קו
מערד ואליה,קו 25...,

מצב
הנושא נעול.

אלון 58

New member
קו
מערד ואליה,קו 25...,

קו
מערד ואליה,קו 25...,
פועל 3 פעמים ביום אל הישוב סוסיא שבהר-חברון,וממנו לערד.
הבוקר ראיתי לא יותר מ-5 נוסעים שירדו ממנו בתחנה המרכזית בערד.
 
לדעתי נעשו מספר טעויות בתכנון לו"ז ומסלול הקו

יתכן מאד...,
נראה שזה בתקופת בדיקה ונסיון מצד משרד התחבורה ומטרופולין.
לדעתי נעשו מספר טעויות בתכנון לו"ז ומסלול הקו
1. מבחינת המסלול- הקו לא נכנס לשני, ייסוב חילוני גדול יחסית בדרום הר-חברון שמהווה חלק משמעותי מהעורף של ערד בהר-חברון (בוודאי יותר מהר-עמשא הזעיר).

2. אין לקו תחנות באזור הפזורה הבדואית על כביש 80 (מתל-ערד צפונה) והוא גם לא משרת את שני בסיסי הצבא בקטע זה. מדובר במאות נוסעים פוטנציאליים, אפילו יותר מאלה שיכולים להינות משירותיו כיום.

3. הנסיעה הראשונה יוצאת ב-7:30 והנסיעות חזרה הן ב-11:15 ו-15:15. שעות שהן לא לכאן ולא לכאן, במיוחד עבור צעיר הר חברון שלומדים בתיכון, באולפנא או בישיבה בערד, וכן לא עבור המורות מהר-חברון שמלמדות בערד (ידוע לי על כמה בבתי-הספר היסודיים, ובוודאי יש גם כאלה שמלמדות באולפנא). זו אמנם לא אוכלוסיה גדולה, אבל מדובר בכ-15 נוסעים שהיו יכולים להוות ביקוש קשיח לקו. נקודה נוספת- האוטובוס של 7:30 מגיע לערד ב-7:51 לפי מטרופולין, אבל לדעתי סביר שזה יהיה גם מאוחר יותר (לי ברכב פרטי הנסיעה לוקחת בערך 20 דק', ואני לא עוצר בתחנות), כבר קרוב מדי ל-8 למי שעוד צריך ללכת ברגל לבית-הספר.

4. אחת הסיבות לתזמון הגרוע הוא הרצון התפעולי להוציא אוטובוס יחיד לטור מערד לסוסיא וחזרה. לכן נסיעת הבוקר מערד יוצאת ב-6:45 (אולי זה טוב לפועלים חקלאיים מערד שעובדים בדרום הר-חברון) ובחזרה ב-12:15 וב-16:00. שוב, שעות לא מוצלחות במיוחד. כבר היה עדיף, למשל שהאוטובוס ייצא מערד ב-12:50(סביר מבחינת בתי-הספר), מסוסיא ב-13:25 כדי לחבור לקו 389 לת"א (14:15) וחזרה מערד ב-14:00. לפני מעבר הקווים למטרופולין, הנסיעה של קו 384 מערד לב"ש הייתה מלאה בתלמידות אולפנא שהיו יורדות בצומת שוקת, אני מניח שחלקן היו מחכות שם לקווים 51/61 להר-חברון, או לאבאמא שחוזרים מהעבודה בב"ש.
 

אלון 58

New member
יישר-כוח על המידע המענין...,

לדעתי נעשו מספר טעויות בתכנון לו"ז ומסלול הקו
1. מבחינת המסלול- הקו לא נכנס לשני, ייסוב חילוני גדול יחסית בדרום הר-חברון שמהווה חלק משמעותי מהעורף של ערד בהר-חברון (בוודאי יותר מהר-עמשא הזעיר).

2. אין לקו תחנות באזור הפזורה הבדואית על כביש 80 (מתל-ערד צפונה) והוא גם לא משרת את שני בסיסי הצבא בקטע זה. מדובר במאות נוסעים פוטנציאליים, אפילו יותר מאלה שיכולים להינות משירותיו כיום.

3. הנסיעה הראשונה יוצאת ב-7:30 והנסיעות חזרה הן ב-11:15 ו-15:15. שעות שהן לא לכאן ולא לכאן, במיוחד עבור צעיר הר חברון שלומדים בתיכון, באולפנא או בישיבה בערד, וכן לא עבור המורות מהר-חברון שמלמדות בערד (ידוע לי על כמה בבתי-הספר היסודיים, ובוודאי יש גם כאלה שמלמדות באולפנא). זו אמנם לא אוכלוסיה גדולה, אבל מדובר בכ-15 נוסעים שהיו יכולים להוות ביקוש קשיח לקו. נקודה נוספת- האוטובוס של 7:30 מגיע לערד ב-7:51 לפי מטרופולין, אבל לדעתי סביר שזה יהיה גם מאוחר יותר (לי ברכב פרטי הנסיעה לוקחת בערך 20 דק', ואני לא עוצר בתחנות), כבר קרוב מדי ל-8 למי שעוד צריך ללכת ברגל לבית-הספר.

4. אחת הסיבות לתזמון הגרוע הוא הרצון התפעולי להוציא אוטובוס יחיד לטור מערד לסוסיא וחזרה. לכן נסיעת הבוקר מערד יוצאת ב-6:45 (אולי זה טוב לפועלים חקלאיים מערד שעובדים בדרום הר-חברון) ובחזרה ב-12:15 וב-16:00. שוב, שעות לא מוצלחות במיוחד. כבר היה עדיף, למשל שהאוטובוס ייצא מערד ב-12:50(סביר מבחינת בתי-הספר), מסוסיא ב-13:25 כדי לחבור לקו 389 לת"א (14:15) וחזרה מערד ב-14:00. לפני מעבר הקווים למטרופולין, הנסיעה של קו 384 מערד לב"ש הייתה מלאה בתלמידות אולפנא שהיו יורדות בצומת שוקת, אני מניח שחלקן היו מחכות שם לקווים 51/61 להר-חברון, או לאבאמא שחוזרים מהעבודה בב"ש.
יישר-כוח על המידע המענין...,
והרעיונות לתיקון הטעויות.
 

אורי404

New member
קו
נוסף - 347 רעננה-תל אביב

קו
מערד ואליה,קו 25...,
פועל 3 פעמים ביום אל הישוב סוסיא שבהר-חברון,וממנו לערד.
הבוקר ראיתי לא יותר מ-5 נוסעים שירדו ממנו בתחנה המרכזית בערד.
קו
נוסף - 347 רעננה-תל אביב
לפי אתר "מטרופולין" יחל לפעול בחודש מרץ.
קו מאזור התעשייה דרך רחוב אחוזה הראשי לתל אביב וחזרה, במסלול מהיר.
לדעתי קו טוב ויעיל, שגם פועל במשך כל שעות היום, כולל ימי שישי.
היתרונות הם הגעה טובה יותר לאזור תעשייה רעננה וגם, בכך שזהו קו מהיר.
 
ימות המשיח!

קו
נוסף - 347 רעננה-תל אביב
לפי אתר "מטרופולין" יחל לפעול בחודש מרץ.
קו מאזור התעשייה דרך רחוב אחוזה הראשי לתל אביב וחזרה, במסלול מהיר.
לדעתי קו טוב ויעיל, שגם פועל במשך כל שעות היום, כולל ימי שישי.
היתרונות הם הגעה טובה יותר לאזור תעשייה רעננה וגם, בכך שזהו קו מהיר.
ימות המשיח!
חבל שהמספר מתאים יותר לקו מתל אביב לאיזור קרית מלאכי.
 

olli3

New member
מנהל
עניין המספר מתבצע כיום כך:

ימות המשיח!
חבל שהמספר מתאים יותר לקו מתל אביב לאיזור קרית מלאכי.
עניין המספר מתבצע כיום כך:
במידה ומדובר על חלופה מהירה לקו מסויים או שהחלופה תמוספר על ידי מספר עוקב, או על ידי תוספת א' או על ידי תוספת ספרה; 47 > 147.

לטעמי המספר שהיה יותר מתאים כאן הוא 349 על פי סדרת המהירים, 149 לכפר סבא, 249 להוד השרון ו349 לרעננה.

הסדרות האלו קיימות גם בקווים לשומרון. 386 במשך שנים היה באר שבע ערד ועתה הוא חולק את המספר יחד עם 386 - ת"א <> אריאל. גם 486 המוכר מירושלים לים המלח פעל בגפו שנים רבות עד ש486 השומרוני הפציע.

בכל מקרה, בין אם היו בוחרים ב349 או ב347, עדיין לא היה ממש הבדל משמעותי. הכי טוב לטעמי היה למספר אותו כקו 46 הפנוי, אבל לפחות לי, זה לא מצלצל מתאים משום מה.
 
גם 147 מהיר...

עניין המספר מתבצע כיום כך:
במידה ומדובר על חלופה מהירה לקו מסויים או שהחלופה תמוספר על ידי מספר עוקב, או על ידי תוספת א' או על ידי תוספת ספרה; 47 > 147.

לטעמי המספר שהיה יותר מתאים כאן הוא 349 על פי סדרת המהירים, 149 לכפר סבא, 249 להוד השרון ו349 לרעננה.

הסדרות האלו קיימות גם בקווים לשומרון. 386 במשך שנים היה באר שבע ערד ועתה הוא חולק את המספר יחד עם 386 - ת"א <> אריאל. גם 486 המוכר מירושלים לים המלח פעל בגפו שנים רבות עד ש486 השומרוני הפציע.

בכל מקרה, בין אם היו בוחרים ב349 או ב347, עדיין לא היה ממש הבדל משמעותי. הכי טוב לטעמי היה למספר אותו כקו 46 הפנוי, אבל לפחות לי, זה לא מצלצל מתאים משום מה.
גם 147 מהיר...
 

olli3

New member
מנהל
המסלול בת"א חופף לX49 ולא לX47 או ל48.

נכון.. לכן לדעתי כדאי היה למספר כ-148.
המסלול בת"א חופף לX49 ולא לX47 או ל48.
לכן הכי מתאים כאן זה 349 מהבחינה של חפיפת מסלול. זה מאד נוח לנוסע שיש לו בתחנה את הפירוט הבא:

149 - כפר סבא
249 - הוד השרון
349 - רעננה.

הסידרה הזאת של X49 כבר סוג של ממותגת, אפילו 49 של דן הוא קו מהיר... היא ממותגת כקווים מהירים בין ת"א לערי השרון שפועלים כל היום (בניגוד ל147).

זה כמו שבעבר היה מאד ידוע שקו שמסתיים בX80 מגיע לרכבת מרכז (280,380,480). וכמו שכיום זה נפוץ שקווים ישירים לבאר שבע מסומנים בעיקר על ידי X70 כמו 370,470,670,870.

קו 148 מצלצל כחלופה מהירה לקו 48 הרבה יותר מאשר קו ישיר לרעננה. ולאור זה ש147 נכנס לרמת השרון, זה מה שיש מצלצל לי כשאני חושב על קו כזה שיהיה מהיר בצורה כזאת או אחרת לרמת השרון. הרי קווים 47/48 הם קווים שמזוהים הרבה יותר עם רמת השרון מאשר עם הרצליה או רעננה.
 
אמת בדבריך.. אבל


המסלול בת"א חופף לX49 ולא לX47 או ל48.
לכן הכי מתאים כאן זה 349 מהבחינה של חפיפת מסלול. זה מאד נוח לנוסע שיש לו בתחנה את הפירוט הבא:

149 - כפר סבא
249 - הוד השרון
349 - רעננה.

הסידרה הזאת של X49 כבר סוג של ממותגת, אפילו 49 של דן הוא קו מהיר... היא ממותגת כקווים מהירים בין ת"א לערי השרון שפועלים כל היום (בניגוד ל147).

זה כמו שבעבר היה מאד ידוע שקו שמסתיים בX80 מגיע לרכבת מרכז (280,380,480). וכמו שכיום זה נפוץ שקווים ישירים לבאר שבע מסומנים בעיקר על ידי X70 כמו 370,470,670,870.

קו 148 מצלצל כחלופה מהירה לקו 48 הרבה יותר מאשר קו ישיר לרעננה. ולאור זה ש147 נכנס לרמת השרון, זה מה שיש מצלצל לי כשאני חושב על קו כזה שיהיה מהיר בצורה כזאת או אחרת לרמת השרון. הרי קווים 47/48 הם קווים שמזוהים הרבה יותר עם רמת השרון מאשר עם הרצליה או רעננה.
אמת בדבריך.. אבל

לדעתי ברעננה ובהרצליה יהיה ברור יותר אם מספר הקו יהיה 148 כי הם רגילים למספרים דומים לתל אביב.. לעומת 349 שלא ממש קשור לכלום..
 

olli3

New member
מנהל
אתה צודק. לכל אחד יש הסתכלות אחרת.

אמת בדבריך.. אבל

לדעתי ברעננה ובהרצליה יהיה ברור יותר אם מספר הקו יהיה 148 כי הם רגילים למספרים דומים לתל אביב.. לעומת 349 שלא ממש קשור לכלום..
אתה צודק. לכל אחד יש הסתכלות אחרת.
לאלו שמתגוררים בת"א, האחדות ב149, 249, 349 כקווים מהירים שמופיעים על התחנה ליד הבית - תמתג את הקווים האלו כעוגן המהיר והמרכזי להגעה לערי השרון.

לעומת זאת, לתושבי כפר סבא, הוד השרון, רעננה והרצליה - זה לא ממש יגיד משהו. אבל יותר יגיד להם מיתוג של ספרות שהם כן מכירים כמו 47 ו48 על גווניהם השונים.
 
מצד שני, ספרת האחדות 9 בקווים הללו מזוהה

המסלול בת"א חופף לX49 ולא לX47 או ל48.
לכן הכי מתאים כאן זה 349 מהבחינה של חפיפת מסלול. זה מאד נוח לנוסע שיש לו בתחנה את הפירוט הבא:

149 - כפר סבא
249 - הוד השרון
349 - רעננה.

הסידרה הזאת של X49 כבר סוג של ממותגת, אפילו 49 של דן הוא קו מהיר... היא ממותגת כקווים מהירים בין ת"א לערי השרון שפועלים כל היום (בניגוד ל147).

זה כמו שבעבר היה מאד ידוע שקו שמסתיים בX80 מגיע לרכבת מרכז (280,380,480). וכמו שכיום זה נפוץ שקווים ישירים לבאר שבע מסומנים בעיקר על ידי X70 כמו 370,470,670,870.

קו 148 מצלצל כחלופה מהירה לקו 48 הרבה יותר מאשר קו ישיר לרעננה. ולאור זה ש147 נכנס לרמת השרון, זה מה שיש מצלצל לי כשאני חושב על קו כזה שיהיה מהיר בצורה כזאת או אחרת לרמת השרון. הרי קווים 47/48 הם קווים שמזוהים הרבה יותר עם רמת השרון מאשר עם הרצליה או רעננה.
מצד שני, ספרת האחדות 9 בקווים הללו מזוהה
עם כפר סבא והוד השרון הערים המזרחיות, ואילו ספרת האחדות 7 או 8 מזוהה יותר עם הערים המערביות רעננה, רמת השרון והרצליה.
לקו 347 יש תחנה בהרצליה ואילו 149 ו-249 כלל לא נוסעים בהרצליה.
ולכן מבחינת נוסע מתל אביב להרצליה המספר 347 מתאים יותר מ-349.
 
בדיוק מהסיבה הזאת עדיף 148...

מצד שני, ספרת האחדות 9 בקווים הללו מזוהה
עם כפר סבא והוד השרון הערים המזרחיות, ואילו ספרת האחדות 7 או 8 מזוהה יותר עם הערים המערביות רעננה, רמת השרון והרצליה.
לקו 347 יש תחנה בהרצליה ואילו 149 ו-249 כלל לא נוסעים בהרצליה.
ולכן מבחינת נוסע מתל אביב להרצליה המספר 347 מתאים יותר מ-349.
בדיוק מהסיבה הזאת עדיף 148...
 
באזור השרון הדרומי יש בעיה הרבה יותר מהותית

נכון.. לכן לדעתי כדאי היה למספר כ-148.
באזור השרון הדרומי יש בעיה הרבה יותר מהותית
עם המיספור - שיטות המספור השונות לחלוטין בין קווי מטרופולין לקווי אגד.
מה זה משנה 347 או 349 או 148 כאשר בין רעננה לתל אביב יש קווים שממופרים 47, 48, 147, 247, 347 ויש קווים שממוספרים 501, 502, 504, 531...
 

אלון 58

New member
מה זה "מסלול מהיר" בין רעננה לת"א?

קו
נוסף - 347 רעננה-תל אביב
לפי אתר "מטרופולין" יחל לפעול בחודש מרץ.
קו מאזור התעשייה דרך רחוב אחוזה הראשי לתל אביב וחזרה, במסלול מהיר.
לדעתי קו טוב ויעיל, שגם פועל במשך כל שעות היום, כולל ימי שישי.
היתרונות הם הגעה טובה יותר לאזור תעשייה רעננה וגם, בכך שזהו קו מהיר.
מה זה "מסלול מהיר" בין רעננה לת"א?
הרי רוב המסלול בין הערים עובר באזורים אורבניים.
 
הנה רשימת התחנות:

מה זה "מסלול מהיר" בין רעננה לת"א?
הרי רוב המסלול בין הערים עובר באזורים אורבניים.
הנה רשימת התחנות:
1 דפנה/התדהר רעננה 38081 איסוף 10
2 התדהר 15 / התעשיה רעננה 39907 איסוף 10
3 מרכז אלרם- אחוזה / השוק רעננה 37058 איסוף 10
4 יד לבנים- אחוזה / בן גוריון רעננה 37055 איסוף 10
5 אחוזה / מגדל רעננה 35136 איסוף 10
6 אחוזה / עציון רעננה 36612 איסוף 10
7 בית לוינשטיין- אחוזה 278 רעננה 36601 איסוף 10
8 מרכז מסחרי- דרך ירושלים רעננה 36598 איסוף 10
9 מנחם בגין/ כנפי נשרים הרצליה 21328 איסוף 10
10 מכללת לוינסקי- קרית חינוך / דרך נמיר תל אביב 20105 הורדה 11
11 דרך נמיר / אינשטיין תל אביב 20047 הורדה 12
12 סמינר הקיבוצים- דרך נמיר / ש.י עגנון תל אביב 25071 הורדה 13
13 דרך נמיר / ז’בוטינסקי תל אביב 20348 הורדה 14
14 רכבת מרכז- דרך נמיר / ארלוזרוב תל אביב 20349 הורדה 15
15 בית הדר דפנה- שדרות שאול המלך תל אביב 25732 הורדה 16
16 בית המשפט- שדרות שאול המלך תל אביב 21544 הורדה 17
17 לונדון מיניסטור- שדרות שאול המלך תל אביב 21150 הורדה 18
18 כיכר רבין- מלכי ישראל תל אביב 21520 הורדה 19
19 בית ז'בוטינסקי- המלך ג'ורג' תל אביב 21543 הורדה 20
20 אלנבי / בלפור תל אביב 27228 הורדה 21
21 אלנבי / מונטיפיורי תל אביב 22988 הורדה 22
22 בית הכנסת הגדול- אלנבי / הר סיני תל אביב 23020 הורדה 23
23 כיכר המושבות- אלנבי / יהודה הלוי תל אביב 21490 הורדה 0
 

אורי404

New member
מדלג על מרכז הרצליה

הנה רשימת התחנות:
1 דפנה/התדהר רעננה 38081 איסוף 10
2 התדהר 15 / התעשיה רעננה 39907 איסוף 10
3 מרכז אלרם- אחוזה / השוק רעננה 37058 איסוף 10
4 יד לבנים- אחוזה / בן גוריון רעננה 37055 איסוף 10
5 אחוזה / מגדל רעננה 35136 איסוף 10
6 אחוזה / עציון רעננה 36612 איסוף 10
7 בית לוינשטיין- אחוזה 278 רעננה 36601 איסוף 10
8 מרכז מסחרי- דרך ירושלים רעננה 36598 איסוף 10
9 מנחם בגין/ כנפי נשרים הרצליה 21328 איסוף 10
10 מכללת לוינסקי- קרית חינוך / דרך נמיר תל אביב 20105 הורדה 11
11 דרך נמיר / אינשטיין תל אביב 20047 הורדה 12
12 סמינר הקיבוצים- דרך נמיר / ש.י עגנון תל אביב 25071 הורדה 13
13 דרך נמיר / ז’בוטינסקי תל אביב 20348 הורדה 14
14 רכבת מרכז- דרך נמיר / ארלוזרוב תל אביב 20349 הורדה 15
15 בית הדר דפנה- שדרות שאול המלך תל אביב 25732 הורדה 16
16 בית המשפט- שדרות שאול המלך תל אביב 21544 הורדה 17
17 לונדון מיניסטור- שדרות שאול המלך תל אביב 21150 הורדה 18
18 כיכר רבין- מלכי ישראל תל אביב 21520 הורדה 19
19 בית ז'בוטינסקי- המלך ג'ורג' תל אביב 21543 הורדה 20
20 אלנבי / בלפור תל אביב 27228 הורדה 21
21 אלנבי / מונטיפיורי תל אביב 22988 הורדה 22
22 בית הכנסת הגדול- אלנבי / הר סיני תל אביב 23020 הורדה 23
23 כיכר המושבות- אלנבי / יהודה הלוי תל אביב 21490 הורדה 0
מדלג על מרכז הרצליה
כנראה נסיעה דרך הבריגדה היהודית.
במידה וזהו אכן המסלול, לדעתי מוטב להוסיף תחנות, באזור שכונות נחלת עדה, גן רשל וסביבתן. כולל גם אזור שדה התעופה.
 
גם לא כל כך הבנתי את המסלול מאה"ת לאחוזה:

מדלג על מרכז הרצליה
כנראה נסיעה דרך הבריגדה היהודית.
במידה וזהו אכן המסלול, לדעתי מוטב להוסיף תחנות, באזור שכונות נחלת עדה, גן רשל וסביבתן. כולל גם אזור שדה התעופה.
גם לא כל כך הבנתי את המסלול מאה"ת לאחוזה:
איך הוא מגיע מרחוב התדהר לאחוזה/בן גוריון ואיך זה שאין שום תחנה בדרך?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה