קו 669 החדש - רשמים ראשוניים

מצב
הנושא נעול.
קו 669 החדש - רשמים ראשוניים

קו 669 החדש - רשמים ראשוניים
אתמול נחנך בשעה טובה קו 669 של מטרופולין מב"ש לרעננה דרך צומת גהה. במקרה, זה נפל בדיוק על היומיים שהייתי צריך להיות בבר-אילן בכנס.

אז מה המצב?

בואו נתחיל בזה שנורא עיצבן אותי שהאוטובוס הראשון מב"ש יוצא ב-9 בבוקר. לי היה מתאים יותר משהו בסביבות 7, ואני חושב שלא מעט חיילים היו נוטים להסכים איתי. אז לקחתי את ה-380 של 6:30 והייתי באוניברסיטה ב-8:30. בהתחשב בבוקר יום ראשון וקו 70 על ציר ז'בוטינסקי זה לא נורא.

בערב כיוונתי את עצמי לאוטובוס שיוצא מרעננה ב-17:30. הוא הגיע לבר-אילן בסביבות 6 בערב, אבל חלף על פני התחנה כאילו היא לא קשורה אליו. לא הראה שום ניסיון להאט או לראות אם יש מישהו בתחנה שמנופף בידיו. מעצבן, אבל לפחות הספקתי לראות שיש עליו 5-6 נוסעים.

היום כבר עזבתי את הכנס בשעה 10 בבוקר לערד, וחיכיתי לקו 550 בתחנה בגבעת-שמואל. קו 669 של 10 בבוקר הגיע לתחנה גם כן אחרי חצי שעה בערך, עצר בתחנה והמתין כמה שניות כדי להיות בטוח שהוא לא מפספס אף נוסע (יפה!). היו עליו כ-10 נוסעים.

מעט אחריו הגיח מהצד השני האוטובוס שיוצא מב"ש ב-9 בבוקר, וממה שהספקתי לראות היו עליו נוסעים ספורים.

מסקנות הביניים:
1. אם אתם משיקים קו חדש, לא יזיק שהוא יעצור בתחנות האיסוף שלו.
2. יחסית לקו שפועל יומיים המצב לא כזה גרוע, ולפחות בנסיעות שאני ראיתי היו נוסעים. עם זאת, יתכן שהנסיעה של 9 בוקר מב"ש יוצאת בשעה מעט מאוחרת מהנדרש, ואולי היה עדיף להקדים אותה לסביבות 7-8.
3. עושה רושם שהדרך מב"ש לאזור בר-אילן לוקחת כשעה וחצי, ומשם לרעננה עוד חצי שעה. זה חוסך חצי שעה לעומת השילוב של קו 380 עם קו 68/70 (קווים שאינם סובלים מעודף מקומות ישיבה, במיוחד בשעות השיא). עבור מי שמעוניין להגיע לרעננה, לעומת זאת, אני לא בטוח שקו 669 יותר מהיר בהשוואה לשילוב של 380 עם קו 149, אבל זה בטח יותר זול ויותר נוח.

בשורה התחתונה- ממדגם לא מייצג של 3 מתוך 16 נסיעות שבוצעו בקו עד כה, המצב נראה מעורר אופטימיות. יש נוסעים ונראה שהוא הופך את הנסיעה לקצרה, זולה ונוחה יותר. הלו"ז דורש שיפורים מסויימים.
 

טנק2

New member
יכול להיות כי הלו"ז ככה כי בשלב הראשון

קו 669 החדש - רשמים ראשוניים
אתמול נחנך בשעה טובה קו 669 של מטרופולין מב"ש לרעננה דרך צומת גהה. במקרה, זה נפל בדיוק על היומיים שהייתי צריך להיות בבר-אילן בכנס.

אז מה המצב?

בואו נתחיל בזה שנורא עיצבן אותי שהאוטובוס הראשון מב"ש יוצא ב-9 בבוקר. לי היה מתאים יותר משהו בסביבות 7, ואני חושב שלא מעט חיילים היו נוטים להסכים איתי. אז לקחתי את ה-380 של 6:30 והייתי באוניברסיטה ב-8:30. בהתחשב בבוקר יום ראשון וקו 70 על ציר ז'בוטינסקי זה לא נורא.

בערב כיוונתי את עצמי לאוטובוס שיוצא מרעננה ב-17:30. הוא הגיע לבר-אילן בסביבות 6 בערב, אבל חלף על פני התחנה כאילו היא לא קשורה אליו. לא הראה שום ניסיון להאט או לראות אם יש מישהו בתחנה שמנופף בידיו. מעצבן, אבל לפחות הספקתי לראות שיש עליו 5-6 נוסעים.

היום כבר עזבתי את הכנס בשעה 10 בבוקר לערד, וחיכיתי לקו 550 בתחנה בגבעת-שמואל. קו 669 של 10 בבוקר הגיע לתחנה גם כן אחרי חצי שעה בערך, עצר בתחנה והמתין כמה שניות כדי להיות בטוח שהוא לא מפספס אף נוסע (יפה!). היו עליו כ-10 נוסעים.

מעט אחריו הגיח מהצד השני האוטובוס שיוצא מב"ש ב-9 בבוקר, וממה שהספקתי לראות היו עליו נוסעים ספורים.

מסקנות הביניים:
1. אם אתם משיקים קו חדש, לא יזיק שהוא יעצור בתחנות האיסוף שלו.
2. יחסית לקו שפועל יומיים המצב לא כזה גרוע, ולפחות בנסיעות שאני ראיתי היו נוסעים. עם זאת, יתכן שהנסיעה של 9 בוקר מב"ש יוצאת בשעה מעט מאוחרת מהנדרש, ואולי היה עדיף להקדים אותה לסביבות 7-8.
3. עושה רושם שהדרך מב"ש לאזור בר-אילן לוקחת כשעה וחצי, ומשם לרעננה עוד חצי שעה. זה חוסך חצי שעה לעומת השילוב של קו 380 עם קו 68/70 (קווים שאינם סובלים מעודף מקומות ישיבה, במיוחד בשעות השיא). עבור מי שמעוניין להגיע לרעננה, לעומת זאת, אני לא בטוח שקו 669 יותר מהיר בהשוואה לשילוב של 380 עם קו 149, אבל זה בטח יותר זול ויותר נוח.

בשורה התחתונה- ממדגם לא מייצג של 3 מתוך 16 נסיעות שבוצעו בקו עד כה, המצב נראה מעורר אופטימיות. יש נוסעים ונראה שהוא הופך את הנסיעה לקצרה, זולה ונוחה יותר. הלו"ז דורש שיפורים מסויימים.
יכול להיות כי הלו"ז ככה כי בשלב הראשון
אולי כל הנסיעות מבוצעות על ידי אותה מכונה (רק השערה).
 
על-ידי אותה מכונה בטוח לא

יכול להיות כי הלו"ז ככה כי בשלב הראשון
אולי כל הנסיעות מבוצעות על ידי אותה מכונה (רק השערה).
על-ידי אותה מכונה בטוח לא
כי יש אוטובוס מב"ש ואוטובוס מרעננה ששניהם עוברים בבר-אילן בערך ב-10:30. אבל בהחלט רואים את הנטייה לבנות לו"ז על-פי סידור העבודה.
אוטובוס יוצא מרעננה ב-6:30, חוזר צפונה ב-9:00, דרומה ב-12:30 ושוב צפונה ב-14:50
אוטובוס יוצא מרעננה ב-10:00, חוזר צפונה ב-12:30 ,דרומה ב-17:30 ושוב צפונה ב-19:50

לדעתי ייתנו לקו לפעול בלו"ז הנוכחי למשך חודש ואז יעשו עדכונים בהתאם לצורך, אולי יבטלו נסיעות דלות נוסעים ויוסיפו במקומן בשעות שצריך.
 
האוטובוס של 12:30 מב"ש חוזר לצפה רמון מת"א.

על-ידי אותה מכונה בטוח לא
כי יש אוטובוס מב"ש ואוטובוס מרעננה ששניהם עוברים בבר-אילן בערך ב-10:30. אבל בהחלט רואים את הנטייה לבנות לו"ז על-פי סידור העבודה.
אוטובוס יוצא מרעננה ב-6:30, חוזר צפונה ב-9:00, דרומה ב-12:30 ושוב צפונה ב-14:50
אוטובוס יוצא מרעננה ב-10:00, חוזר צפונה ב-12:30 ,דרומה ב-17:30 ושוב צפונה ב-19:50

לדעתי ייתנו לקו לפעול בלו"ז הנוכחי למשך חודש ואז יעשו עדכונים בהתאם לצורך, אולי יבטלו נסיעות דלות נוסעים ויוסיפו במקומן בשעות שצריך.
האוטובוס של 12:30 מב"ש חוזר לצפה רמון מת"א.
 

קו 415

Member
בקרוב יופעל קו מבאר שבע לבית שמש

קו 669 החדש - רשמים ראשוניים
אתמול נחנך בשעה טובה קו 669 של מטרופולין מב"ש לרעננה דרך צומת גהה. במקרה, זה נפל בדיוק על היומיים שהייתי צריך להיות בבר-אילן בכנס.

אז מה המצב?

בואו נתחיל בזה שנורא עיצבן אותי שהאוטובוס הראשון מב"ש יוצא ב-9 בבוקר. לי היה מתאים יותר משהו בסביבות 7, ואני חושב שלא מעט חיילים היו נוטים להסכים איתי. אז לקחתי את ה-380 של 6:30 והייתי באוניברסיטה ב-8:30. בהתחשב בבוקר יום ראשון וקו 70 על ציר ז'בוטינסקי זה לא נורא.

בערב כיוונתי את עצמי לאוטובוס שיוצא מרעננה ב-17:30. הוא הגיע לבר-אילן בסביבות 6 בערב, אבל חלף על פני התחנה כאילו היא לא קשורה אליו. לא הראה שום ניסיון להאט או לראות אם יש מישהו בתחנה שמנופף בידיו. מעצבן, אבל לפחות הספקתי לראות שיש עליו 5-6 נוסעים.

היום כבר עזבתי את הכנס בשעה 10 בבוקר לערד, וחיכיתי לקו 550 בתחנה בגבעת-שמואל. קו 669 של 10 בבוקר הגיע לתחנה גם כן אחרי חצי שעה בערך, עצר בתחנה והמתין כמה שניות כדי להיות בטוח שהוא לא מפספס אף נוסע (יפה!). היו עליו כ-10 נוסעים.

מעט אחריו הגיח מהצד השני האוטובוס שיוצא מב"ש ב-9 בבוקר, וממה שהספקתי לראות היו עליו נוסעים ספורים.

מסקנות הביניים:
1. אם אתם משיקים קו חדש, לא יזיק שהוא יעצור בתחנות האיסוף שלו.
2. יחסית לקו שפועל יומיים המצב לא כזה גרוע, ולפחות בנסיעות שאני ראיתי היו נוסעים. עם זאת, יתכן שהנסיעה של 9 בוקר מב"ש יוצאת בשעה מעט מאוחרת מהנדרש, ואולי היה עדיף להקדים אותה לסביבות 7-8.
3. עושה רושם שהדרך מב"ש לאזור בר-אילן לוקחת כשעה וחצי, ומשם לרעננה עוד חצי שעה. זה חוסך חצי שעה לעומת השילוב של קו 380 עם קו 68/70 (קווים שאינם סובלים מעודף מקומות ישיבה, במיוחד בשעות השיא). עבור מי שמעוניין להגיע לרעננה, לעומת זאת, אני לא בטוח שקו 669 יותר מהיר בהשוואה לשילוב של 380 עם קו 149, אבל זה בטח יותר זול ויותר נוח.

בשורה התחתונה- ממדגם לא מייצג של 3 מתוך 16 נסיעות שבוצעו בקו עד כה, המצב נראה מעורר אופטימיות. יש נוסעים ונראה שהוא הופך את הנסיעה לקצרה, זולה ונוחה יותר. הלו"ז דורש שיפורים מסויימים.
בקרוב יופעל קו מבאר שבע לבית שמש
קו 459.
הקו יחל לפעול ע"פ המידע העדכני בתאריך 1.1.2014.
את הקו יפעיל חברת מטרופולין.

ייעודו של הקו הינו בעיקר לחיילים וסטודנטים.
ולכן הוא יבצע איסוף בבית שמש ופיזור באוניברסיטה בן גוריון, סורוקה, ותחנה מרכזית.

הוא יופעל ביום ראשון בבוקר לבאר שבע, וביום חמישי ושישי חזרה
 

טשאפק 2

New member
ב"ש - ב"ש. מתבקש

בקרוב יופעל קו מבאר שבע לבית שמש
קו 459.
הקו יחל לפעול ע"פ המידע העדכני בתאריך 1.1.2014.
את הקו יפעיל חברת מטרופולין.

ייעודו של הקו הינו בעיקר לחיילים וסטודנטים.
ולכן הוא יבצע איסוף בבית שמש ופיזור באוניברסיטה בן גוריון, סורוקה, ותחנה מרכזית.

הוא יופעל ביום ראשון בבוקר לבאר שבע, וביום חמישי ושישי חזרה
ב"ש - ב"ש. מתבקש
 

orenhz

New member
על העדכון! הערות:

קו 669 החדש - רשמים ראשוניים
אתמול נחנך בשעה טובה קו 669 של מטרופולין מב"ש לרעננה דרך צומת גהה. במקרה, זה נפל בדיוק על היומיים שהייתי צריך להיות בבר-אילן בכנס.

אז מה המצב?

בואו נתחיל בזה שנורא עיצבן אותי שהאוטובוס הראשון מב"ש יוצא ב-9 בבוקר. לי היה מתאים יותר משהו בסביבות 7, ואני חושב שלא מעט חיילים היו נוטים להסכים איתי. אז לקחתי את ה-380 של 6:30 והייתי באוניברסיטה ב-8:30. בהתחשב בבוקר יום ראשון וקו 70 על ציר ז'בוטינסקי זה לא נורא.

בערב כיוונתי את עצמי לאוטובוס שיוצא מרעננה ב-17:30. הוא הגיע לבר-אילן בסביבות 6 בערב, אבל חלף על פני התחנה כאילו היא לא קשורה אליו. לא הראה שום ניסיון להאט או לראות אם יש מישהו בתחנה שמנופף בידיו. מעצבן, אבל לפחות הספקתי לראות שיש עליו 5-6 נוסעים.

היום כבר עזבתי את הכנס בשעה 10 בבוקר לערד, וחיכיתי לקו 550 בתחנה בגבעת-שמואל. קו 669 של 10 בבוקר הגיע לתחנה גם כן אחרי חצי שעה בערך, עצר בתחנה והמתין כמה שניות כדי להיות בטוח שהוא לא מפספס אף נוסע (יפה!). היו עליו כ-10 נוסעים.

מעט אחריו הגיח מהצד השני האוטובוס שיוצא מב"ש ב-9 בבוקר, וממה שהספקתי לראות היו עליו נוסעים ספורים.

מסקנות הביניים:
1. אם אתם משיקים קו חדש, לא יזיק שהוא יעצור בתחנות האיסוף שלו.
2. יחסית לקו שפועל יומיים המצב לא כזה גרוע, ולפחות בנסיעות שאני ראיתי היו נוסעים. עם זאת, יתכן שהנסיעה של 9 בוקר מב"ש יוצאת בשעה מעט מאוחרת מהנדרש, ואולי היה עדיף להקדים אותה לסביבות 7-8.
3. עושה רושם שהדרך מב"ש לאזור בר-אילן לוקחת כשעה וחצי, ומשם לרעננה עוד חצי שעה. זה חוסך חצי שעה לעומת השילוב של קו 380 עם קו 68/70 (קווים שאינם סובלים מעודף מקומות ישיבה, במיוחד בשעות השיא). עבור מי שמעוניין להגיע לרעננה, לעומת זאת, אני לא בטוח שקו 669 יותר מהיר בהשוואה לשילוב של 380 עם קו 149, אבל זה בטח יותר זול ויותר נוח.

בשורה התחתונה- ממדגם לא מייצג של 3 מתוך 16 נסיעות שבוצעו בקו עד כה, המצב נראה מעורר אופטימיות. יש נוסעים ונראה שהוא הופך את הנסיעה לקצרה, זולה ונוחה יותר. הלו"ז דורש שיפורים מסויימים.
על העדכון! הערות:
1. לא ברור לי למה באמת אין אוטובוס שיוצא מב"ש מוקדם יותר. הרי אין כאן בעיה תפעולית, מכיוון שמטרופולין פעילה גם ברעננה וגם בב"ש. אני אשלח להם עכשיו מייל בהצעה שיוסיפו נסיעה מוקדמת יותר מב"ש.
2. הקו נוסע במסלול זהה בקטע ב"ש-גנות (למעט שתי תחנות לקו 669, שלא אמורות לעכב), כך שלדעתי עדיין עדיף לנסוע לרעננה עם 669 ולא עם 380.
3. למרות שהקו לא פורסם לדעתי בצורה מספקת, יפה לראות שכבר יש אנשים ששמעו עליו.
4. אני מקוה שיוסיפו מתישהו גם את קו 580 מרעננה דרך פ"ת לב"ש. גם לקו כזה צפויה הצלחה לדעתי.
 

אורי404

New member
לגבי כמות הנוסעים

על העדכון! הערות:
1. לא ברור לי למה באמת אין אוטובוס שיוצא מב"ש מוקדם יותר. הרי אין כאן בעיה תפעולית, מכיוון שמטרופולין פעילה גם ברעננה וגם בב"ש. אני אשלח להם עכשיו מייל בהצעה שיוסיפו נסיעה מוקדמת יותר מב"ש.
2. הקו נוסע במסלול זהה בקטע ב"ש-גנות (למעט שתי תחנות לקו 669, שלא אמורות לעכב), כך שלדעתי עדיין עדיף לנסוע לרעננה עם 669 ולא עם 380.
3. למרות שהקו לא פורסם לדעתי בצורה מספקת, יפה לראות שכבר יש אנשים ששמעו עליו.
4. אני מקוה שיוסיפו מתישהו גם את קו 580 מרעננה דרך פ"ת לב"ש. גם לקו כזה צפויה הצלחה לדעתי.
לגבי כמות הנוסעים
קו 944 המהיר מהרצליה לירושלים. אני חושב, שבהתחלה כמות הנוסעים הייתה מעטה. בכל מקרה כיום, לפחות באחת הנסיעות בבוקר שלו (ולא שיש לו שפע של נסיעות) מהרצליה לכיוון תל אביב, ניתן לראות ביום-יום אוטובוס מלא בישיבה.
כנראה כך יהיה בקו 669.
 

orenhz

New member
לגבי 408 מלוד לי-ם

לגבי כמות הנוסעים
קו 944 המהיר מהרצליה לירושלים. אני חושב, שבהתחלה כמות הנוסעים הייתה מעטה. בכל מקרה כיום, לפחות באחת הנסיעות בבוקר שלו (ולא שיש לו שפע של נסיעות) מהרצליה לכיוון תל אביב, ניתן לראות ביום-יום אוטובוס מלא בישיבה.
כנראה כך יהיה בקו 669.
לגבי 408 מלוד לי-ם
ראיתי אותו השבוע בסביבות 19:00 בכניסה ללוד עם נוסעים בודדים עליו (5-8).
ימים יגידו האם גם הוא יגיע לכמות נוסעים כמו 944.
 
אכן, קו 944 מלא בנסיעת הבוקר שלו

לגבי כמות הנוסעים
קו 944 המהיר מהרצליה לירושלים. אני חושב, שבהתחלה כמות הנוסעים הייתה מעטה. בכל מקרה כיום, לפחות באחת הנסיעות בבוקר שלו (ולא שיש לו שפע של נסיעות) מהרצליה לכיוון תל אביב, ניתן לראות ביום-יום אוטובוס מלא בישיבה.
כנראה כך יהיה בקו 669.
אכן, קו 944 מלא בנסיעת הבוקר שלו
מיותר לציין כיוון כי יש לו רק נסיעת בוקר אחת..
ביום ראשון לפני שבועיים יצא לי להיות בת"מ הרצליה בדיוק בשעת יציאתו וראיתי שני אוטובוסים שיצאו ביחד, האחד אסף את כל הנוסעים (להערכתי קרוב ל40) שחיכו בתחנה מרכזית הרצליה והשני יצא ישר מהמרכזית בלי להעלות בה על מנת לצאת בזמן ולאסוף נוסעים משאר תחנות הביניים לאורך הרחובות בן גוריון וסוקולוב ברמת השרון. כל הכבוד לאגד על שני האוטובוסים אבל חבל מאוד שהקו לא פועל בתדירות גבוהה יותר..
 
הלוואי שכולם היו נוהגים כמו אגד בנסיבות כאלה.

אכן, קו 944 מלא בנסיעת הבוקר שלו
מיותר לציין כיוון כי יש לו רק נסיעת בוקר אחת..
ביום ראשון לפני שבועיים יצא לי להיות בת"מ הרצליה בדיוק בשעת יציאתו וראיתי שני אוטובוסים שיצאו ביחד, האחד אסף את כל הנוסעים (להערכתי קרוב ל40) שחיכו בתחנה מרכזית הרצליה והשני יצא ישר מהמרכזית בלי להעלות בה על מנת לצאת בזמן ולאסוף נוסעים משאר תחנות הביניים לאורך הרחובות בן גוריון וסוקולוב ברמת השרון. כל הכבוד לאגד על שני האוטובוסים אבל חבל מאוד שהקו לא פועל בתדירות גבוהה יותר..
הלוואי שכולם היו נוהגים כמו אגד בנסיבות כאלה.
 

S a m B o o k i

New member
גם 942 מחדרה - מלא.

לגבי כמות הנוסעים
קו 944 המהיר מהרצליה לירושלים. אני חושב, שבהתחלה כמות הנוסעים הייתה מעטה. בכל מקרה כיום, לפחות באחת הנסיעות בבוקר שלו (ולא שיש לו שפע של נסיעות) מהרצליה לכיוון תל אביב, ניתן לראות ביום-יום אוטובוס מלא בישיבה.
כנראה כך יהיה בקו 669.
גם 942 מחדרה - מלא.
הוא התחיל לפעול ביחד עם 944.
ובנסיעת הבוקר שלו הוא מלא בישיבה וגם בנסיעת החזור מירושלים ב17:10.
בבוקר (06:20 ובימי א' גם 06:05 - שניהם מלאים)

נסעתי ולפעמים עדיין נוסע בקווים האלה, היה פעם נהג שאמר שמתגברים את הקו בצורה משמעותית, אבל עד כה לא ראיתי שינוי בשטח.
 
מסכים איתך, וכמה הערות משלי

על העדכון! הערות:
1. לא ברור לי למה באמת אין אוטובוס שיוצא מב"ש מוקדם יותר. הרי אין כאן בעיה תפעולית, מכיוון שמטרופולין פעילה גם ברעננה וגם בב"ש. אני אשלח להם עכשיו מייל בהצעה שיוסיפו נסיעה מוקדמת יותר מב"ש.
2. הקו נוסע במסלול זהה בקטע ב"ש-גנות (למעט שתי תחנות לקו 669, שלא אמורות לעכב), כך שלדעתי עדיין עדיף לנסוע לרעננה עם 669 ולא עם 380.
3. למרות שהקו לא פורסם לדעתי בצורה מספקת, יפה לראות שכבר יש אנשים ששמעו עליו.
4. אני מקוה שיוסיפו מתישהו גם את קו 580 מרעננה דרך פ"ת לב"ש. גם לקו כזה צפויה הצלחה לדעתי.
מסכים איתך, וכמה הערות משלי
גם לדעתי עדיף להשתמש ב-669 ולא להסתמך על 380 כולל הכניסות והיציאות מת"א. גם אם 669 לא מקצר מבחינת זמן הנסיעה (ולרוב הוא מקצר), המחיר והנוחות הן יתרונות חשובים.

הקו אמנם לא פורסם במידה מספקת, אבל ארגון נוסעי התחבורה הציבורית דאג שעל התחנות בב"ש ייתלו הודעות על הפעלת הקו החדש, כולל פירוט התחנות והלו"ז. ח"ח למיכאל.

לגבי פתח-תקווה: לדעתי מכיוון שהקישור מכל חלקי פתח-תקווה למחלף גהה הוא נוח (גם אם לא תמיד אידיאלי), יספיק קו 669 בתדירות טובה. לכל היותר יש מקום להפעיל בשעות הלחץ קו "668" ממרכזית פתח-תקווה לכביש גהה וב"ש. קו שייסע מרעננה לפ"ת ומשם לב"ש יהיה בלתי מועיל עבור תושבי אזור רעננה, ואני לא רואה טעם בהפעלתו.
 

olli3

New member
מנהל
יאפ זה אני :) תעדכן אותי אם אצטרך להדביק מחדש

מסכים איתך, וכמה הערות משלי
גם לדעתי עדיף להשתמש ב-669 ולא להסתמך על 380 כולל הכניסות והיציאות מת"א. גם אם 669 לא מקצר מבחינת זמן הנסיעה (ולרוב הוא מקצר), המחיר והנוחות הן יתרונות חשובים.

הקו אמנם לא פורסם במידה מספקת, אבל ארגון נוסעי התחבורה הציבורית דאג שעל התחנות בב"ש ייתלו הודעות על הפעלת הקו החדש, כולל פירוט התחנות והלו"ז. ח"ח למיכאל.

לגבי פתח-תקווה: לדעתי מכיוון שהקישור מכל חלקי פתח-תקווה למחלף גהה הוא נוח (גם אם לא תמיד אידיאלי), יספיק קו 669 בתדירות טובה. לכל היותר יש מקום להפעיל בשעות הלחץ קו "668" ממרכזית פתח-תקווה לכביש גהה וב"ש. קו שייסע מרעננה לפ"ת ומשם לב"ש יהיה בלתי מועיל עבור תושבי אזור רעננה, ואני לא רואה טעם בהפעלתו.
יאפ זה אני :) תעדכן אותי אם אצטרך להדביק מחדש
במידה ומישהו מסיבה כזאת או אחרת יסיר אותן (יש 3 הודעות בכל סככת תחנה).

כפי שציינתי כאן לעיל, הדבר פורסם גם בקבוצות פייסבוק שונות והועבר לידיעת אגדות הסטודנטים של בר אילן. עם אגדות הסטודנטים של בן גוריון אין לי עניין, הם גם ככה מעדיפים לקדם כמה שיותר טרמפים על בסיס רוח החברתיות של האגודה, של אוניברסיטה ובכלל של כל מה שקשור לחיים הסטודנטיאליים בבאר שבע.

מצחיק אותי שכשיש מסיבה גדולה בבארקה ומוניות הספיישל לא עומדות בביקוש, כל הקווים העירוניים שעובדים עד 23:15 נוסעים ריקים ובמקרה הטוב עם נוסע או שניים. רק בשל חוסר המודעות המשווע לכך שכל הקווים האלו מגיעים לבארקה ובנתיים, החבר'ה הרבים מנסים לעצור מונית למעלה מחצי שעה...
 

olli3

New member
מנהל
אם לא פרסמו, אז אני פרסמתי.

על העדכון! הערות:
1. לא ברור לי למה באמת אין אוטובוס שיוצא מב"ש מוקדם יותר. הרי אין כאן בעיה תפעולית, מכיוון שמטרופולין פעילה גם ברעננה וגם בב"ש. אני אשלח להם עכשיו מייל בהצעה שיוסיפו נסיעה מוקדמת יותר מב"ש.
2. הקו נוסע במסלול זהה בקטע ב"ש-גנות (למעט שתי תחנות לקו 669, שלא אמורות לעכב), כך שלדעתי עדיין עדיף לנסוע לרעננה עם 669 ולא עם 380.
3. למרות שהקו לא פורסם לדעתי בצורה מספקת, יפה לראות שכבר יש אנשים ששמעו עליו.
4. אני מקוה שיוסיפו מתישהו גם את קו 580 מרעננה דרך פ"ת לב"ש. גם לקו כזה צפויה הצלחה לדעתי.
אם לא פרסמו, אז אני פרסמתי.
בקבוצות טרמפים בפייסבוק (4 קבוצות רלוונטיות), בלוח הטרמפים של בן גוריון בפייסבוק. פרסמתי מודעה לכל שעה של נסיעה ולכל יום (מלבד מוצ"ש נכון לעכשיו כי עשיתי את זה בשבת ולא רציתי להטעות אנשים על קו שטרם פעל באותו היום). המודעות פורסמו באופן של "טרמפ קבוע" כך שהן מופיעות בכל יום ובכל חיפוש של מי שמבקש נסיעה מבאר שבע לפתח תקווה,. בר אילן והשרון ולהיפך.

כמו כן, נתלו הודעות לנוסעים על 3 סככות התחנה בסורוקה, כי באף תחנה מתוך ה-3 אין שום אזכור שעוצר במקום קו 669 בכלל.
 

orenhz

New member
עכשיו חזרו אלי ממטרופולין (תוך פחות מ24 שעות)

על העדכון! הערות:
1. לא ברור לי למה באמת אין אוטובוס שיוצא מב"ש מוקדם יותר. הרי אין כאן בעיה תפעולית, מכיוון שמטרופולין פעילה גם ברעננה וגם בב"ש. אני אשלח להם עכשיו מייל בהצעה שיוסיפו נסיעה מוקדמת יותר מב"ש.
2. הקו נוסע במסלול זהה בקטע ב"ש-גנות (למעט שתי תחנות לקו 669, שלא אמורות לעכב), כך שלדעתי עדיין עדיף לנסוע לרעננה עם 669 ולא עם 380.
3. למרות שהקו לא פורסם לדעתי בצורה מספקת, יפה לראות שכבר יש אנשים ששמעו עליו.
4. אני מקוה שיוסיפו מתישהו גם את קו 580 מרעננה דרך פ"ת לב"ש. גם לקו כזה צפויה הצלחה לדעתי.
עכשיו חזרו אלי ממטרופולין (תוך פחות מ24 שעות)
אמרו שיבדקו את האפשרות לפי תגובות מנוסעים. בכל מקרה, אמרו שאם יתבצע שינוי, הוא יתבצע בינואר.
 

orchilit

New member
מישהו יודע מה קורה עם 660 החדש?

קו 669 החדש - רשמים ראשוניים
אתמול נחנך בשעה טובה קו 669 של מטרופולין מב"ש לרעננה דרך צומת גהה. במקרה, זה נפל בדיוק על היומיים שהייתי צריך להיות בבר-אילן בכנס.

אז מה המצב?

בואו נתחיל בזה שנורא עיצבן אותי שהאוטובוס הראשון מב"ש יוצא ב-9 בבוקר. לי היה מתאים יותר משהו בסביבות 7, ואני חושב שלא מעט חיילים היו נוטים להסכים איתי. אז לקחתי את ה-380 של 6:30 והייתי באוניברסיטה ב-8:30. בהתחשב בבוקר יום ראשון וקו 70 על ציר ז'בוטינסקי זה לא נורא.

בערב כיוונתי את עצמי לאוטובוס שיוצא מרעננה ב-17:30. הוא הגיע לבר-אילן בסביבות 6 בערב, אבל חלף על פני התחנה כאילו היא לא קשורה אליו. לא הראה שום ניסיון להאט או לראות אם יש מישהו בתחנה שמנופף בידיו. מעצבן, אבל לפחות הספקתי לראות שיש עליו 5-6 נוסעים.

היום כבר עזבתי את הכנס בשעה 10 בבוקר לערד, וחיכיתי לקו 550 בתחנה בגבעת-שמואל. קו 669 של 10 בבוקר הגיע לתחנה גם כן אחרי חצי שעה בערך, עצר בתחנה והמתין כמה שניות כדי להיות בטוח שהוא לא מפספס אף נוסע (יפה!). היו עליו כ-10 נוסעים.

מעט אחריו הגיח מהצד השני האוטובוס שיוצא מב"ש ב-9 בבוקר, וממה שהספקתי לראות היו עליו נוסעים ספורים.

מסקנות הביניים:
1. אם אתם משיקים קו חדש, לא יזיק שהוא יעצור בתחנות האיסוף שלו.
2. יחסית לקו שפועל יומיים המצב לא כזה גרוע, ולפחות בנסיעות שאני ראיתי היו נוסעים. עם זאת, יתכן שהנסיעה של 9 בוקר מב"ש יוצאת בשעה מעט מאוחרת מהנדרש, ואולי היה עדיף להקדים אותה לסביבות 7-8.
3. עושה רושם שהדרך מב"ש לאזור בר-אילן לוקחת כשעה וחצי, ומשם לרעננה עוד חצי שעה. זה חוסך חצי שעה לעומת השילוב של קו 380 עם קו 68/70 (קווים שאינם סובלים מעודף מקומות ישיבה, במיוחד בשעות השיא). עבור מי שמעוניין להגיע לרעננה, לעומת זאת, אני לא בטוח שקו 669 יותר מהיר בהשוואה לשילוב של 380 עם קו 149, אבל זה בטח יותר זול ויותר נוח.

בשורה התחתונה- ממדגם לא מייצג של 3 מתוך 16 נסיעות שבוצעו בקו עד כה, המצב נראה מעורר אופטימיות. יש נוסעים ונראה שהוא הופך את הנסיעה לקצרה, זולה ונוחה יותר. הלו"ז דורש שיפורים מסויימים.
מישהו יודע מה קורה עם 660 החדש?
 

olli3

New member
מנהל
מחיר הנסיעה הוא מה שהולך לשחק כאן ובגדול.

קו 669 החדש - רשמים ראשוניים
אתמול נחנך בשעה טובה קו 669 של מטרופולין מב"ש לרעננה דרך צומת גהה. במקרה, זה נפל בדיוק על היומיים שהייתי צריך להיות בבר-אילן בכנס.

אז מה המצב?

בואו נתחיל בזה שנורא עיצבן אותי שהאוטובוס הראשון מב"ש יוצא ב-9 בבוקר. לי היה מתאים יותר משהו בסביבות 7, ואני חושב שלא מעט חיילים היו נוטים להסכים איתי. אז לקחתי את ה-380 של 6:30 והייתי באוניברסיטה ב-8:30. בהתחשב בבוקר יום ראשון וקו 70 על ציר ז'בוטינסקי זה לא נורא.

בערב כיוונתי את עצמי לאוטובוס שיוצא מרעננה ב-17:30. הוא הגיע לבר-אילן בסביבות 6 בערב, אבל חלף על פני התחנה כאילו היא לא קשורה אליו. לא הראה שום ניסיון להאט או לראות אם יש מישהו בתחנה שמנופף בידיו. מעצבן, אבל לפחות הספקתי לראות שיש עליו 5-6 נוסעים.

היום כבר עזבתי את הכנס בשעה 10 בבוקר לערד, וחיכיתי לקו 550 בתחנה בגבעת-שמואל. קו 669 של 10 בבוקר הגיע לתחנה גם כן אחרי חצי שעה בערך, עצר בתחנה והמתין כמה שניות כדי להיות בטוח שהוא לא מפספס אף נוסע (יפה!). היו עליו כ-10 נוסעים.

מעט אחריו הגיח מהצד השני האוטובוס שיוצא מב"ש ב-9 בבוקר, וממה שהספקתי לראות היו עליו נוסעים ספורים.

מסקנות הביניים:
1. אם אתם משיקים קו חדש, לא יזיק שהוא יעצור בתחנות האיסוף שלו.
2. יחסית לקו שפועל יומיים המצב לא כזה גרוע, ולפחות בנסיעות שאני ראיתי היו נוסעים. עם זאת, יתכן שהנסיעה של 9 בוקר מב"ש יוצאת בשעה מעט מאוחרת מהנדרש, ואולי היה עדיף להקדים אותה לסביבות 7-8.
3. עושה רושם שהדרך מב"ש לאזור בר-אילן לוקחת כשעה וחצי, ומשם לרעננה עוד חצי שעה. זה חוסך חצי שעה לעומת השילוב של קו 380 עם קו 68/70 (קווים שאינם סובלים מעודף מקומות ישיבה, במיוחד בשעות השיא). עבור מי שמעוניין להגיע לרעננה, לעומת זאת, אני לא בטוח שקו 669 יותר מהיר בהשוואה לשילוב של 380 עם קו 149, אבל זה בטח יותר זול ויותר נוח.

בשורה התחתונה- ממדגם לא מייצג של 3 מתוך 16 נסיעות שבוצעו בקו עד כה, המצב נראה מעורר אופטימיות. יש נוסעים ונראה שהוא הופך את הנסיעה לקצרה, זולה ונוחה יותר. הלו"ז דורש שיפורים מסויימים.
מחיר הנסיעה הוא מה שהולך לשחק כאן ובגדול.
מדובר ב17 ש"ח עד לגהה ו20.60 ש"ח למורשה וצומת רעננה מרכז. אבל... קהל יעד לא קטן הוא הסטודנטים ולאלו יש הנחה.

בעוד טרמפ מהמקומות האלו עולה 25-30 ש"ח, האוטובוס עולה חצי מחיר מהטרמפ. ורבים צריכים להגיע מ/אל מסובים, אלוף שדה ובר אילן. המקומות האלו מאד מבוקשים בנסיעות בטרמפים כי הם נגישים לתחבורת המשך וגם כי הם נגישים לאיסוף על ידי ההורים/משפחה/חברים אל היעד הסופי.

כרטיסיית שתי נסיעות למסובים, אלוף שדה, בר אילן, גבעת שמואל וגהה עולה 23.80 ש"ח וכרטיסיית שתי נסיעות למורשה ורעננה עולה 28.80 ש"ח.

מדובר בפער משמעותי בראיה שנתית בנסיעה באוטובוס אל מול טרמפ. כמו כן, בעבור מי שנוהג לנסוע דרך ת"א גם מדובר בהוזלה, אם כי לא גדולה.

יתרון נוסף הוא הורדת העומס מקו 380 במוצ"ש וביום ראשון, גם אם יהיה מדובר על ירידת עומס קטנה.
 

טנק2

New member
אם רוב הביקוש הוא לבר אילן אפשר להעלות נוסעים

מחיר הנסיעה הוא מה שהולך לשחק כאן ובגדול.
מדובר ב17 ש"ח עד לגהה ו20.60 ש"ח למורשה וצומת רעננה מרכז. אבל... קהל יעד לא קטן הוא הסטודנטים ולאלו יש הנחה.

בעוד טרמפ מהמקומות האלו עולה 25-30 ש"ח, האוטובוס עולה חצי מחיר מהטרמפ. ורבים צריכים להגיע מ/אל מסובים, אלוף שדה ובר אילן. המקומות האלו מאד מבוקשים בנסיעות בטרמפים כי הם נגישים לתחבורת המשך וגם כי הם נגישים לאיסוף על ידי ההורים/משפחה/חברים אל היעד הסופי.

כרטיסיית שתי נסיעות למסובים, אלוף שדה, בר אילן, גבעת שמואל וגהה עולה 23.80 ש"ח וכרטיסיית שתי נסיעות למורשה ורעננה עולה 28.80 ש"ח.

מדובר בפער משמעותי בראיה שנתית בנסיעה באוטובוס אל מול טרמפ. כמו כן, בעבור מי שנוהג לנסוע דרך ת"א גם מדובר בהוזלה, אם כי לא גדולה.

יתרון נוסף הוא הורדת העומס מקו 380 במוצ"ש וביום ראשון, גם אם יהיה מדובר על ירידת עומס קטנה.
אם רוב הביקוש הוא לבר אילן אפשר להעלות נוסעים
בתחנות גהה/מורשה לצומת רעננה, וכך במקום שייסע לרעננה קו כמעט ריק, החברה תרוויח עוד כמה שקלים וגם הנוסעים לא יאלצו לחכות עוד בתחנה לקו 567/קו אחר למרכזית רעננה.
 
הסיבה שהקו לא יאסוף נוסעים מבר אילן צפונה

אם רוב הביקוש הוא לבר אילן אפשר להעלות נוסעים
בתחנות גהה/מורשה לצומת רעננה, וכך במקום שייסע לרעננה קו כמעט ריק, החברה תרוויח עוד כמה שקלים וגם הנוסעים לא יאלצו לחכות עוד בתחנה לקו 567/קו אחר למרכזית רעננה.
הסיבה שהקו לא יאסוף נוסעים מבר אילן צפונה
העלאת נוסעת לא תקרה כי 669 הוא קו של מטרופולין ומשרד התחבורה לא רוצה לפגוע בדן ובאגד הרלוונטים באיזור.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה