קו עירוני חדש בבית שמש

מוישי67

Active member

מס' קו 1, כנראה כי הוא קו שעובר דרך כבישים ש'חותכים' את מרכזי חלק מהשכונות. נראה שהמתכננים חושבים שהוא יהיה פופולרי מאוד.
אני בספק שכך יהיה, ואסביר:
אמנם כנראה שהוא יהיה פופולרי, אך הוא רחוק מלהיות פתרון להגעה מהירה של תושבי רמה ד - לרכבת.
אני חושב שאם הקו הזה עובר דרך נהר הירדן, הוא כבר לא יהיה ישיר מרמה ד לרכבת, ולא יהיה לו יתרון משמעותי ע"פ קו 2. נכון למצב כיום.
ייתכן שהוא מתוכנן בהתאם לנתיב התח"צ החדש בנהר הירדן, שייתן לו עדיפות, אבל עדיין זה לא מספיק ישיר לדעתי. בסופו של דבר הוא כנראה בעיקר ישמש לחיבור בין רמה ד4 לרמה ב, אבל לא כל כך לרכבת.

ובנוגע לנת"צ בנהר הירדן, אני לא כל כך רואה איך הוא יועיל למצב הכללי, כל עוד יש הרבה כיכרות - הנת"צ לא יהיה יעיל.
הבעיה העיקרית בנהר הירדן היא לא הפקקים לאורכו, אלא הכיכר בצומת לב הרמה (נהר הירדן/הרצוג/מעפילי אגוז) - הכיכר הזאת גורמת לפקקים בכל הסביבה, וכל עוד לא פותרים את הבעיה בה (אפשר להתחיל ברמזור במקום כיכר, כבר יעזור, לפחות חלקית, או לפחות רמזור להולכי רגל בלבד) - לא יעזור שום נת"צ באזור.
הכיכר הזאת היא צוואר הבקבוק של רוב התחבורה הציבורית בעיר, כמעט כל הקווים הפנימיים וכמעט כל הקווים הבינעירוניים עוברים דרך כיכר לב הרמה.
 
נערך לאחרונה ב:

yair480

Active member
אני גם לא הבנתי כיצד נסיעה דרך נהר הירדן תהיה מהירה לרכבת.
אם יעשו שיסע על נהר הדן ויפנה שמאלה להרצוג ולא ימינה לרסידו או לחלופין שירד למרכז בצאלים ואז דרך כביש 10 יהיה מדובר בקו מהיר לרכבת.
לדעתי זה טעות שעושים בבית שמש נת"צ ולא קופצים ישר לסלילת רכבת קלה (שהתכנית לגביה קיימת) כבר כיום האוטובוסים עמוסים וסובלים מבעיות אמינות בחלק משעות הפעילות ובנוסף לכך (בעיקר) נוסעות רבות עולות עם עגלות ורכבת קלה תקל משמעותית את הנסיעה עבורן.

בכיכר של לב הרמה / רסידו כבר מתוכננת רמזור שאמור לקום מתישהו בשנה הקרובה.
 

מוישי67

Active member
בכיכר של לב הרמה / רסידו כבר מתוכננת רמזור שאמור לקום מתישהו בשנה הקרובה.
לפני כ-5 שנים קראתי שאושר רמזור חדש בכיכר נחל הקישון/נחל שורק והוא יוקם בתוך 3 חודשים.

כתבה כזאת התפרסמה שוב לפני כשנתיים, באותה צומת ואותו לו"ז (3 חודשים) ואף התחילו עבודות.

אני עדיין מחכה לראות שם רמזור...
 

מוישי67

Active member
לדעתי זה טעות שעושים בבית שמש נת"צ ולא קופצים ישר לסלילת רכבת קלה (שהתכנית לגביה קיימת)
רכבת קלה בבית שמש בהכרח תעבור בנהר הירדן.
בהתאם למה שקורה בבר אילן בירושלים, שהיא לא שכונה קיצונית כמו רמב" ש ב' אלא רק קרובה לשכונה קיצונית - אני לא רואה איך עבודות להקמת רק"ל בנהר הירדן יעברו ללא הפגנות ונזקים.
 

מוישי67

Active member
ובנוסף לכך (בעיקר) נוסעות רבות עולות עם עגלות ורכבת קלה תקל משמעותית את הנסיעה עבורן.
בהקשר לזה יש פתרונות כיום שיכולים לשפר את הנסיעה לעגלות.
לדעתי צריך להוריד חלק ניכר מהמושבים באוטובוסים העירוניים (גם ככה כשעמוס רוב הנוסעים לא יושבים) ולהשאיר שטח רחב מאוד באזור הדלתות, לתמרון נח של עגלות.

פתרון נוסף הוא ביטול מפרצים (או הארכתם באופן משמעותי) כדי לאפשר לאוטובוסים להיצמד למדרכה, זה פתרון שיכול לחסוך הרבה זמן לכל ירידה ועליה של עגלה לאוטובוס.
 
למעלה