קו חדש כפר סבא-עתידים - 259

מצב
הנושא נעול.

אורי404

New member
קו חדש כפר סבא-עתידים - 259

קו חדש כפר סבא-עתידים - 259
פרטים כאן

בשורה טובה לתושבים: קו אוטובוס חדש לקריית עתידים
17/02/2014
עיריית כפר סבא שמחה לבשר כי לאחר מאמצים רבים, התכתבויות ודיונים רבים: הוחלט על קו אוטובוס חדש מכפר סבא לקריית עתידים לרווחת תושבי העיר.
מחלקת התחבורה בעיריית כפר סבא ומחזיק תיק התחבורה עמירם מילר קיבלו לאחרונה פניות רבות של תושבים בדבר הצורך בקו תחבורה ציבורית חדש, שיקשר את כפר סבא עם קריית עתידים. במסגרת מאמצי העירייה לחיזוק ושיפור התחבורה הציבורית הופנתה בקשה מסודרת למשרד התחבורה וחברת מטרופולין בבקשה לאשר הוספת קו חדש. וכעת לאחר דיונים בנושא התקבלה הבשורה המשמחת- בתחילת חודש מרץ יוכלו התושבים המבקשים להגיע מכפר סבא לקריית עתידים לנסוע ליעדם בקו ישיר.
הקו החדש קו 259, יצא מרחוב התע"ש בכפר סבא , יעבור דרך וייצמן- סוקולוב, הוד השרון , צומת ירקון, שכונת אם המושבות (פ"ת), בני ברק (קניון איילון) ויגיע בסוף המסלול לקריית עתידים ובית חולים "אסותא". בשלב זה הקו יופעל בשעות הבוקר ואחה"צ כשעל תדירותו ושעות הפעילות המדויקות שלו תתקבל הודעה מסודרת.
ראש העיר יהודה בן חמו, "אני מקבל בשמחה את פתיחתו של קו האוטובוס החדש. לא ייתכן שאנשים יבקשו להגיע למקום מסוים ולא תהייה להם אפשרות לעשות זאת באמצעות תחבורה ציבורית מסודרת וישירה. אני מברך את עמירם מילר סגן ראש העיר ומחזיק תיק התחבורה, שלוקח כל משימה קטנה כגדולה ברצינות רבה וחותר ללא לאות להגשמת היעדים אותם הציב לעצמו. אני מקווה שהקו החדש ישמש את התושבים להגעה מסודרת ומהירה ליעד".
עמירם מילר סגן ראש העיר ומחזיק תיק התחבורה, "יחודו של הקו הינו במסלול הבלתי שגרתי המאפשר לתושבי כפר סבא להגיע קודם כל לתחנת הרכבת סוקולוב. עד כה לא היה ניתן להגיע לתחנת רכבת זו בתח"צ, וסוקולוב הינה תחנת מוצא לרכבת לתל אביב, כך שלנוסעים שעולים בה יש מקומות ישיבה רבים. כמו כן, הזמינות להגעה לאזורי תעסוקה כמו מרכזי ההי-טק באזור קניון איילון מגדלי ב.ס.ר. ברמת גן , קרית עתידים, בית חולים אסותא מאפשרת השארת המכונית בבית וחסכון בתשלומי דלק וחניה יקרים. נמשיך לעשות למען קידום התחבורה הציבורית . תודה למשרד התחבורה ולחברת מטרופולין".
 

olli3

New member
מנהל
מעולה גם לפתח תקוואים.

קו חדש כפר סבא-עתידים - 259
פרטים כאן

בשורה טובה לתושבים: קו אוטובוס חדש לקריית עתידים
17/02/2014
עיריית כפר סבא שמחה לבשר כי לאחר מאמצים רבים, התכתבויות ודיונים רבים: הוחלט על קו אוטובוס חדש מכפר סבא לקריית עתידים לרווחת תושבי העיר.
מחלקת התחבורה בעיריית כפר סבא ומחזיק תיק התחבורה עמירם מילר קיבלו לאחרונה פניות רבות של תושבים בדבר הצורך בקו תחבורה ציבורית חדש, שיקשר את כפר סבא עם קריית עתידים. במסגרת מאמצי העירייה לחיזוק ושיפור התחבורה הציבורית הופנתה בקשה מסודרת למשרד התחבורה וחברת מטרופולין בבקשה לאשר הוספת קו חדש. וכעת לאחר דיונים בנושא התקבלה הבשורה המשמחת- בתחילת חודש מרץ יוכלו התושבים המבקשים להגיע מכפר סבא לקריית עתידים לנסוע ליעדם בקו ישיר.
הקו החדש קו 259, יצא מרחוב התע"ש בכפר סבא , יעבור דרך וייצמן- סוקולוב, הוד השרון , צומת ירקון, שכונת אם המושבות (פ"ת), בני ברק (קניון איילון) ויגיע בסוף המסלול לקריית עתידים ובית חולים "אסותא". בשלב זה הקו יופעל בשעות הבוקר ואחה"צ כשעל תדירותו ושעות הפעילות המדויקות שלו תתקבל הודעה מסודרת.
ראש העיר יהודה בן חמו, "אני מקבל בשמחה את פתיחתו של קו האוטובוס החדש. לא ייתכן שאנשים יבקשו להגיע למקום מסוים ולא תהייה להם אפשרות לעשות זאת באמצעות תחבורה ציבורית מסודרת וישירה. אני מברך את עמירם מילר סגן ראש העיר ומחזיק תיק התחבורה, שלוקח כל משימה קטנה כגדולה ברצינות רבה וחותר ללא לאות להגשמת היעדים אותם הציב לעצמו. אני מקווה שהקו החדש ישמש את התושבים להגעה מסודרת ומהירה ליעד".
עמירם מילר סגן ראש העיר ומחזיק תיק התחבורה, "יחודו של הקו הינו במסלול הבלתי שגרתי המאפשר לתושבי כפר סבא להגיע קודם כל לתחנת הרכבת סוקולוב. עד כה לא היה ניתן להגיע לתחנת רכבת זו בתח"צ, וסוקולוב הינה תחנת מוצא לרכבת לתל אביב, כך שלנוסעים שעולים בה יש מקומות ישיבה רבים. כמו כן, הזמינות להגעה לאזורי תעסוקה כמו מרכזי ההי-טק באזור קניון איילון מגדלי ב.ס.ר. ברמת גן , קרית עתידים, בית חולים אסותא מאפשרת השארת המכונית בבית וחסכון בתשלומי דלק וחניה יקרים. נמשיך לעשות למען קידום התחבורה הציבורית . תודה למשרד התחבורה ולחברת מטרופולין".
מעולה גם לפתח תקוואים.
אין לי זמן להגיב במסודר אבל זה פשוט קו נדרש. המסלול לא כזה ישיר אבל הוא מקשר בין מקומות שונים, במיוחד תוך כדי מעבר בציר יוממים עצום של קרית אריה בפתח תקווה וציר איילון - רמת החייל. שלא לדבר כך שבהחלט מתבקש קישור שכזה גם לאורך כל שעות היום.

מקווה שהוא יפעל כל היום ולא רק עבור יוממים.
 
לא ממש מעולה לפתח תקוואים כאשר מרוב אזורי פ"ת

מעולה גם לפתח תקוואים.
אין לי זמן להגיב במסודר אבל זה פשוט קו נדרש. המסלול לא כזה ישיר אבל הוא מקשר בין מקומות שונים, במיוחד תוך כדי מעבר בציר יוממים עצום של קרית אריה בפתח תקווה וציר איילון - רמת החייל. שלא לדבר כך שבהחלט מתבקש קישור שכזה גם לאורך כל שעות היום.

מקווה שהוא יפעל כל היום ולא רק עבור יוממים.
לא ממש מעולה לפתח תקוואים כאשר מרוב אזורי פ"ת
אין קישור תח"צי ישיר לציר אם המושבות (מלבד קווי 366 ו-137 שמגיעים רק לעשרות מטרים המערביים ביותר של דרך אם המושבות בפתח תקוה).
אם לקו החדש הזה תהיה תחנה בכניסה לכביש לתחנת הרכבת קרית אריה יווצר מצב מגוחך שלתושבי הוד השרון (קו 11 לסגולה) ולושבי כפר סבא יש נגישות טובה יותר לתחנות הרכבת של פתח תקוה מאשר לתושבי פתח תקוה.
למרבית תושבי פתח תקוה הקו החדש לא ממש יעזור כי הוא לא מוסיף כלום לעומת קו 366. אני מניח שהקו החדש יפנה ימינה מזבולון המר לדרך אם המושבות ולא ייכנס לתוך שכונת המגורים (בין השאר בגלל שמדובר בקו של מטרופולין שלא מספקת שירות לתושבי פתח תקוה) ולכן גם לתושבי אם המושבות הוא לא יעזור, אלא אם כן ייכנס ממש לתוך השכונה, אבל אז יפגע בנוסעים מכפר סבא.
אני מקווה שמשרד התחבורה יעלה את מיקום העיר השישית בגודלה במדינת ישראל בסדרי העדיפויות שלו ולא ייתלה "במכרז" שמי יודע מתי אמור לצאת.
הגיע הזמן לחבר את פתח תקוה לתחנות הרכבת שלה ללא קשר למכרז כלשהו.
בדיוק כפי שהקווים החדשים של מטרופולין לא קשורים למכרז כלשהו.
ואז יהיה מעולה לפתח תקוואים...
 

olli3

New member
מנהל
אין תקציב לתוכנית שילובים.

לא ממש מעולה לפתח תקוואים כאשר מרוב אזורי פ"ת
אין קישור תח"צי ישיר לציר אם המושבות (מלבד קווי 366 ו-137 שמגיעים רק לעשרות מטרים המערביים ביותר של דרך אם המושבות בפתח תקוה).
אם לקו החדש הזה תהיה תחנה בכניסה לכביש לתחנת הרכבת קרית אריה יווצר מצב מגוחך שלתושבי הוד השרון (קו 11 לסגולה) ולושבי כפר סבא יש נגישות טובה יותר לתחנות הרכבת של פתח תקוה מאשר לתושבי פתח תקוה.
למרבית תושבי פתח תקוה הקו החדש לא ממש יעזור כי הוא לא מוסיף כלום לעומת קו 366. אני מניח שהקו החדש יפנה ימינה מזבולון המר לדרך אם המושבות ולא ייכנס לתוך שכונת המגורים (בין השאר בגלל שמדובר בקו של מטרופולין שלא מספקת שירות לתושבי פתח תקוה) ולכן גם לתושבי אם המושבות הוא לא יעזור, אלא אם כן ייכנס ממש לתוך השכונה, אבל אז יפגע בנוסעים מכפר סבא.
אני מקווה שמשרד התחבורה יעלה את מיקום העיר השישית בגודלה במדינת ישראל בסדרי העדיפויות שלו ולא ייתלה "במכרז" שמי יודע מתי אמור לצאת.
הגיע הזמן לחבר את פתח תקוה לתחנות הרכבת שלה ללא קשר למכרז כלשהו.
בדיוק כפי שהקווים החדשים של מטרופולין לא קשורים למכרז כלשהו.
ואז יהיה מעולה לפתח תקוואים...
אין תקציב לתוכנית שילובים.
גם אם משרד התחבורה טוען שיש - פשוט אין. הפרוייקט הזה סוג של מוקפא.

לגבי תוספת קווים בפתח תקווה, לא ממש יקרה ללא מכרז (בכל מה שקשור לחברת קווים). למה? כי במכרזים הישנים זה סוג של חוזה של מפעיל מול משרד התחבורה שעובד על שיטת סובסידיות שונה. כל תוספת נסיעות, כל פתיחת קו חדש - משנה את תנאי המכרז דורשת חישובים כאלו ואחרים ותקציבים מהאוצר ומה לא... בלאגן אחד שלם.

במכרזים החדשים יש שיטת סובסידיות אחרת. זה מאפשר יד רחבה יותר למשרד התחבורה, פשוט לפתוח קווים חדשים, לתגבר קיימים וכו'. הגמישות בהם הרבה יותר רחבה.
 
ההסבר הזה לא משכנע אותי

אין תקציב לתוכנית שילובים.
גם אם משרד התחבורה טוען שיש - פשוט אין. הפרוייקט הזה סוג של מוקפא.

לגבי תוספת קווים בפתח תקווה, לא ממש יקרה ללא מכרז (בכל מה שקשור לחברת קווים). למה? כי במכרזים הישנים זה סוג של חוזה של מפעיל מול משרד התחבורה שעובד על שיטת סובסידיות שונה. כל תוספת נסיעות, כל פתיחת קו חדש - משנה את תנאי המכרז דורשת חישובים כאלו ואחרים ותקציבים מהאוצר ומה לא... בלאגן אחד שלם.

במכרזים החדשים יש שיטת סובסידיות אחרת. זה מאפשר יד רחבה יותר למשרד התחבורה, פשוט לפתוח קווים חדשים, לתגבר קיימים וכו'. הגמישות בהם הרבה יותר רחבה.
ההסבר הזה לא משכנע אותי
המכרז בו זכתה מטרופולין בשרון לא חדש.
קווים הוסיפה באזור המכרז הרלוונטי את קווים 4, 5, 6, 15, 566, 599 ואולי עוד כמה ששכחתי ללא מכרז.
אני לא מקבל את ה"לא ממש יקרה ללא מכרז". אם משרד התחבורה רוצה וסבור שיש צורך, זה יכול לקרות ללא מכרז גם עם חברת קווים.
זה תלוי במשרד התחבורה.

אם אפשר היה להוסיף קו מכפר קאסם לרכבת ראש העין ללא מכרז, אפשר להוסיף קווים מרחבי פתח תקוה לתחנות הרכבת שלה ללא מכרז.
שמשרד התחבורה וקווים יסבירו מדוע אפשר להוסיף את קו 4 ואי אפשר להוסיף קווים בין פתח תקוה לתחנות הרכבת שלה.
 

olli3

New member
מנהל
המכרז חדש - בשיטת המכרזים החדשה.

ההסבר הזה לא משכנע אותי
המכרז בו זכתה מטרופולין בשרון לא חדש.
קווים הוסיפה באזור המכרז הרלוונטי את קווים 4, 5, 6, 15, 566, 599 ואולי עוד כמה ששכחתי ללא מכרז.
אני לא מקבל את ה"לא ממש יקרה ללא מכרז". אם משרד התחבורה רוצה וסבור שיש צורך, זה יכול לקרות ללא מכרז גם עם חברת קווים.
זה תלוי במשרד התחבורה.

אם אפשר היה להוסיף קו מכפר קאסם לרכבת ראש העין ללא מכרז, אפשר להוסיף קווים מרחבי פתח תקוה לתחנות הרכבת שלה ללא מכרז.
שמשרד התחבורה וקווים יסבירו מדוע אפשר להוסיף את קו 4 ואי אפשר להוסיף קווים בין פתח תקוה לתחנות הרכבת שלה.
המכרז חדש - בשיטת המכרזים החדשה.
שיטת הסובסידיות הישנה היא עלות פר הפעלת כל קו וכל תדירות וכו' + הצעות לעלות הנסיעה בעבור הנוסע. זה מה שהיה במכרזים הראשונים לפני עשר שנים ואחורה (האחרון היה מכרז קווי ת"א - נתניה).

במכרזים שלאחר מכן, עלות ההפעלה היא גלובלית. המפעיל משלם למדינה תמלוגים על הפעלת קווי האשכול ומשרד התחבורה רשאי להורות למפעיל לפתוח קווים חדשים, לתגבר קיימים, לשנות מסלולים וכו'.

אז למה נפתחו קווי הלילה? כי הם מתוקצבים בנפרד. יש תקציב שכל יעודו הוא קווי לילה.

ולמה נפתחו קווים 4,5,6? כי כמו ששמת לב, בשנים האחרונות התעוררו במדינת ישראל והבינו שיש ציבור גדול שפשוט שכחו אותו בצד בכל מה שקשור לתחבורה ציבורית. כך צצו להם בכל רחבי הארץ קווי אוטובוס ליישובים ערביים.

מה ההבדל? החוק קובע כי כל יישוב בעל מספר קטן יחסית של תושבים (נדמה לי 20 או אפילו פחות), זכאי לתחבורה ציבורית. אז את זה חייבים לתקצב על פי חוק והנה קיבלת קווים חדשים.

קווי הזנה לרכבת - מתוקצבים על ידי פרוייקט שילובים. כרגע הפרוייקט תקוע. כל מה שניתן לבקש זה להאריך את קו 53 לתחנת הרכבת כמו שהיה פעם. אבל, הדבר יוריד את התדירות של הקו.

שאר השינויים קורים מהסיבות הבאות:

1. במידה וקווים מסוימים עמוסים מאד, מבקשים ספירת נוסעים, מתבצעות ספירות נוסעים ומכיוון שהתקנות קובעות כי במידה ויש יותר מ65 נוסעים באוטובוס עירוני רגיל בשעות השיא ו55 נוסעים באוטובוס רגיל בשעות השפל - יש לתגבר את הקו. מי מבקש את ספירת הנוסעים? לרוב לחץ של עיריה שאכפת לה, לפעמים חברת אוטובוסים שאכפת לה, לפעמים על ידי ארגונים קהילתיים כאלו ואחרים ולפעמים גם הצפה של משרד התחבורה ושל החברה המעפילה על ידי נוסעים על העומס הקשה.

2. פתיחת קו חדש על ידי הפעלת לחץ של עיריה, מועצה מקומית או מועצה איזורית או על ידי ארגון כזה או אחר, קהילתי או לא. לפעמים גם על ידי אגודת סטודנטים שאכפת לה מציבור הסטודנטים וכו'. לוקח המון המון זמן והפעלת המון המון לחץ כדי שדברים כאלו יקרו במכרזים הישנים.

הנה דוגמא, מבר אילן. לפני כשנה התקיימה ישיבה עם נציגים של החברות השונות, נציגי משרד התחבורה ונציגי ארגוני תחבורה ציבורית. המטרה - לשפר את התחבורה הציבורית מאיזור המרכז, השפלה, השרון אל בר אילן.

בכל מה שקשור לאגד - בוצעו שינויים ויבוצעו שינויים ממש בקרוב, בעיקר בקו 164.

בכל מה שקשור לחברת קווים - תקוע. הכל פועל על כיבוי שרפות, הגברת תדירות לקו 68 שקורס בבוקר (בוצע כמה פעמים במהלך השנים האחרונות). ההבטחה האחרונה היא לתגבר את קו 56 - לא יקרה כל כך מהר. ייקח לזה לפחות חצי שנה. מה לגבי 87/187/287? הרצון של אגודת הסטודנטים הייתה לתגבר משמעותית את הקווים האלו - חלפה שנה שלמה וכלום.

בכל מה שקשור לאפיקים (קו 315) עד שלא התעורר קול זעקה מתושבי יבנה שפשוט לא מצליחים לעלות על הקו הזה במשך כמה שעות כל יום, לא דנו בכלל בצורך להוסיף נסיעות לקו הזה. ההבטחה של משרד התחבורה היא הוספת עוד שתי נסיעות בשעות הבוקר (למרות שהקו עמוס גם בצהרים-אחה"צ בכיוון ההפוך) לכשיגיעו אוטובוסים נוספים. אני לא יכול לפרט מתי ההבטחה החדשה שזה יקרה - זה ישודר היום בגלי צה"ל החל מ3 וחצי במסגרת יהיה בסדר.
 
אז אם "בכל מה שקשור לחברת קווים - תקוע. הכל

המכרז חדש - בשיטת המכרזים החדשה.
שיטת הסובסידיות הישנה היא עלות פר הפעלת כל קו וכל תדירות וכו' + הצעות לעלות הנסיעה בעבור הנוסע. זה מה שהיה במכרזים הראשונים לפני עשר שנים ואחורה (האחרון היה מכרז קווי ת"א - נתניה).

במכרזים שלאחר מכן, עלות ההפעלה היא גלובלית. המפעיל משלם למדינה תמלוגים על הפעלת קווי האשכול ומשרד התחבורה רשאי להורות למפעיל לפתוח קווים חדשים, לתגבר קיימים, לשנות מסלולים וכו'.

אז למה נפתחו קווי הלילה? כי הם מתוקצבים בנפרד. יש תקציב שכל יעודו הוא קווי לילה.

ולמה נפתחו קווים 4,5,6? כי כמו ששמת לב, בשנים האחרונות התעוררו במדינת ישראל והבינו שיש ציבור גדול שפשוט שכחו אותו בצד בכל מה שקשור לתחבורה ציבורית. כך צצו להם בכל רחבי הארץ קווי אוטובוס ליישובים ערביים.

מה ההבדל? החוק קובע כי כל יישוב בעל מספר קטן יחסית של תושבים (נדמה לי 20 או אפילו פחות), זכאי לתחבורה ציבורית. אז את זה חייבים לתקצב על פי חוק והנה קיבלת קווים חדשים.

קווי הזנה לרכבת - מתוקצבים על ידי פרוייקט שילובים. כרגע הפרוייקט תקוע. כל מה שניתן לבקש זה להאריך את קו 53 לתחנת הרכבת כמו שהיה פעם. אבל, הדבר יוריד את התדירות של הקו.

שאר השינויים קורים מהסיבות הבאות:

1. במידה וקווים מסוימים עמוסים מאד, מבקשים ספירת נוסעים, מתבצעות ספירות נוסעים ומכיוון שהתקנות קובעות כי במידה ויש יותר מ65 נוסעים באוטובוס עירוני רגיל בשעות השיא ו55 נוסעים באוטובוס רגיל בשעות השפל - יש לתגבר את הקו. מי מבקש את ספירת הנוסעים? לרוב לחץ של עיריה שאכפת לה, לפעמים חברת אוטובוסים שאכפת לה, לפעמים על ידי ארגונים קהילתיים כאלו ואחרים ולפעמים גם הצפה של משרד התחבורה ושל החברה המעפילה על ידי נוסעים על העומס הקשה.

2. פתיחת קו חדש על ידי הפעלת לחץ של עיריה, מועצה מקומית או מועצה איזורית או על ידי ארגון כזה או אחר, קהילתי או לא. לפעמים גם על ידי אגודת סטודנטים שאכפת לה מציבור הסטודנטים וכו'. לוקח המון המון זמן והפעלת המון המון לחץ כדי שדברים כאלו יקרו במכרזים הישנים.

הנה דוגמא, מבר אילן. לפני כשנה התקיימה ישיבה עם נציגים של החברות השונות, נציגי משרד התחבורה ונציגי ארגוני תחבורה ציבורית. המטרה - לשפר את התחבורה הציבורית מאיזור המרכז, השפלה, השרון אל בר אילן.

בכל מה שקשור לאגד - בוצעו שינויים ויבוצעו שינויים ממש בקרוב, בעיקר בקו 164.

בכל מה שקשור לחברת קווים - תקוע. הכל פועל על כיבוי שרפות, הגברת תדירות לקו 68 שקורס בבוקר (בוצע כמה פעמים במהלך השנים האחרונות). ההבטחה האחרונה היא לתגבר את קו 56 - לא יקרה כל כך מהר. ייקח לזה לפחות חצי שנה. מה לגבי 87/187/287? הרצון של אגודת הסטודנטים הייתה לתגבר משמעותית את הקווים האלו - חלפה שנה שלמה וכלום.

בכל מה שקשור לאפיקים (קו 315) עד שלא התעורר קול זעקה מתושבי יבנה שפשוט לא מצליחים לעלות על הקו הזה במשך כמה שעות כל יום, לא דנו בכלל בצורך להוסיף נסיעות לקו הזה. ההבטחה של משרד התחבורה היא הוספת עוד שתי נסיעות בשעות הבוקר (למרות שהקו עמוס גם בצהרים-אחה"צ בכיוון ההפוך) לכשיגיעו אוטובוסים נוספים. אני לא יכול לפרט מתי ההבטחה החדשה שזה יקרה - זה ישודר היום בגלי צה"ל החל מ3 וחצי במסגרת יהיה בסדר.
אז אם "בכל מה שקשור לחברת קווים - תקוע. הכל
פועל על כיבוי שרפות,", הכיצד ייתכן שמשרד התחבורה נתן לחברת "הכל תקוע ופועל על כיבוי שרפות" לזכות בשני מכרזים חדשים גדולים?
שמשרד התחבורה יסביר כיצד הוא נותן לחברה שבאשכולות הותיקים שלה הכל תקוע לזכות בשני אשכולות גדולים.
 

olli3

New member
מנהל
אני מבין את הכעס והעצבים שלך, גם אותי זה מרגי

אז אם "בכל מה שקשור לחברת קווים - תקוע. הכל
פועל על כיבוי שרפות,", הכיצד ייתכן שמשרד התחבורה נתן לחברת "הכל תקוע ופועל על כיבוי שרפות" לזכות בשני מכרזים חדשים גדולים?
שמשרד התחבורה יסביר כיצד הוא נותן לחברה שבאשכולות הותיקים שלה הכל תקוע לזכות בשני אשכולות גדולים.
אני מבין את הכעס והעצבים שלך, גם אותי זה מרגי
למה נותנים לקווים (החברה השנייה בגודלה כיום בישראל, עקפה כבר את דן), להפעיל אשכולות חדשים? יש הרבה פרמטרים שעל פיהם נבחנת כל חברה מועמדת. אבל, החלק היחיד שקשור בין הצלחה אפשרית במכרז לבין כישלון היא שביעות הרצון של משרד התחבורה מהמפעיל הקודם (על פי הדוחות של עמידה בלו"ז, מיעוט איחורים, מיעוט של נסיעות שלא יצאו כלל וכו') לצד ניסיון בהפעלת תחבורה ציבורית.

בכל זה, קווים דווקא הצטיינה בשנים האחרונות, לעומת מה שהיה בהתחלה. חשוב לזכור שכל העניין של תדירות נמוכה, זה על פי מה שהוחלט על ידי משרד התחבורה דאז בלי ראיה לעתיד ובלי חשיבה על כך שפתח תקווה, קרית אונו, גבעת שמואל וכו' תגדלנה כל כך.

אז לפני הפירוט - שורה תחתונה. קווים עשתה את מה שנדרש ממנה על פי המכרז ולכן משרד התחבורה מרוצה ממנה, כי למה שהיא התחייבה - היא ביצעה. בדיוק כמו מטרודן בבאר שבע. מערכת קווים אנרכוניסטית, אבל משרד התחבורה מרוצה כי מטרודן מפעילה את הכל על פי הספר. גם המכרז הישן של מטרופולין הנגב היה זוועתי. שנים שאנשים סבלו כאן משירות לא טוב בעליל למקומות כה רבים. אבל מטרופולין הפעילה נאמנה את כל הקווים שנדרש ממנה ולכן משרד התחבורה היה שבע רצון.

יש הרי סך של 100 נקודות וחלק נכבד ממנו הוא ניסיון בהפעלת קווי תחבורה ציבורית והצלחה בהפעלת אשכולות. פרמטרים נוספים ומשניים הם שכר לנהג, חווית נסיעה עבור הנוסע (אינטרנט אלחוטי, מגש ללפטופ, שקעי USB, מערכות שמע אישיות, צגי מידע כפולים בתוך האוטובוס וכו') כל אלו הם חלק מש מזערי, אבל הסך הכל שלו יכול להכריע מכרז. פרמטרים יותר עיקריים זה כמה כסף המפעיל מוכן לשלם על הפעלת האשכול למדינה באופן גלובלי - לזה יש משקל לא קטן בהחלטה.

אתה בטח שמת לב שאין ממש ערבוב בין האשכולות. אוטובוסים של אשכול חשמונאים מסומנים על ידי האותיות ר-ל או מ'. אתה יכול לראות את זה גם במטרופולין, בעוד אשכול השרון נשאר בעיקר עם וולוו שיש בהם רק ווייפיי, אשכול הדרום ברובו כיום עם אוטובוסים חדשים של MAN שיש בהם את כל הפיצ'רים החדשים כולל שקעי USB, מגשים ללפטופ עם מקום לכוסות שתיה ו3 צגים שבהם מופיעות התחנות הבאות בנסיעה. האוטובוסים האלו לא מופעלים באשכול השרון.

גם בערד, קיימים אוטובוסים עירוניים מדגם MAN על פי אותו מרכב של המטרונית (הם נראים ממש דומה למטרונית). ובאיזור השרון יש וולוו.
 
ואגב, להאריך את קו 53 לתחנת קרית אריה מבקשים

המכרז חדש - בשיטת המכרזים החדשה.
שיטת הסובסידיות הישנה היא עלות פר הפעלת כל קו וכל תדירות וכו' + הצעות לעלות הנסיעה בעבור הנוסע. זה מה שהיה במכרזים הראשונים לפני עשר שנים ואחורה (האחרון היה מכרז קווי ת"א - נתניה).

במכרזים שלאחר מכן, עלות ההפעלה היא גלובלית. המפעיל משלם למדינה תמלוגים על הפעלת קווי האשכול ומשרד התחבורה רשאי להורות למפעיל לפתוח קווים חדשים, לתגבר קיימים, לשנות מסלולים וכו'.

אז למה נפתחו קווי הלילה? כי הם מתוקצבים בנפרד. יש תקציב שכל יעודו הוא קווי לילה.

ולמה נפתחו קווים 4,5,6? כי כמו ששמת לב, בשנים האחרונות התעוררו במדינת ישראל והבינו שיש ציבור גדול שפשוט שכחו אותו בצד בכל מה שקשור לתחבורה ציבורית. כך צצו להם בכל רחבי הארץ קווי אוטובוס ליישובים ערביים.

מה ההבדל? החוק קובע כי כל יישוב בעל מספר קטן יחסית של תושבים (נדמה לי 20 או אפילו פחות), זכאי לתחבורה ציבורית. אז את זה חייבים לתקצב על פי חוק והנה קיבלת קווים חדשים.

קווי הזנה לרכבת - מתוקצבים על ידי פרוייקט שילובים. כרגע הפרוייקט תקוע. כל מה שניתן לבקש זה להאריך את קו 53 לתחנת הרכבת כמו שהיה פעם. אבל, הדבר יוריד את התדירות של הקו.

שאר השינויים קורים מהסיבות הבאות:

1. במידה וקווים מסוימים עמוסים מאד, מבקשים ספירת נוסעים, מתבצעות ספירות נוסעים ומכיוון שהתקנות קובעות כי במידה ויש יותר מ65 נוסעים באוטובוס עירוני רגיל בשעות השיא ו55 נוסעים באוטובוס רגיל בשעות השפל - יש לתגבר את הקו. מי מבקש את ספירת הנוסעים? לרוב לחץ של עיריה שאכפת לה, לפעמים חברת אוטובוסים שאכפת לה, לפעמים על ידי ארגונים קהילתיים כאלו ואחרים ולפעמים גם הצפה של משרד התחבורה ושל החברה המעפילה על ידי נוסעים על העומס הקשה.

2. פתיחת קו חדש על ידי הפעלת לחץ של עיריה, מועצה מקומית או מועצה איזורית או על ידי ארגון כזה או אחר, קהילתי או לא. לפעמים גם על ידי אגודת סטודנטים שאכפת לה מציבור הסטודנטים וכו'. לוקח המון המון זמן והפעלת המון המון לחץ כדי שדברים כאלו יקרו במכרזים הישנים.

הנה דוגמא, מבר אילן. לפני כשנה התקיימה ישיבה עם נציגים של החברות השונות, נציגי משרד התחבורה ונציגי ארגוני תחבורה ציבורית. המטרה - לשפר את התחבורה הציבורית מאיזור המרכז, השפלה, השרון אל בר אילן.

בכל מה שקשור לאגד - בוצעו שינויים ויבוצעו שינויים ממש בקרוב, בעיקר בקו 164.

בכל מה שקשור לחברת קווים - תקוע. הכל פועל על כיבוי שרפות, הגברת תדירות לקו 68 שקורס בבוקר (בוצע כמה פעמים במהלך השנים האחרונות). ההבטחה האחרונה היא לתגבר את קו 56 - לא יקרה כל כך מהר. ייקח לזה לפחות חצי שנה. מה לגבי 87/187/287? הרצון של אגודת הסטודנטים הייתה לתגבר משמעותית את הקווים האלו - חלפה שנה שלמה וכלום.

בכל מה שקשור לאפיקים (קו 315) עד שלא התעורר קול זעקה מתושבי יבנה שפשוט לא מצליחים לעלות על הקו הזה במשך כמה שעות כל יום, לא דנו בכלל בצורך להוסיף נסיעות לקו הזה. ההבטחה של משרד התחבורה היא הוספת עוד שתי נסיעות בשעות הבוקר (למרות שהקו עמוס גם בצהרים-אחה"צ בכיוון ההפוך) לכשיגיעו אוטובוסים נוספים. אני לא יכול לפרט מתי ההבטחה החדשה שזה יקרה - זה ישודר היום בגלי צה"ל החל מ3 וחצי במסגרת יהיה בסדר.
ואגב, להאריך את קו 53 לתחנת קרית אריה מבקשים
כבר לפחות שנתיים וזה לא זז.
 

olli3

New member
מנהל
השאלה היא מה יותר חשוב.

ואגב, להאריך את קו 53 לתחנת קרית אריה מבקשים
כבר לפחות שנתיים וזה לא זז.
השאלה היא מה יותר חשוב.
להכניס את 53 לרכבת או לשמור על תדירות טובה (תדירות נוכחית). כי הכנסת קו 53 לרכבת תדרוש אחד מהדברים הבאים:

1. הורדת תדירות.
2. הוספת אוטובוסים ונהגים.

אם תשאל אותי, עדיף שקו 53 יעבוד בתדירות הקיימת, מאשר שהתדירות שלו תרד רק כדי לקשר את תחנת קרית אריה. זאת, כל עוד שגם ככה על הרכבת צריך לשלם בנפרד ועוד לשלם סכום לא קטן בכלל.

מכיוון שתוכנית שילובים תקועה ומכיוון שהוספת אוטובוסים ונהגים במכרזים הישנים מצריכה התערבות של האוצר לתקצוב נוסף - קו 53 או שיוארך לרכבת תוך פגיעה בתדירות, או שישאר כפי שהוא. אני מניח שהוא ישאר כפי שהוא, כי פגיעה בתדירות תביא לתלונות רבות מצד המשתמשים בקו ולא רק הקבועים.

זה הקו התדיר היחיד שמקשר גם את אם המושבות וגם את כפר גנים ג' אל ציר ז'בוטינסקי ואל מרכז העיר. פגיעה בתדירות שלו, תהיה מכה למשתמשי הקו. לכן, לא נראה לי שיאריכו אותו לרכבת.
 

olli3

New member
מנהל
וזאת לא השאלה שאני שואל...

השאלה היא מה יותר חשוב.
להכניס את 53 לרכבת או לשמור על תדירות טובה (תדירות נוכחית). כי הכנסת קו 53 לרכבת תדרוש אחד מהדברים הבאים:

1. הורדת תדירות.
2. הוספת אוטובוסים ונהגים.

אם תשאל אותי, עדיף שקו 53 יעבוד בתדירות הקיימת, מאשר שהתדירות שלו תרד רק כדי לקשר את תחנת קרית אריה. זאת, כל עוד שגם ככה על הרכבת צריך לשלם בנפרד ועוד לשלם סכום לא קטן בכלל.

מכיוון שתוכנית שילובים תקועה ומכיוון שהוספת אוטובוסים ונהגים במכרזים הישנים מצריכה התערבות של האוצר לתקצוב נוסף - קו 53 או שיוארך לרכבת תוך פגיעה בתדירות, או שישאר כפי שהוא. אני מניח שהוא ישאר כפי שהוא, כי פגיעה בתדירות תביא לתלונות רבות מצד המשתמשים בקו ולא רק הקבועים.

זה הקו התדיר היחיד שמקשר גם את אם המושבות וגם את כפר גנים ג' אל ציר ז'בוטינסקי ואל מרכז העיר. פגיעה בתדירות שלו, תהיה מכה למשתמשי הקו. לכן, לא נראה לי שיאריכו אותו לרכבת.
וזאת לא השאלה שאני שואל...
זו המציאות. אני כמובן שהייתי רוצה שהתדירות תיאר כפי שהיא ושהקו יגיע לרכבת. אבל הרצון שלי לא קובע.
 
יש אפשרות נוספת מבלי לפגוע בתדירות של קו 53

וזאת לא השאלה שאני שואל...
זו המציאות. אני כמובן שהייתי רוצה שהתדירות תיאר כפי שהיא ושהקו יגיע לרכבת. אבל הרצון שלי לא קובע.
יש אפשרות נוספת מבלי לפגוע בתדירות של קו 53
להאריך את קו 46 למרכז העיר ושיסע דרך כפר גנים (או דרך דגל ראובן או דרך העצמאות ובן גוריון) לתחנת הרכבת בקרית אריה.
אפשר גם להעביר את קו 44 דרך מרכז העיר וכפר גנים.
אם רוצים אפשר למצוא פתרונות והתירוצים לא מתקבלים.
יש בפתח תקוה שתי תחנות רכבת - על משרד התחבורה לדאוג לקישור בין העיר לתחנות הרכבת. שישבור את הראש כיצד לעשות זאת.
אם חייבים מכרז - בבקשה, שיוציא מכרז עכשיו, מצידי רק על הקווים שיחברו את פתח תקוה לתחנות הרכבת שלה.
כפי שהוציא מכרז על 3 קווים מסכנים בין שפירים לירושלים.
משרד התחבורה חייב לתת תשובה בנושא הזה. אני רוצה לקבל תשובה ממשרד התחבורה מתי (מועד מדוייק) יבוצע הקישור בין העיר השישית בגודלה בישראל לתחנות הרכבת שלה.
איך זה עניין למשרד התחבורה שפחות מעניין אותי. אותי מעניין שזה יקרה ומהר.
והתירוצים למה זה לא קורה ממש לא משכנעים ולא מעניינים.
 

olli3

New member
מנהל
אני איתך. אבל אתה יודע מה התשובה של משרד התחב

יש אפשרות נוספת מבלי לפגוע בתדירות של קו 53
להאריך את קו 46 למרכז העיר ושיסע דרך כפר גנים (או דרך דגל ראובן או דרך העצמאות ובן גוריון) לתחנת הרכבת בקרית אריה.
אפשר גם להעביר את קו 44 דרך מרכז העיר וכפר גנים.
אם רוצים אפשר למצוא פתרונות והתירוצים לא מתקבלים.
יש בפתח תקוה שתי תחנות רכבת - על משרד התחבורה לדאוג לקישור בין העיר לתחנות הרכבת. שישבור את הראש כיצד לעשות זאת.
אם חייבים מכרז - בבקשה, שיוציא מכרז עכשיו, מצידי רק על הקווים שיחברו את פתח תקוה לתחנות הרכבת שלה.
כפי שהוציא מכרז על 3 קווים מסכנים בין שפירים לירושלים.
משרד התחבורה חייב לתת תשובה בנושא הזה. אני רוצה לקבל תשובה ממשרד התחבורה מתי (מועד מדוייק) יבוצע הקישור בין העיר השישית בגודלה בישראל לתחנות הרכבת שלה.
איך זה עניין למשרד התחבורה שפחות מעניין אותי. אותי מעניין שזה יקרה ומהר.
והתירוצים למה זה לא קורה ממש לא משכנעים ולא מעניינים.
אני איתך. אבל אתה יודע מה התשובה של משרד התחב
התחבורה?

פרוייקט שילובים תקוע - אין תקציב. אבל משרד התחבורה מפזר הבטחות באוויר על כך שהפרוייקט חי ופעיל ובלה בלה בלה.

אם זה מה שאתה רוצה לשמוע ממשרד התחבורה - בבקשה. כי זה מה שתשמע. אולי אם עיריית פתח תקווה תתעורר קצת ותתחיל לטפל בכל מחדלי התחבורה שיש בעיר הזאת ותחבורה ציבורית בעיר הזאת זה ממש לא הכל... אולי, תראה שיפורים. בנתיים, זה לא נראה שלעיריה כל כך אכפת מתושביה בכל מה שקשור לתחבורה.
 

אורי404

New member
אני הסכמתי ואני מסכים איתך

יש אפשרות נוספת מבלי לפגוע בתדירות של קו 53
להאריך את קו 46 למרכז העיר ושיסע דרך כפר גנים (או דרך דגל ראובן או דרך העצמאות ובן גוריון) לתחנת הרכבת בקרית אריה.
אפשר גם להעביר את קו 44 דרך מרכז העיר וכפר גנים.
אם רוצים אפשר למצוא פתרונות והתירוצים לא מתקבלים.
יש בפתח תקוה שתי תחנות רכבת - על משרד התחבורה לדאוג לקישור בין העיר לתחנות הרכבת. שישבור את הראש כיצד לעשות זאת.
אם חייבים מכרז - בבקשה, שיוציא מכרז עכשיו, מצידי רק על הקווים שיחברו את פתח תקוה לתחנות הרכבת שלה.
כפי שהוציא מכרז על 3 קווים מסכנים בין שפירים לירושלים.
משרד התחבורה חייב לתת תשובה בנושא הזה. אני רוצה לקבל תשובה ממשרד התחבורה מתי (מועד מדוייק) יבוצע הקישור בין העיר השישית בגודלה בישראל לתחנות הרכבת שלה.
איך זה עניין למשרד התחבורה שפחות מעניין אותי. אותי מעניין שזה יקרה ומהר.
והתירוצים למה זה לא קורה ממש לא משכנעים ולא מעניינים.
אני הסכמתי ואני מסכים איתך
 

benshap2

New member
את האחראים על פרויקט שילובים צריך לפטר ולתבוע

המכרז חדש - בשיטת המכרזים החדשה.
שיטת הסובסידיות הישנה היא עלות פר הפעלת כל קו וכל תדירות וכו' + הצעות לעלות הנסיעה בעבור הנוסע. זה מה שהיה במכרזים הראשונים לפני עשר שנים ואחורה (האחרון היה מכרז קווי ת"א - נתניה).

במכרזים שלאחר מכן, עלות ההפעלה היא גלובלית. המפעיל משלם למדינה תמלוגים על הפעלת קווי האשכול ומשרד התחבורה רשאי להורות למפעיל לפתוח קווים חדשים, לתגבר קיימים, לשנות מסלולים וכו'.

אז למה נפתחו קווי הלילה? כי הם מתוקצבים בנפרד. יש תקציב שכל יעודו הוא קווי לילה.

ולמה נפתחו קווים 4,5,6? כי כמו ששמת לב, בשנים האחרונות התעוררו במדינת ישראל והבינו שיש ציבור גדול שפשוט שכחו אותו בצד בכל מה שקשור לתחבורה ציבורית. כך צצו להם בכל רחבי הארץ קווי אוטובוס ליישובים ערביים.

מה ההבדל? החוק קובע כי כל יישוב בעל מספר קטן יחסית של תושבים (נדמה לי 20 או אפילו פחות), זכאי לתחבורה ציבורית. אז את זה חייבים לתקצב על פי חוק והנה קיבלת קווים חדשים.

קווי הזנה לרכבת - מתוקצבים על ידי פרוייקט שילובים. כרגע הפרוייקט תקוע. כל מה שניתן לבקש זה להאריך את קו 53 לתחנת הרכבת כמו שהיה פעם. אבל, הדבר יוריד את התדירות של הקו.

שאר השינויים קורים מהסיבות הבאות:

1. במידה וקווים מסוימים עמוסים מאד, מבקשים ספירת נוסעים, מתבצעות ספירות נוסעים ומכיוון שהתקנות קובעות כי במידה ויש יותר מ65 נוסעים באוטובוס עירוני רגיל בשעות השיא ו55 נוסעים באוטובוס רגיל בשעות השפל - יש לתגבר את הקו. מי מבקש את ספירת הנוסעים? לרוב לחץ של עיריה שאכפת לה, לפעמים חברת אוטובוסים שאכפת לה, לפעמים על ידי ארגונים קהילתיים כאלו ואחרים ולפעמים גם הצפה של משרד התחבורה ושל החברה המעפילה על ידי נוסעים על העומס הקשה.

2. פתיחת קו חדש על ידי הפעלת לחץ של עיריה, מועצה מקומית או מועצה איזורית או על ידי ארגון כזה או אחר, קהילתי או לא. לפעמים גם על ידי אגודת סטודנטים שאכפת לה מציבור הסטודנטים וכו'. לוקח המון המון זמן והפעלת המון המון לחץ כדי שדברים כאלו יקרו במכרזים הישנים.

הנה דוגמא, מבר אילן. לפני כשנה התקיימה ישיבה עם נציגים של החברות השונות, נציגי משרד התחבורה ונציגי ארגוני תחבורה ציבורית. המטרה - לשפר את התחבורה הציבורית מאיזור המרכז, השפלה, השרון אל בר אילן.

בכל מה שקשור לאגד - בוצעו שינויים ויבוצעו שינויים ממש בקרוב, בעיקר בקו 164.

בכל מה שקשור לחברת קווים - תקוע. הכל פועל על כיבוי שרפות, הגברת תדירות לקו 68 שקורס בבוקר (בוצע כמה פעמים במהלך השנים האחרונות). ההבטחה האחרונה היא לתגבר את קו 56 - לא יקרה כל כך מהר. ייקח לזה לפחות חצי שנה. מה לגבי 87/187/287? הרצון של אגודת הסטודנטים הייתה לתגבר משמעותית את הקווים האלו - חלפה שנה שלמה וכלום.

בכל מה שקשור לאפיקים (קו 315) עד שלא התעורר קול זעקה מתושבי יבנה שפשוט לא מצליחים לעלות על הקו הזה במשך כמה שעות כל יום, לא דנו בכלל בצורך להוסיף נסיעות לקו הזה. ההבטחה של משרד התחבורה היא הוספת עוד שתי נסיעות בשעות הבוקר (למרות שהקו עמוס גם בצהרים-אחה"צ בכיוון ההפוך) לכשיגיעו אוטובוסים נוספים. אני לא יכול לפרט מתי ההבטחה החדשה שזה יקרה - זה ישודר היום בגלי צה"ל החל מ3 וחצי במסגרת יהיה בסדר.
את האחראים על פרויקט שילובים צריך לפטר ולתבוע
באופן אישי על הנזק שהם גרמו.

לקחו מיליונים רק כדי לתכנן תחבורה ציבורית בצורה הגרועה ביותר האפשרית.
 

Ofekalef1

New member
המספרים לתגבור נראים לי מוזרים

המכרז חדש - בשיטת המכרזים החדשה.
שיטת הסובסידיות הישנה היא עלות פר הפעלת כל קו וכל תדירות וכו' + הצעות לעלות הנסיעה בעבור הנוסע. זה מה שהיה במכרזים הראשונים לפני עשר שנים ואחורה (האחרון היה מכרז קווי ת"א - נתניה).

במכרזים שלאחר מכן, עלות ההפעלה היא גלובלית. המפעיל משלם למדינה תמלוגים על הפעלת קווי האשכול ומשרד התחבורה רשאי להורות למפעיל לפתוח קווים חדשים, לתגבר קיימים, לשנות מסלולים וכו'.

אז למה נפתחו קווי הלילה? כי הם מתוקצבים בנפרד. יש תקציב שכל יעודו הוא קווי לילה.

ולמה נפתחו קווים 4,5,6? כי כמו ששמת לב, בשנים האחרונות התעוררו במדינת ישראל והבינו שיש ציבור גדול שפשוט שכחו אותו בצד בכל מה שקשור לתחבורה ציבורית. כך צצו להם בכל רחבי הארץ קווי אוטובוס ליישובים ערביים.

מה ההבדל? החוק קובע כי כל יישוב בעל מספר קטן יחסית של תושבים (נדמה לי 20 או אפילו פחות), זכאי לתחבורה ציבורית. אז את זה חייבים לתקצב על פי חוק והנה קיבלת קווים חדשים.

קווי הזנה לרכבת - מתוקצבים על ידי פרוייקט שילובים. כרגע הפרוייקט תקוע. כל מה שניתן לבקש זה להאריך את קו 53 לתחנת הרכבת כמו שהיה פעם. אבל, הדבר יוריד את התדירות של הקו.

שאר השינויים קורים מהסיבות הבאות:

1. במידה וקווים מסוימים עמוסים מאד, מבקשים ספירת נוסעים, מתבצעות ספירות נוסעים ומכיוון שהתקנות קובעות כי במידה ויש יותר מ65 נוסעים באוטובוס עירוני רגיל בשעות השיא ו55 נוסעים באוטובוס רגיל בשעות השפל - יש לתגבר את הקו. מי מבקש את ספירת הנוסעים? לרוב לחץ של עיריה שאכפת לה, לפעמים חברת אוטובוסים שאכפת לה, לפעמים על ידי ארגונים קהילתיים כאלו ואחרים ולפעמים גם הצפה של משרד התחבורה ושל החברה המעפילה על ידי נוסעים על העומס הקשה.

2. פתיחת קו חדש על ידי הפעלת לחץ של עיריה, מועצה מקומית או מועצה איזורית או על ידי ארגון כזה או אחר, קהילתי או לא. לפעמים גם על ידי אגודת סטודנטים שאכפת לה מציבור הסטודנטים וכו'. לוקח המון המון זמן והפעלת המון המון לחץ כדי שדברים כאלו יקרו במכרזים הישנים.

הנה דוגמא, מבר אילן. לפני כשנה התקיימה ישיבה עם נציגים של החברות השונות, נציגי משרד התחבורה ונציגי ארגוני תחבורה ציבורית. המטרה - לשפר את התחבורה הציבורית מאיזור המרכז, השפלה, השרון אל בר אילן.

בכל מה שקשור לאגד - בוצעו שינויים ויבוצעו שינויים ממש בקרוב, בעיקר בקו 164.

בכל מה שקשור לחברת קווים - תקוע. הכל פועל על כיבוי שרפות, הגברת תדירות לקו 68 שקורס בבוקר (בוצע כמה פעמים במהלך השנים האחרונות). ההבטחה האחרונה היא לתגבר את קו 56 - לא יקרה כל כך מהר. ייקח לזה לפחות חצי שנה. מה לגבי 87/187/287? הרצון של אגודת הסטודנטים הייתה לתגבר משמעותית את הקווים האלו - חלפה שנה שלמה וכלום.

בכל מה שקשור לאפיקים (קו 315) עד שלא התעורר קול זעקה מתושבי יבנה שפשוט לא מצליחים לעלות על הקו הזה במשך כמה שעות כל יום, לא דנו בכלל בצורך להוסיף נסיעות לקו הזה. ההבטחה של משרד התחבורה היא הוספת עוד שתי נסיעות בשעות הבוקר (למרות שהקו עמוס גם בצהרים-אחה"צ בכיוון ההפוך) לכשיגיעו אוטובוסים נוספים. אני לא יכול לפרט מתי ההבטחה החדשה שזה יקרה - זה ישודר היום בגלי צה"ל החל מ3 וחצי במסגרת יהיה בסדר.
המספרים לתגבור נראים לי מוזרים
ספרתי מושבים באוטובוסים של מטרודן, יש בכל אוטובוס כ-35. זה אומר שיש לפחות עשרים בעמידה, וזה ממש צפוץ לכל אלו שעומדים. על אחת כמה וכמה שלושים בעמידה בשעות העומס.
למה, בכלל, המספרים לא מדברים על כמות הנוסעים מעבר לכמות המושבים, שהרי זה מה שקובע את מידת העומס באוטובוס (מפרקית עם 55 נוסעים תהיה הרבה פחות עמוסה מאוטובוס רגיל עם 55 נוסעים...)
 

olli3

New member
מנהל
כך קבע משרד התחבורה.

המספרים לתגבור נראים לי מוזרים
ספרתי מושבים באוטובוסים של מטרודן, יש בכל אוטובוס כ-35. זה אומר שיש לפחות עשרים בעמידה, וזה ממש צפוץ לכל אלו שעומדים. על אחת כמה וכמה שלושים בעמידה בשעות העומס.
למה, בכלל, המספרים לא מדברים על כמות הנוסעים מעבר לכמות המושבים, שהרי זה מה שקובע את מידת העומס באוטובוס (מפרקית עם 55 נוסעים תהיה הרבה פחות עמוסה מאוטובוס רגיל עם 55 נוסעים...)
כך קבע משרד התחבורה.
 
לא יודע אם זה טוב. זה יכול להיות תירוץ

מעולה גם לפתח תקוואים.
אין לי זמן להגיב במסודר אבל זה פשוט קו נדרש. המסלול לא כזה ישיר אבל הוא מקשר בין מקומות שונים, במיוחד תוך כדי מעבר בציר יוממים עצום של קרית אריה בפתח תקווה וציר איילון - רמת החייל. שלא לדבר כך שבהחלט מתבקש קישור שכזה גם לאורך כל שעות היום.

מקווה שהוא יפעל כל היום ולא רק עבור יוממים.
לא יודע אם זה טוב. זה יכול להיות תירוץ
שלא להפוך את 366 לקו שיפעל כל היום
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה