קו 53 בפתח תקווה יוארך מחדש אל רכבת קרית אריה

  • פותח הנושא olli3
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

rans778

New member
תגובה

לא קיים שום קו מבילינסון לרכבת סגולה
הקו היחיד מפ"ת לתחנת הרכבת בסגולה זה קו 67 מהתחנה המרכזית שנוסע רק ברחוב אבן ספיר ויש לו מספר מצומצם מאוד של נסיעות ביום.
מבילינסון יש קו 46 לתחנת קרית אריה אבל הוא פעיל רק בבוקר ובערב ובכיוון מפתח תקוה ההחלפה אליו לא נוחה.
וזה לא נכון בכלל ששכונות אחרות לא צריכות את הרכבת.
אני יכול לומר שלהדר המושבות ונוה גן יש את 38 והן לא צריכות את הרכבת. זה נכון? ממש לא.
מה יש לכפר גנים ג'? 3 נסיעות ביום של קו 350... לאיזה ציר של אוטובוסים לתל אביב כפר גנים ג' קרובה?
לאיזה ציר של אוטובוסים לתל אביב השכונות המזרחיות קרובות?

אני מסכים של הדר המושבות ולנוה גן (פחות בגלל הסיבוב הענק בהדר המושבות) מדובר בשיפור, אבל לכל שאר פתח תקוה (עיר של יותר מ-200 אלף איש) אין שום שיפור.
ותחנת הרכבת קרית אריה היא תחנה של כל פתח תקוה ולא רק של הדר המושבות ונוה גן.
לכן השינויים הללו הם peanuts ולא יותר.
תגובה
"וזה לא נכון בכלל ששכונות אחרות לא צריכות את הרכבת."

לא אמרתי שלא צריכות.
אבל במצב התחבורתי הנוכחי של פ"ת, השכונות היחידות שזה ישתלם הן:
נווה גן, נווה דקלים, אם המושבות הוותיקה ואם המושבות החדשה.
השכונות הללו, כוללות כ-20% מתושבי העיר, אבל לדעתי 40% מהרכבים בעיר, מכיוון שלרוב המשפחות יש 2 מכוניות.
הדבר האחרון שניתן להגיד על כך זה peanuts מכיוון שברגע שמספקים להם פתרון תחבורתי מרוויחים פעמיים:
גם התושב יכול לשבת בנוחות, וגם מורידים את המכונית שלו מהכביש.

כל השאר (מרכז העיר ודרומה) לא ישתמשו בשירות אפילו אם יסופקו להם אוטובוסים לשם, מכיוון שהם יתקעו בפקקים ויקח להם זמן לאמבוטל להגיע לתחנה.
לכפר גנים יש אוטובוסים על ציר רבין.
אין ספק שצריך קו על כביש מכבית.
אבל בכל מקרה, הם לא ייסעו עד לרכבת.
לא כדאי להם.

אגב,
 
אני תושב כפר גנים ג' שמשתמש רבות ברכבת

תגובה
"וזה לא נכון בכלל ששכונות אחרות לא צריכות את הרכבת."

לא אמרתי שלא צריכות.
אבל במצב התחבורתי הנוכחי של פ"ת, השכונות היחידות שזה ישתלם הן:
נווה גן, נווה דקלים, אם המושבות הוותיקה ואם המושבות החדשה.
השכונות הללו, כוללות כ-20% מתושבי העיר, אבל לדעתי 40% מהרכבים בעיר, מכיוון שלרוב המשפחות יש 2 מכוניות.
הדבר האחרון שניתן להגיד על כך זה peanuts מכיוון שברגע שמספקים להם פתרון תחבורתי מרוויחים פעמיים:
גם התושב יכול לשבת בנוחות, וגם מורידים את המכונית שלו מהכביש.

כל השאר (מרכז העיר ודרומה) לא ישתמשו בשירות אפילו אם יסופקו להם אוטובוסים לשם, מכיוון שהם יתקעו בפקקים ויקח להם זמן לאמבוטל להגיע לתחנה.
לכפר גנים יש אוטובוסים על ציר רבין.
אין ספק שצריך קו על כביש מכבית.
אבל בכל מקרה, הם לא ייסעו עד לרכבת.
לא כדאי להם.

אגב,
אני תושב כפר גנים ג' שמשתמש רבות ברכבת
מאוד כדאי לי ליסוע עד הרכבת.
כביש מכבית וציר רבין אינם צירים של כפר גנים ג' או כפר גנים בכלל.
ואילו אוטובוסים יש בציר רבין? 87 ו-137 המסכנים?
איזה קו יש מציר רבין למרכז תל אביב? מה המרחק בין ציר רבין לרוב תושבי כפר גנים? (רמז: יותר מהמרחק בין תושבי הדר המושבות לציר ז'בוטינסקי...)
כל הקווים לתל אביב נוסעים דרך ז'בוטינסקי עם עשרות תחנות בדרך.
תבדוק ותראה שכיום מבחינת אוטובוסים נטו - להדר המושבות יש הרבה יותר מאשר לכפר גנים ג'.
הלוואי שלכפר גנים ג' היה קו דמוי 38.

המסקנה שלך שלא ישתמשו בשירות מוטעית ביסודה - כי גם אם זמן הנסיעה לתחנת הרכבת הוא 20 דקות, ההבדל בין משך הנסיעה ברכבת למשך הנסיעה באוטובוס על ציר ז'בוטינסקי עד תל אביב הרבה יותר משמעותי.
לתושבים של השכונות המזרחיות למשל לעלות על הרכבת בתחנת סגולה יהיה הרבה יותר מהיר מאשר לטייל עם קו 166 (בשעות בהן הוא פעיל) או ליסוע עם אוטובוס למרכז העיר, לתחנה המרכזית או לציר ז'בוטינסקי ומשם עם עוד אוטובוס לתל אביב.

ואגב, אין פקקים רציניים בדרך לתחנת הרכבת קרית אריה. הן בציר קפלן-מלכה והן בציר הנשיאים-טרומפלדור-קרול זמן הנסיעה הוא כ-15-20 דקות.
יש פרק זמן קצר בין 7:30-8:00 שבו רחובות השכונות עמוסים יותר בגלל תחילת הלימודים בבתי הספר אבל זה נכון לכל שכונת מגורים בכל עיר.

ולא לשכוח - לא כל הנוסעים נוסעים לתל אביב. נוסעים לראשון לציון, הרצליה, נתניה, חיפה, באר שבע, אשדוד ישתמשו ברכבת.

וגם בשכונות אחרות (כמו כפר גנים רבתי הגדולה לא פחות מהדר המושבות ונוה גן) יש שתי מכוניות למשפחות...
שורה תחתונה - פתח תקוה (כולל תחנות הרכבת שלה) זו לא רק הדר המושבות ונוה גן ומשרד התחבורה צריך לפעול בהתאם.
זו הדרישה שלי ממשרד התחורה
מצויין שהמשרד דואג להדר המושבות ולנוה גן - שידאג באותה מידה גם לשאר.
 

צביקוש23

New member
אני מוועד שכונת כפר גנים ג

אני תושב כפר גנים ג' שמשתמש רבות ברכבת
מאוד כדאי לי ליסוע עד הרכבת.
כביש מכבית וציר רבין אינם צירים של כפר גנים ג' או כפר גנים בכלל.
ואילו אוטובוסים יש בציר רבין? 87 ו-137 המסכנים?
איזה קו יש מציר רבין למרכז תל אביב? מה המרחק בין ציר רבין לרוב תושבי כפר גנים? (רמז: יותר מהמרחק בין תושבי הדר המושבות לציר ז'בוטינסקי...)
כל הקווים לתל אביב נוסעים דרך ז'בוטינסקי עם עשרות תחנות בדרך.
תבדוק ותראה שכיום מבחינת אוטובוסים נטו - להדר המושבות יש הרבה יותר מאשר לכפר גנים ג'.
הלוואי שלכפר גנים ג' היה קו דמוי 38.

המסקנה שלך שלא ישתמשו בשירות מוטעית ביסודה - כי גם אם זמן הנסיעה לתחנת הרכבת הוא 20 דקות, ההבדל בין משך הנסיעה ברכבת למשך הנסיעה באוטובוס על ציר ז'בוטינסקי עד תל אביב הרבה יותר משמעותי.
לתושבים של השכונות המזרחיות למשל לעלות על הרכבת בתחנת סגולה יהיה הרבה יותר מהיר מאשר לטייל עם קו 166 (בשעות בהן הוא פעיל) או ליסוע עם אוטובוס למרכז העיר, לתחנה המרכזית או לציר ז'בוטינסקי ומשם עם עוד אוטובוס לתל אביב.

ואגב, אין פקקים רציניים בדרך לתחנת הרכבת קרית אריה. הן בציר קפלן-מלכה והן בציר הנשיאים-טרומפלדור-קרול זמן הנסיעה הוא כ-15-20 דקות.
יש פרק זמן קצר בין 7:30-8:00 שבו רחובות השכונות עמוסים יותר בגלל תחילת הלימודים בבתי הספר אבל זה נכון לכל שכונת מגורים בכל עיר.

ולא לשכוח - לא כל הנוסעים נוסעים לתל אביב. נוסעים לראשון לציון, הרצליה, נתניה, חיפה, באר שבע, אשדוד ישתמשו ברכבת.

וגם בשכונות אחרות (כמו כפר גנים רבתי הגדולה לא פחות מהדר המושבות ונוה גן) יש שתי מכוניות למשפחות...
שורה תחתונה - פתח תקוה (כולל תחנות הרכבת שלה) זו לא רק הדר המושבות ונוה גן ומשרד התחבורה צריך לפעול בהתאם.
זו הדרישה שלי ממשרד התחורה
מצויין שהמשרד דואג להדר המושבות ולנוה גן - שידאג באותה מידה גם לשאר.
אני מוועד שכונת כפר גנים ג
שלום.
אני לא מכיר אותך ואיני יודע מי אתה.
שמי צביקה שטרן חבר וועד שכונת כפר גנים ג
אני אחראי בוועד על נושא תחבורה ציבורית תנועה וחניה .
לידיעתך השינוי בקו 44 ו 53 זה לבקשתי לאחר מאבק ולחץ כבד שהפעלתי ביחד עם עוד וועדי שכונות מזה מספר חודשים.
אתה מוזמן לפנות אלי ולהעביר בקשות תלונות ורעיונות בנוגע לתחבורה ציבורית.
ביום ראשון הקרוב יש לי פגישת עבודה עם אסי סוזנה ממונה תכנון תח"צ מחוז מרכז במשרד התחבורה.
 
שלום צביקה

אני מוועד שכונת כפר גנים ג
שלום.
אני לא מכיר אותך ואיני יודע מי אתה.
שמי צביקה שטרן חבר וועד שכונת כפר גנים ג
אני אחראי בוועד על נושא תחבורה ציבורית תנועה וחניה .
לידיעתך השינוי בקו 44 ו 53 זה לבקשתי לאחר מאבק ולחץ כבד שהפעלתי ביחד עם עוד וועדי שכונות מזה מספר חודשים.
אתה מוזמן לפנות אלי ולהעביר בקשות תלונות ורעיונות בנוגע לתחבורה ציבורית.
ביום ראשון הקרוב יש לי פגישת עבודה עם אסי סוזנה ממונה תכנון תח"צ מחוז מרכז במשרד התחבורה.
שלום צביקה
אני יודע שאתה פעלת לשינויים הללו ותודה לך על כך.
אני מניח שבהחלט אפנה אליך לאחר נסיעת הבכורה שלי מהשכונה לתחנת קרית אריה שתיקח (לאחר טיול ארוך ברחבי נוה גן והדר המושבות) כחצי שעה במקרה הטוב.
אין לי בעיה עם השינוי הזה שמיטיב עם תושבי הדר המושבות, אבל אין לי כל ספק שלתושבי כפר גנים ג' השינוי הזה כמעט לא יועיל, כי אם ברכב הנסיעה דרך קפלן-מלכה-המר-דרך אם המושבות או דרך העצמאות-רבין-ז'בוטינסקי-מלכה-המר-דרך אם המושבות בשעה שאין עומס לוקחת 10-15 דקות ובאוטובוס תיקח כחצי שעה
ואם בשעת עומס ברכב היא תיקח 20-25 דקות ובאוטובוס 40 דקות לפחות,
אז ההארכה של קו 53 ללא יצירת קו חדש לטובת תושבי כפר גנים ג' שלא מטייל בנוה גן ובהדר המושבות, לא תועיל ועלולה אף להזיק אם זה יוצג על ידך כפתרון לכפר גנים ג'.
זה סידור זמני רע במיעוטו אבל בהחלט לא פתרון.
המאבק לא צריך להסתיים עם הארכת 53 וצריך להמשיך ולדרוש לקשר ביעילות את כל שכונות פתח תקוה לתחנות הרכבת שלה.
אני מקווה שהמאבקים והלחצים שלך לא יופסקו ולאחר שאתרשם מנסיעה בקו 53 עד לתחנת הרכבת סביר להניח שאפנה אליך בקשר לכך.

טוב שכתבת כאן והראית לכל מי שחושב שתושבי כפר גנים ג' לא ישתמשו בתחנת קרית אריה "כי לא כדאי להם" שהם טועים ובגדול.
שוב תודה רבה לך.
 

צביקוש23

New member
בשמחה

שלום צביקה
אני יודע שאתה פעלת לשינויים הללו ותודה לך על כך.
אני מניח שבהחלט אפנה אליך לאחר נסיעת הבכורה שלי מהשכונה לתחנת קרית אריה שתיקח (לאחר טיול ארוך ברחבי נוה גן והדר המושבות) כחצי שעה במקרה הטוב.
אין לי בעיה עם השינוי הזה שמיטיב עם תושבי הדר המושבות, אבל אין לי כל ספק שלתושבי כפר גנים ג' השינוי הזה כמעט לא יועיל, כי אם ברכב הנסיעה דרך קפלן-מלכה-המר-דרך אם המושבות או דרך העצמאות-רבין-ז'בוטינסקי-מלכה-המר-דרך אם המושבות בשעה שאין עומס לוקחת 10-15 דקות ובאוטובוס תיקח כחצי שעה
ואם בשעת עומס ברכב היא תיקח 20-25 דקות ובאוטובוס 40 דקות לפחות,
אז ההארכה של קו 53 ללא יצירת קו חדש לטובת תושבי כפר גנים ג' שלא מטייל בנוה גן ובהדר המושבות, לא תועיל ועלולה אף להזיק אם זה יוצג על ידך כפתרון לכפר גנים ג'.
זה סידור זמני רע במיעוטו אבל בהחלט לא פתרון.
המאבק לא צריך להסתיים עם הארכת 53 וצריך להמשיך ולדרוש לקשר ביעילות את כל שכונות פתח תקוה לתחנות הרכבת שלה.
אני מקווה שהמאבקים והלחצים שלך לא יופסקו ולאחר שאתרשם מנסיעה בקו 53 עד לתחנת הרכבת סביר להניח שאפנה אליך בקשר לכך.

טוב שכתבת כאן והראית לכל מי שחושב שתושבי כפר גנים ג' לא ישתמשו בתחנת קרית אריה "כי לא כדאי להם" שהם טועים ובגדול.
שוב תודה רבה לך.
בשמחה
בחודש האחרון ערכנו באתר השכונה באינטרנט סקר גדול בנושא תח"צ.
מהסקר עולה שמרבית התושבים מבקשים קו שיעבור במחלף בר אילן ואלוף שדה.


כמו כן אנו לוחצים להתכנות הפעלת קו חדש שייצא מתחנה מרכזית פתח תקווה דרך מרכז העיר, כפר גנים ג, מחלף אלוף שדה, דרך השלום , רחוב דיזנגוף מסוף רידנג . מקווה שזה ייצא לפועל.

עוד משהו שאנו עובדים עליו זה הפיכת קו 350 לקו קבוע שיפעל במשך כל היום ל 2 הכיוונים בתדירות גבוהה ביקר בשעות הבוקר והערב.
 
אני יודע. עניתי בעצמי על הסקר


בשמחה
בחודש האחרון ערכנו באתר השכונה באינטרנט סקר גדול בנושא תח"צ.
מהסקר עולה שמרבית התושבים מבקשים קו שיעבור במחלף בר אילן ואלוף שדה.


כמו כן אנו לוחצים להתכנות הפעלת קו חדש שייצא מתחנה מרכזית פתח תקווה דרך מרכז העיר, כפר גנים ג, מחלף אלוף שדה, דרך השלום , רחוב דיזנגוף מסוף רידנג . מקווה שזה ייצא לפועל.

עוד משהו שאנו עובדים עליו זה הפיכת קו 350 לקו קבוע שיפעל במשך כל היום ל 2 הכיוונים בתדירות גבוהה ביקר בשעות הבוקר והערב.
אני יודע. עניתי בעצמי על הסקר

אני מעריך ומוקיר את הפעילות של ועד השכונה ולועד אין לי שום טענה.
כל הטענות שלי הן כלפי משרד התחבורה, עיריית פתח תקוה, קווים ודן.
 

צביקוש23

New member
תגובתי

אני יודע. עניתי בעצמי על הסקר

אני מעריך ומוקיר את הפעילות של ועד השכונה ולועד אין לי שום טענה.
כל הטענות שלי הן כלפי משרד התחבורה, עיריית פתח תקוה, קווים ודן.
תגובתי
קודם כל אני עושה הכל באהבה גדולה.
ועכשיו שמינו אותי מטעם פורום השכונות בעיר להיות אחראי על הנושא מטעם כל הוועדים אני מרגיש שליחות.
לגבי עיריית פתח תקווה. האמת היא שלעירייה אין כל שליטה על נושא התח"צ ולכן לא ניתן לבוא אליה בטענות.
בעירייה יש איש יקר (ושחקן כדורגל ידוע לפני 50 שנה בערך ) וחבר יקר מר אבשלום שמחי שממונה על נושא תחבורה ציבורית מטעם העירייה.
אני עובד בנושא תחבורה ציבורית ישירות מול מר אסי סוזנה ממשרד התחבורה ומנהל פגישות עבודה קבועות איתו (הקרובה ביום ראשון הקרוב).
לגבי חברת דן (וגם אגד) : החברה (ושוב גם אגד) מנועות מלגשת למכרז התח"צ בשלב זה.
חברת קווים היא כרגע מה שיש ועם זה צריך להסתדר להלחם ולדאוג שיהיה בסדר עד כמה שאפשר.



צביקה
 
טוב שיש אנשים שיכולים להשפיע בנושא וגם גולשים

תגובתי
קודם כל אני עושה הכל באהבה גדולה.
ועכשיו שמינו אותי מטעם פורום השכונות בעיר להיות אחראי על הנושא מטעם כל הוועדים אני מרגיש שליחות.
לגבי עיריית פתח תקווה. האמת היא שלעירייה אין כל שליטה על נושא התח"צ ולכן לא ניתן לבוא אליה בטענות.
בעירייה יש איש יקר (ושחקן כדורגל ידוע לפני 50 שנה בערך ) וחבר יקר מר אבשלום שמחי שממונה על נושא תחבורה ציבורית מטעם העירייה.
אני עובד בנושא תחבורה ציבורית ישירות מול מר אסי סוזנה ממשרד התחבורה ומנהל פגישות עבודה קבועות איתו (הקרובה ביום ראשון הקרוב).
לגבי חברת דן (וגם אגד) : החברה (ושוב גם אגד) מנועות מלגשת למכרז התח"צ בשלב זה.
חברת קווים היא כרגע מה שיש ועם זה צריך להסתדר להלחם ולדאוג שיהיה בסדר עד כמה שאפשר.



צביקה
טוב שיש אנשים שיכולים להשפיע בנושא וגם גולשים
בפורום! זה ממש שילוב של ידיעת צורכי התושבים מחד,והסקת מסקנות ממומחים בתח''צ ובתכנונה שגולשים ומתווכחים פה בפורום מאידך.

בהצלחה במאבק לשיפור התח''צ לכל רחבי פתח תקווה!
 

olli3

New member
מנהל
אתה מתעקש לשכוח את פרטי הביניים.

אני תושב כפר גנים ג' שמשתמש רבות ברכבת
מאוד כדאי לי ליסוע עד הרכבת.
כביש מכבית וציר רבין אינם צירים של כפר גנים ג' או כפר גנים בכלל.
ואילו אוטובוסים יש בציר רבין? 87 ו-137 המסכנים?
איזה קו יש מציר רבין למרכז תל אביב? מה המרחק בין ציר רבין לרוב תושבי כפר גנים? (רמז: יותר מהמרחק בין תושבי הדר המושבות לציר ז'בוטינסקי...)
כל הקווים לתל אביב נוסעים דרך ז'בוטינסקי עם עשרות תחנות בדרך.
תבדוק ותראה שכיום מבחינת אוטובוסים נטו - להדר המושבות יש הרבה יותר מאשר לכפר גנים ג'.
הלוואי שלכפר גנים ג' היה קו דמוי 38.

המסקנה שלך שלא ישתמשו בשירות מוטעית ביסודה - כי גם אם זמן הנסיעה לתחנת הרכבת הוא 20 דקות, ההבדל בין משך הנסיעה ברכבת למשך הנסיעה באוטובוס על ציר ז'בוטינסקי עד תל אביב הרבה יותר משמעותי.
לתושבים של השכונות המזרחיות למשל לעלות על הרכבת בתחנת סגולה יהיה הרבה יותר מהיר מאשר לטייל עם קו 166 (בשעות בהן הוא פעיל) או ליסוע עם אוטובוס למרכז העיר, לתחנה המרכזית או לציר ז'בוטינסקי ומשם עם עוד אוטובוס לתל אביב.

ואגב, אין פקקים רציניים בדרך לתחנת הרכבת קרית אריה. הן בציר קפלן-מלכה והן בציר הנשיאים-טרומפלדור-קרול זמן הנסיעה הוא כ-15-20 דקות.
יש פרק זמן קצר בין 7:30-8:00 שבו רחובות השכונות עמוסים יותר בגלל תחילת הלימודים בבתי הספר אבל זה נכון לכל שכונת מגורים בכל עיר.

ולא לשכוח - לא כל הנוסעים נוסעים לתל אביב. נוסעים לראשון לציון, הרצליה, נתניה, חיפה, באר שבע, אשדוד ישתמשו ברכבת.

וגם בשכונות אחרות (כמו כפר גנים רבתי הגדולה לא פחות מהדר המושבות ונוה גן) יש שתי מכוניות למשפחות...
שורה תחתונה - פתח תקוה (כולל תחנות הרכבת שלה) זו לא רק הדר המושבות ונוה גן ומשרד התחבורה צריך לפעול בהתאם.
זו הדרישה שלי ממשרד התחורה
מצויין שהמשרד דואג להדר המושבות ולנוה גן - שידאג באותה מידה גם לשאר.
אתה מתעקש לשכוח את פרטי הביניים.
כל קווי הזנת הרכבת בישראל מתוכננים להגיע 10 דקות לפני הגעת הרכבת לתחנה ולצאת 10 דקות אחרי הגעת הרכבת לתחנה.

אתה מתעקש שתושבים בהמוניהם יעברו לרכבת כשיהיה קישור רכבתי מהיר ויעיל משכונות העיר השונות אל תחנות הרכבת. אבל למה שזה יקרה? צא מנקודת הנחה שאנשים שונאים החלפות, כן, כן, אני שמת על החלפות לא דוגמא מייצגת, רוב האנשים שונאים החלפות.

תמשיך מכך שהם צריכים לקחת אוטובוס לרכבת, להמתין עד 10 דקות לרכבת, לרדת בתחנת היעד שלהם ולהמשיך משם באוטובוס או ברגל - כל זה ביחד הופך להיות זמן נסיעה דיי דומה לאוטובוס אחד. אז למה להתאמץ כל כך?

וכל עוד שאין כרטוס משותף עם רכבת ישראל - מה זה יעזור? כמה אנשים יש עוד כמוך שמוכנים לשלם פי שניים כדי להגיע ליעדם? אם אנשים "מתקמצנים" על קווים של חברה X שיקרה יותר בשקל או שניים מחברה Y ולכן בחברה X האוטובוסים נוסעים ריקים למדיי לעומת חברה Y שהאוטובוסים שלה מפוצצים, אז למה שתושבי פתח תקווה יסכימו לשלם פי שניים?

ולגבי קישור של כפר גנים ג' לת"א שלא דרך ציר ז'בוטינסקי. קודם כל מי שגר קרוב לבר אילן פינת כביש 471 יכול להשתמש בקו 56 שפועל מבוקר עד לילה כפי שאתה יודע. השאר יכולים לנסוע עם 187/350 בשעות הרלוונטיות (ויש שעושים את זה) לבר אילן ולהחליף שם ללא מעט קווים שונים למקומות שונים בתל אביב ובגוש דן. כל זה עדיף מלהגיע אל תחנת הרכבת.

אבל מזה משנה כל הדברים האלו? הרי בערים אחרות ששכונות רבות מקושרות היטב אל תחנות הרכבת, אנשים עטים על האוטובוסים האלו והם סובלים מצפיפות מחרידה... לא קורה. למה? מגוון סיבות:

1. כבר יצאתי עם האוטו מהבית כדי לפזר את הילדים לגנים ולבתי הספר, אז אמשיך עם הרכב אל תחנת הרכבת.
2. נוסע פלוני: ההליכה מביתי אל תחנת האוטובוס הקרובה לוקחת כמה דקות, הנסיעה באוטובוס ארוכה יותר ב-10 דקות והוא מגיע מוקדם מידי אל תחנת הרכבת וכך אותו הדבר בחזור.
3. בחזרה אני צריך את הרכב כי אני לא חוזר הביתה אלא נוסע לקניות/חוג/מכון כושר וכו'.

והרשימה עוד ארוכה והיא מתבססת על כך שלהגיע עם הרכב אל תחנת הרכבת זה נוח, פשוט נוח. השאר שאין להם רכב, כבר יעדיפו לקחת אוטובוס מביתם אל היעד שלהם וזהו אלא אם כן, כולל זמן הנסיעה באוטובוס לרכבת + ההמתנות, זה יצא להם נוק אווט בזמן הנסיעה לרכבת. כל זאת, כמובן כשעלות הנסיעה נשארת זהה.
 
אני לא מבין את הגישה שלך

אתה מתעקש לשכוח את פרטי הביניים.
כל קווי הזנת הרכבת בישראל מתוכננים להגיע 10 דקות לפני הגעת הרכבת לתחנה ולצאת 10 דקות אחרי הגעת הרכבת לתחנה.

אתה מתעקש שתושבים בהמוניהם יעברו לרכבת כשיהיה קישור רכבתי מהיר ויעיל משכונות העיר השונות אל תחנות הרכבת. אבל למה שזה יקרה? צא מנקודת הנחה שאנשים שונאים החלפות, כן, כן, אני שמת על החלפות לא דוגמא מייצגת, רוב האנשים שונאים החלפות.

תמשיך מכך שהם צריכים לקחת אוטובוס לרכבת, להמתין עד 10 דקות לרכבת, לרדת בתחנת היעד שלהם ולהמשיך משם באוטובוס או ברגל - כל זה ביחד הופך להיות זמן נסיעה דיי דומה לאוטובוס אחד. אז למה להתאמץ כל כך?

וכל עוד שאין כרטוס משותף עם רכבת ישראל - מה זה יעזור? כמה אנשים יש עוד כמוך שמוכנים לשלם פי שניים כדי להגיע ליעדם? אם אנשים "מתקמצנים" על קווים של חברה X שיקרה יותר בשקל או שניים מחברה Y ולכן בחברה X האוטובוסים נוסעים ריקים למדיי לעומת חברה Y שהאוטובוסים שלה מפוצצים, אז למה שתושבי פתח תקווה יסכימו לשלם פי שניים?

ולגבי קישור של כפר גנים ג' לת"א שלא דרך ציר ז'בוטינסקי. קודם כל מי שגר קרוב לבר אילן פינת כביש 471 יכול להשתמש בקו 56 שפועל מבוקר עד לילה כפי שאתה יודע. השאר יכולים לנסוע עם 187/350 בשעות הרלוונטיות (ויש שעושים את זה) לבר אילן ולהחליף שם ללא מעט קווים שונים למקומות שונים בתל אביב ובגוש דן. כל זה עדיף מלהגיע אל תחנת הרכבת.

אבל מזה משנה כל הדברים האלו? הרי בערים אחרות ששכונות רבות מקושרות היטב אל תחנות הרכבת, אנשים עטים על האוטובוסים האלו והם סובלים מצפיפות מחרידה... לא קורה. למה? מגוון סיבות:

1. כבר יצאתי עם האוטו מהבית כדי לפזר את הילדים לגנים ולבתי הספר, אז אמשיך עם הרכב אל תחנת הרכבת.
2. נוסע פלוני: ההליכה מביתי אל תחנת האוטובוס הקרובה לוקחת כמה דקות, הנסיעה באוטובוס ארוכה יותר ב-10 דקות והוא מגיע מוקדם מידי אל תחנת הרכבת וכך אותו הדבר בחזור.
3. בחזרה אני צריך את הרכב כי אני לא חוזר הביתה אלא נוסע לקניות/חוג/מכון כושר וכו'.

והרשימה עוד ארוכה והיא מתבססת על כך שלהגיע עם הרכב אל תחנת הרכבת זה נוח, פשוט נוח. השאר שאין להם רכב, כבר יעדיפו לקחת אוטובוס מביתם אל היעד שלהם וזהו אלא אם כן, כולל זמן הנסיעה באוטובוס לרכבת + ההמתנות, זה יצא להם נוק אווט בזמן הנסיעה לרכבת. כל זאת, כמובן כשעלות הנסיעה נשארת זהה.
אני לא מבין את הגישה שלך
מצד אחד את כותב ששונאים החלפות וכותב על המתנה לרכבת.
מצד שני אתה כותב על 350 ו-187 (שכחת גם את 287 - ביחד לשלושתם כמות נסיעות אדירה של 6 נסיעות ביום בכיוון מערב) ועל החלפה בבר אילן - אופס החלפה...המתנה...
מצד שלישי אתה כותב על קו 56 שאל התחנה שלו צריך ללכת ברגל מהבית הכי קרוב בכפר גנים ג' לפחות 10 דקות בהליכה מהירה. ומה בדיוק בכיוון חזור? היכן התחנה הכי קרובה של 56 בכיוון חזרה? אופס....על זה כנראה לא חשבת.
וכמובן שלא התייחסת למי שהיעד שלו אינו בתל אביב, אלא יעד מרוחק שאליו ממילא הנוסע מתוככן ליסוע ברכבת, אבל נעזוב את הזוטות הללו.

אני באמת לא מבין מה הפתרון שלך.
המצב הקיים טוב?
כך צריכה להישאר התחבורה הציבורית בכפר גנים ג' (שאתה, לא אני, הגדרת כאחת משתי "ה-שכונות" בפתח תקוה).
אתה גם כתבת בעבר שאתה נגד חניות ליד תחנות רכבת.
עכשיו אתה נגד קווי הזנה לתחנות רכבת.

אתה מדבר על אוטובוס מהבית אל היעד מצד אחד ומצד שני מדבר על החלפות. אז אתה גם נגד קו תדיר משכונת כפר גנים ג' אל תל אביב?

זה מה שאתה מציע לה-שכונה כפר גנים ג'?

בא אשאל אותך שאלת הכוונה:
אדם צריך בשעה 8:00 (הוא לא יכול לצאת מוקדם יותר) ממרכז כפר גנים ג' - ליד הכיכר הגדולה, צומת העצמאות-רבין, ליסוע למרכז עזריאלי בתל אביב ואין לו רכב.
כמו כן הוא צריך לחזור בשעה 23:00.
מה ההכוונות שאתה ממליץ לו עליהן?

אתה יכול לתת הכוונה ללא החלפות? ללא המתנות?

אני לא יודע במה אתה מנסה לשכנע אותי.
נניח שאני מתעקש לשכוח...
ונניח אפילו שאני כותב שטויות במיץ עגבניות.

מה תוכנית התחבורה הציבורית שלך לכפר גנים ג'?
בא נראה איזו תוכנית הגיונית יותר ועונה יותר על הצרכים - שלי או שלך.
אם התוכנית שלך זה המצב הקיים - אז התשובה היא חד-משמעית. אתה לא בכיוון.
אם אתה לא תומך במצב הקיים - בבקשה, במה אתה כן תומך?
לשכנע אותי שהמצב הקיים טוב לא תצליח וחבל על המאמץ שלך.
 
תיקון: הכוונה לצומת העצמאות - בן גוריון כמובן

אני לא מבין את הגישה שלך
מצד אחד את כותב ששונאים החלפות וכותב על המתנה לרכבת.
מצד שני אתה כותב על 350 ו-187 (שכחת גם את 287 - ביחד לשלושתם כמות נסיעות אדירה של 6 נסיעות ביום בכיוון מערב) ועל החלפה בבר אילן - אופס החלפה...המתנה...
מצד שלישי אתה כותב על קו 56 שאל התחנה שלו צריך ללכת ברגל מהבית הכי קרוב בכפר גנים ג' לפחות 10 דקות בהליכה מהירה. ומה בדיוק בכיוון חזור? היכן התחנה הכי קרובה של 56 בכיוון חזרה? אופס....על זה כנראה לא חשבת.
וכמובן שלא התייחסת למי שהיעד שלו אינו בתל אביב, אלא יעד מרוחק שאליו ממילא הנוסע מתוככן ליסוע ברכבת, אבל נעזוב את הזוטות הללו.

אני באמת לא מבין מה הפתרון שלך.
המצב הקיים טוב?
כך צריכה להישאר התחבורה הציבורית בכפר גנים ג' (שאתה, לא אני, הגדרת כאחת משתי "ה-שכונות" בפתח תקוה).
אתה גם כתבת בעבר שאתה נגד חניות ליד תחנות רכבת.
עכשיו אתה נגד קווי הזנה לתחנות רכבת.

אתה מדבר על אוטובוס מהבית אל היעד מצד אחד ומצד שני מדבר על החלפות. אז אתה גם נגד קו תדיר משכונת כפר גנים ג' אל תל אביב?

זה מה שאתה מציע לה-שכונה כפר גנים ג'?

בא אשאל אותך שאלת הכוונה:
אדם צריך בשעה 8:00 (הוא לא יכול לצאת מוקדם יותר) ממרכז כפר גנים ג' - ליד הכיכר הגדולה, צומת העצמאות-רבין, ליסוע למרכז עזריאלי בתל אביב ואין לו רכב.
כמו כן הוא צריך לחזור בשעה 23:00.
מה ההכוונות שאתה ממליץ לו עליהן?

אתה יכול לתת הכוונה ללא החלפות? ללא המתנות?

אני לא יודע במה אתה מנסה לשכנע אותי.
נניח שאני מתעקש לשכוח...
ונניח אפילו שאני כותב שטויות במיץ עגבניות.

מה תוכנית התחבורה הציבורית שלך לכפר גנים ג'?
בא נראה איזו תוכנית הגיונית יותר ועונה יותר על הצרכים - שלי או שלך.
אם התוכנית שלך זה המצב הקיים - אז התשובה היא חד-משמעית. אתה לא בכיוון.
אם אתה לא תומך במצב הקיים - בבקשה, במה אתה כן תומך?
לשכנע אותי שהמצב הקיים טוב לא תצליח וחבל על המאמץ שלך.
תיקון: הכוונה לצומת העצמאות - בן גוריון כמובן
 

olli3

New member
מנהל
אתה לא שם לב שאף אחד כמעט לא מגיב לך?

אני לא מבין את הגישה שלך
מצד אחד את כותב ששונאים החלפות וכותב על המתנה לרכבת.
מצד שני אתה כותב על 350 ו-187 (שכחת גם את 287 - ביחד לשלושתם כמות נסיעות אדירה של 6 נסיעות ביום בכיוון מערב) ועל החלפה בבר אילן - אופס החלפה...המתנה...
מצד שלישי אתה כותב על קו 56 שאל התחנה שלו צריך ללכת ברגל מהבית הכי קרוב בכפר גנים ג' לפחות 10 דקות בהליכה מהירה. ומה בדיוק בכיוון חזור? היכן התחנה הכי קרובה של 56 בכיוון חזרה? אופס....על זה כנראה לא חשבת.
וכמובן שלא התייחסת למי שהיעד שלו אינו בתל אביב, אלא יעד מרוחק שאליו ממילא הנוסע מתוככן ליסוע ברכבת, אבל נעזוב את הזוטות הללו.

אני באמת לא מבין מה הפתרון שלך.
המצב הקיים טוב?
כך צריכה להישאר התחבורה הציבורית בכפר גנים ג' (שאתה, לא אני, הגדרת כאחת משתי "ה-שכונות" בפתח תקוה).
אתה גם כתבת בעבר שאתה נגד חניות ליד תחנות רכבת.
עכשיו אתה נגד קווי הזנה לתחנות רכבת.

אתה מדבר על אוטובוס מהבית אל היעד מצד אחד ומצד שני מדבר על החלפות. אז אתה גם נגד קו תדיר משכונת כפר גנים ג' אל תל אביב?

זה מה שאתה מציע לה-שכונה כפר גנים ג'?

בא אשאל אותך שאלת הכוונה:
אדם צריך בשעה 8:00 (הוא לא יכול לצאת מוקדם יותר) ממרכז כפר גנים ג' - ליד הכיכר הגדולה, צומת העצמאות-רבין, ליסוע למרכז עזריאלי בתל אביב ואין לו רכב.
כמו כן הוא צריך לחזור בשעה 23:00.
מה ההכוונות שאתה ממליץ לו עליהן?

אתה יכול לתת הכוונה ללא החלפות? ללא המתנות?

אני לא יודע במה אתה מנסה לשכנע אותי.
נניח שאני מתעקש לשכוח...
ונניח אפילו שאני כותב שטויות במיץ עגבניות.

מה תוכנית התחבורה הציבורית שלך לכפר גנים ג'?
בא נראה איזו תוכנית הגיונית יותר ועונה יותר על הצרכים - שלי או שלך.
אם התוכנית שלך זה המצב הקיים - אז התשובה היא חד-משמעית. אתה לא בכיוון.
אם אתה לא תומך במצב הקיים - בבקשה, במה אתה כן תומך?
לשכנע אותי שהמצב הקיים טוב לא תצליח וחבל על המאמץ שלך.
אתה לא שם לב שאף אחד כמעט לא מגיב לך?
תחשוב למה זה ככה...

הלוואי ואנשים היו נוסעים ברכבת עם היה להם אוטובוס אל תחנת הרכבת, עובדתית הם לא עושים את זה בהמוניהם אלא בקמצוציהם.

אכן, אני לא תומך נלהב של הגעה עם רכב אל תחנת הרכבת, אבל אני לא יכול להכריח אנשים לעלות על אוטובוסים כדי להגיע אל תחנות רכבת שתקועות בחורים.

כשתחנת הרכבת נמצאת במיקום מרכזי, גם ככה יעברו דרכה המון אוטובוסים. אבל כשהיא תקועה בחור ומדובר בעיר של 200 אלף תושבים, אז זה בזבוז תשומות משווע על מנת לקשר כל שכונה אל תחנת הרכבת.

מה כל כך רע באוטובוסים? מה כל כך דחוף לרשת את כל פתח תקווה אל תחנות הרכבת שלה? כאילו שהמוני תושבי פתח תקווה יעלו על האוטובוסים האלו אל תחנות הרכבת - לא יקרה, צא מהסרט שלך. מה שונה פתח תקווה מאשדוד? מנתניה? מראש העין? התחנות של פתח תקווה הן לא כמו תחנות רכבת בערים אחרות שנמצאות במיקום מרכזי ונגיש.

תושבי כפר גנים ג' ותושבי דרום מזרח פתח תקווה שרוצים להגיע לגוש דן, בהחלט יעדיפו לנסוע באוטובוס מהיר לגוש דן מאשר לנסוע לאחת מתחנות הרכבת בפתח תקווה.

ואתה יודע מה? גם תושבי כפר גנים ג' שיתאפשר להם להגיע מהר לעזריאלי וצריכים להגיע לחיפה או לבאר שבע, יעדיפו לעשות זאת דרך עזריאלי.

והדוגמאות שנתתי לך, כאילו שאני לא יודע היכן נמצאות התחנות של קו 56. ואתה מגזים ב-10 דקות הליכה, בחייאת, רק שבוע שעבר הלכתי ברגל מבר אילן לאיזור כיכר קפלינסקי וזה לקח לי 32 דקות. כשמהאיזור של כיכר קפלינסקי לתחנה שבכביש 471 פינת יצחק רבין ההליכה לקחה 9 דקות. אז בוא ונהיה מציאותיים, הבניין הכי קרוב, ההליכה ממנו עומדת על 4 דקות והלכתי את זה.

לגבי התדירות הפנומנלית של 187/287 ו350 - נכון, מסכים לחלוטין. ציינתי שזה קיים וזה עדיף על נסיעה אל תחנת הרכבת ובבר אילן לא חסר קווים לרחבי גוש דן, בין אם מדובר על 43 של דן ובין אם מדובר על 143 המהיר של אגד ובין אם מדובר על 56 או 168 שפחות תדירים אבל בהחלט שווה להמתין להם מאשר לנסוע מכפר גנים ג' עם 53 לשניידר כדי להחליך לקו כלשהו בבלינסון כדי לנסוע בציר ז'בוטינסקי לת"א רק כדי להגיע לאיזורים כמו עזריאלי או בית מעריב וכו'.

אף פעם לא טענתי שהמצב הנוכחי טוב. ההיפך. אני רק לא מבין את ההתעקשות שלך על רכבות.

ואתה ממשיך להתעלם בנחרצות מערים שתחנות הרכבת שלהן תקועות בחורים שמקושרים על ידי 3-4-5 קווי אוטובוס מהירים מהשכונות ובחזרה שאף אוטובוס מהקווים האלו לא מלא, בקושי חצי מלא בישיבה.

אז כן, אני לא רואה שום סיבה שבעולם, במיוחד לאור פער המחירים העצום בין אוטובוס לרכבת שהופך להיות כאן מוכפל עקב הצורך לשלם בנפרד גם לאוטובוס וגם לרכבת את תושבי פתח תקווה צובאים על אוטובוסים מהירים אל תחנות הרכבת שלה. וכשהיום הזה יגיע והוא יגיע, אתה תראה שאתה תוכל לבחור יום יום באיזה מושב בא לך לשבת.

לכן, אני שב ומדגיש. זה בזבוז משאבים עצום לטפל בהזנה לרכבת שמספר המשתמשים יהיה נמוך לעומת פשוט לקשר את האנשים ביעילות למיקומים מבוקשים וזהו. על פי המודל שלך, כל קווי בת ים - ת"א (אוטובוסים) היו צריכים להתרוקן מאנשים שעוברים לרכבת - לא קרה.
 
בבקשה - היכן האוטובוסים המהירים?

אתה לא שם לב שאף אחד כמעט לא מגיב לך?
תחשוב למה זה ככה...

הלוואי ואנשים היו נוסעים ברכבת עם היה להם אוטובוס אל תחנת הרכבת, עובדתית הם לא עושים את זה בהמוניהם אלא בקמצוציהם.

אכן, אני לא תומך נלהב של הגעה עם רכב אל תחנת הרכבת, אבל אני לא יכול להכריח אנשים לעלות על אוטובוסים כדי להגיע אל תחנות רכבת שתקועות בחורים.

כשתחנת הרכבת נמצאת במיקום מרכזי, גם ככה יעברו דרכה המון אוטובוסים. אבל כשהיא תקועה בחור ומדובר בעיר של 200 אלף תושבים, אז זה בזבוז תשומות משווע על מנת לקשר כל שכונה אל תחנת הרכבת.

מה כל כך רע באוטובוסים? מה כל כך דחוף לרשת את כל פתח תקווה אל תחנות הרכבת שלה? כאילו שהמוני תושבי פתח תקווה יעלו על האוטובוסים האלו אל תחנות הרכבת - לא יקרה, צא מהסרט שלך. מה שונה פתח תקווה מאשדוד? מנתניה? מראש העין? התחנות של פתח תקווה הן לא כמו תחנות רכבת בערים אחרות שנמצאות במיקום מרכזי ונגיש.

תושבי כפר גנים ג' ותושבי דרום מזרח פתח תקווה שרוצים להגיע לגוש דן, בהחלט יעדיפו לנסוע באוטובוס מהיר לגוש דן מאשר לנסוע לאחת מתחנות הרכבת בפתח תקווה.

ואתה יודע מה? גם תושבי כפר גנים ג' שיתאפשר להם להגיע מהר לעזריאלי וצריכים להגיע לחיפה או לבאר שבע, יעדיפו לעשות זאת דרך עזריאלי.

והדוגמאות שנתתי לך, כאילו שאני לא יודע היכן נמצאות התחנות של קו 56. ואתה מגזים ב-10 דקות הליכה, בחייאת, רק שבוע שעבר הלכתי ברגל מבר אילן לאיזור כיכר קפלינסקי וזה לקח לי 32 דקות. כשמהאיזור של כיכר קפלינסקי לתחנה שבכביש 471 פינת יצחק רבין ההליכה לקחה 9 דקות. אז בוא ונהיה מציאותיים, הבניין הכי קרוב, ההליכה ממנו עומדת על 4 דקות והלכתי את זה.

לגבי התדירות הפנומנלית של 187/287 ו350 - נכון, מסכים לחלוטין. ציינתי שזה קיים וזה עדיף על נסיעה אל תחנת הרכבת ובבר אילן לא חסר קווים לרחבי גוש דן, בין אם מדובר על 43 של דן ובין אם מדובר על 143 המהיר של אגד ובין אם מדובר על 56 או 168 שפחות תדירים אבל בהחלט שווה להמתין להם מאשר לנסוע מכפר גנים ג' עם 53 לשניידר כדי להחליך לקו כלשהו בבלינסון כדי לנסוע בציר ז'בוטינסקי לת"א רק כדי להגיע לאיזורים כמו עזריאלי או בית מעריב וכו'.

אף פעם לא טענתי שהמצב הנוכחי טוב. ההיפך. אני רק לא מבין את ההתעקשות שלך על רכבות.

ואתה ממשיך להתעלם בנחרצות מערים שתחנות הרכבת שלהן תקועות בחורים שמקושרים על ידי 3-4-5 קווי אוטובוס מהירים מהשכונות ובחזרה שאף אוטובוס מהקווים האלו לא מלא, בקושי חצי מלא בישיבה.

אז כן, אני לא רואה שום סיבה שבעולם, במיוחד לאור פער המחירים העצום בין אוטובוס לרכבת שהופך להיות כאן מוכפל עקב הצורך לשלם בנפרד גם לאוטובוס וגם לרכבת את תושבי פתח תקווה צובאים על אוטובוסים מהירים אל תחנות הרכבת שלה. וכשהיום הזה יגיע והוא יגיע, אתה תראה שאתה תוכל לבחור יום יום באיזה מושב בא לך לשבת.

לכן, אני שב ומדגיש. זה בזבוז משאבים עצום לטפל בהזנה לרכבת שמספר המשתמשים יהיה נמוך לעומת פשוט לקשר את האנשים ביעילות למיקומים מבוקשים וזהו. על פי המודל שלך, כל קווי בת ים - ת"א (אוטובוסים) היו צריכים להתרוקן מאנשים שעוברים לרכבת - לא קרה.
בבקשה - היכן האוטובוסים המהירים?
כשהם יופיעו...תחזור אליי.

אני כתבתי הרבה פעמים על חלופות אוטובוסיות עבור כפר גנים ג'.
גם בשרשור הזה.
על 350 הגבת ב"אל תצפה ליותר מדי".
על קו קצרצר לאלוף שדה הגבת בללכת ברגל ל-56.

אני אשמח שתופיע מחר בבוקר אלטרנטיבה אוטובוסית.
אבל לפי דבריך שלך גם האלטרנטיבה הזו "לא תקרה".

ולגבי זמן ההליכה לתחנה של 56 - מה זמן ההליכה בכוון חזור? 4 דקות? 10 דקות?

תביא מחר בבוקר קו מהיר מכפר גנים ג' לתל אביב ואני מבטיח לא לבקש קישור לרכבת. אבל קו מהיר זה קו מהיר. לא קו שעוצר כל 200 מטר בבני ברק וברמת גן.
 
ולידיעתך -

בבקשה - היכן האוטובוסים המהירים?
כשהם יופיעו...תחזור אליי.

אני כתבתי הרבה פעמים על חלופות אוטובוסיות עבור כפר גנים ג'.
גם בשרשור הזה.
על 350 הגבת ב"אל תצפה ליותר מדי".
על קו קצרצר לאלוף שדה הגבת בללכת ברגל ל-56.

אני אשמח שתופיע מחר בבוקר אלטרנטיבה אוטובוסית.
אבל לפי דבריך שלך גם האלטרנטיבה הזו "לא תקרה".

ולגבי זמן ההליכה לתחנה של 56 - מה זמן ההליכה בכוון חזור? 4 דקות? 10 דקות?

תביא מחר בבוקר קו מהיר מכפר גנים ג' לתל אביב ואני מבטיח לא לבקש קישור לרכבת. אבל קו מהיר זה קו מהיר. לא קו שעוצר כל 200 מטר בבני ברק וברמת גן.
ולידיעתך -
במצב הנוכחי של האוטובוסים ("מה רע באוטובוסים?" שאלת) גם כשאני נוסע באוטובוס לתל אביב (ברוב שעות היום שבהם אין 350) אני מגיע אל האוטובוס עם..........רכב.
זה המצב.
 

olli3

New member
מנהל
אתה ממשיך לעשות סלט מהכל הכל הכל.

ולידיעתך -
במצב הנוכחי של האוטובוסים ("מה רע באוטובוסים?" שאלת) גם כשאני נוסע באוטובוס לתל אביב (ברוב שעות היום שבהם אין 350) אני מגיע אל האוטובוס עם..........רכב.
זה המצב.
אתה ממשיך לעשות סלט מהכל הכל הכל.
אתה מבין מזה בזבוז תשומות? לקשר את כל פתח תקווה במהירות אל תחנות הרכבת שלה במקום לפתוח קווי אוטובוס מהירים לגוש דן - זה בזבוז תשומות.

ההליכה בכיוון ההפוך עומדת על 8 דקות, מי שיישמע. יש אנשים שתחנת האוטובוס הכי קרובה לביתם נמצאת כמה קילומטרים מביתם. ואנשים הולכים 8 דקות אל תחנות אוטובוס, זה לא עניין כזה נורא. תושבי רחוב ארלוזורוב למשל נוסעים בקו 66 בשעות שאין 82 והולכים להם ברגל, ביג דיל.

נכון, אל תצפה ליותר מידי לגבי 350, אבל זה גם ככה קו של דן, אז התשומות שונות ולא מתערבבות. 350 יוכל לעבור לפעול במתכונת של 366 אבל לא כמו 38 שפעיל בשני הכיוונים בשעות ארוכות יותר.

לקשר את השכונות שקרובות אל תחנת הרכבת של פתח תקווה - זה יעיל.

ולא דיברתי על המצב הנוכחי של האוטובוסים. דיברתי באופן כללי! מדוע אתה מתעקש על פתרונות שמשלבים רכבת בכזו נחרצות? מה רע בפתרון של אוטובוסים שפשוט יקשרו את התושבים מביתם אל מקומות אסטרטגיים בגוש דן במסלולים מהירים? מה ההתעקשות על להכריח אותם להשתמש דווקא ברכבת?

ובבקשה איפה הקווים המזינים לרכבת? כשהם יגיעו תחזור אליי. גישת הבת יענה הזאת... מה הקטע? לשים כסף על אוטובוסים שיזינו את כל פתח תקווה אל תחנת הרכבת שלה, לא שונה מלשים כסף על אוטובוסים שיזינו גם את קרית אונו וגני תקווה אל תחנות הרכבת של פתח תקווה. אם לתושבי פתח תקווה הדרומית היה קישור כמו שיש לתושבי קרית אונו וגני תקווה לגוש דן, באמת נראה לך שהם היו בוחרים בנסיעה אל תחנת הרכבת קרית אריה? נו באמת.

הרבה יותר עדיף פשוט לחבר את השכונות הדרומיות לציר 471, לבר אילן, תל השומר או לקרית אונו ומשם פשוט להחליף לקווי קרית אונו - ת"א השונים. זה מבחינה פרקטית ומעשית כל עוד תקועים עם המכרז הישן.

בכל מקרה, להערכתי לא רחוק היום בו 350 יקבל עוד נסיעות. אבל 87/187/287 ו137 - לא סביר שישתנה משהו.

ותמשיך להתעלם, תמשיך... בכל הערים בישראל שתחנות הרכבת שלה נמצאות בחורים - האוטובוסים אפילו לא ריקים למחצה. עובדה!!!!!!!!!!!! רבאק, עובדה! תתעלם ממנה כמה שתרצה אבל זו עובדה. בפתח תקווה זה לא יהיה שונה ולכן לזרוק את הכסף על קווים לא יעילים שכאלו זה לזרוק כסף!!!

וכל עוד שהרכבת יקרה וצריך לשלם עליה כפול ואפילו פי 3 - לא יקפצו עליה, פשוט לא יקפצו.

תמשיך להתעלם מהעובדות.
 
סליחה, אבל אני שזה שכתב בשרשור הזה ליצור קו

אתה ממשיך לעשות סלט מהכל הכל הכל.
אתה מבין מזה בזבוז תשומות? לקשר את כל פתח תקווה במהירות אל תחנות הרכבת שלה במקום לפתוח קווי אוטובוס מהירים לגוש דן - זה בזבוז תשומות.

ההליכה בכיוון ההפוך עומדת על 8 דקות, מי שיישמע. יש אנשים שתחנת האוטובוס הכי קרובה לביתם נמצאת כמה קילומטרים מביתם. ואנשים הולכים 8 דקות אל תחנות אוטובוס, זה לא עניין כזה נורא. תושבי רחוב ארלוזורוב למשל נוסעים בקו 66 בשעות שאין 82 והולכים להם ברגל, ביג דיל.

נכון, אל תצפה ליותר מידי לגבי 350, אבל זה גם ככה קו של דן, אז התשומות שונות ולא מתערבבות. 350 יוכל לעבור לפעול במתכונת של 366 אבל לא כמו 38 שפעיל בשני הכיוונים בשעות ארוכות יותר.

לקשר את השכונות שקרובות אל תחנת הרכבת של פתח תקווה - זה יעיל.

ולא דיברתי על המצב הנוכחי של האוטובוסים. דיברתי באופן כללי! מדוע אתה מתעקש על פתרונות שמשלבים רכבת בכזו נחרצות? מה רע בפתרון של אוטובוסים שפשוט יקשרו את התושבים מביתם אל מקומות אסטרטגיים בגוש דן במסלולים מהירים? מה ההתעקשות על להכריח אותם להשתמש דווקא ברכבת?

ובבקשה איפה הקווים המזינים לרכבת? כשהם יגיעו תחזור אליי. גישת הבת יענה הזאת... מה הקטע? לשים כסף על אוטובוסים שיזינו את כל פתח תקווה אל תחנת הרכבת שלה, לא שונה מלשים כסף על אוטובוסים שיזינו גם את קרית אונו וגני תקווה אל תחנות הרכבת של פתח תקווה. אם לתושבי פתח תקווה הדרומית היה קישור כמו שיש לתושבי קרית אונו וגני תקווה לגוש דן, באמת נראה לך שהם היו בוחרים בנסיעה אל תחנת הרכבת קרית אריה? נו באמת.

הרבה יותר עדיף פשוט לחבר את השכונות הדרומיות לציר 471, לבר אילן, תל השומר או לקרית אונו ומשם פשוט להחליף לקווי קרית אונו - ת"א השונים. זה מבחינה פרקטית ומעשית כל עוד תקועים עם המכרז הישן.

בכל מקרה, להערכתי לא רחוק היום בו 350 יקבל עוד נסיעות. אבל 87/187/287 ו137 - לא סביר שישתנה משהו.

ותמשיך להתעלם, תמשיך... בכל הערים בישראל שתחנות הרכבת שלה נמצאות בחורים - האוטובוסים אפילו לא ריקים למחצה. עובדה!!!!!!!!!!!! רבאק, עובדה! תתעלם ממנה כמה שתרצה אבל זו עובדה. בפתח תקווה זה לא יהיה שונה ולכן לזרוק את הכסף על קווים לא יעילים שכאלו זה לזרוק כסף!!!

וכל עוד שהרכבת יקרה וצריך לשלם עליה כפול ואפילו פי 3 - לא יקפצו עליה, פשוט לא יקפצו.

תמשיך להתעלם מהעובדות.
סליחה, אבל אני שזה שכתב בשרשור הזה ליצור קו
מבית רבקה דרך רחוב העצמאות ודרך רבין לבר אילן ואלוף שדה.
אני הצעתי את זה, לא אתה.
אז אתה כותב לי "תמשיך להתעלם מהעובדות" ו"מה ההתעקשות על להכריח אותם להשתמש דווקא ברכבת"?

הנה, אני מוותר על קישור לרכבת והצעתי הצעות לקווי אוטובוס שעכשיו אתה כותב עליהם "הרבה יותר עדיף".
אז בבקשה - שיבצעו את זה.
לא בעוד שנתיים. עכשיו - שישימו את הכסף על ה-שכונה ויחברו אותה חיבור "הרבה יותר עדיף". (חיבור שאני הצעתי בשרשור הזה).
ונעזוב את האימרה שלך ש"אנשים שונאים החלפות".

אתה הוא זה שמתעקש להתמקד בבקשה שלי לקישור לרכבת ומתעלם מההצעות האוטובוסיות שלי או מנפנף אותן או מנכס אותן לעצמך ב"הרבה יותר עדיף".
מעתה והלאה אני לא אכתוב כאן יותר על קישור לתחנת קרית אריה.
אבל אני כן אפמפם בכל הזדמנות על ה"הרבה יותר עדיף".
בלי תירוצים של מכרז ישן, לדן אין תשומות ושאר ירקות.
שישקיעו את הכסף עכשיו (!!!) ב"הרבה יותר עדיף" לטובת ה-שכונה כפר גנים ג'.
שוט...
 
ואני חייב להדגיש 4 ו-8 דקות (כדבריך) זה לבנין

אתה ממשיך לעשות סלט מהכל הכל הכל.
אתה מבין מזה בזבוז תשומות? לקשר את כל פתח תקווה במהירות אל תחנות הרכבת שלה במקום לפתוח קווי אוטובוס מהירים לגוש דן - זה בזבוז תשומות.

ההליכה בכיוון ההפוך עומדת על 8 דקות, מי שיישמע. יש אנשים שתחנת האוטובוס הכי קרובה לביתם נמצאת כמה קילומטרים מביתם. ואנשים הולכים 8 דקות אל תחנות אוטובוס, זה לא עניין כזה נורא. תושבי רחוב ארלוזורוב למשל נוסעים בקו 66 בשעות שאין 82 והולכים להם ברגל, ביג דיל.

נכון, אל תצפה ליותר מידי לגבי 350, אבל זה גם ככה קו של דן, אז התשומות שונות ולא מתערבבות. 350 יוכל לעבור לפעול במתכונת של 366 אבל לא כמו 38 שפעיל בשני הכיוונים בשעות ארוכות יותר.

לקשר את השכונות שקרובות אל תחנת הרכבת של פתח תקווה - זה יעיל.

ולא דיברתי על המצב הנוכחי של האוטובוסים. דיברתי באופן כללי! מדוע אתה מתעקש על פתרונות שמשלבים רכבת בכזו נחרצות? מה רע בפתרון של אוטובוסים שפשוט יקשרו את התושבים מביתם אל מקומות אסטרטגיים בגוש דן במסלולים מהירים? מה ההתעקשות על להכריח אותם להשתמש דווקא ברכבת?

ובבקשה איפה הקווים המזינים לרכבת? כשהם יגיעו תחזור אליי. גישת הבת יענה הזאת... מה הקטע? לשים כסף על אוטובוסים שיזינו את כל פתח תקווה אל תחנת הרכבת שלה, לא שונה מלשים כסף על אוטובוסים שיזינו גם את קרית אונו וגני תקווה אל תחנות הרכבת של פתח תקווה. אם לתושבי פתח תקווה הדרומית היה קישור כמו שיש לתושבי קרית אונו וגני תקווה לגוש דן, באמת נראה לך שהם היו בוחרים בנסיעה אל תחנת הרכבת קרית אריה? נו באמת.

הרבה יותר עדיף פשוט לחבר את השכונות הדרומיות לציר 471, לבר אילן, תל השומר או לקרית אונו ומשם פשוט להחליף לקווי קרית אונו - ת"א השונים. זה מבחינה פרקטית ומעשית כל עוד תקועים עם המכרז הישן.

בכל מקרה, להערכתי לא רחוק היום בו 350 יקבל עוד נסיעות. אבל 87/187/287 ו137 - לא סביר שישתנה משהו.

ותמשיך להתעלם, תמשיך... בכל הערים בישראל שתחנות הרכבת שלה נמצאות בחורים - האוטובוסים אפילו לא ריקים למחצה. עובדה!!!!!!!!!!!! רבאק, עובדה! תתעלם ממנה כמה שתרצה אבל זו עובדה. בפתח תקווה זה לא יהיה שונה ולכן לזרוק את הכסף על קווים לא יעילים שכאלו זה לזרוק כסף!!!

וכל עוד שהרכבת יקרה וצריך לשלם עליה כפול ואפילו פי 3 - לא יקפצו עליה, פשוט לא יקפצו.

תמשיך להתעלם מהעובדות.
ואני חייב להדגיש 4 ו-8 דקות (כדבריך) זה לבנין
הכי קרוב למחלף אונו בשכונה, שהיא שכונה לא קטנה.
הזמן הממוצע מהשכונה לתחנה הקרובה ביותר של 56 רחוק מלהיות כזה.
 
ודבר נוסף שלא רציתי לכתוב אבל כעת אכתוב בכל

אתה ממשיך לעשות סלט מהכל הכל הכל.
אתה מבין מזה בזבוז תשומות? לקשר את כל פתח תקווה במהירות אל תחנות הרכבת שלה במקום לפתוח קווי אוטובוס מהירים לגוש דן - זה בזבוז תשומות.

ההליכה בכיוון ההפוך עומדת על 8 דקות, מי שיישמע. יש אנשים שתחנת האוטובוס הכי קרובה לביתם נמצאת כמה קילומטרים מביתם. ואנשים הולכים 8 דקות אל תחנות אוטובוס, זה לא עניין כזה נורא. תושבי רחוב ארלוזורוב למשל נוסעים בקו 66 בשעות שאין 82 והולכים להם ברגל, ביג דיל.

נכון, אל תצפה ליותר מידי לגבי 350, אבל זה גם ככה קו של דן, אז התשומות שונות ולא מתערבבות. 350 יוכל לעבור לפעול במתכונת של 366 אבל לא כמו 38 שפעיל בשני הכיוונים בשעות ארוכות יותר.

לקשר את השכונות שקרובות אל תחנת הרכבת של פתח תקווה - זה יעיל.

ולא דיברתי על המצב הנוכחי של האוטובוסים. דיברתי באופן כללי! מדוע אתה מתעקש על פתרונות שמשלבים רכבת בכזו נחרצות? מה רע בפתרון של אוטובוסים שפשוט יקשרו את התושבים מביתם אל מקומות אסטרטגיים בגוש דן במסלולים מהירים? מה ההתעקשות על להכריח אותם להשתמש דווקא ברכבת?

ובבקשה איפה הקווים המזינים לרכבת? כשהם יגיעו תחזור אליי. גישת הבת יענה הזאת... מה הקטע? לשים כסף על אוטובוסים שיזינו את כל פתח תקווה אל תחנת הרכבת שלה, לא שונה מלשים כסף על אוטובוסים שיזינו גם את קרית אונו וגני תקווה אל תחנות הרכבת של פתח תקווה. אם לתושבי פתח תקווה הדרומית היה קישור כמו שיש לתושבי קרית אונו וגני תקווה לגוש דן, באמת נראה לך שהם היו בוחרים בנסיעה אל תחנת הרכבת קרית אריה? נו באמת.

הרבה יותר עדיף פשוט לחבר את השכונות הדרומיות לציר 471, לבר אילן, תל השומר או לקרית אונו ומשם פשוט להחליף לקווי קרית אונו - ת"א השונים. זה מבחינה פרקטית ומעשית כל עוד תקועים עם המכרז הישן.

בכל מקרה, להערכתי לא רחוק היום בו 350 יקבל עוד נסיעות. אבל 87/187/287 ו137 - לא סביר שישתנה משהו.

ותמשיך להתעלם, תמשיך... בכל הערים בישראל שתחנות הרכבת שלה נמצאות בחורים - האוטובוסים אפילו לא ריקים למחצה. עובדה!!!!!!!!!!!! רבאק, עובדה! תתעלם ממנה כמה שתרצה אבל זו עובדה. בפתח תקווה זה לא יהיה שונה ולכן לזרוק את הכסף על קווים לא יעילים שכאלו זה לזרוק כסף!!!

וכל עוד שהרכבת יקרה וצריך לשלם עליה כפול ואפילו פי 3 - לא יקפצו עליה, פשוט לא יקפצו.

תמשיך להתעלם מהעובדות.
ודבר נוסף שלא רציתי לכתוב אבל כעת אכתוב בכל
זאת בעקבות דבריך על הקישורים לרכבת, על 350 ועל 38.
וגם בעקבות דברי רן מהדר המושבות.

יש עוגת משאבים מוגבלת שצריך לחלק אותה באופן הוגן.
משקיעים בקישור שכונת הדר המושבות לתחנת קרית אריה וזה יפה מאוד.
לשכונת הדר המושבות יש קו עם 14-15 נסיעות יומיות בכל כיוון למרכז תל אביב.

טוענים שלא יעיל וזה בזבוז להשקיע בקישור שכונת כפר גנים ג' לתחנת קרית אריה ולשכונה יש את קו 350 עם 3 (!!!) נסיעות יומיות בכל כיוון.

האם לא יהיה הוגן לקחת משאבים מקו 38 לטובת קו 350 אם מצב המשאבים של דן כל כך קשה?
 

olli3

New member
מנהל
לא שמתי לב ואני מצטער על כך (השרשור ענק).

ודבר נוסף שלא רציתי לכתוב אבל כעת אכתוב בכל
זאת בעקבות דבריך על הקישורים לרכבת, על 350 ועל 38.
וגם בעקבות דברי רן מהדר המושבות.

יש עוגת משאבים מוגבלת שצריך לחלק אותה באופן הוגן.
משקיעים בקישור שכונת הדר המושבות לתחנת קרית אריה וזה יפה מאוד.
לשכונת הדר המושבות יש קו עם 14-15 נסיעות יומיות בכל כיוון למרכז תל אביב.

טוענים שלא יעיל וזה בזבוז להשקיע בקישור שכונת כפר גנים ג' לתחנת קרית אריה ולשכונה יש את קו 350 עם 3 (!!!) נסיעות יומיות בכל כיוון.

האם לא יהיה הוגן לקחת משאבים מקו 38 לטובת קו 350 אם מצב המשאבים של דן כל כך קשה?
לא שמתי לב ואני מצטער על כך (השרשור ענק).
ההצעה האוטובוסית הזו, היא הצעה שרבים וטובים טוענים אותה בפורום כבר כמה שנים, עוד מהיום בו בושר על פתיחת 350.

38 הוא קו שמשרת גם איזור תעשיה, לכן פחות יהיה פייר לקחת ממנו נסיעות. חוץ מזה שלקחת מקו X כדי להעביר לקו Y עושים כשקו X נוסע ריק ולא כשיש בו אוטובוס מלא לפחות בישיבה.

ההשערה שלי היא שהקו האדום המקדים היה צריך להיפתח ממזמן, בדן בעיקר משביתים מכונות ולא מצטיידים בצי חדש באופן שמשתווה להשבתות כי התוכנית הייתה שהאוטובוסים שנחים להם כבר שנתיים היו צריכים לפעול ואוטובוסים של דן היו משתחררים מקווים שונים ומועברים לטיפול בהגדלת תדירות לקווים אחרים, פתיחת קווים חדשים וכו'.

אבל שים לב, קווים כמו 29 ו279 החדשים קרו עקב לחץ ציבורי. זה היה מאד נחמד אם היו פשוט עושים את מה שצריך, אבל לצערי זה לא תמיד עובד ככה וצריך להפעיל לחץ על הגורמים הרלוונטיים כדי שדברים יזוזו.

הבעיה בגוש דן כולו היא שאין רשות תח"צ מטרופולונית שתטפל בהכל. ובערים רבות יש וועדי שכונות שפונים ישירות למשרד התחבורה בלי שהאחראי תחבורה בעיריה בכלל יודע על יוזמות כאלו ואחרות וכל וועד שכונה דואג כמובן לשכונה שלו ונוצר סלט בלי לראות מערכת שלמה, עירונית או פרברית.

אתה רוצה זבנג וגמרנו. שמהיום למחר יהיו שינויים, אז תגיש בג"צ, מה אגיד לך... הדיבורים כאן בפורום מגיעים לרמת סרק מהר מאד כשטוחנים את הנושא לעומק.

לגבי הרכבת, זה פספוס לטעמי שלא חשבו על מסילה בכביש 471, יכל להיות מאד מאד שימושי גם לתושבי קרית אונו, פתח תקווה, גבעת שמואל וכו'. בכל מקרה, כשהתכוונתי שזה בזבוז תשומות לפהעיל קווים לרכבת, מדובר בבזבוז תשומות של חברת קווים שיבואו על חשבון קווים אחרים, כי כאמור - אין תקציב לתח"צ משלימה לרכבת. אז סביר שזה יבוא בחשבון על קווים כמו קו 10 למשל, דברים כאלה. או שקו 10 יוארך לרכבת.
 
יש כאן משהו שהוא מאוד לא הוגן בהתייחסות השונה

לא שמתי לב ואני מצטער על כך (השרשור ענק).
ההצעה האוטובוסית הזו, היא הצעה שרבים וטובים טוענים אותה בפורום כבר כמה שנים, עוד מהיום בו בושר על פתיחת 350.

38 הוא קו שמשרת גם איזור תעשיה, לכן פחות יהיה פייר לקחת ממנו נסיעות. חוץ מזה שלקחת מקו X כדי להעביר לקו Y עושים כשקו X נוסע ריק ולא כשיש בו אוטובוס מלא לפחות בישיבה.

ההשערה שלי היא שהקו האדום המקדים היה צריך להיפתח ממזמן, בדן בעיקר משביתים מכונות ולא מצטיידים בצי חדש באופן שמשתווה להשבתות כי התוכנית הייתה שהאוטובוסים שנחים להם כבר שנתיים היו צריכים לפעול ואוטובוסים של דן היו משתחררים מקווים שונים ומועברים לטיפול בהגדלת תדירות לקווים אחרים, פתיחת קווים חדשים וכו'.

אבל שים לב, קווים כמו 29 ו279 החדשים קרו עקב לחץ ציבורי. זה היה מאד נחמד אם היו פשוט עושים את מה שצריך, אבל לצערי זה לא תמיד עובד ככה וצריך להפעיל לחץ על הגורמים הרלוונטיים כדי שדברים יזוזו.

הבעיה בגוש דן כולו היא שאין רשות תח"צ מטרופולונית שתטפל בהכל. ובערים רבות יש וועדי שכונות שפונים ישירות למשרד התחבורה בלי שהאחראי תחבורה בעיריה בכלל יודע על יוזמות כאלו ואחרות וכל וועד שכונה דואג כמובן לשכונה שלו ונוצר סלט בלי לראות מערכת שלמה, עירונית או פרברית.

אתה רוצה זבנג וגמרנו. שמהיום למחר יהיו שינויים, אז תגיש בג"צ, מה אגיד לך... הדיבורים כאן בפורום מגיעים לרמת סרק מהר מאד כשטוחנים את הנושא לעומק.

לגבי הרכבת, זה פספוס לטעמי שלא חשבו על מסילה בכביש 471, יכל להיות מאד מאד שימושי גם לתושבי קרית אונו, פתח תקווה, גבעת שמואל וכו'. בכל מקרה, כשהתכוונתי שזה בזבוז תשומות לפהעיל קווים לרכבת, מדובר בבזבוז תשומות של חברת קווים שיבואו על חשבון קווים אחרים, כי כאמור - אין תקציב לתח"צ משלימה לרכבת. אז סביר שזה יבוא בחשבון על קווים כמו קו 10 למשל, דברים כאלה. או שקו 10 יוארך לרכבת.
יש כאן משהו שהוא מאוד לא הוגן בהתייחסות השונה
להדר המושבות ולאזור התעשיה קרית אריה לעומת ההתייחסות לכפר גנים ג'.

להדר המושבות יש את 38 עם 14 נסיעות, 44 עם קישור כמעט כל היום לרכבת שעכשיו הולכים לתגבר אותו וכן להאריך את 53 לרכבת.
לקרית אריה יש את 38 וכן את קו 46 שמקשר לרכבת.
את 46 מייעדים בעיקר לאנשים המגיעים מחוץ לפתח תקוה וכך גם מציגים אותו.
גם השלוחה של הקו האדום לתחנת קרית אריה ולדיפו מתוכננת בצורה כזו שהיא עוזרת למי שמגיע מחוץ לעיר ולא לתושבי העיר.

ואילו לתושבי כפר גנים ג' זורקים 3 בננות (3 נסיעות) של קו 350 ואת קו 53 הלא יעיל בעליל שאפילו אין לו קישור נוח לתחנות האוטובוס לכוון תל אביב בז'בוטינסקי וגם כאשר יגיע לרכבת הוא לא יעיל כלל עבור כל מי שלא גר בהדר המושבות.

את העיוות הזה היה צריך לתקן מזמן.
אם כעת משפרים תח"צ להדר המושבות, מבחינה מוסרית חובה לעשות זאת גם בכפר גנים ג'.
וכל התירוצים מגוחכים ולא מעניינים. שמשרד התחבורה ידאג לכסף שצריך ויעשה זאת עכשיו.
כן - זבנג ולא גמרנו (כי יש עוד המון מה לעשות) אבל זה גם לא זבנג, כי היה צריך לעשות את זה כבר מזמן.
אם צריך בג"צ כדי לכפות על משרד התחבורה לעשות זאת, אז מדובר במשרד מיותר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה