קו 669 החדש - רשמים ראשוניים

מצב
הנושא נעול.

טנק2

New member
לא חשבתי על זה ככה

הסיבה שהקו לא יאסוף נוסעים מבר אילן צפונה
העלאת נוסעת לא תקרה כי 669 הוא קו של מטרופולין ומשרד התחבורה לא רוצה לפגוע בדן ובאגד הרלוונטים באיזור.
לא חשבתי על זה ככה
הגיוני.
הביעה רק שאין קווים שנוסעים לאורך כל הציר, אלא רק בקטעים ממנו (164 כבודו במקומו מונח, אבל כדי להמשיך צפונה צריך את להחליף מספר קווים, ולכל קו יש גבול בעומס שהוא מסוגל לשאת (70)).
 
מהשבוע הבא קו פנימי חדש בערד

קו 669 החדש - רשמים ראשוניים
אתמול נחנך בשעה טובה קו 669 של מטרופולין מב"ש לרעננה דרך צומת גהה. במקרה, זה נפל בדיוק על היומיים שהייתי צריך להיות בבר-אילן בכנס.

אז מה המצב?

בואו נתחיל בזה שנורא עיצבן אותי שהאוטובוס הראשון מב"ש יוצא ב-9 בבוקר. לי היה מתאים יותר משהו בסביבות 7, ואני חושב שלא מעט חיילים היו נוטים להסכים איתי. אז לקחתי את ה-380 של 6:30 והייתי באוניברסיטה ב-8:30. בהתחשב בבוקר יום ראשון וקו 70 על ציר ז'בוטינסקי זה לא נורא.

בערב כיוונתי את עצמי לאוטובוס שיוצא מרעננה ב-17:30. הוא הגיע לבר-אילן בסביבות 6 בערב, אבל חלף על פני התחנה כאילו היא לא קשורה אליו. לא הראה שום ניסיון להאט או לראות אם יש מישהו בתחנה שמנופף בידיו. מעצבן, אבל לפחות הספקתי לראות שיש עליו 5-6 נוסעים.

היום כבר עזבתי את הכנס בשעה 10 בבוקר לערד, וחיכיתי לקו 550 בתחנה בגבעת-שמואל. קו 669 של 10 בבוקר הגיע לתחנה גם כן אחרי חצי שעה בערך, עצר בתחנה והמתין כמה שניות כדי להיות בטוח שהוא לא מפספס אף נוסע (יפה!). היו עליו כ-10 נוסעים.

מעט אחריו הגיח מהצד השני האוטובוס שיוצא מב"ש ב-9 בבוקר, וממה שהספקתי לראות היו עליו נוסעים ספורים.

מסקנות הביניים:
1. אם אתם משיקים קו חדש, לא יזיק שהוא יעצור בתחנות האיסוף שלו.
2. יחסית לקו שפועל יומיים המצב לא כזה גרוע, ולפחות בנסיעות שאני ראיתי היו נוסעים. עם זאת, יתכן שהנסיעה של 9 בוקר מב"ש יוצאת בשעה מעט מאוחרת מהנדרש, ואולי היה עדיף להקדים אותה לסביבות 7-8.
3. עושה רושם שהדרך מב"ש לאזור בר-אילן לוקחת כשעה וחצי, ומשם לרעננה עוד חצי שעה. זה חוסך חצי שעה לעומת השילוב של קו 380 עם קו 68/70 (קווים שאינם סובלים מעודף מקומות ישיבה, במיוחד בשעות השיא). עבור מי שמעוניין להגיע לרעננה, לעומת זאת, אני לא בטוח שקו 669 יותר מהיר בהשוואה לשילוב של 380 עם קו 149, אבל זה בטח יותר זול ויותר נוח.

בשורה התחתונה- ממדגם לא מייצג של 3 מתוך 16 נסיעות שבוצעו בקו עד כה, המצב נראה מעורר אופטימיות. יש נוסעים ונראה שהוא הופך את הנסיעה לקצרה, זולה ונוחה יותר. הלו"ז דורש שיפורים מסויימים.
מהשבוע הבא קו פנימי חדש בערד
קו 11, שהוא למעשה "מתיחה" של קו 1 אל אזור התעשיה ומתחם צים סנטר שבמערב העיר. הקו יפעל אחת לשעה, כנראה על חשבון נסיעות קיימות של קו 1.

אף שהוספת קו לצים סנטר היא צעד מבורך ביותר, לדעתי הביצוע לוקה: קו 11 משרת רק את החלק המזרחי של העיר, שרובו מורכב משכונות צמודי קרקע, אבל מפספס את רוב מערב העיר ואפילו חלק מהאזורים המאוכלסים יותר במזרח. בקיצור- קישור נוח לבערך 40% מתושבי העיר ולא יותר.

היה עדיף לשנות את קווים 2/2א, שמשרתים בערך 70% מהעיר.

ועדיין- עדיף על כלום ובהחלט שיפור מבורך.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה