קו תל אביב-באר שבע ברכבת

מצב
הנושא נעול.

badboy3919

New member
קו תל אביב-באר שבע ברכבת

קו תל אביב-באר שבע ברכבת
שלום לכולם,

אני בטוח שהנושא עלה כמה פעמים בפורום, אך לא מצאתי תיעוד לדיון בנושא בחיפוש בפורום.
שנים רבות דובר על פרויקט תל אביב-באר שבע ב-50/55 דקות.
לאחר כמה זמן הסתבר שמדובר בזמן הנסיעה מתל אביב ההגנה לבאר שבע צפון, אך אחרי לא מעט נסיעות בקו, אני פשוט לא מצליח להבין: היכן 50/55 הדקות שהובטחו?
כשבודקים בזמן אמת את זמן הנסיעה וגם כשבודקים בלוח הזמנים של הרכבת, הרכבת שהכי מתקרבת לזמן הנסיעה היא רכבת שזמן נסיעתה הוא 59 דקות (ויש רק כמה בודדות שנוסעות בזמן הזה, מרבית הרבות נוסעות מעל שעה!).

אני אשמח מאד לקבל הסבר ממומחי הפורום לעניין הזה שמפריע לי עד מאד.


תודה רבה
 

amitk83

New member
אולי אין העדפה ברמזורים

קו תל אביב-באר שבע ברכבת
שלום לכולם,

אני בטוח שהנושא עלה כמה פעמים בפורום, אך לא מצאתי תיעוד לדיון בנושא בחיפוש בפורום.
שנים רבות דובר על פרויקט תל אביב-באר שבע ב-50/55 דקות.
לאחר כמה זמן הסתבר שמדובר בזמן הנסיעה מתל אביב ההגנה לבאר שבע צפון, אך אחרי לא מעט נסיעות בקו, אני פשוט לא מצליח להבין: היכן 50/55 הדקות שהובטחו?
כשבודקים בזמן אמת את זמן הנסיעה וגם כשבודקים בלוח הזמנים של הרכבת, הרכבת שהכי מתקרבת לזמן הנסיעה היא רכבת שזמן נסיעתה הוא 59 דקות (ויש רק כמה בודדות שנוסעות בזמן הזה, מרבית הרבות נוסעות מעל שעה!).

אני אשמח מאד לקבל הסבר ממומחי הפורום לעניין הזה שמפריע לי עד מאד.


תודה רבה
אולי אין העדפה ברמזורים
אולי יש בעיית בפנסאור ולכן משך זמן הנסיעה הוא ארוך
 

easylivin

New member
כל התשובות בפנים:


קו תל אביב-באר שבע ברכבת
שלום לכולם,

אני בטוח שהנושא עלה כמה פעמים בפורום, אך לא מצאתי תיעוד לדיון בנושא בחיפוש בפורום.
שנים רבות דובר על פרויקט תל אביב-באר שבע ב-50/55 דקות.
לאחר כמה זמן הסתבר שמדובר בזמן הנסיעה מתל אביב ההגנה לבאר שבע צפון, אך אחרי לא מעט נסיעות בקו, אני פשוט לא מצליח להבין: היכן 50/55 הדקות שהובטחו?
כשבודקים בזמן אמת את זמן הנסיעה וגם כשבודקים בלוח הזמנים של הרכבת, הרכבת שהכי מתקרבת לזמן הנסיעה היא רכבת שזמן נסיעתה הוא 59 דקות (ויש רק כמה בודדות שנוסעות בזמן הזה, מרבית הרבות נוסעות מעל שעה!).

אני אשמח מאד לקבל הסבר ממומחי הפורום לעניין הזה שמפריע לי עד מאד.


תודה רבה
כל התשובות בפנים:

1) אוגוסט 2012
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=394&MessageId=170284999

2) יולי 2013
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=394&messageid=163686923

האם כבודו רוצה לשמוע תשובות אחרות?
 

badboy3919

New member
אני מעריך מאד את ההפנייה לשאלות שלי

כל התשובות בפנים:

1) אוגוסט 2012
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=394&MessageId=170284999

2) יולי 2013
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=394&messageid=163686923

האם כבודו רוצה לשמוע תשובות אחרות?
אני מעריך מאד את ההפנייה לשאלות שלי
אך כפי שתראה בשרשורים, לא קיבלתי תשובה אחת משכנעת, ועל כן פניתי פעם נוספת לקבלת הסבר.

הציוד המהיר, שאמור לאפשר נסיעה מהירה יותר, לא הגיע עדיין?
 

אורי404

New member
בעבר התכנון היה ל-45 דקות

קו תל אביב-באר שבע ברכבת
שלום לכולם,

אני בטוח שהנושא עלה כמה פעמים בפורום, אך לא מצאתי תיעוד לדיון בנושא בחיפוש בפורום.
שנים רבות דובר על פרויקט תל אביב-באר שבע ב-50/55 דקות.
לאחר כמה זמן הסתבר שמדובר בזמן הנסיעה מתל אביב ההגנה לבאר שבע צפון, אך אחרי לא מעט נסיעות בקו, אני פשוט לא מצליח להבין: היכן 50/55 הדקות שהובטחו?
כשבודקים בזמן אמת את זמן הנסיעה וגם כשבודקים בלוח הזמנים של הרכבת, הרכבת שהכי מתקרבת לזמן הנסיעה היא רכבת שזמן נסיעתה הוא 59 דקות (ויש רק כמה בודדות שנוסעות בזמן הזה, מרבית הרבות נוסעות מעל שעה!).

אני אשמח מאד לקבל הסבר ממומחי הפורום לעניין הזה שמפריע לי עד מאד.


תודה רבה
בעבר התכנון היה ל-45 דקות
עם הזמן דקות הנסיעה עלו ועלו. בשורה התחתונה, לא ממש עמדו במלה של זמן הנסיעה.
נקווה, שבקו A1 המהיר תל אביב-ירושלים יעמדו במלה וזמן הנסיעה יהיה 28 (טוב, 30 דקות) ולא לכיוון ה-45 דקות.
 

samgr

New member
מחסור בציוד מונע הפעלת קו ישיר בין ב"ש לת"א?

קו תל אביב-באר שבע ברכבת
שלום לכולם,

אני בטוח שהנושא עלה כמה פעמים בפורום, אך לא מצאתי תיעוד לדיון בנושא בחיפוש בפורום.
שנים רבות דובר על פרויקט תל אביב-באר שבע ב-50/55 דקות.
לאחר כמה זמן הסתבר שמדובר בזמן הנסיעה מתל אביב ההגנה לבאר שבע צפון, אך אחרי לא מעט נסיעות בקו, אני פשוט לא מצליח להבין: היכן 50/55 הדקות שהובטחו?
כשבודקים בזמן אמת את זמן הנסיעה וגם כשבודקים בלוח הזמנים של הרכבת, הרכבת שהכי מתקרבת לזמן הנסיעה היא רכבת שזמן נסיעתה הוא 59 דקות (ויש רק כמה בודדות שנוסעות בזמן הזה, מרבית הרבות נוסעות מעל שעה!).

אני אשמח מאד לקבל הסבר ממומחי הפורום לעניין הזה שמפריע לי עד מאד.


תודה רבה
מחסור בציוד מונע הפעלת קו ישיר בין ב"ש לת"א?
הבטיחו רכבות ישירות מב"ש לת"א, הלא כן? כאלה שלא עוצרות בתחנות הביניים, לפחות אחת לשעה בשעות השיא..
אז אנימניח יוכלו לרדת אפילו מ50\55 דקות שהובטחו בין הערים. שוב הכוונה לתחנות הקצה ביניהן. קרי, ב"ש אוניברסיטה ות"א ההגנה.
אם זה אפשרי בין תחנת חיפה חוף כרמל לבין ת"א אוניברסיטה ב39 דקות מינימום, אז אין מניעה לקו ישיר בין ב"ש אוניברסיטה לבין ת"א ההגנה בסדר הזמן הזה.

יש בכלל צפי למתי יהיו רכבות ישירות בין התחנות הנ"ל?
 

אורי404

New member
מזל, שפעם תכננו את קו חיפה/בנימינה-תל אביב

מחסור בציוד מונע הפעלת קו ישיר בין ב"ש לת"א?
הבטיחו רכבות ישירות מב"ש לת"א, הלא כן? כאלה שלא עוצרות בתחנות הביניים, לפחות אחת לשעה בשעות השיא..
אז אנימניח יוכלו לרדת אפילו מ50\55 דקות שהובטחו בין הערים. שוב הכוונה לתחנות הקצה ביניהן. קרי, ב"ש אוניברסיטה ות"א ההגנה.
אם זה אפשרי בין תחנת חיפה חוף כרמל לבין ת"א אוניברסיטה ב39 דקות מינימום, אז אין מניעה לקו ישיר בין ב"ש אוניברסיטה לבין ת"א ההגנה בסדר הזמן הזה.

יש בכלל צפי למתי יהיו רכבות ישירות בין התחנות הנ"ל?
מזל, שפעם תכננו את קו חיפה/בנימינה-תל אביב
אחרת אם הקו היה מתוכנן בימים אלה, לא היה מפליא לראות זמני נסיעה ארוכים יותר.
כיום מבצעים ריפודי זמנים ולכן זמני הנסיעה לא הכי טובים, בקווי הרכבת השונים, כמו הקו לבאר שבע או כמו הקו, שאמור להיות מהיר לאשקלון.
 

Ofekalef1

New member
מה הכוונה ריפודי זמנים?

מזל, שפעם תכננו את קו חיפה/בנימינה-תל אביב
אחרת אם הקו היה מתוכנן בימים אלה, לא היה מפליא לראות זמני נסיעה ארוכים יותר.
כיום מבצעים ריפודי זמנים ולכן זמני הנסיעה לא הכי טובים, בקווי הרכבת השונים, כמו הקו לבאר שבע או כמו הקו, שאמור להיות מהיר לאשקלון.
מה הכוונה ריפודי זמנים?
ובכל מקרה, המסילה בין חיפה לת"א היא כמעט ישרה לחלוטין, מה שמאפשר להגדיל בהרבה את מהירות הנסיעה הממוצעת. לא כך בין ב"ש לת"א, ולכן לזמן נסיעה של ארבעים דקות אני מניח שבמהירות הנוכחית לא ניתן יהיה להגיע...
 

benshap2

New member
דוגמא לריפודי זמנים:

מה הכוונה ריפודי זמנים?
ובכל מקרה, המסילה בין חיפה לת"א היא כמעט ישרה לחלוטין, מה שמאפשר להגדיל בהרבה את מהירות הנסיעה הממוצעת. לא כך בין ב"ש לת"א, ולכן לזמן נסיעה של ארבעים דקות אני מניח שבמהירות הנוכחית לא ניתן יהיה להגיע...
דוגמא לריפודי זמנים:
הרכבת מאשקלון להוד השרון מגיעה לתחנת יבנה בXX:13 עד XX:15, ויוצאת ממנה ב XX:19...

בהרבה קווים יש ריפוד בתל אביב ההגנה או בתל אביב סבידור מרכז.
 

Ofekalef1

New member
הריפוד הזה מופיע בלו"ז?

דוגמא לריפודי זמנים:
הרכבת מאשקלון להוד השרון מגיעה לתחנת יבנה בXX:13 עד XX:15, ויוצאת ממנה ב XX:19...

בהרבה קווים יש ריפוד בתל אביב ההגנה או בתל אביב סבידור מרכז.
הריפוד הזה מופיע בלו"ז?
אם ככה, כל הריפודים שראיתי בלו"ז של הרכבת הם רק בת"א סבידור מרכז.
 

benshap2

New member
לא, הוא לא מופיע בלו"ז

הריפוד הזה מופיע בלו"ז?
אם ככה, כל הריפודים שראיתי בלו"ז של הרכבת הם רק בת"א סבידור מרכז.
לא, הוא לא מופיע בלו"ז
הרכבת פשוט מגיעה לתחנות מסוימות במרבית הפעמים זמן רב לפני הזמן שמופיע בלו"ז.

ריפוד מסוים הוא הכרחי, אבל אני לא בטוח שמדובר בריפוד של 4-6 דקות...
 

luckydude

Active member
לא מדוייק.

מה הכוונה ריפודי זמנים?
ובכל מקרה, המסילה בין חיפה לת"א היא כמעט ישרה לחלוטין, מה שמאפשר להגדיל בהרבה את מהירות הנסיעה הממוצעת. לא כך בין ב"ש לת"א, ולכן לזמן נסיעה של ארבעים דקות אני מניח שבמהירות הנוכחית לא ניתן יהיה להגיע...
לא מדוייק.
״רמת״ העיקולים בין ת״א-חיפה לת״א-באר שבע די דומה. ההבדלים הם שהקו לבאר שבע ארוך יותר וגם כנראה מחסור של איזשהו פתרון טכני שיאפשר מהירות גבוהה יותר מזה של חילזון שתוי בעת המעבר בתחנת לוד (ששם אגב יש את העיקול הכי חד בדרך שאמנם בכל מקרה מצריך האטה משמעותית אם כי אני מניח לא עד כדי כמעט עצירה כמו היום).
 

luckydude

Active member
לא מדוייק.

מה הכוונה ריפודי זמנים?
ובכל מקרה, המסילה בין חיפה לת"א היא כמעט ישרה לחלוטין, מה שמאפשר להגדיל בהרבה את מהירות הנסיעה הממוצעת. לא כך בין ב"ש לת"א, ולכן לזמן נסיעה של ארבעים דקות אני מניח שבמהירות הנוכחית לא ניתן יהיה להגיע...
לא מדוייק.
״רמת״ העיקולים בין ת״א-חיפה לת״א-באר שבע די דומה. ההבדלים הם שהקו לבאר שבע ארוך יותר וגם כנראה מחסור של איזשהו פתרון טכני שיאפשר מהירות גבוהה יותר מזה של חילזון שתוי בעת המעבר בתחנת לוד (ששם אגב יש את העיקול הכי חד בדרך שאמנם בכל מקרה מצריך האטה משמעותית אם כי אני מניח לא עד כדי כמעט עצירה כמו היום).
 

samgr

New member
בכמה קו ב"ש-ת"א ארוך מקו חיפה-ת"א? ומה לגבי

לא מדוייק.
״רמת״ העיקולים בין ת״א-חיפה לת״א-באר שבע די דומה. ההבדלים הם שהקו לבאר שבע ארוך יותר וגם כנראה מחסור של איזשהו פתרון טכני שיאפשר מהירות גבוהה יותר מזה של חילזון שתוי בעת המעבר בתחנת לוד (ששם אגב יש את העיקול הכי חד בדרך שאמנם בכל מקרה מצריך האטה משמעותית אם כי אני מניח לא עד כדי כמעט עצירה כמו היום).
בכמה קו ב"ש-ת"א ארוך מקו חיפה-ת"א? ומה לגבי
רכבות ישירות שלא עוצרות בתחנות הביניים בין ב"ש לת"א?
מהסתכלות על זמני הנסיעה כעת, עם עצירה אחת בק.גת. רכבת ישירה יכולה בקלות לעשות את אותה דרך ב45-50 דקות ואף פחות מכך בלי ריפודים וכ"ו.
 

luckydude

Active member
מרחקים...

בכמה קו ב"ש-ת"א ארוך מקו חיפה-ת"א? ומה לגבי
רכבות ישירות שלא עוצרות בתחנות הביניים בין ב"ש לת"א?
מהסתכלות על זמני הנסיעה כעת, עם עצירה אחת בק.גת. רכבת ישירה יכולה בקלות לעשות את אותה דרך ב45-50 דקות ואף פחות מכך בלי ריפודים וכ"ו.
מרחקים...
חוף הכרמל-אוניברסיטה זה 80ק״מ בערך

ההגנה-ב״ש צפון זה 100ק״מ בערך
 

Ofekalef1

New member
הכוונה הייתה כמובן ללוד

לא מדוייק.
״רמת״ העיקולים בין ת״א-חיפה לת״א-באר שבע די דומה. ההבדלים הם שהקו לבאר שבע ארוך יותר וגם כנראה מחסור של איזשהו פתרון טכני שיאפשר מהירות גבוהה יותר מזה של חילזון שתוי בעת המעבר בתחנת לוד (ששם אגב יש את העיקול הכי חד בדרך שאמנם בכל מקרה מצריך האטה משמעותית אם כי אני מניח לא עד כדי כמעט עצירה כמו היום).
הכוונה הייתה כמובן ללוד
שמהווה את העיכוב המשמעותי ביותר, ככה לפחות נראה לי, בקו.
כמו שאמרתי כאן בפורום, הרבה פעמים הרכבות לא מגיעות לת"א ההגנה בזמן, אז לא יודע עד כמה הורדת העצירה בקריית גת תקטין את זמן הנסיעה.
כמובן שהעיכוב כמעט אף פעם לא מתרחש בקרונועים...
דרך אגב, על איזה פתרון טכני אתה מדבר?
 

zahipan10

New member
אז למה לא עושים מסילה עוקפת רמלה לוד?

הכוונה הייתה כמובן ללוד
שמהווה את העיכוב המשמעותי ביותר, ככה לפחות נראה לי, בקו.
כמו שאמרתי כאן בפורום, הרבה פעמים הרכבות לא מגיעות לת"א ההגנה בזמן, אז לא יודע עד כמה הורדת העצירה בקריית גת תקטין את זמן הנסיעה.
כמובן שהעיכוב כמעט אף פעם לא מתרחש בקרונועים...
דרך אגב, על איזה פתרון טכני אתה מדבר?
אז למה לא עושים מסילה עוקפת רמלה לוד?
אופס! כבר יש מסילה עוקפת רמלה לוד, קוראים לה קו ת"א-מודיעין, היא נמצא 4.5 ק"מ מהמסילה לבאר שבע, ואין שום סיבה שמונעת לחבר בין המסילות הללו, אבל עם איך שהרכבת למודיעין נוסעת עדיף לנסוע במהירות חילזון בלוד מאשר לנסוע במהירות צב במסילה של מודיעין, לא ברור לי איך הרכבת תגיע לירושלים תוך 28 דקות אם למודיעין היא מגיעה אחרי 34 דקות!! חחח גם כן רכבת.
 

amit1270

New member
חשמל

אז למה לא עושים מסילה עוקפת רמלה לוד?
אופס! כבר יש מסילה עוקפת רמלה לוד, קוראים לה קו ת"א-מודיעין, היא נמצא 4.5 ק"מ מהמסילה לבאר שבע, ואין שום סיבה שמונעת לחבר בין המסילות הללו, אבל עם איך שהרכבת למודיעין נוסעת עדיף לנסוע במהירות חילזון בלוד מאשר לנסוע במהירות צב במסילה של מודיעין, לא ברור לי איך הרכבת תגיע לירושלים תוך 28 דקות אם למודיעין היא מגיעה אחרי 34 דקות!! חחח גם כן רכבת.
חשמל
 

25306yosef

New member
מספיק כבר לדחוף את החישמול לכל מקום

מספיק כבר לדחוף את החישמול לכל מקום
חוסר החישמול של הקו החדש למודיעין איננו הסיבה לכך שהרכבת למודיעין נוסעת במהירות של צב.

בקו חיפה תל אביב אין חישמול כלל ולמרות זאת הרכבות נוסעות שם במהירות של 140 קמ"ש או יותר, כך שחוסר החישמול של הקו החדש למודיעין איננו הסיבה לכך שהרכבת נוסעת שם במהירות של צב ובוודאי שהסיבה היא אחרת לחלוטין וככל הנראה נובעת משיקולים זרים.

אז מהי באמת הסיבה שהרכבת למודיעין נוסעת במהירות של צב ?

מדוע חלקם של חברי הפורום חושבים שבקו הרכבת החדש לירושלים הרכבות יסעו במהירות גבוהה יותר אם כיום המהירות היא מהירות של צב ?
 

Rubim88

New member
החשמול הוא רק חלק מהסיבה

מספיק כבר לדחוף את החישמול לכל מקום
חוסר החישמול של הקו החדש למודיעין איננו הסיבה לכך שהרכבת למודיעין נוסעת במהירות של צב.

בקו חיפה תל אביב אין חישמול כלל ולמרות זאת הרכבות נוסעות שם במהירות של 140 קמ"ש או יותר, כך שחוסר החישמול של הקו החדש למודיעין איננו הסיבה לכך שהרכבת נוסעת שם במהירות של צב ובוודאי שהסיבה היא אחרת לחלוטין וככל הנראה נובעת משיקולים זרים.

אז מהי באמת הסיבה שהרכבת למודיעין נוסעת במהירות של צב ?

מדוע חלקם של חברי הפורום חושבים שבקו הרכבת החדש לירושלים הרכבות יסעו במהירות גבוהה יותר אם כיום המהירות היא מהירות של צב ?
החשמול הוא רק חלק מהסיבה
כשמערך חשמלי מגיע ל140 קמ"ש תוך 50 שניות מול 200+ שניות לדיזל יהיה בהכרח הבדל גדול במהירות הנסיעה. הקו למודיעין הוא לא מסילת החוף, קיימים שם שיפועים ובשילוב המערכים הכבדים יחסית של סימנס וההספק הנמוך של קטרי הדיזל הרכבת נוסעת שם לאט , צירפתי תמונה להשוואת ההבדלים בשיפוע - חלק מהנתונים שם לא בדיוק מדוייקים אבל את הקשר בין משקל הרכבת והספק הקטר למהירות בשיפוע אפשר להבין.

בעבר דובר על צורך להתקין תפרי התפשטות(Railway Expansion Joints) בגשרים כדי להסיר הגבלות מהירות, לא יודע אם מאז הדבר נעשה. נראה שחלק נוסף מהסיבה לאיטיות בדומה לקווים חדשים אחרים היא רזרבה לו"ז גדולה מדי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה