קו 91 מטרופולין (ת"א-הרצליה) ביטול תחנה בעזריאלי (מנחם בגין)

מצב
הנושא נעול.

olli3

New member
מנהל
קו 91 מטרופולין (ת"א-הרצליה) ביטול תחנה בעזריאלי (מנחם בגין)

קו 91 מטרופולין (ת"א-הרצליה) ביטול תחנה בעזריאלי (מנחם בגין)
התחנה ברכבת השלו םתשאר. כפי שאני מבין מהאתר, התחנה מבוטלת רק בכיוון הנסיעה להרצליה.

אחד הביטולים היותר מוזרים ששמעתי עליהם, החל מהיום (24.01.16).

כמו כן, מסלול קו 90 באיזור התעשיה בהרצליה משתנה והופך להתבסס על רחוב מדינת היהודים.
 

cwen

New member
למה לא פשוט לחבר את התחנה לקווים שנוסעים על דרך נמיר?

קו 91 מטרופולין (ת"א-הרצליה) ביטול תחנה בעזריאלי (מנחם בגין)
התחנה ברכבת השלו םתשאר. כפי שאני מבין מהאתר, התחנה מבוטלת רק בכיוון הנסיעה להרצליה.

אחד הביטולים היותר מוזרים ששמעתי עליהם, החל מהיום (24.01.16).

כמו כן, מסלול קו 90 באיזור התעשיה בהרצליה משתנה והופך להתבסס על רחוב מדינת היהודים.
למה לא פשוט לחבר את התחנה לקווים שנוסעים על דרך נמיר?
בייחוד 501.
&nbsp
אני ממש לא מבינה מה הם עושים עם הקו הזה, ולמה לקחו לי אותו מגבעתיים :(
 

orchilit

New member
מה שכן, מסביר למה הוא לא שולט מעולם בתחנות גבעתיים

למה לא פשוט לחבר את התחנה לקווים שנוסעים על דרך נמיר?
בייחוד 501.
&nbsp
אני ממש לא מבינה מה הם עושים עם הקו הזה, ולמה לקחו לי אותו מגבעתיים :(
מה שכן, מסביר למה הוא לא שולט מעולם בתחנות גבעתיים
כנרא מראש לא נתנו לו סיכוי
 

mister K

New member
ביטול מטומטם באופן מוחלט

קו 91 מטרופולין (ת"א-הרצליה) ביטול תחנה בעזריאלי (מנחם בגין)
התחנה ברכבת השלו םתשאר. כפי שאני מבין מהאתר, התחנה מבוטלת רק בכיוון הנסיעה להרצליה.

אחד הביטולים היותר מוזרים ששמעתי עליהם, החל מהיום (24.01.16).

כמו כן, מסלול קו 90 באיזור התעשיה בהרצליה משתנה והופך להתבסס על רחוב מדינת היהודים.
ביטול מטומטם באופן מוחלט
כל ההגיון הוא לקבוע לו תחנות משותפות עם שאר הקווים שנוסעים לכיוון הרצליה (501, 601) ולא במקומות שבהם לא ממתין אף נוסע שיעדו הוא הרצליה (מול רכבת השלום).
אני לא יודע מי החליט על ביטול התחנה, אבל זה כנראה פקיד שלא נסע כבר שנים באוטובוסים ואין לו שום הבנה בעניין. החלטה מטומטמת וחסרת הגיון.
 
והצד השני של המטבע

ביטול מטומטם באופן מוחלט
כל ההגיון הוא לקבוע לו תחנות משותפות עם שאר הקווים שנוסעים לכיוון הרצליה (501, 601) ולא במקומות שבהם לא ממתין אף נוסע שיעדו הוא הרצליה (מול רכבת השלום).
אני לא יודע מי החליט על ביטול התחנה, אבל זה כנראה פקיד שלא נסע כבר שנים באוטובוסים ואין לו שום הבנה בעניין. החלטה מטומטמת וחסרת הגיון.
והצד השני של המטבע
תחנות עזריאלי נמצאות כבר הרבה מעבר לקיבולת שלהן, אין מנוס מלהחליט שחלק מהקווים יעצרו שם וחלק לא. לגבי ההחלטה הספציפית של קו 91, אין לי דיעה.
 

mister K

New member
אז לוקחים קבוצת קווים ומוציאים משם. לא ככה

והצד השני של המטבע
תחנות עזריאלי נמצאות כבר הרבה מעבר לקיבולת שלהן, אין מנוס מלהחליט שחלק מהקווים יעצרו שם וחלק לא. לגבי ההחלטה הספציפית של קו 91, אין לי דיעה.
אז לוקחים קבוצת קווים ומוציאים משם. לא ככה
זו החלטה חסרת מקצועיות לחלוטין שתורמת לחיסול הקו.
חלק ממדיניות השליפה מהמותן של פקידים שלא באמת מבינים את הפסיכולוגיה של הנוסעים. מן הסתם כי הם כנראה לא נוסעים באוטובוסים.
 

olli3

New member
מנהל
עכשיו אני מוצא את ההגיון מאחורי ההחלטה לפחות.

אז לוקחים קבוצת קווים ומוציאים משם. לא ככה
זו החלטה חסרת מקצועיות לחלוטין שתורמת לחיסול הקו.
חלק ממדיניות השליפה מהמותן של פקידים שלא באמת מבינים את הפסיכולוגיה של הנוסעים. מן הסתם כי הם כנראה לא נוסעים באוטובוסים.
עכשיו אני מוצא את ההגיון מאחורי ההחלטה לפחות.
רוב הקווים שעוצרים בעזריאלי, עוצרים בתחנה אחת במתחם עזריאלי ורכבת השלום. לקו 9 יש שתי תחנות, בדומה לקווים נוספים כמו 140 ו270 (לא עולים לי עוד קווים). אז אפשר להבין מאיפה מגיע הרעיון של לצמצם את מה העומס שיש בבגין.
&nbsp
כמובן שאני לא מסכים ש91 לא צריך לעצור שם.
 

orchilit

New member
קו 279 (שתחנת העצירה שלו לא הגיונית בעליל)

עכשיו אני מוצא את ההגיון מאחורי ההחלטה לפחות.
רוב הקווים שעוצרים בעזריאלי, עוצרים בתחנה אחת במתחם עזריאלי ורכבת השלום. לקו 9 יש שתי תחנות, בדומה לקווים נוספים כמו 140 ו270 (לא עולים לי עוד קווים). אז אפשר להבין מאיפה מגיע הרעיון של לצמצם את מה העומס שיש בבגין.
&nbsp
כמובן שאני לא מסכים ש91 לא צריך לעצור שם.
קו 279 (שתחנת העצירה שלו לא הגיונית בעליל)
ו-177 נדמה לי עוצר רק ברכבת השלום.
אגב, את 68 ו169 העבירו לתחנה של קו 1/50/51 , ובתחנה האמצעית (בין זו של 1 לבין קווי גבעתיים ויו"ש) נשאר עמוד מסכן עם שילוט לקווים 40/42/140/141/240 (משום מה שכחו מ75/76/350 שעוצרים שם גם). עכשיו בימי הגשם, הם כולם באים כמעט לתחנה של קווי גבעתיים-יו"ש. מישהו חשב להקים שם תחנה באיזה שלב כלשהו במאה ה-21? בושה וחרפה.
 

olli3

New member
מנהל
גם 177 וגם 280 עוצרים בשתי התחנות. אבל 480, או זה משהו אחר.

קו 279 (שתחנת העצירה שלו לא הגיונית בעליל)
ו-177 נדמה לי עוצר רק ברכבת השלום.
אגב, את 68 ו169 העבירו לתחנה של קו 1/50/51 , ובתחנה האמצעית (בין זו של 1 לבין קווי גבעתיים ויו"ש) נשאר עמוד מסכן עם שילוט לקווים 40/42/140/141/240 (משום מה שכחו מ75/76/350 שעוצרים שם גם). עכשיו בימי הגשם, הם כולם באים כמעט לתחנה של קווי גבעתיים-יו"ש. מישהו חשב להקים שם תחנה באיזה שלב כלשהו במאה ה-21? בושה וחרפה.
גם 177 וגם 280 עוצרים בשתי התחנות. אבל 480, או זה משהו אחר.
480 עוצר רק בבגין ולא עוצר ברכבת השלום, אני כמובן מדבר על החלופות שיוצאות מהשכונות בירושלים אל ת"א בשעות הבוקר.
&nbsp
מכל הקווים שעוצרים ברכבת השלום ופונים ימינה, רק 91 הוא זה שלא עוצר שם יותר. השאלה היא האם יש כוונה לצמצם בעוד קווים ו91 היה הראשון או שלא ואז זה כבר הופך למסריח.
&nbsp
לגבי הסככה (זה המונח שמתאים יותר), צריכים שם את הסככות הכפולות או המשולשות, הארוכות שיכולות להכיל מספר רב של אנשים. סביר שאף אחד לא חשב שצריך שם סככה בכלל אם זה מסיבות של קווים תדירים שעוצרים בתחנה (פחות נראה לי) ואם מסיבה שהמדרכה לא רחבה כל כך כמו בהמשך (סככת הבין עירוניים בעיקר).
&nbsp
בכל מקרה, מספר הקווים שהולכים להגיע מדרום לכיוון צפון ולעבור בעזריאלי הולך להצטמצם באחד השלבים הבאים בו יסגרו את דרך בגין גם לתח"צ.
 

orchilit

New member
למה שיצטמצם?

גם 177 וגם 280 עוצרים בשתי התחנות. אבל 480, או זה משהו אחר.
480 עוצר רק בבגין ולא עוצר ברכבת השלום, אני כמובן מדבר על החלופות שיוצאות מהשכונות בירושלים אל ת"א בשעות הבוקר.
&nbsp
מכל הקווים שעוצרים ברכבת השלום ופונים ימינה, רק 91 הוא זה שלא עוצר שם יותר. השאלה היא האם יש כוונה לצמצם בעוד קווים ו91 היה הראשון או שלא ואז זה כבר הופך למסריח.
&nbsp
לגבי הסככה (זה המונח שמתאים יותר), צריכים שם את הסככות הכפולות או המשולשות, הארוכות שיכולות להכיל מספר רב של אנשים. סביר שאף אחד לא חשב שצריך שם סככה בכלל אם זה מסיבות של קווים תדירים שעוצרים בתחנה (פחות נראה לי) ואם מסיבה שהמדרכה לא רחבה כל כך כמו בהמשך (סככת הבין עירוניים בעיקר).
&nbsp
בכל מקרה, מספר הקווים שהולכים להגיע מדרום לכיוון צפון ולעבור בעזריאלי הולך להצטמצם באחד השלבים הבאים בו יסגרו את דרך בגין גם לתח"צ.
למה שיצטמצם?
הרי הקווים האלו סה"כ הולכים לעבור הסטה לרח' חסן עראפה שנסלל ומשם למסגר ואז חזרה לדרך בגין באזור יהודית.
 
בשלב כלשהו יש כוונה לקצר קווים מהדרום לתמח"ת וקווים מהצפון

למה שיצטמצם?
הרי הקווים האלו סה"כ הולכים לעבור הסטה לרח' חסן עראפה שנסלל ומשם למסגר ואז חזרה לדרך בגין באזור יהודית.
בשלב כלשהו יש כוונה לקצר קווים מהדרום לתמח"ת וקווים מהצפון
ומז'בוטינסקי למסוף 2000.
במכרז שרון-חולון החדש יש התייחסות מפורשת לכך, כולל ציון של קווים ספציפיים שצפויים להתקצר.
 

orchilit

New member
אה, אוקיי. זה סבבה. אילו קווים צויינו במכרז ? X71 ? X26?

בשלב כלשהו יש כוונה לקצר קווים מהדרום לתמח"ת וקווים מהצפון
ומז'בוטינסקי למסוף 2000.
במכרז שרון-חולון החדש יש התייחסות מפורשת לכך, כולל ציון של קווים ספציפיים שצפויים להתקצר.
אה, אוקיי. זה סבבה. אילו קווים צויינו במכרז ? X71 ? X26?
 
ציטוט מהמכרז:

אה, אוקיי. זה סבבה. אילו קווים צויינו במכרז ? X71 ? X26?
ציטוט מהמכרז:
"
36.1 עבודות להקמת הקו האדום של הרכבת הקלה
עבודות אלה החלו לאחרונה וכוללות חסימת צירי תנועה בהם עוברים הקווים או צמצום נתיבי הנסיעה. חלק מהקווים הכלולים במכרז, צפויים במסגרת זו להתקצר למסוף ארלוזורוב או למסוף חלופי: עפ"י התכנית מדובר בקווים 504, 521, 524, 525, 532, 568 וכל קווי נתניה שמגיעים לתמח"ת למעט קו 605 . תכנית זו צפויה לצאת לפועל לפני כניסת הזכיין לפעילות, אולם מחמת אי וודאות לגבי מועד יישומה או היתכנות לביצוע שינויים והתאמות בה בהמשך, מופיעים במכרז המסלולים בהתאם למצב הקיים במועד הפרסום – כלומר ללא שינוי במצב הקיים לגבי קווים שמגיעים לתמח"ת. מובהר עם זאת כי בסבירות גבוהה, במועד כניסת הזכיין חלק מהקווים יפעל במתכונת מקוצרת עד מסוף ארלוזורוב או מסוף חלופי והמסלולים יותאמו לכך במהלך היישום. שינויים שכבר בוצעו בפועל – הסטת קווים מרח' קרליבך לרח' חשמונאים (קווים 26, 126) מוטמעים במפרטי הקווים במכרז.

מעבר לכך, בתוואי הרכבת שכולל בין היתר את רח' ז'בוטינסקי בפ"ת – ר"ג ואת דרך בגין, צפויים שיבושי תנועה כולל צמצום מספר נתיבים ושינוי הסדרי תנועה בכניסה ויציאה אל הרחובות הסובבים.
"
 
X71 לא יתקצרו. מדובר בקווים שהם חלק מהשלד של מערכת הקווים

אה, אוקיי. זה סבבה. אילו קווים צויינו במכרז ? X71 ? X26?
X71 לא יתקצרו. מדובר בקווים שהם חלק מהשלד של מערכת הקווים
העירוניים של לב המטרופולין.
הקיצורים מתייחסים לקווים בינעירוניים ואזוריים.
 

orchilit

New member
טוב רוב הקווים מדרים מסיימים בתמח"ת בדרך כלל

X71 לא יתקצרו. מדובר בקווים שהם חלק מהשלד של מערכת הקווים
העירוניים של לב המטרופולין.
הקיצורים מתייחסים לקווים בינעירוניים ואזוריים.
טוב רוב הקווים מדרים מסיימים בתמח"ת בדרך כלל
אז בטח לא מדובר הרבה על קווים מדרום. בעיקר מצפון.
 
לא צריך סככות

גם 177 וגם 280 עוצרים בשתי התחנות. אבל 480, או זה משהו אחר.
480 עוצר רק בבגין ולא עוצר ברכבת השלום, אני כמובן מדבר על החלופות שיוצאות מהשכונות בירושלים אל ת"א בשעות הבוקר.
&nbsp
מכל הקווים שעוצרים ברכבת השלום ופונים ימינה, רק 91 הוא זה שלא עוצר שם יותר. השאלה היא האם יש כוונה לצמצם בעוד קווים ו91 היה הראשון או שלא ואז זה כבר הופך למסריח.
&nbsp
לגבי הסככה (זה המונח שמתאים יותר), צריכים שם את הסככות הכפולות או המשולשות, הארוכות שיכולות להכיל מספר רב של אנשים. סביר שאף אחד לא חשב שצריך שם סככה בכלל אם זה מסיבות של קווים תדירים שעוצרים בתחנה (פחות נראה לי) ואם מסיבה שהמדרכה לא רחבה כל כך כמו בהמשך (סככת הבין עירוניים בעיקר).
&nbsp
בכל מקרה, מספר הקווים שהולכים להגיע מדרום לכיוון צפון ולעבור בעזריאלי הולך להצטמצם באחד השלבים הבאים בו יסגרו את דרך בגין גם לתח"צ.
לא צריך סככות
לפי ריבוי הולכי הרגל שם, סככות זה סתם גורם מפריע, מה שצריך הוא קירוי איכותי מלא שהעמודים שלו יהיו על הגדר של עזריאלי. לאורך כל הדרך.
בזמנו מע"צ עשתה כמה קירויים כאלה בתחנות חזקות כגון צומת חולון ומסובים (שנמצאות על כבישי מע"צ), הם מספקים הגנה טובה יותר והם בהחלט מתיאמים גם למדרכה שליד עזריאלי (אם כי הייתי מתכנן קונסטורוקציה קצת פחות מפלצתית)

בשפירים יש קירוי מלא והוא טוב, אבל בגלל שיש לו עמודים משני הצדדים הוא פחות מתאים לאזור עזריאלי (בגלל נפח האוטובוסים והעובדה שיש שם גם עולים וגם יורדים אי אפשר לתכנן כך שיעצרו רק מול "אין עמוד" מול כל הדלתות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה