חדשות העיר - בית שמש
🎬 בשורה למשתמשי התחבורה הציבורית ▪︎ קו חדש יחבר בין השכונות החדשות לנהר הירדן ותחנת הרכבת 📢 חדשות העיר: בדוברות העירייה מעדכנים כי צפוי לפעול בקרוב קו תחבורה ציבורית חדש ומהיר, שיחבר בין שכונות רמה ד' לציר נהר הירדן ולתחנת הרכבת בבית שמש. על פי התכנון, מסלול הקו יעבור דרך רמה ד'⁴, שדרות...
מס' קו 1, כנראה כי הוא קו שעובר דרך כבישים ש'חותכים' את מרכזי חלק מהשכונות. נראה שהמתכננים חושבים שהוא יהיה פופולרי מאוד.
אני בספק שכך יהיה, ואסביר:
אמנם כנראה שהוא יהיה פופולרי, אך הוא רחוק מלהיות פתרון להגעה מהירה של תושבי רמה ד - לרכבת.
אני חושב שאם הקו הזה עובר דרך נהר הירדן, הוא כבר לא יהיה ישיר מרמה ד לרכבת, ולא יהיה לו יתרון משמעותי ע"פ קו 2. נכון למצב כיום.
ייתכן שהוא מתוכנן בהתאם לנתיב התח"צ החדש בנהר הירדן, שייתן לו עדיפות, אבל עדיין זה לא מספיק ישיר לדעתי. בסופו של דבר הוא כנראה בעיקר ישמש לחיבור בין רמה ד4 לרמה ב, אבל לא כל כך לרכבת.
ובנוגע לנת"צ בנהר הירדן, אני לא כל כך רואה איך הוא יועיל למצב הכללי, כל עוד יש הרבה כיכרות - הנת"צ לא יהיה יעיל.
הבעיה העיקרית בנהר הירדן היא לא הפקקים לאורכו, אלא הכיכר בצומת לב הרמה (נהר הירדן/הרצוג/מעפילי אגוז) - הכיכר הזאת גורמת לפקקים בכל הסביבה, וכל עוד לא פותרים את הבעיה בה (אפשר להתחיל ברמזור במקום כיכר, כבר יעזור, לפחות חלקית, או לפחות רמזור להולכי רגל בלבד) - לא יעזור שום נת"צ באזור.
הכיכר הזאת היא צוואר הבקבוק של רוב התחבורה הציבורית בעיר, כמעט כל הקווים הפנימיים וכמעט כל הקווים הבינעירוניים עוברים דרך כיכר לב הרמה.
נערך לאחרונה ב: