קו 53 בפתח תקווה יוארך מחדש אל רכבת קרית אריה

  • פותח הנושא olli3
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.
אולי תושבי באר שבע ילכו חצי שעה לתחנה, בסדר?

איזה כיף שאתה ותושבי שכונתך רואים רק את עצמם.
כיף לא? כי בכל אשכול פתח תקווה - בקעת אונו, הדבר שהכי חשוב הוא קישור כפר גנים ג' לתחנת הרכבת קרית אריה.

מה שקורה עם וועדי השכונות, זה בדיוק מה שקורה עם ראשי ערים במטרופולין גוש דן. כל אחד רוצה דברים אחרים ואף אחד לא מסתכל בראיה מערכתית מלאה של כל גוש דן.

אני מעדיף שהכסף ילך לאנשים שנכון להיום תחנת האוטובוס הכי קרובה לביתם נמצאת מרחק הליכה של 2-5 קילומטרים מביתם מאשר לתושבי כפר גנים ג' שכל כך מסכנים וסובלים בללכת גם חצי שעה לתחנה של קו 56, בסדר?

אם יש אנשים שהולכים כל יום חצי שעה ויותר לתחנת האוטובוס הקרובה לבתיהם, למה תושבי כפר גנים ג' לא יכולים להיות בדיוק כמוהם?

אבל כפר גנים ג' וכפר גנים ג' וכפר גנים ג' זה מרכז העולם והם השכונה הכי מסכנה בכל מדינת ישראל.

איתי ודני רוצים קו שיקשר את מרכז העיר לרכבת קרית אריה, אחרי ששאר הדברים היותר דחופים יקרו. אתה יכול לשאול אותם בעצמך, מה עומד בסדר העדיפות שלהם.
אולי תושבי באר שבע ילכו חצי שעה לתחנה, בסדר?
ולמה שתושבי הדר המושבות לא ילכו ברגל חצי שעה לתחנת רכבת, בסדר?
 

olli3

New member
מנהל
כי להם יש פוטנציאל מימוש גדול יותר לשירות זה.

אולי תושבי באר שבע ילכו חצי שעה לתחנה, בסדר?
ולמה שתושבי הדר המושבות לא ילכו ברגל חצי שעה לתחנת רכבת, בסדר?
כי להם יש פוטנציאל מימוש גדול יותר לשירות זה.
אתה מדבר עם תושב באר שבע שהולך חצי שעה מתחנת הרכבת לביתו, אני לא מבין את הטענה הזו שלך.

לתושבי הדר המושבות יש פוטנציאל מימוש גדול מאד לנסיעה באוטובוס אל תחנת הרכבת הסמוכה. ובהחלט סביר שהם ינצלו את הפוטנציאל הזה לא רע.

מכיוון שכבר יש בשכונה את ו 53, אז האריכו אותו לרכבת. הדבר אינו מצריך תוספת סובסידיה ענקית כמו פתיחת קו חדש. קל יותר לאשר את זה...

זה בהחלט מבורך כי כל מקום שנמצא קרוב או צמוד לתחנת רכבת - מאד מאד כדאי שיהיה מקושר טוב אל תחנת הרכבת באוטובוסים משלימים. אבל ככל שמתרחקים מתחנת הרכבת, קישור באוטובוס הופך להיות הרבה פחות יעיל.
 
באמנה של הארגון של איתי ודני הסעיף הבא מופיע

איזה כיף שאתה ותושבי שכונתך רואים רק את עצמם.
כיף לא? כי בכל אשכול פתח תקווה - בקעת אונו, הדבר שהכי חשוב הוא קישור כפר גנים ג' לתחנת הרכבת קרית אריה.

מה שקורה עם וועדי השכונות, זה בדיוק מה שקורה עם ראשי ערים במטרופולין גוש דן. כל אחד רוצה דברים אחרים ואף אחד לא מסתכל בראיה מערכתית מלאה של כל גוש דן.

אני מעדיף שהכסף ילך לאנשים שנכון להיום תחנת האוטובוס הכי קרובה לביתם נמצאת מרחק הליכה של 2-5 קילומטרים מביתם מאשר לתושבי כפר גנים ג' שכל כך מסכנים וסובלים בללכת גם חצי שעה לתחנה של קו 56, בסדר?

אם יש אנשים שהולכים כל יום חצי שעה ויותר לתחנת האוטובוס הקרובה לבתיהם, למה תושבי כפר גנים ג' לא יכולים להיות בדיוק כמוהם?

אבל כפר גנים ג' וכפר גנים ג' וכפר גנים ג' זה מרכז העולם והם השכונה הכי מסכנה בכל מדינת ישראל.

איתי ודני רוצים קו שיקשר את מרכז העיר לרכבת קרית אריה, אחרי ששאר הדברים היותר דחופים יקרו. אתה יכול לשאול אותם בעצמך, מה עומד בסדר העדיפות שלהם.
באמנה של הארגון של איתי ודני הסעיף הבא מופיע
במקום השלישי (מתוך תשעה):
"חיבור מהיר ממרכז העיר לשכונות נווה גן ואם המושבות לתחנת הרכבת קרית אריה."
במקום הרביעי:
"חיבור משכונות הדרום והמזרח לתל-אביב דרך אוניברסיטת בר-אילן וציר אלוף שדה."
במקום החמישי:
"חיבור יעיל בין שכונות העיר השונות (בעיקר מזרח העיר) לתחנת רכבת סגולה."

סעיים 3-5 מתוך 9.
ושני הסעיפים הראשונים מתייחסים לבניית סקר ויצירת תקן מקצועי בעיריה.
כלומר שלושת הסעיפים הראשונים שמציגים אופרטיבית דרישות לקישורים אלה הסעיפים שרשמתי למעלה.
 

olli3

New member
מנהל
ואתה האיש שמדבר עם איתי ודני על בסיס שבועי

באמנה של הארגון של איתי ודני הסעיף הבא מופיע
במקום השלישי (מתוך תשעה):
"חיבור מהיר ממרכז העיר לשכונות נווה גן ואם המושבות לתחנת הרכבת קרית אריה."
במקום הרביעי:
"חיבור משכונות הדרום והמזרח לתל-אביב דרך אוניברסיטת בר-אילן וציר אלוף שדה."
במקום החמישי:
"חיבור יעיל בין שכונות העיר השונות (בעיקר מזרח העיר) לתחנת רכבת סגולה."

סעיים 3-5 מתוך 9.
ושני הסעיפים הראשונים מתייחסים לבניית סקר ויצירת תקן מקצועי בעיריה.
כלומר שלושת הסעיפים הראשונים שמציגים אופרטיבית דרישות לקישורים אלה הסעיפים שרשמתי למעלה.
ואתה האיש שמדבר עם איתי ודני על בסיס שבועי
לפחות?

פוליטיקאים אוהבים רכבות, התקשורת אוהבת רכבות. לאוטובוסים יש תדמית לא טובה ולרכבות יש תדמית גבוהה של נוחות, הנאה ואפילו יוקרה.

דאגה לצעירים ולסטודנטים = דאגה לקולות חשובים שהינם משתמשי תח"צ במספרים שאינם מבוטלים.

הרי כולנו יודעים שלקשר את שכונות פתח תקווה לרכבת סגולה בלי שהנסיעה ברכבת תהיה בכרטוס משותף = פספוס. כולנו יודעים שאנשים לא ינטשו את 166 ומוניות 66 מעמישב כדי לעבור לנסיעה באוטובוס לרכבת ומשם להמשיך ברכבת.

בכל מקרה, הספיק לי. אין לי רצון לשכנע אותך, אתה כל הזמן מחפש אותי בדברים שכתבתי בעבר הקרוב והרחוק. כמה שאני מסביר, איך הדברים פועלים ואיך משרד התחבורה מנהל את העיניינים ומה הסיכוי לשינוי כזה או אחר ומהם דברים יותר רציונליים שיקרו ומה פחות - אתה בשלך.

המטרה היא באמת להביא לשינוי משמעותי. משרד התחבורה רק מחפש כשלונות כדי להגיד, הנה הקשבנו וביצענו וזו הייתה טעות להקשיב ולבצע ומעתה לא נקשיב ונבצע.

השורה התחתונה היא שפוטנציאל ההצלחה של קישור אוטובוסים אל תחנות רכבת יהיה גדול יותר לשכונות שסמוכות לתחנת הרכבת, זאת למרות התעריף הלא משולב. אבל אם היה כרטוס משותף, אז הייתה עולה הדרישה לנסיעה ברכבת בצורה משמעותית מהאיזורים שסמוכים לתחנת הרכבת.

אתה יכול לראות את זה גם על ידי קו 46 שקיים לו זמן כה רב. אנשים עולים בהמוניהם על 51/82 לרכבת מרכז או 51 לעזריאלי וכמה עולים על 46 כדי להמשיך לרכבת מרכז/עזריאלי? עכשיו, גם אם אנשים יעלו על 53 לתחנת הרכבת ויסעו משם ברכבת, זמן הנסיעה יהיה קצר יותר מנסיעה ב51/82 ועדיין בודדים יעשו את זה. לעומת זאת, אם היה כרטוס משותף עם הרכבת, תהיה בטוח שלא מעט היו בוחרים לנסוע עם 46 לרכבת ולהחליף לרכבת לת"א.
 
אני יחיד סגולה...

זה פשוט מאד.
גם עם איתי וגם עם דני דיברתי אתמול. עם איתי דיברתי בעיקר על פתח תקווה.

לא סתם קישור השכונות לתחנת סגולה נמצא בסוף. כי יש דברים שלא רק לטעמי חשובים יותר לתושבי פתח תקווה. כי גם איתי וגם דני יודעים שאנשים לא יסעו במיוחד לתחנת רכבת רק כדי לשלם עוד כסף לנסיעה לת"א או לגוש דן.

אתה יחיד סגולה, אתה תבחר לנסוע באוטובוס אל תחנת הרכבת ואז לשלם עוד כסף בעבור נסיעה ברכבת. אבל כמה אנשים אחרים יעשו זאת? ואלו שבאים לתחנות הרכבת ברכבם הפרטי - ימשיכו לעשות זאת. מדוע? כי הסיבות לנסיעתם ברכבת מלכתחילה הן: מהירות הנסיעה בראש ובראשונה ונוחות הנסיעה. להם זה פחות משנה כמה הם ישלמו על הנסיעה, הזמן שלהם שווה כסף והם מוכנים לשלם יותר כדי להגיע מהר יותר. אבל רוב האנשים הפשוטים, לא מוכנים לשלם כל כך הרבה יותר כדי להגיע מהר יותר.
אני יחיד סגולה...
אני לא יזמתי את דף הפייסבוק הבא (וגם לא עשיתי לו לייק כי לדעתי לא זה הפתרון לשכונה):
קוו אוטובוס 53 לתחנת הרכבת פ"ת

תושבים אחרים מכפר גנים ג' יזמו אותו...

אבל olli3 צודק, תמיד צודק.
אני סתם מקשקש...
 

olli3

New member
מנהל
ולגבי הטענה שלך שהינך צודק.

אתה מתמצה בקבוצות בפייסבוק, נכון?
אני מניח שאתה מכיר את הקבוצה "משפרים את התחבורה הציבורית בפתח תקווה, קרית אונו והסביבה".

בפוסט הפותח בקבוצה הזו (פוסט מודגש) איתי חיים רשם את הדברים הבאים:
"משימות רבות לפנינו: שיפור הנגישות מהדר גנים ועמישב לבר-אילן ודרום תל-אביב, שיפור הנגישות מכפר גנים ג' לאונ' בר-אילן, הסטת קווים או תגבור לציר מכבית ואם המושבות, קו מקוצר בין שכונת אם-המושבות למרכז העיר, קישור בין שכונות המזרח לתחנת סגולה ומרכז העיר לתחנת הרכבת בקרית אריה, תוספת נסיעות בקווי אלעד-פתח תקווה, אימוץ תוכנית תחבורתית של משתמשי התחבורה בראש-העין."

תגיד לי, איתי חיים רשם שטויות? קישור בין שכונות המזרח לתחנת סגולה? בין מרכז העיר לתחנת הרכבת בקרית אריה? זה בזבוז משאבים עצום שאיתי חיים מציע?

באותה קבוצה, היום, דני קומיסר העלה מחדש בפוסט תמונה של "אמנה למועמד/ת לראשות העיר פתח תקווה התחייבות לקידום תחבורה בת קיימא"
באמנה הזו רשומים הסעיפים הבאים:
"חיבור מהיר ממרכז העיר לשכונות נווה גן ואם המושבות לתחנת הרכבת קרית אריה"
"חיבור משכונות הדרום והמזרח לתל אביב דרך אוניברסיטת בר-אילן וציר אלוף שדה"
"חיבור יעיל בין שכונות העיר השונות (בעיקר מזרח העיר) לתחנת רכבת סגולה"

באמנה הזו רשומות שטויות? האמנה, שבראשה מתנוסס לוגו ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל, קוראת לבזבוז משאבים עצום?

ביקשת ממני לחשוב מדוע כמעט אף אחד לא מגיב לי.
חשבתי והגעתי למסקנה מוזרה: כי יודעים שאני צודק.
אם באמת מה שכתבתי אלה שטויות במיץ עגבניות, לאנשים היה תענוג להגיב על השטויות וללגלג עליהם. זה טבע האדם. לאנשים הרבה יותר קשה לכתוב "אתה צודק".
ולגבי הטענה שלך שהינך צודק.
תשים לב שבשרשור הזה היו אנשים ששוחחו איתך והם נעלמו להם... אם עבורך זו הודאה בכך שהינך צודק - שא ברכה.
 
אתה צודק. לך הגיבו המונים והריעו לדבריך...

ולגבי הטענה שלך שהינך צודק.
תשים לב שבשרשור הזה היו אנשים ששוחחו איתך והם נעלמו להם... אם עבורך זו הודאה בכך שהינך צודק - שא ברכה.
אתה צודק. לך הגיבו המונים והריעו לדבריך...
 
ויש לי עוד תוספת רלוונטית:

אתה מתעקש לשכוח את פרטי הביניים.
כל קווי הזנת הרכבת בישראל מתוכננים להגיע 10 דקות לפני הגעת הרכבת לתחנה ולצאת 10 דקות אחרי הגעת הרכבת לתחנה.

אתה מתעקש שתושבים בהמוניהם יעברו לרכבת כשיהיה קישור רכבתי מהיר ויעיל משכונות העיר השונות אל תחנות הרכבת. אבל למה שזה יקרה? צא מנקודת הנחה שאנשים שונאים החלפות, כן, כן, אני שמת על החלפות לא דוגמא מייצגת, רוב האנשים שונאים החלפות.

תמשיך מכך שהם צריכים לקחת אוטובוס לרכבת, להמתין עד 10 דקות לרכבת, לרדת בתחנת היעד שלהם ולהמשיך משם באוטובוס או ברגל - כל זה ביחד הופך להיות זמן נסיעה דיי דומה לאוטובוס אחד. אז למה להתאמץ כל כך?

וכל עוד שאין כרטוס משותף עם רכבת ישראל - מה זה יעזור? כמה אנשים יש עוד כמוך שמוכנים לשלם פי שניים כדי להגיע ליעדם? אם אנשים "מתקמצנים" על קווים של חברה X שיקרה יותר בשקל או שניים מחברה Y ולכן בחברה X האוטובוסים נוסעים ריקים למדיי לעומת חברה Y שהאוטובוסים שלה מפוצצים, אז למה שתושבי פתח תקווה יסכימו לשלם פי שניים?

ולגבי קישור של כפר גנים ג' לת"א שלא דרך ציר ז'בוטינסקי. קודם כל מי שגר קרוב לבר אילן פינת כביש 471 יכול להשתמש בקו 56 שפועל מבוקר עד לילה כפי שאתה יודע. השאר יכולים לנסוע עם 187/350 בשעות הרלוונטיות (ויש שעושים את זה) לבר אילן ולהחליף שם ללא מעט קווים שונים למקומות שונים בתל אביב ובגוש דן. כל זה עדיף מלהגיע אל תחנת הרכבת.

אבל מזה משנה כל הדברים האלו? הרי בערים אחרות ששכונות רבות מקושרות היטב אל תחנות הרכבת, אנשים עטים על האוטובוסים האלו והם סובלים מצפיפות מחרידה... לא קורה. למה? מגוון סיבות:

1. כבר יצאתי עם האוטו מהבית כדי לפזר את הילדים לגנים ולבתי הספר, אז אמשיך עם הרכב אל תחנת הרכבת.
2. נוסע פלוני: ההליכה מביתי אל תחנת האוטובוס הקרובה לוקחת כמה דקות, הנסיעה באוטובוס ארוכה יותר ב-10 דקות והוא מגיע מוקדם מידי אל תחנת הרכבת וכך אותו הדבר בחזור.
3. בחזרה אני צריך את הרכב כי אני לא חוזר הביתה אלא נוסע לקניות/חוג/מכון כושר וכו'.

והרשימה עוד ארוכה והיא מתבססת על כך שלהגיע עם הרכב אל תחנת הרכבת זה נוח, פשוט נוח. השאר שאין להם רכב, כבר יעדיפו לקחת אוטובוס מביתם אל היעד שלהם וזהו אלא אם כן, כולל זמן הנסיעה באוטובוס לרכבת + ההמתנות, זה יצא להם נוק אווט בזמן הנסיעה לרכבת. כל זאת, כמובן כשעלות הנסיעה נשארת זהה.
ויש לי עוד תוספת רלוונטית:
באותה תוכנית "יהיה בסדר" שבה דרור גנון דיבר על קווים 44 ו-53 הנושא הבא היה חניון האיצטדיון בפ"ת שחלקו הארי (מלב מספר חניות בכביש הגישה לחניון) חסום בשערים.
יש בקשה לפתוח את השערים מכיוון שהחניות בחניון הרכבת לא מספיקות ומלאות.
האחראים לחניון נתנו הסבר הגיוני לשערים הסגורים - כאשר החניון פתוח משאיות נכנסות אליו ופוגעות בו (החניון בנוי על קרקע רכה מכיוון שהאזור קרוב לאגן ההיקוות של הירקון ולכן מתאים לכלי רכב קטנים ולא למשאיות).
נוצר פעמים רבות מצב שבו למי שמגיע עם רכב לתחנת הרכבת אין מקום חניה.

לי עצמי קרה לא מעט פעמים שלא מצאתי מקום חניה ונאלצתי ליסוע עם הרכב לתחנת בני ברק או לאחת מתחנות ת"א או (כשנכנסתי ללחץ זמן) אפילו ליעדי המרוחק.

האם אתה תומך בהגדלת חניון הרכבת בתחנת קרית אריה?
האם עוד חניות זה הפתרון או קווי הזנה זה הפתרון?
או אולי לדעתך המצב שבו נוסע מגיע ברכב (כי אין קו אוטובוס מתאים) לתחת רכבת, רואה שאין מקום חניה וממשיך (עם הרכב כמובן) לשוטט בדרכים זה מצב תקין וטוב?
 
ובשכונות שבהן רמת המינוע נמוכה יותר, על אחת

תגובה
"וזה לא נכון בכלל ששכונות אחרות לא צריכות את הרכבת."

לא אמרתי שלא צריכות.
אבל במצב התחבורתי הנוכחי של פ"ת, השכונות היחידות שזה ישתלם הן:
נווה גן, נווה דקלים, אם המושבות הוותיקה ואם המושבות החדשה.
השכונות הללו, כוללות כ-20% מתושבי העיר, אבל לדעתי 40% מהרכבים בעיר, מכיוון שלרוב המשפחות יש 2 מכוניות.
הדבר האחרון שניתן להגיד על כך זה peanuts מכיוון שברגע שמספקים להם פתרון תחבורתי מרוויחים פעמיים:
גם התושב יכול לשבת בנוחות, וגם מורידים את המכונית שלו מהכביש.

כל השאר (מרכז העיר ודרומה) לא ישתמשו בשירות אפילו אם יסופקו להם אוטובוסים לשם, מכיוון שהם יתקעו בפקקים ויקח להם זמן לאמבוטל להגיע לתחנה.
לכפר גנים יש אוטובוסים על ציר רבין.
אין ספק שצריך קו על כביש מכבית.
אבל בכל מקרה, הם לא ייסעו עד לרכבת.
לא כדאי להם.

אגב,
ובשכונות שבהן רמת המינוע נמוכה יותר, על אחת
כמה וכמה שמשרד התחבורה צריך לספק שירות תח"צ נאות לתושבים.
 

rans778

New member
הפרספקטיבה האחרת

ובשכונות שבהן רמת המינוע נמוכה יותר, על אחת
כמה וכמה שמשרד התחבורה צריך לספק שירות תח"צ נאות לתושבים.
הפרספקטיבה האחרת
אין ספק שצריך תחב"צ לכולם.
מה שהסברתי שכשמשפרים תחבורה באיזורים צפופים כמו צפון פ"ת הרווח הוא כפול מכיוון שאנשים מוותרים על המכוניות שלהם ומפנים את הכביש, לטובת תחבורה ציבורית.
 
הרווח הכפול נכון לא רק בצפון פ"ת אלא בכלל פ"ת

הפרספקטיבה האחרת
אין ספק שצריך תחב"צ לכולם.
מה שהסברתי שכשמשפרים תחבורה באיזורים צפופים כמו צפון פ"ת הרווח הוא כפול מכיוון שאנשים מוותרים על המכוניות שלהם ומפנים את הכביש, לטובת תחבורה ציבורית.
הרווח הכפול נכון לא רק בצפון פ"ת אלא בכלל פ"ת
ודאי בכפר גנים.
 
אגב, האם תושבי צפון פ"ת באמת מוותרים על

הפרספקטיבה האחרת
אין ספק שצריך תחב"צ לכולם.
מה שהסברתי שכשמשפרים תחבורה באיזורים צפופים כמו צפון פ"ת הרווח הוא כפול מכיוון שאנשים מוותרים על המכוניות שלהם ומפנים את הכביש, לטובת תחבורה ציבורית.
אגב, האם תושבי צפון פ"ת באמת מוותרים על
המכוניות?
כאשר כוננו את קו 553 להרצליה פיתוח, הוא עבר בתוך שכונת הדר המושבות.
האם תושבי השכונות של צפון פ"ת באמת עברו להשתמש בו במקום ליסוע במכוניותיהם?
כנראה שלא....כי מסלול הקו שונה כך שיסע בז'בוטינסקי ולא דרך הדר המושבות.
 

rans778

New member
מי זה היה?

אגב, האם תושבי צפון פ"ת באמת מוותרים על
המכוניות?
כאשר כוננו את קו 553 להרצליה פיתוח, הוא עבר בתוך שכונת הדר המושבות.
האם תושבי השכונות של צפון פ"ת באמת עברו להשתמש בו במקום ליסוע במכוניותיהם?
כנראה שלא....כי מסלול הקו שונה כך שיסע בז'בוטינסקי ולא דרך הדר המושבות.
מי זה היה?
 

rans778

New member
סליחה, מתי זה היה?

אגב, האם תושבי צפון פ"ת באמת מוותרים על
המכוניות?
כאשר כוננו את קו 553 להרצליה פיתוח, הוא עבר בתוך שכונת הדר המושבות.
האם תושבי השכונות של צפון פ"ת באמת עברו להשתמש בו במקום ליסוע במכוניותיהם?
כנראה שלא....כי מסלול הקו שונה כך שיסע בז'בוטינסקי ולא דרך הדר המושבות.
סליחה, מתי זה היה?
 
קו 553 קיים מאוגוסט 2011

סליחה, מתי זה היה?
קו 553 קיים מאוגוסט 2011
בתחילה הוא נסע דרך הדר המושבות ונוה גן והמשיך בז'בוטינסקי עד מחלף גהה ומשם להרצליה פיתוח.
אני לא זוכר בדיוק מתי מסלולו שונה. בערך לפני שנה. וכעת הוא נוסע ישר מהתחנה המרכזית דרך אורלוב לז'בוטינסקי.
 

rans778

New member
לא ממש

קו 553 קיים מאוגוסט 2011
בתחילה הוא נסע דרך הדר המושבות ונוה גן והמשיך בז'בוטינסקי עד מחלף גהה ומשם להרצליה פיתוח.
אני לא זוכר בדיוק מתי מסלולו שונה. בערך לפני שנה. וכעת הוא נוסע ישר מהתחנה המרכזית דרך אורלוב לז'בוטינסקי.
לא ממש
בסה"כ נתנו לנו 4 חודשים להתרגל אליו וזה היה ממש מזמן כשבאם המושבות היו אולי מחצית מהתושבים ללא עומסים ביציאות
אוגוסט 2011 - הושק הקו
http://www.news1.co.il/Archive/0020-D-274284-00.html?t=192846
דצמבר 2011 - קוצר הקו
http://tahbura.wordpress.com/tag/אגד/

אני לא שמעתי עליו מכיוון שעברתי לאם המושבות ביוני 2012
 
לא היו מחצית מהתושבים - אם המושבות הותיקה כבר

לא ממש
בסה"כ נתנו לנו 4 חודשים להתרגל אליו וזה היה ממש מזמן כשבאם המושבות היו אולי מחצית מהתושבים ללא עומסים ביציאות
אוגוסט 2011 - הושק הקו
http://www.news1.co.il/Archive/0020-D-274284-00.html?t=192846
דצמבר 2011 - קוצר הקו
http://tahbura.wordpress.com/tag/אגד/

אני לא שמעתי עליו מכיוון שעברתי לאם המושבות ביוני 2012
לא היו מחצית מהתושבים - אם המושבות הותיקה כבר
הייתה מאוכלסת כולה וגם החדשה הייתה מאוכלסת סביב רחוב משה סנה.
ואז עוד לא היה החיבור של השכונות לדרך אם המושבות, כך שהיו גם היו עומסים ובכל זאת לא ניצלו את קו 553.
ארבעה חודשים זו אכן תקופה קצרה מדי, אבל העובדה היא שהקו לא נוצל על ידי תושבי השכונות והיו הרבה כאלה גם בשנת 2011.
 

rans778

New member
עד עכשיו הוא היה הפתרון היחיד לרכבת

44 ימשיך לסיים מוקדם, 44 בתדירות נמוכה.
וגם אחרי השינוי הוא ישאר בתדירות נמוכה למדיי. אני בכלל לא מבין במה הוא כל כך מועיל חוץ מהקישור שלו למרכזית פתח תקווה, גם כן מרכזית...
עד עכשיו הוא היה הפתרון היחיד לרכבת
 
אני רוצה להעיר משהו לגבי זה:

המכרז יהיה על פי ק"מ נסיעה.
לקווים כבר לא יהיה אכפת מכמה נוסעים יהיו בכל אוטובוס, היא תקבל סבסוד על פי מספר הקילומטרים, אז ההיפך - היא תשמח שהקילומטרים של קו 53 יהיו רבים יותר.

אני מניח שתהיה נגיעה יותר רצינית בנוגע לקישור אל תחנות הרכבת של פתח תקווה, שלא על ידי קווים מסתובבים. אבל וזה אבל גדול, גם 44 וגם 53 שמשרתים עכשיו את אם המושבות אל תחנת הרכבת הסמוכה - מעולה לתושבי אם המושבות - פשוט מעולה.
אני רוצה להעיר משהו לגבי זה:
כאשר קווים החלה לפעול בפתח תקוה (לפי המכרז "הישן") קו 53 לא נסע בכפר גנים ג' והיו שני קווים נפרדים (שאפשר לראותם במפה שבקישור המצורף):
53 - שחיבר את הדר המושבות לשניידר, למרכז העיר ולתחנה המרכזית ונסע דרך דגל ראובן, טרומפלדור ופרנקפורטר
30 - שחיבר את כפר גנים ג' למרכז העיר ולתחנה המרכזית בכיוון אחד ולשניידר, ציר ז'בוטינסקי ומסוף החרש בכיוון שני.
בא יום שבו משרד התחבורה וחברת קווים החליטו לאחד את הקווים ולבטל את קו 30 (מסתבר שכאשר מדובר בהפחתת שירות מאוד קל לשנות מכרז "ישן").
כאשר השינוי השטותי הזה נעשה שתי השכונות היו כמובן הרבה פחות מאוכלסות וגם תחנת הרכבת בקרית אריה עוד לא פעלה.

לכן, הפיצול שאני מדבר עליו אינו תוספת למה שהיה אמור להיות לפי המכרז הישן, אלא תיקון של צמצום השירות שבוצע במחשבה קצרת מועד וללא ראייה ארוכת טווח.
צריך פשוט לחזור למצב המקורי - קו 53 במסלולו המקורי או אפילו במסלול יעיל יותר דרך ארלוזורוב במקום דרך דגל ראובן וקו 30 (או מספר אחר) שיסע בכפר גנים ג' אבל במקום לסיים בשניידר או במסוף החרש ימשיך מקפלן למלכה, המר, דרך אם המושבות ותחנת הרכבת קרית אריה.
אין צורך בקישור ישיר בין כפר גנים ג' להדר המושבות. מי שצריך ליסוע בין שתי השכונות יוכל להחליף בשניידר.

לא מקובל עליי שמאוד קל לחרוג ממכרז בכיוון הפחתת שירות ובלתי אפשרי לחרוג ממכרז (וכאמור, במקרה הזה אפילו לא מדובר בחריגה, אלא בחזרה להגדרות המכרז) בכיוון תוספת שירות.
 

alantan

New member
הכוונה שלי להגברת התדירות לכל 12 ד'

זה לא באמת השינוי המתבקש, אבל זה הרע במיעוטו
לתושבי הדר המושבות יש את קו 44 בשביל להגיע לתחנת קרית אריה.
תושבים משכונות אחרות בפ"ת לא צריכים לטייל ברחבי הדר המושבות עד שיגיעו לתחנת הרכבת.
היה צריך לפצל את 53 לשני קווים נפרדים - אחד לצורך קישור הדר המושבות לבילינסום ומרכז העיר ושני לצורך חיבור מרכז העיר וכפר גנים לתחנת הרכבת.
וכמובן שיש צורך בקווים נוספים מכונות פתח תקוה לתחנות הרכבת שלה.
אבל שינוי כזה כמובן יותר טוב (פחות גרוע) מהמצב הקיים כיום.
הכוונה שלי להגברת התדירות לכל 12 ד'
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה