קו מהיר לירושלים - כפול או יחיד?

מצב
הנושא נעול.

שי חלצי

New member
קו מהיר לירושלים - כפול או יחיד?

קו מהיר לירושלים - כפול או יחיד?
האם הקו המהיר החדש שנבנה כעת לירושלים יהיה כפול? ועוד שאלה - מדוע לא בנו את הקו לכפ"ס כפול מלכתחילה? הרי עכשיו מכפילים אותו אחרי זמן קצר יחסית בפעולה... לא יותר זול לעשות את זה בפעם אחת?
 

אורי404

New member
שתי תשובות.

קו מהיר לירושלים - כפול או יחיד?
האם הקו המהיר החדש שנבנה כעת לירושלים יהיה כפול? ועוד שאלה - מדוע לא בנו את הקו לכפ"ס כפול מלכתחילה? הרי עכשיו מכפילים אותו אחרי זמן קצר יחסית בפעולה... לא יותר זול לעשות את זה בפעם אחת?
שתי תשובות.
1). סביר להניח שהקו המהיר לירושלים יהיה כפול, שכן זה הולך להיות קו עמוס. 2). כשבנו את הקו לכפר סבא עשו לו תשתית מוכנה למסילה כפולה. עכשיו, כל מה שנותר זה להניח את המסילה הנוספת. עניין של תקציב.
 

איליה.

New member
תשובה שלישית

שתי תשובות.
1). סביר להניח שהקו המהיר לירושלים יהיה כפול, שכן זה הולך להיות קו עמוס. 2). כשבנו את הקו לכפר סבא עשו לו תשתית מוכנה למסילה כפולה. עכשיו, כל מה שנותר זה להניח את המסילה הנוספת. עניין של תקציב.
תשובה שלישית
הקו המהיר לירושלים עדיין רחוק מביצוע. בינתיים סוללים רק את החלק הראשון והקצר, מתל אביב לנתב"ג.
 
טעות ידידי !!! כבר עובדים על הקו

תשובה שלישית
הקו המהיר לירושלים עדיין רחוק מביצוע. בינתיים סוללים רק את החלק הראשון והקצר, מתל אביב לנתב"ג.
טעות ידידי !!! כבר עובדים על הקו
המהיר הזה עד מודיעין ! הרי הקו למודיעין הוא חלק מהקו המהיר לירושלים. גם הקו השני מתקדם מהר מאוד ! במלחה כבר בונים את הקומה השניה ובבתיר כבר הניחו רבד של ממש !!! בבית-שמש כבר התקדמה המסילה 2 ק"מ מזרחה והעבודות הולכות בקצב מדהים !
 

shapira meir

New member
הרכבת לירושלים

טעות ידידי !!! כבר עובדים על הקו
המהיר הזה עד מודיעין ! הרי הקו למודיעין הוא חלק מהקו המהיר לירושלים. גם הקו השני מתקדם מהר מאוד ! במלחה כבר בונים את הקומה השניה ובבתיר כבר הניחו רבד של ממש !!! בבית-שמש כבר התקדמה המסילה 2 ק"מ מזרחה והעבודות הולכות בקצב מדהים !
הרכבת לירושלים
הפעם היחידה שנסעתי ברכבת לירושלים היתה כשהייתי ילד וזה היה לפני כמעט מליארד שנים. דווקא היום כשאני יכול להרשות לעצמי מבחינת הפנאי, אין רכבת. אבל מאידך שומע שמדברים על רכבת לירושלים, אז יש להניח שהנושא כבר דוסקס, אבל במיוחד בשבילי אפשר לתת לי איזה תקציר: הקו הרגיל לירושלים סגור סופית? מתכננים שתי דרכי גישה לבירה דרך מודיעין ודרך בית שמש? ומה הצפי המבצעי שזה יקרה?
 

ronatd

New member
אם הבנתי נכון

הרכבת לירושלים
הפעם היחידה שנסעתי ברכבת לירושלים היתה כשהייתי ילד וזה היה לפני כמעט מליארד שנים. דווקא היום כשאני יכול להרשות לעצמי מבחינת הפנאי, אין רכבת. אבל מאידך שומע שמדברים על רכבת לירושלים, אז יש להניח שהנושא כבר דוסקס, אבל במיוחד בשבילי אפשר לתת לי איזה תקציר: הקו הרגיל לירושלים סגור סופית? מתכננים שתי דרכי גישה לבירה דרך מודיעין ודרך בית שמש? ומה הצפי המבצעי שזה יקרה?
אם הבנתי נכון
אם הבנתי נכון מתכוונים בשנה הקרובה לסיים את הקו האיטי לירושלים, שייסע בתואי של הרכבת הטורקית דרך נחל רפאים. ובשנת 2008 יסיימו את A1 לירושלים. אם הבנתי נכון תחנת מלחה תהיה של הקו האיטי, ותחנת בנייני האומה תהיה של הקו המהיר ושל הרכבת הקלה.
 

shapira meir

New member
רב תודות

אם הבנתי נכון
אם הבנתי נכון מתכוונים בשנה הקרובה לסיים את הקו האיטי לירושלים, שייסע בתואי של הרכבת הטורקית דרך נחל רפאים. ובשנת 2008 יסיימו את A1 לירושלים. אם הבנתי נכון תחנת מלחה תהיה של הקו האיטי, ותחנת בנייני האומה תהיה של הקו המהיר ושל הרכבת הקלה.
רב תודות
 
הבנת מצויין. תחנת הרכבת במלחה

אם הבנתי נכון
אם הבנתי נכון מתכוונים בשנה הקרובה לסיים את הקו האיטי לירושלים, שייסע בתואי של הרכבת הטורקית דרך נחל רפאים. ובשנת 2008 יסיימו את A1 לירושלים. אם הבנתי נכון תחנת מלחה תהיה של הקו האיטי, ותחנת בנייני האומה תהיה של הקו המהיר ושל הרכבת הקלה.
הבנת מצויין. תחנת הרכבת במלחה
מתוכננת להיפתח ביום ראשון י"ד טבת, תשס"ה - 26.12.2004. לי באופן אישי נראה שהתחנה תיפתח רק בינואר 2005.
 

צחקן

New member
כלומר, עוד שנה, יהיה רכבת לי-ם?.

הבנת מצויין. תחנת הרכבת במלחה
מתוכננת להיפתח ביום ראשון י"ד טבת, תשס"ה - 26.12.2004. לי באופן אישי נראה שהתחנה תיפתח רק בינואר 2005.
כלומר, עוד שנה, יהיה רכבת לי-ם?.
ב"ה מה שחסר שם זה דגים. כי בד5רך כלל בים יש הרבה דגים. מסתבר שבי-ם שלנו יש דגים אבל רק באקווריום.... .
 

שי חלצי

New member
חבל שהקוים יגיעו לשתי תחנות שונות

אם הבנתי נכון
אם הבנתי נכון מתכוונים בשנה הקרובה לסיים את הקו האיטי לירושלים, שייסע בתואי של הרכבת הטורקית דרך נחל רפאים. ובשנת 2008 יסיימו את A1 לירושלים. אם הבנתי נכון תחנת מלחה תהיה של הקו האיטי, ותחנת בנייני האומה תהיה של הקו המהיר ושל הרכבת הקלה.
חבל שהקוים יגיעו לשתי תחנות שונות
במקום לתחנה אחת מרכזית... האם לפחות יהיה קישור או מתוכנן בעתיד קישור בין שתי התחנות הנ"ל? (כך שהנוסעים יכולים לעלות ולרדת על שני הקוים משתי התחנות).
 

alexUK

New member
לדעתי זו חלמאות ישראלית טיפוסית

חבל שהקוים יגיעו לשתי תחנות שונות
במקום לתחנה אחת מרכזית... האם לפחות יהיה קישור או מתוכנן בעתיד קישור בין שתי התחנות הנ"ל? (כך שהנוסעים יכולים לעלות ולרדת על שני הקוים משתי התחנות).
לדעתי זו חלמאות ישראלית טיפוסית
מהסוג "אופס פספסנו"
 
קיימת כמובן תוכנית מגירה לחיבור

לדעתי זו חלמאות ישראלית טיפוסית
מהסוג "אופס פספסנו"
קיימת כמובן תוכנית מגירה לחיבור
של שתי התחנות ואף הוקצה לכך שטח רחב בשדרות בגין בירושלים. כך יהיה הקו קו סיבובי והשימוש בו יגבר בכמה אחוזים טובים לעניות דעתי.
 

alexUK

New member
לפי דעתך , יש בכלל הגיון בשני קוים

קיימת כמובן תוכנית מגירה לחיבור
של שתי התחנות ואף הוקצה לכך שטח רחב בשדרות בגין בירושלים. כך יהיה הקו קו סיבובי והשימוש בו יגבר בכמה אחוזים טובים לעניות דעתי.
לפי דעתך , יש בכלל הגיון בשני קוים
שהינם זהים מבחינת היעדים?
 

traiNir

New member
ההיגיון לכאורה שבדבר

לפי דעתך , יש בכלל הגיון בשני קוים
שהינם זהים מבחינת היעדים?
ההיגיון לכאורה שבדבר
ההגיון בביצוע שני הקווים הוא שחשבו, שהקו המהיר יהיה מוכן רק בעשור השני של המאה (תוכנית 2020), ורצו שעד אז יהיה חיבור מסילתי בין ירושלים למרכז. ההערכות היו שהקו הישן יהיה זול יותר ממחירו בפועל. בסופו של דבר אושרה תוכנית החומש לר"י, אשר הקדימה את מועד השלמתו של קו A1, ולכן הוצע לבחון מחדש את המשך השיקום של הקו הישן. השר ליברמן החליט להמשיך בכל זאת.
 
בהחלט. גם לתל-אביב מגיעים מס'

לפי דעתך , יש בכלל הגיון בשני קוים
שהינם זהים מבחינת היעדים?
בהחלט. גם לתל-אביב מגיעים מס'
קווים ממס' כיוונים וירושלים הינה עיר הרבה יותר גדולה ועניה. בגלל שירושלים עניה מאוד, אין לרבים מתושביה כלי רכב והם נאלצים להשתמש בתח"צ. קו שיחבר את שתי התחנות הופך למעשה לקו סיבובי. ניתן יהיה לנסוע כך מבית-שמש למודיעין דרך ירושלים ולעצור בדרך לקניות בשוק או כל דבר אחר. קו סיבובי גם יקטין את צפיפות הרכבות על הצירים ותיתכן הכנסה של רכבות נוסעים ו/או משא נוספות לתוואי הסיבובי.
 

שי חלצי

New member
עוד סיבה טובה למען האמת

בהחלט. גם לתל-אביב מגיעים מס'
קווים ממס' כיוונים וירושלים הינה עיר הרבה יותר גדולה ועניה. בגלל שירושלים עניה מאוד, אין לרבים מתושביה כלי רכב והם נאלצים להשתמש בתח"צ. קו שיחבר את שתי התחנות הופך למעשה לקו סיבובי. ניתן יהיה לנסוע כך מבית-שמש למודיעין דרך ירושלים ולעצור בדרך לקניות בשוק או כל דבר אחר. קו סיבובי גם יקטין את צפיפות הרכבות על הצירים ותיתכן הכנסה של רכבות נוסעים ו/או משא נוספות לתוואי הסיבובי.
עוד סיבה טובה למען האמת
היא גם שבקו הישן (דרך בית שמש) אפשר יהיה להעביר רכבות משא, ובקו החדש זה לא יתאפשר. אני חושב שהקישוריות בין שני הקווים חשובה מאוד בכל אופן (קו סיבובי).
 
הכל טוב ויפה אך גם בקו החדש

עוד סיבה טובה למען האמת
היא גם שבקו הישן (דרך בית שמש) אפשר יהיה להעביר רכבות משא, ובקו החדש זה לא יתאפשר. אני חושב שהקישוריות בין שני הקווים חשובה מאוד בכל אופן (קו סיבובי).
הכל טוב ויפה אך גם בקו החדש
תעבורנה רכבות משא בלילות ! להזכירך, במבשרת ירושלים, תיבנה תחנה די גדולה ובאזור יש תכנון גם לאזור תעשייה קטן. המשא צפוי להגיע עד לנקודה זו. להערכתי, יהיו על הקו רכבות משא גם למודיעין אך מעט כמובן. המשא היחיד שיגיע לירושלים יהיו הדיסקים והתקליטים שאני קונה בחנויות יד-שניה בתל-אביב
 

צחקן

New member
../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif

הכל טוב ויפה אך גם בקו החדש
תעבורנה רכבות משא בלילות ! להזכירך, במבשרת ירושלים, תיבנה תחנה די גדולה ובאזור יש תכנון גם לאזור תעשייה קטן. המשא צפוי להגיע עד לנקודה זו. להערכתי, יהיו על הקו רכבות משא גם למודיעין אך מעט כמובן. המשא היחיד שיגיע לירושלים יהיו הדיסקים והתקליטים שאני קונה בחנויות יד-שניה בתל-אביב
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה