קו רכבת ירושלים-ת"א - הצעה

מצב
הנושא נעול.

Carl Freeborne

New member
קו רכבת ירושלים-ת"א - הצעה

קו רכבת ירושלים-ת"א - הצעה
לדעתי רכבת ישראל צריכה להתחיל את קו רכבת ת"א ירושלים בתחנת בני ברק.. ככה שיסע ככה: בני ברק - ת"א אוניברסיטה - ת"א מרכז ובמהשך המסלול כמתוכנן. זאת מכיוון שיש תנועת נוסעים גדולה מבני ברק לירושלים (לראייה הקוים 400,402). אז אני מציע גם להאריך אחד או כמה מהקוים העירוניים של בני ברק עד לתחנת הרכבת כדי לאפשר לנוסעים לרדת בתחנה ולנסוע ברכבת לירושלים. מה דעתכם?
 
רעיון טוב

קו רכבת ירושלים-ת"א - הצעה
לדעתי רכבת ישראל צריכה להתחיל את קו רכבת ת"א ירושלים בתחנת בני ברק.. ככה שיסע ככה: בני ברק - ת"א אוניברסיטה - ת"א מרכז ובמהשך המסלול כמתוכנן. זאת מכיוון שיש תנועת נוסעים גדולה מבני ברק לירושלים (לראייה הקוים 400,402). אז אני מציע גם להאריך אחד או כמה מהקוים העירוניים של בני ברק עד לתחנת הרכבת כדי לאפשר לנוסעים לרדת בתחנה ולנסוע ברכבת לירושלים. מה דעתכם?
רעיון טוב
זה באמת ימלא את הרכבות לירושלים. אבל, כדי שאנשים יוכלו לעלות לרכבת גם בת"א, רצוי שחלק מהרכבות יתחילו בת"א. כמו כן דרושה תוספת של קווי אוטובוס ממלחה לשכונות החרדיות בצפון ירושלים.
 

kbb

New member
רעיון מצוין.

קו רכבת ירושלים-ת"א - הצעה
לדעתי רכבת ישראל צריכה להתחיל את קו רכבת ת"א ירושלים בתחנת בני ברק.. ככה שיסע ככה: בני ברק - ת"א אוניברסיטה - ת"א מרכז ובמהשך המסלול כמתוכנן. זאת מכיוון שיש תנועת נוסעים גדולה מבני ברק לירושלים (לראייה הקוים 400,402). אז אני מציע גם להאריך אחד או כמה מהקוים העירוניים של בני ברק עד לתחנת הרכבת כדי לאפשר לנוסעים לרדת בתחנה ולנסוע ברכבת לירושלים. מה דעתכם?
רעיון מצוין.
כדאי שתמליץ לרכבת על זה. יש קישור לנציג פניות הציבור באתר של רכבת ישראל.
 

zvir1

New member
זה לא הפתרון הנכון

קו רכבת ירושלים-ת"א - הצעה
לדעתי רכבת ישראל צריכה להתחיל את קו רכבת ת"א ירושלים בתחנת בני ברק.. ככה שיסע ככה: בני ברק - ת"א אוניברסיטה - ת"א מרכז ובמהשך המסלול כמתוכנן. זאת מכיוון שיש תנועת נוסעים גדולה מבני ברק לירושלים (לראייה הקוים 400,402). אז אני מציע גם להאריך אחד או כמה מהקוים העירוניים של בני ברק עד לתחנת הרכבת כדי לאפשר לנוסעים לרדת בתחנה ולנסוע ברכבת לירושלים. מה דעתכם?
זה לא הפתרון הנכון
נוסעי קו 400 ו 402 הם ברובם חרדים המתגוררים בשכונות בני ברק הרחוקות מאד מהתחנה. לגבי סטודנטים-ממילא הרכבת תעבור בתחנת האוניברסיטה, וצריל לדאוג לתאום בין זמני רכבת הפרברים כפר-סבא תל אביב והרכבת הבינעירונית ת"א ירושלים. כל מה שצריך לדאוג זה שהרכבת בירושלים לא תגיע עד למלחה ולהתנגד למהלך הגרוע של ראש עירית ירושלים ומנכ"ל הרכבת. על הרכבת להגיע לתחנה ההיסטורית ויש משם להאריך את הקו בצורה תת קרקעית כדי שתגיע למרכז העיר-עוד כקילומטר נסיעה. אילי ההון והבנין בירושלים מנווטים את ראש העיר ומביאים אותנו לשגיאה היסטורית הזהה לטעות בסגירת תחנת תל אביב דרום-בית הדר בשנת 1970.
 

K85

New member
רעיון מצוין!

זה לא הפתרון הנכון
נוסעי קו 400 ו 402 הם ברובם חרדים המתגוררים בשכונות בני ברק הרחוקות מאד מהתחנה. לגבי סטודנטים-ממילא הרכבת תעבור בתחנת האוניברסיטה, וצריל לדאוג לתאום בין זמני רכבת הפרברים כפר-סבא תל אביב והרכבת הבינעירונית ת"א ירושלים. כל מה שצריך לדאוג זה שהרכבת בירושלים לא תגיע עד למלחה ולהתנגד למהלך הגרוע של ראש עירית ירושלים ומנכ"ל הרכבת. על הרכבת להגיע לתחנה ההיסטורית ויש משם להאריך את הקו בצורה תת קרקעית כדי שתגיע למרכז העיר-עוד כקילומטר נסיעה. אילי ההון והבנין בירושלים מנווטים את ראש העיר ומביאים אותנו לשגיאה היסטורית הזהה לטעות בסגירת תחנת תל אביב דרום-בית הדר בשנת 1970.
רעיון מצוין!
גם לפי דעתי חייבים שהרכבת לירושלים תגיע עד תחנת החאן משום שתחנה זו תשרת הרבה יותר אנשים מאשר תחנת מלחה המרוחקת ממרכז העיר. הטיעון העיקרי של אולמרט הוא שהרכבת תיצור פקקים ברחובות שאותם היא תחצה, כמו בעמק רפאים למשל, ולכן ההצעה שלי היא לשקע את הרחובות הללו מתחת למסילה כך שהרכבת תעבור על גשר מעליהם. פתרון שהוא לא יקר כמו מנהרה וממילא לא נראה לי שהקו יפתח בזמן הקרוב כך שיש הרבה זמן לביצוע התוכנית. ובקשר לקווים 400 ו-402: קו 402 הוא אכן קו שנוסעיו הם רובם ככולם חרדים, יש בו הפרדה בין גברים לנשים והוא מגיע עד לשכונת עתירות מדע בירושלים. אך קו 400 הוא קו רגיל לחלוטין המגיע עד התחנה המרכזית החדשה בירושלים ומשרת את כלל האוכלוסיה ובמיוחד את הסטודנטים באוניברסיטת בר אילן המתגוררים בירושלים ואת תושבי רמת גן. (עד השעה 9:00 בבוקר הוא בכלל יוצא מרחוב כורזין בגבעתיים.)
 

harelc

New member
אפשר גם ליישם את ההפרדה בקלות

רעיון מצוין!
גם לפי דעתי חייבים שהרכבת לירושלים תגיע עד תחנת החאן משום שתחנה זו תשרת הרבה יותר אנשים מאשר תחנת מלחה המרוחקת ממרכז העיר. הטיעון העיקרי של אולמרט הוא שהרכבת תיצור פקקים ברחובות שאותם היא תחצה, כמו בעמק רפאים למשל, ולכן ההצעה שלי היא לשקע את הרחובות הללו מתחת למסילה כך שהרכבת תעבור על גשר מעליהם. פתרון שהוא לא יקר כמו מנהרה וממילא לא נראה לי שהקו יפתח בזמן הקרוב כך שיש הרבה זמן לביצוע התוכנית. ובקשר לקווים 400 ו-402: קו 402 הוא אכן קו שנוסעיו הם רובם ככולם חרדים, יש בו הפרדה בין גברים לנשים והוא מגיע עד לשכונת עתירות מדע בירושלים. אך קו 400 הוא קו רגיל לחלוטין המגיע עד התחנה המרכזית החדשה בירושלים ומשרת את כלל האוכלוסיה ובמיוחד את הסטודנטים באוניברסיטת בר אילן המתגוררים בירושלים ואת תושבי רמת גן. (עד השעה 9:00 בבוקר הוא בכלל יוצא מרחוב כורזין בגבעתיים.)
אפשר גם ליישם את ההפרדה בקלות
אני מציע גם להפעיל בקו ב"ב-י-ם רק רכבות קומותיים. באופן הזה ניתן יהיה להקל על ההפרדה: גברים ישבו למעלה, ונשים למטה. תודו שזה מאוד אלגנטי.
 

nitsansh

New member
בשום אופן לא!

אפשר גם ליישם את ההפרדה בקלות
אני מציע גם להפעיל בקו ב"ב-י-ם רק רכבות קומותיים. באופן הזה ניתן יהיה להקל על ההפרדה: גברים ישבו למעלה, ונשים למטה. תודו שזה מאוד אלגנטי.
בשום אופן לא!
רק זה חסר לנו - רכבות מיוחדות לחרדים...
 

Sephiroth

Member
ואולי תישם הפרדה בין לבנים לשחורים?

אפשר גם ליישם את ההפרדה בקלות
אני מציע גם להפעיל בקו ב"ב-י-ם רק רכבות קומותיים. באופן הזה ניתן יהיה להקל על ההפרדה: גברים ישבו למעלה, ונשים למטה. תודו שזה מאוד אלגנטי.
ואולי תישם הפרדה בין לבנים לשחורים?
הדיון כלל לא מתאים לפורום הנ"ל, אבל היתה מספיק תרעומת בהפרדה בקווי האוטובוס לחרדים שלא תורמים למדינה כלום, והיה אפשר לנצל את התקציבים ששופכים עליהם בצורה הרבה יותר טובה בשיפור התחבורה הציבורית בארץ. אז לתת להם להשתלט לנו על הרכבת ? רוצה הפרדה ? שהגברים יסעו בבוקר שהנשים בערב תודה שזה מאוד אלגנטי :)
 

dvir golan

New member
אפשר פתרון אחר

קו רכבת ירושלים-ת"א - הצעה
לדעתי רכבת ישראל צריכה להתחיל את קו רכבת ת"א ירושלים בתחנת בני ברק.. ככה שיסע ככה: בני ברק - ת"א אוניברסיטה - ת"א מרכז ובמהשך המסלול כמתוכנן. זאת מכיוון שיש תנועת נוסעים גדולה מבני ברק לירושלים (לראייה הקוים 400,402). אז אני מציע גם להאריך אחד או כמה מהקוים העירוניים של בני ברק עד לתחנת הרכבת כדי לאפשר לנוסעים לרדת בתחנה ולנסוע ברכבת לירושלים. מה דעתכם?
אפשר פתרון אחר
קו מבני ברק לירושלים דרך האיילון רק יצור עומס על המסילות הקיימות מה שבהכרח יביא לאיחורים ופגיעה ברמת השירות. מה שכן ניתן לעלות על הדעת הוא חידוש הקו בין חיפה לירושלים במתכונת הישנה: קרי הרכבת המגיעה לחיפה תעבור בתחנת תל ברוך למסילת ראש העין, תאסוף נוסעים בבני ברק, סגולה ,וראש העין, ומשם תמשיך דרומה במסילה החדשה והמשודרגת שבין לוד לראש העין. דבר זה יקצר את זמן הנסיעה בין בני ברק לירושלים באופן משמעותי ( נחסכת הנסיעה דרך כל תחנות האיילון) וגם יצור אלטרנטיבה הולמת לחיפאים המתעדים להגיע לירושלים. כמובן שכל התוכניות לא שוות כלום ואני מסכים בכך עם צביקה, כל עוד הקו לירושלים יסתיים במלחה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה