שנה הוכחה כדאיות הפעלת רכבת פרברית בתואי הזה, אך עצם העובדה שזהו תואי שתוכנן לפני שנים רבות ולצרכים אחרים, הוא לא ממש כדאי לתושבי פתח תקוה שיאלצו כנראה להתנחם ברכבת הקלה שתחצה את עירם. פרטים נוספים על הקו תוכל למצוא בדף על תחנת בני ברק באתר חדשות הרכבת
 

four seasons

New member
לא להרבה זמן

קח רכבת מפ"ת לת"א?
גישה לא נוחה לתחנה בירקונים שמשום מה נקראת סגולה, ומהרכבת בארלוזורוב תל אביב לתחנה המרכזית והמחיר: 10.5 ש"ח ועוד 4.70 להגיע לירקונים ועוד 4.70 להגיע לתחנה מרכזית בתל אביב סה"כ 19.90 ש"ח - כמעט פי שלוש מכל חלופה אחרת, אוטובוס 7.40 ש"ח, מונית שרות 7.20 ש"ח מי אחראי על הטמטום? מי לא רק שאינו דוחף לכרטיסי מעבר, הן בין קוים של חברה אחת, וחס וחלילה בין חברות שונות?, אלא אף אינו מאשר בקשות לכך? - משרד התחבורה (זה לא עליהם הבדיחה, שיהיו ממונים על המלחמה , ואז לא תהיה מלחמה?)
לא להרבה זמן
במהלך החודש תפתח תחנת ההגנה מהלך כמה דקות מהתחנה המרכזית החדשה
 

luckydude

Member
בעתיד

קח רכבת מפ"ת לת"א?
גישה לא נוחה לתחנה בירקונים שמשום מה נקראת סגולה, ומהרכבת בארלוזורוב תל אביב לתחנה המרכזית והמחיר: 10.5 ש"ח ועוד 4.70 להגיע לירקונים ועוד 4.70 להגיע לתחנה מרכזית בתל אביב סה"כ 19.90 ש"ח - כמעט פי שלוש מכל חלופה אחרת, אוטובוס 7.40 ש"ח, מונית שרות 7.20 ש"ח מי אחראי על הטמטום? מי לא רק שאינו דוחף לכרטיסי מעבר, הן בין קוים של חברה אחת, וחס וחלילה בין חברות שונות?, אלא אף אינו מאשר בקשות לכך? - משרד התחבורה (זה לא עליהם הבדיחה, שיהיו ממונים על המלחמה , ואז לא תהיה מלחמה?)
בעתיד
כפי שהוזכר בפורום זה לפני מספר שבועות, התכנון לעתיד הרחוק הנו לבנות שלוחת רכבת לתוך פ"ת שתסתיים כנראה באזור התחנה המרכזית הקיימת של פ"ת. מיכיוון שכנראה שתוכנית זאת כבר הופיעה בעבר במפות העתידיות של הרכבת (לפי מידע מאחד מחברי פורום זה), סביר להניח שישנה כבר רצועת רכבת המיועדת למטרה זו באזור שמעוגנת בתוכניות הפיתוח האזוריות. אך סביר גם להניח שיעברו שנים רבות עד שתוכנית זו תצא לפועל, למרות שתחנת רכבת בפ"ת בקירוב לתחנה המרכזית תהיה מאוד שימושית כבר היום. עכשיו מדוע צריכות לעבור שנים רבות בשביל תוכנית כזו להתגשם - ובכן, זו כבר שאלה שרק משרד התחבורה יכול לענות. בקשר לתחנה המרכזית בת"א, נקוה שהמצב ישתפר כשיפתחו את תחנת ההגנה ושהרכבות מראש העין יגיעו עד שם.
 

אדיה

New member
תחנה חדשה בפ"ת?

קח רכבת מפ"ת לת"א?
גישה לא נוחה לתחנה בירקונים שמשום מה נקראת סגולה, ומהרכבת בארלוזורוב תל אביב לתחנה המרכזית והמחיר: 10.5 ש"ח ועוד 4.70 להגיע לירקונים ועוד 4.70 להגיע לתחנה מרכזית בתל אביב סה"כ 19.90 ש"ח - כמעט פי שלוש מכל חלופה אחרת, אוטובוס 7.40 ש"ח, מונית שרות 7.20 ש"ח מי אחראי על הטמטום? מי לא רק שאינו דוחף לכרטיסי מעבר, הן בין קוים של חברה אחת, וחס וחלילה בין חברות שונות?, אלא אף אינו מאשר בקשות לכך? - משרד התחבורה (זה לא עליהם הבדיחה, שיהיו ממונים על המלחמה , ואז לא תהיה מלחמה?)
תחנה חדשה בפ"ת?
לאחרונה הבחנתי באטלס הזהב של "מפה" (מהדורת "2003") כי קצת מערבית לתחנת סגולה, בנקודת ההתפצלות של המסילה הישנה לתוך פ"ת, בצד הצפוני של המסילה לת"א מופיע סמל רכבת ישראל וכיתוב "תחנת רכבת בבניה". הגישה לתחנה היא באמצעות רחוב הרכבת. למישהו ידוע על תחנה זו?
 

luckydude

Member
קרית אריה

תחנה חדשה בפ"ת?
לאחרונה הבחנתי באטלס הזהב של "מפה" (מהדורת "2003") כי קצת מערבית לתחנת סגולה, בנקודת ההתפצלות של המסילה הישנה לתוך פ"ת, בצד הצפוני של המסילה לת"א מופיע סמל רכבת ישראל וכיתוב "תחנת רכבת בבניה". הגישה לתחנה היא באמצעות רחוב הרכבת. למישהו ידוע על תחנה זו?
קרית אריה
זאת ככל הנראה תחנת קרית אריה הנמצאת בבניה. אך גם היא נמצאת לאורך המסילה הראשית ולכן ממוקמת בקצה העיר.
 

אדיה

New member
אבל קרית אריה

קרית אריה
זאת ככל הנראה תחנת קרית אריה הנמצאת בבניה. אך גם היא נמצאת לאורך המסילה הראשית ולכן ממוקמת בקצה העיר.
אבל קרית אריה
אמורה להיות הרבה יותר מערבית, לא? המקום המסומן הינו כ 800 מטר מערבית לתחנת "סגולה" ובעצם ראוי הרבה יותר לשם זה. האם יש כוונה להעתיק את התחנה מעט מערבה כדי שתהיה גישה נוחה מפ"ת?
 

oren*

New member
לא, התחנה הקיימת בכל מקרה תשאר

אבל קרית אריה
אמורה להיות הרבה יותר מערבית, לא? המקום המסומן הינו כ 800 מטר מערבית לתחנת "סגולה" ובעצם ראוי הרבה יותר לשם זה. האם יש כוונה להעתיק את התחנה מעט מערבה כדי שתהיה גישה נוחה מפ"ת?
לא, התחנה הקיימת בכל מקרה תשאר
במקומה, וכיום אף מרחיבים אותה ובונים רציפים גם בצד השני.
 

four seasons

New member
לדעתי תחנת רכבת

אבל קרית אריה
אמורה להיות הרבה יותר מערבית, לא? המקום המסומן הינו כ 800 מטר מערבית לתחנת "סגולה" ובעצם ראוי הרבה יותר לשם זה. האם יש כוונה להעתיק את התחנה מעט מערבה כדי שתהיה גישה נוחה מפ"ת?
לדעתי תחנת רכבת
בכלל צריכה להיות מגובה במערכך תחבורה מגבה, כרטיס משולב רכבת אוטובוס, שביל אופניים ממרכז העיר לתחנת רכבת, מיתקני חנייה לאופניים סמוך לתחנה. מוניות, מוניות שרות וקו/י אוטובוס (מיניבוס) שנכנס ויוצא מהתחנה בכל כמה דקות (או כמו בנתניה (כמה דקות לפני הגעת/יציאת רכבת).
 

luckydude

Member
שוב בקשר לעתיד...

לדעתי תחנת רכבת
בכלל צריכה להיות מגובה במערכך תחבורה מגבה, כרטיס משולב רכבת אוטובוס, שביל אופניים ממרכז העיר לתחנת רכבת, מיתקני חנייה לאופניים סמוך לתחנה. מוניות, מוניות שרות וקו/י אוטובוס (מיניבוס) שנכנס ויוצא מהתחנה בכל כמה דקות (או כמו בנתניה (כמה דקות לפני הגעת/יציאת רכבת).
שוב בקשר לעתיד...
רציתי לציין שהתחנה המתוכננת בעתיד ליד התחנה המרכזית תיקרא "תחנת אורלוב". ניתן למצוא שם זה מוזכר באתר של החברה לפיתוח פ"ת. ראו לינק נלווה תחת הכותרת "פתוח מרחב צפון העיר". להזכיר שבהקשר זה מדובר בקו רכבת ´רגילה´ ל"מרכז התחבורתי העירוני" בנוסף לאילו פתרונות של רכבת קלה שכנראה גם תגיע לאזור. לדעתי האישית יש לבנות את שלוחת אורולוב בהקדם האפשרי, פ"ת הנה אחת מהערים הגדולת במדינה ולכן זה לא פחות חשוב או שמיש מאשר הרכבת לדימונה או תחנת ראשונים שהרכבת מקצה להם משאבים בימים אלו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה