Brendan of DNA
New member
קו הרכבת לנתב"ג יחנך במרץ 2004
קו הרכבת לנתב"ג יחנך במרץ 2004
שר התחבורה: מדובר בפרויקט ההנדסי המורכב והמסובך בתולדות הרכבת קו הרכבת בין תל אביב לנתב"ג יחנך במהלך חודש מרץ 2004, כשלושה חודשים לפני פתיחתו של "נתב"ג 2000", כך הודיע היום שר התחבורה, אביגדור ליברמן. פרוייקט הרכבת לנתב"ג כולל הקמת מסילת ברזל חדשה באורך של כ- 7.5 קילומטרים, מצומת שפירים ועד לטרמינל 3, מתוכם 5.4 קילומטרים בתוואי תת קרקעי. עלות ההשקעה בפרוייקט תסתכם ביותר מ-370 מיליון שקל. במשרד התחבורה שוקלים בימים אלה להפעיל את הקו באמצעות "שאטלים" שיובילו את הנוסעים לטרמינל הנוסעים הישן בנתב"ג, זאת עד להשלמתו של טרמינל מס' 3 ביוני 2004. "דרגנועים" יובילו את הנוסעים מרציף הנוסעים של הרכבת ישירות לאולם הנוסעים של הטרמינל. משך הנסיעה מנתב"ג לתל אביב יהיה 10 דקות בלבד. בשלב הראשון יפעלו בקו שתי רכבות בשעה ובשלב מאוחר יותר תגדל התדירות לארבע רכבות בשעה. השר ליברמן ציין כי בניית התשתית למסילת הברזל החדשה מתל אביב לנתב"ג היא אחד המבצעים ההנדסים המסובכים והמורכבים ביותר בתולדות הרכבת. שבע חברות קבלניות מעסיקות בפרוייקט יותר מ- 300 עובדים. הפרוייקט כולל 3 מנהרות רכבת באורך כולל של 700 מטר. מנהרה אחת מתחת לכביש מספר 1, באורך של 450 מטר, מנהרה מתחת למחלף שפירים, באורך של 190 מטר. המנהרה בשפירים כוללת מחלף מסילתי הראשון בישראל. המנהרה השלישית מוקמת מתחת לנחל שפירים, באורך של 60 מטר. תוואי המסילה כולל גם הקמת ארבעה גשרים, שני גשרים מעל מסילות הרכבת שנועדו למעבר רכב חקלאי. גשר מעל מסילות רכבת בכביש צפריה וגשר רכבת נוסף מעל נחל איילון, באורך של כ- 200 מטר. שר התחבורה ציין כי בשנה הראשונה צפוי מספר הנוסעים בקו להגיע לכ- 900 אלף נוסעים בשנה וכעבור 3 – 4 שנים צפוי מספר הנוסעים בקו להכפיל את עצמו ולהגיע לכ- 2 מיליון נוסעים בשנה. קו הרכבת לנתב"ג הוא חלק מקו הרכבת המהיר בין ירושלים לנתב"ג שיעבור דרך מודיעין, שער הגיא ויגיע עד לכניסה לירושלים. מסילת הרכבת מנתב"ג למודיעין צפוייה להחנך בנובמבר 2005 וארבע שנים לאחר מכן בשנת 2009 לערך יחנך הקו תל אביב - ירושלים. מקור: אבנר עובדיה, דובר משרד התחבורה
קו הרכבת לנתב"ג יחנך במרץ 2004
שר התחבורה: מדובר בפרויקט ההנדסי המורכב והמסובך בתולדות הרכבת קו הרכבת בין תל אביב לנתב"ג יחנך במהלך חודש מרץ 2004, כשלושה חודשים לפני פתיחתו של "נתב"ג 2000", כך הודיע היום שר התחבורה, אביגדור ליברמן. פרוייקט הרכבת לנתב"ג כולל הקמת מסילת ברזל חדשה באורך של כ- 7.5 קילומטרים, מצומת שפירים ועד לטרמינל 3, מתוכם 5.4 קילומטרים בתוואי תת קרקעי. עלות ההשקעה בפרוייקט תסתכם ביותר מ-370 מיליון שקל. במשרד התחבורה שוקלים בימים אלה להפעיל את הקו באמצעות "שאטלים" שיובילו את הנוסעים לטרמינל הנוסעים הישן בנתב"ג, זאת עד להשלמתו של טרמינל מס' 3 ביוני 2004. "דרגנועים" יובילו את הנוסעים מרציף הנוסעים של הרכבת ישירות לאולם הנוסעים של הטרמינל. משך הנסיעה מנתב"ג לתל אביב יהיה 10 דקות בלבד. בשלב הראשון יפעלו בקו שתי רכבות בשעה ובשלב מאוחר יותר תגדל התדירות לארבע רכבות בשעה. השר ליברמן ציין כי בניית התשתית למסילת הברזל החדשה מתל אביב לנתב"ג היא אחד המבצעים ההנדסים המסובכים והמורכבים ביותר בתולדות הרכבת. שבע חברות קבלניות מעסיקות בפרוייקט יותר מ- 300 עובדים. הפרוייקט כולל 3 מנהרות רכבת באורך כולל של 700 מטר. מנהרה אחת מתחת לכביש מספר 1, באורך של 450 מטר, מנהרה מתחת למחלף שפירים, באורך של 190 מטר. המנהרה בשפירים כוללת מחלף מסילתי הראשון בישראל. המנהרה השלישית מוקמת מתחת לנחל שפירים, באורך של 60 מטר. תוואי המסילה כולל גם הקמת ארבעה גשרים, שני גשרים מעל מסילות הרכבת שנועדו למעבר רכב חקלאי. גשר מעל מסילות רכבת בכביש צפריה וגשר רכבת נוסף מעל נחל איילון, באורך של כ- 200 מטר. שר התחבורה ציין כי בשנה הראשונה צפוי מספר הנוסעים בקו להגיע לכ- 900 אלף נוסעים בשנה וכעבור 3 – 4 שנים צפוי מספר הנוסעים בקו להכפיל את עצמו ולהגיע לכ- 2 מיליון נוסעים בשנה. קו הרכבת לנתב"ג הוא חלק מקו הרכבת המהיר בין ירושלים לנתב"ג שיעבור דרך מודיעין, שער הגיא ויגיע עד לכניסה לירושלים. מסילת הרכבת מנתב"ג למודיעין צפוייה להחנך בנובמבר 2005 וארבע שנים לאחר מכן בשנת 2009 לערך יחנך הקו תל אביב - ירושלים. מקור: אבנר עובדיה, דובר משרד התחבורה